Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Toyota Corolla Hybrid 1.8 122 PS: Αγχολυτική, ποιοτική, και όμορφη

του Σωτήριου Χάλλα

H Πάτρα είχε την τιμητική της καθώς το ιταλικό club ιδιοκτητών Ferrari, το Passione Rossa γιόρταζε τα 20 χρόνια από την ίδρυσή του.

Ferrari λοιπόν. Ό,τι και να πεις είναι πολύ λίγο για την πιο γνωστή μάρκα αυτοκινήτων στον πλανήτη. Ferrari όμως σημαίνει ισχυρά μοτέρ, επιταχύνσεις, αδρεναλίνη.

Εμείς λοιπόν ταξιδέψαμε στη Πάτρα, για να παραστούμε στη διαφορετική αυτή εκδήλωση, αλλά το θέμα είναι με τι αυτοκίνητο ταξιδέψαμε.

Εντελώς διαφορετικό μοντέλο από το κλίμα της εκδήλωσης που είχαν δημιουργήσει οι 35 Ferrari του club Passione Rossa.

Ταξιδέψαμε λοιπόν με την ολοκαίνουρια Toyota Corolla.

Συγκεκριμένα, είχαμε στα χέρια μας την hatchback εκδοχή (υπάρχει και σε sedan) με τον υβριδικό κινητήρα των 1.8 λίτρων απόδοσης 122 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης  σχέσης μετάδοσης, και μάλιστα με διχρωμία αμαξώματος για πρώτη φορά σε Corolla.

To best-seller του Ιάπωνα κατασκευή που στην τελευταία γενιά έρχεται πιο ευρωπαϊκό από ποτέ. Πώς αλλιώς θα «χτυπήσει» το σκληρό ευρωπαϊκό ανταγωνισμό;

Μην ξεχνάμε ότι η Toyota υποστηρίζει με κάθε τρόπο την υβριδική τεχνολογία (υβριδικό= δύο πηγές ενέργειας) για χρόνια και το τελευταίο διάστημα βλέπουμε και άλλους κατασκευαστές να ακολουθούν αυτόν το συνδυασμό.

Από αισθητικής πλευράς η νέα Corolla διακρίνεται για τις ισορροπημένες γραμμές, με ακμές να διατρέχουν το πλαϊνό του αμαξώματος και το καπό.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι το μπροστινό, με τη μάσκα, τους προβολείς σε στυλ μπούμερανγκ και τον μεγάλο αεραγωγό.

Στο εσωτερικό το βλέμμα μαγνητίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών, ο πολλαπλών ενδείξεων πίνακας οργάνων και η προσεγμένη ποιότητα που ανεβάζει τον πήχη, καθώς και η πολύ καλή θέση οδήγησης που ταιριάζει σε ευρωπαϊκά αναστήματα. 

Για τις εξωτερικές διαστάσεις οι αριθμοί αναφέρουν τα 4.370 χλστ. μήκους, 1.790 χλστ. πλάτους και 1.435 χλστ. ύψους, με τα 361 λίτρα αποσκευών να ικανοποιούν, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι χρειάζονται χώρο και οι μπαταρίες.

Πώς όμως οδηγείται το Corolla, καθώς σε προδιαθέτει για χαλαρή οδήγηση με το που θα καθίσεις στη θέση του οδηγού;

Και αυτό διότι με το που θα πατήσεις το μπουτόν εκκίνηση του κινητήρα, δεν ακούγεται απολύτως τίποτα και μόνο από τις ενδείξεις γίνεται αντιληπτό ότι λειτουργεί ο κινητήρας.      

Από εκεί και μετά το μόνο που απομένει για να ξεκινήσουμε είναι να φέρουμε τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στη θέση D ή B. Το D υπάρχει σε όλα τα αυτόματα κιβώτια οπότε δε θα αναφερθούμε περαιτέρω. Το B είναι το αρχίγραμμα από τη λέξη Battery και όταν το επιλέξουμε φορτίζει περισσότερο την μπαταρία αυξάνοντας την ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Τις δύο φάσεις, δηλαδή, κατά τις οποίες φορτίζει η μπαταρία. Το B προσφέρεται κυρίως όταν θέλουμε να μειώσουμε σταδιακά ταχύτητα ενώ κινούμαστε σε αυτοκινητόδρομους και προσεγγίζουμε σταθμό διοδίων, αλλά και όταν βρισκόμαστε σε κατηφορικό δρόμο.

