Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Opel Crossland X 1.2 Turbo : Μακριά από το κλεινόν άστυ, όπου και να είναι…

του Σωτήριου Χάλλα

Φορτώσαμε λοιπόν τις αποσκευές στο πορτ – παγκάζ (410 λίτρα) στο βενζινοκίνητο Crossland X με το 3κύλινδρο μοτέρ των 130 ίππων με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ανοίξαμε το GPS και το μάτι «σημάδεψε» το Αίγιο, στην Αχαΐα.

Να λοιπόν μια σύντομη ωραία βόλτα σε ένα μέρος που συνδυάζει βουνό και θάλασσα.

Δεν είναι πολύ μακριά για να θέλει και δεύτερη σκέψη προγραμματισμού. Μόνο 174 χλμ. (υπολογίστε και άλλα 42 αν θελήσετε να κάνετε μια βόλτα μέχρι την Πάτρα).    

Το μόνο που προβληματίζει είναι αυτό το μαρτύριο των διοδίων. Μπορεί ο νέος δρόμος Κορίνθου – Πατρών να έχει μειώσει κατά πολύ την απόσταση – ταξιδεύεις πλέον μετά από πολλές δεκαετίες σε ασφαλές οδικό δίκτυο – αλλά το “σταμάτα – ξεκίνα” κάθε λίγο δεν παίζεται…

Οι στάσεις μέχρι το Αίγιο για πληρωμή των διοδίων είναι τέσσερις (Ελευσίνα, Ισθμός, Κιάτο και Ελαιώνας), με το συνολικό κόστος να ανέρχεται ανά διαδρομή στα 9.50 ευρώ. Αν μπείτε και στην Αττική Οδό υπολογίστε επιπλέον 2.80 ευρώ.

Φτάνοντας στο Αίγιο μια βόλτα αρκεί για να δεις κάτι που σπάνια συναντάς. Η πόλη ξεκινάει ακριβώς εκεί που σκάνε τα κύματα του Κορινθιακού και μόλις σηκώσεις το βλέμμα σου, μόλις λίγα μέτρα από τη θάλασσα, η γη ανυψώνεται σαν κάποιος να την έκοψε με μαχαίρι.

Σε αυτόν τον “γκρεμό” που σχηματίζεται συναντάμε το μεγαλύτερο θρησκευτικό προσκύνημα και πολιούχο της πόλης, την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής ή Παναγία Τρυπητή όπως είναι ευρύτερα γνωστή.

Ωστόσο, η κωμόπολη των 35.000 (περίπου) κατοίκων έχει να σου προσφέρει και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα για να δεις. Ανηφορίζοντας από την παραλία προς το κέντρο μέσω του πλακόστρωτου, κατασκευασμένου την περίοδο της ιταλικής κατοχής δρόμου, θα συναντήσεις την εκκλησία του Αγίου Αντρέα που είναι ο παλαιότερος ναός της πόλης και ένα από τα παλαιότερα κτίρια γενικότερα.

Από εκεί μπορείς να επιλέξεις αν θα ανέβεις στο κέντρο της πόλης από στενά ανηφορικά σοκάκια ή από τους κεντρικούς δρόμους. Επιλέγοντας το πρώτο θα βρεθείς στο σημείο όπου ήταν η πολυκατοικία που γκρεμίστηκε ολοσχερώς στο σεισμό του 1995, στης οποίας τα συντρίμμια είχε εγκλωβιστεί για πολλές μέρες ο μικρός Αντρέας. Από τότε ο Αντρέας μεγάλωσε και τα μπάζα έφυγαν, δίνοντας τη θέση τους σε μια γεμάτη πράσινο, πλατεία, όλο ζωή.

Ακριβώς απέναντι βρίσκεται ένα άλλο παλιό κτίριο του οποίου η ηλικία φτάνει ή και ξεπερνάει τα 200 έτη. Πρόκειται για πρώην ιδιοκτησία της οικογένειας Λόντου από την οποία τα αδέρφια Ανδρέας και Σωτήριος ήταν εκ των πρωτοστατών της επανάστασης του ’21, ενώ είχαν δωρίσει και πολύ μεγάλο μέρος της περιουσίας τους υπέρ του αγώνα. Μέχρι το 1995 εδώ στεγάζονταν το 4ο δημοτικό σχολείο της πόλης όμως τώρα είναι το σπίτι του λαογραφικού μουσείου.