Πατώντας το γκάζι, αν το κάνουμε με απαλό τρόπο και δε ζητήσουμε άμεση επιτάχυνση, δε θα ακουστεί σχεδόν κανένας ήχος, πέρα από ένα πολύ σιγανό σφύριγμα το οποίο θα έρθει μετά τα 30-40 χλμ./ώρα. Ο λόγος είναι ότι το υβριδικό σύστημα σε αυτές τις ταχύτητες δίνει προτεραιότητα στην μπαταρία, εφ’ όσον αυτή έχει φορτίο. Όμως, ακόμα και αν ο βενζινοκινητήρας μπει στο παιχνίδι νωρίς, η λειτουργία του είναι τόσο αθόρυβη και η εμπλοκή του γίνεται με τόσο ομαλό τρόπο, που το καταλαβαίνεις μόνο αν κοιτάξεις το στροφόμετρο το οποίο μέχρι πρότινος ήταν στο μηδέν.

Η όλη φιλοσοφία του αυτοκινήτου σε εμπνέει να κινείσαι σε ήρεμους ρυθμούς όμως ακόμα και αν ζητήσεις παραπάνω γκάζι, θα σου δοθεί απλόχερα, ειδικά στην εκκίνηση από στάση. Βασικός παράγοντας σε αυτό είναι ο βενζινοκινητήρας ο οποίος μπορεί να δώσει όλη του τη ροπή από 0 στροφές μέχρι να ανεβάσει και το θερμικό μοτέρ. Ωστόσο, ο χαρακτήρας του δεν είναι για σκληρή χρήση κι ας διαθέτει Sport πρόγραμμα λειτουργίας. Το ενδεδειγμένο πρόγραμμα είναι το Eco ή έστω το Normal, αφού με το Sport ακυρώνεις την οικονομική οδήγηση κατά κάποιον τρόπο.

Εκτός από τον τρόπο που δουλεύει το υβριδικό σύνολο, την προσοχή μας τράβηξε και το ενεργό cruise control (Adaptive Cruise Control (ACC)) που συνδυάζεται με το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας. Ο συνδυασμός των δύο συστημάτων δίνει μια μικρή γεύση από τα αυτόνομα αυτοκίνητα του μέλλοντος και βοηθάει στην επίτευξη της μέγιστης οικονομίας.

Με το αυτοκίνητο ακόμα και σταματημένο ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το ACC και να ορίσει την απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα μεταξύ τριών επιπέδων. Από εκεί και πέρα όταν το μπροστινό αυτοκίνητο ξεκινήσει ο οδηγός θα πρέπει να ακουμπήσει ελαφρά το γκάζι ή να πατήσει το “+” στο τιμόνι. Το σύστημα θα ξεκινήσει το αυτοκίνητο και θα το επιταχύνει μέχρι την ταχύτητα που έχει οριστεί (το εύρος είναι 30 – 180 χλμ./ώρα), είτε μέχρι να πετύχει την ορισμένη από τον οδηγό απόσταση από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά.

Με την ταχύτητα να ελέγχεται από το ACC το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας αναλαμβάνει να διαβάσει τη διαγράμμιση και να ορίσει την ανάλογη πορεία διαβάζοντας τις διαγραμμίσεις. Ακόμα, όμως και αν οι διαγραμμίσεις έχουν εξαφανιστεί όπως συμβαίνει σε πολλούς δρόμους, ειδικά μέσα στις πόλεις, το σύστημα “βλέπει” το προπορευόμενο όχημα και ακολουθεί.

Φυσικά, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει τα παραπάνω δε σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να εφησυχάσει. Το αντίθετο, πρέπει πάντα τα αντανακλαστικά του να είναι σε ετοιμότητα αφού τον έλεγχο τον έχει πάντα ο άνθρωπος και η ευθύνη, νομική και ηθική, βαραίνει εκείνον που κάθεται πίσω από το τιμόνι και όχι την εταιρεία που κατασκεύασε τα ηλεκτρονικά. Άλλωστε, τέτοιου είδους συστήματα υπάγονται προς το παρόν στην κατηγορία της υποβοήθησης. Έχουμε πολλά χρόνια ακόμα μέχρι τη στιγμή που ο ρόλος του ανθρώπου – οδηγού θα καταργηθεί (αυτόνομα οχήματα).

Πέρα από τα ηλεκτρονικά highlights, η Corolla είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο σε ταξιδεύει ευχάριστα και άνετα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι καλύψαμε την απόσταση Αθήνα – Πάτρα και μόνο στη θέα της μεγάλης γέφυρα Ρίου-Αντιρίου «καταλάβαμε» ότι φτάσαμε στην πρωτεύουσα της Αχαΐας

Επιπλέον, σε ταξιδεύει και οικονομικά τόσο εντός πόλης (μας αρέσει που κινείται ηλεκτρικά…)  όσο και εκτός. Μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας να αναλαμβάνει τις χαμηλές ταχύτητες όμως και στις υψηλές δε μένει αμέτοχος. Μόλις η μπαταρία φορτίσει επαρκώς εμπλέκεται είτε συνδυαστικά με τον θερμικό, είτε ακόμα και μόνος του αν ο δρόμος έχει έστω και ελάχιστα κατηφορική κλίση. Ενδεικτικά, η συνδυασμένη κατανάλωση που είδαμε μετά από χρήση σε Αθήνα, Πάτρα και αυτοκινητόδρομο ήταν 5.4 λίτρα./100 χλμ. Πρόκειται για νούμερο το οποίο είναι χαμηλότερο ακόμα και από τα περισσότερα diesel της αγοράς.

Εκτός από την κατανάλωση μείναμε πολύ ικανοποιημένοι και από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι εξαιρετικά ακριβές, χωρίς όμως να μεταφέρει πολλή πληροφορία, ενώ πολύ βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν είναι το ηλεκτρικά ελεγχόμενο κιβώτιο e-CVT που αναλαμβάνει και την εμπλοκή/απεμπλοκή των δύο μονάδων. Κάποιος θόρυβος όμως παράγεται…

Πολύ καλή είναι και η απόσβεση στις πάμπολλες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Απουσιάζουν εντελώς οι ενοχλητικές τάσεις πλεύσης, περνώντας στους οδηγούς την αίσθηση ενός πολύ σταθερού αυτοκινήτου, ακόμα και αν η ταχύτητα κίνησης “φλερτάρει” με την παραβίαση των νόμιμων ορίων.

Να αναφέρουμε και τις επιδόσεις όπου για την επιτάχυνση  0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 10.9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Με τις  εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 76 γρ./χλμ. 

Μοναδικό παράπονο είναι οι μικρότεροι του αναμενόμενου χώροι για τους πίσω επιβάτες. Δεν γίνεται να τα έχουμε και όλα… 

Τέλος, θέλουμε να κάνουμε μια αναφορά στο infotainment, παράγοντας ο οποίος κάθε μέρα γίνεται και πιο σημαντικός στη διαδικασία επιλογής που ακολουθούν οι υποψήφιοι αγοραστές. Σίγουρα η οθόνη των 8 ιντσών ικανοποιεί ως μέγεθος. Όμως, μας έκανε εντύπωση ότι δε διαθέτει σε κανένα επίπεδο εξοπλισμού συμβατότητα με Android Auto ή/και Apple CarPlay. Συνοπτικά, η Corolla μας εντυπωσίασε με τη διαφορά ποιότητας που τη χωρίζει από τον προκάτοχό της, αλλά και με το πόσο οικονομικά μπορεί να κινηθεί. Μάλιστα, αν κάποιος αποφασίσει να εξασκηθεί στον οικονομικό τρόπο οδήγησης, θα καταφέρει να ρίξει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση με τις τιμές να φλερτάρουν με τα 5 λίτρα.