Σε πολύ μικρή απόσταση βρίσκεται ακόμα ένα ιστορικό σημείο της πόλης. Πρόκειται για τον τόπο όπου βρισκόταν το αρχοντικό του Παναγιώτη Δεσποτόπουλου στο οποίο έγινε η μυστική συνέλευση της Βοστίτσας (η Σλάβικη ονομασία του Αιγίου που χρησιμοποιούνταν ευρέως εκείνη την εποχή). Στη συγκεκριμένη συνέλευση συμμετείχαν μέλη της Φιλικής Εταιρείας προκειμένου να προετοιμάσουν την επανάσταση του 1821.

Ανηφορίζοντας για λίγο ακόμα θα βρεθείς σε ένα από τα ωραιότερα μπαλκόνια του Κορινθιακού κόλπου, την πλατεία Υψηλών Αλωνίων, από την οποία μπορείς να θαυμάσεις την ατελείωτη θέα. Ανάμεσα σε όσα βλέπει το μάτι είναι και το νέο λιμάνι του Αιγίου.

Αν η βόλτα σε κούρασε και σου άνοιξε την όρεξη μπορείς να κατηφορίσεις προς την πλατεία Αγίας Λαύρας, όπου υπάρχει ποικιλία καταστημάτων τόσο για έναν απολαυστικό καφέ όσο και για πολύ νόστιμους κρεατομεζέδες. Όσο αστείο και αν φαίνεται, τη συγκεκριμένη θα ακούσεις τους «ντόπιους» να τη λένε και απλά “τετράγωνη πλατεία” για να την ξεχωρίσουν από μία μικρότερη που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση η οποία είναι η “τρίγωνη πλατεία”.  

Τα 174 χλμ. μέχρι το Αίγιο έγιναν με το μικρότερο μέλος της οικογένειας των SUV μοντέλων της Opel, το Crossland X. Ο χαρακτηρισμός “μικρότερο” οφείλεται στις εξωτερικές του διαστάσεις οι οποίες είναι 4.212 χλστ. μήκος, 1.765 χλστ. πλάτος και 1.605 χλστ. ύψος. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.605 χλστ. εξασφαλίζοντας πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ή ακόμα και πέντε επιβάτες ενώ και τα 410 λίτρα του πορτ-παγκάζ αποδεικνύονται επαρκή για τις αποσκευές τους.

Το Crossland X όπως προλογίσαμε φέρει  κινητήρα 1.2 λίτρων με 130 ίππους και 230 Nm ροπής σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Τόσο στο ταξίδι όσο και μέσα στο Αίγιο το τράβηγμά του ήταν ικανοποιητικό (0-100 χλμ./ώρα σε 9.9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα, εκπομπές CO2 117 γρ./χλμ.) ενώ παρά την τρικύλινδρη φύση του δεν παρατηρούνται ενοχλητικοί κραδασμοί στη λειτουργία του.

Η συμπεριφορά του γερμανικού SUV στο δρόμο είναι ουδέτερη, αφού ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες χωρίς προβλήματα και χωρίς να αγχώνει τον οδηγό στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, ενώ και σε πιο κλειστές ορεινές διαδρομές δεν έδειξε τάσεις πλεύσης. 

Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ, στοιχείο που στον αστικό ιστό είναι ευπρόσδεκτο αφού κάνει την κίνηση αλλά και το παρκάρισμα “παιχνίδι”, όμως στις υψηλότερες ταχύτητες θα το θέλαμε πιο βαρύ.

Με την κατανάλωση στα ταξίδια να είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες το μοντέλο της Opel αποδείχτηκε αρκετά φιλικό με την τσέπη μας αφού χρειάστηκε 8.1 λίτρα /100 χλμ.

Αυτό ήταν λοιπόν το σύντομο ταξίδι μας μέχρι το Αίγιο, καθώς είναι χαρά και ευχαρίστηση να ταξιδεύεις, να αφήνεις πίσω σου το κλεινόν άστυ, οδηγώντας μάλιστα ένα φιλικό μοντέλο, όπου εκτός των άλλων σε ξεναγεί και στο κόσμο των gadget με την οθόνη αφής του infotainment.

Οι τιμές του Crossland X 1.2 Turbo ξεκινάνε από τις 20.550 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.