Εν κατακλείδι  η νέα Corolla είναι ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί για ήρεμες, ξεκούραστες και οικονομικές μετακινήσεις και τα καταφέρνει πολύ καλά και στους τρεις τομείς.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 21.345 ευρώ

Σχετικά άρθρα

Fiat

Αυτή τη στιγμή τα roadster που είναι διαθέσιμα και ειδικά εκείνα με σχετικά γήινες τιμές, είναι πολύ λίγα και το επόμενο διάστημα θα γίνουν ακόμα λιγότερα, αφού η Fiat θα σταματήσει την παραγωγή του 124 Spider.

To νέο μονοθέσιο

Μια αρχική ιδέα για το πώς θα είναι η νέα Formula 1 από το 2021, χρονιά που αλλάζουν οι κανονισμοί, μας δίνει η Sauber.

Oι μεγαλύτερες αλλαγές σύμφωνα με το video που θα δείτε αφορούν τα αεροδυναμικά βοηθήματα, κυρίως στα πλαϊνά του μονοθεσίου και πίσω.  

Porsche

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Porsche θα δώσει την ευκαιρία στο κοινό να δει για πρώτη φορά το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, την Taycan, όμως λίγες μέρες πριν ανοίξουν οι πύλες, αποκαλύπτει πώς θα είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Volkswagen

Η Volkswagen στην έκθεση της Φρανκφούρτης θα παρουσιάσει κάποια νέα ή/και ανανεωμένα μοντέλα, με το πιο σημαντικό ανάμεσά τους να είναι το ID.3, όμως οι Γερμανοί ετοιμάζονται για μία σημαντικότερη αλλαγή, αφού θα δείξουν στο κοινό το νέο σήμα της εταιρείας.

Ράλι Γερμανίας

Η αυλαία του ράλι Γερμανίας άνοιξε με την Υπερειδική μήκους 5.2 χλμ.
Ο Τάνακ ήταν ο ταχύτερος σταματώντας τα χρονόμετρα στα 2:39.4
Δεύτερος ο Σόρδο 8/10 πίσω και τρίτος ο Οζιέ 9/10.
Ο Νεβίλ ακολούθησε με ένα δευτ. διαφορά.

Ράλι Γερμανίας

Στην τελευταία επίσημη δοκιμή πριν την εκκίνηση του ράλι Γερμανίας, μήκους 5,20 χλμ. ο Οζιέ με χρόνο 2:37.9 ήταν ο ταχύτερος.

Ο Τάνακ ακολούθησε με 1/10 διαφορά και ο Λάπι 3/10 όπως και ο Νεβίλ.

Στα 9/10 ο Σουνίνεν και στο 1 δευτ. ο Σόρδο.

Opel

Η Opel συνεργάζεται με την ADAC και δημιουργούν ένα ενιαίο πρωτάθλημα ράλι, στο οποίο οι συμμετέχοντες θα τρέχουν με ειδικά διαμορφωμένα μοντέλα της ηλεκτρικής έκδοσης του νέου Corsa.

Η ονομασία του πρωταθλήματος είναι Opel e-Rally Cup και έρχεται να αντικαταστήσει την Adam R2.

Cupra

Αυτή η εικόνα είναι μέρος του εσωτερικού του νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου της Cupra που θα αποκαλυφθεί στις 2 Σεπτεμβρίου.

Η φωτογραφία μας ξεναγεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και στο τιμόνι με τα μπουτόν, ένα εκ των δύο είναι για το start/stop του κινητήρα.

Opel Grandland X 1.2 Turbo EAT8

Με το Grandland X έχουμε έρθει σε επαφή αρκετές φορές στο παρελθόν.

Land Rover

Η Land Rover θέλησε να συνδράμει το έργο των γιατρών που ασχολούνται με την πρόληψη και θεραπεία της μαλάριας, μίας ασθένειας η οποία μπορεί στο δυτικό πολιτισμό να έχει πρακτικά εξαλειφτεί, όμως μαστίζει πολλές χώρες της υποσαχάριας Αφρικής.