Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Με το Opel Crossland X 1.2 στον Κόρφο: Ένας «κρυφός» προορισμός που γοητεύει

του Γιώργου Ψαρρά

Γνωρίζοντας ότι οι «μυστικές» παραλίες της Αττικής είναι ένας αστικός μύθος αναζητήσαμε παρέα με το Opel Crossland X, λίγο έξω από τα σύνορα της πρωτεύουσας, μια «ανάσα» δροσιάς.

Ψάξαμε για ένα μέρος όπου δε χρειάζεται να δώσεις πολύωρες μάχες για να φτάσεις, για να παρκάρεις και για να βρεις ξαπλώστρα. Επιθυμούσαμε πιο χαλαρούς ρυθμούς, τους οποίους τελικά βρήκαμε στον Κόρφο Κορινθίας. Πριν προλάβετε να ρωτήσετε πού ακριβώς είναι αυτό το μέρος σας προτείνουμε να επιβιβαστείτε νοερά μαζί μας στο Crossland X και σε περίπου μιάμιση ώρα θα έχουμε φτάσει.

Δε χρειάστηκε να ζητήσουμε τη βοήθεια από το σύστημα πλοήγησης του Crossland X για να φτάσουμε στον Κόρφο, καθώς η διαδρομή είναι αρκετά εύκολη. Απέχει από την Αθήνα μόλις 113 χλμ. και από την Κόρινθο 30 χλμ. Ακολουθείς την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και στη συνέχεια ακολουθείς τις πινακίδες για  Επίδαυρο.

Στη συνέχεια διασχίζεις τα Ίσθμια, τις Κεχριές, τα Λουτρά της Ωραίας Ελένης, το Σοφικό και μετά υπάρχει οδική σήμανση που σου υποδεικνύει να κάνεις αριστερά προς τον Κόρφο.

Ο δρόμος από εκεί και μετά είναι ορεινός, με καλό οδόστρωμα αλλά με συνεχείς στροφές και πρέπει να είσαι προσεκτικός αποφεύγοντας τις προσπεράσεις, καθώς δεν υπάρχει ορατότητα στα περισσότερα σημεία. Σύντομα ανάμεσα από τα καταπράσινα πεύκα θα δεις να ξεπροβάλει στο βάθος ένας μικρός κρυμμένος παράδεισος που δεν είναι άλλος από τον Κόρφο.  Το χωριό είναι χτισμένο στους πρόποδες του βουνού με τη θάλασσα να απλώνεται «πιάτο» μπροστά του, ενώ γεωγραφικά βρίσκεται νοτιοανατολικά στην περιφερειακή ενότητα Κορινθίας.

Το πρώτο πράγμα που σε γοητεύει μόλις φτάσεις στον Κόρφο είναι η απόλυτα γαλήνια θάλασσα του, καθώς πρόκειται για ένα αρκετά κλειστό κόλπο που ακόμα και αν πνέουν αρκετά μποφόρ δεν είναι ικανά να διαταράξουν τα ήρεμα νερά. Το Crossland X ίσως να ζήλεψε βλέποντας μας να κολυμπάμε στα καταγάλανα, πεντακάθαρα και κρυστάλλινα νερά του Αργοσαρωνικού κόλπου.

Αν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε ένα παράπονο για τη θάλασσα θα αναφερθούμε στις πέτρες και τους αχινούς που συναντάς πρώτα βουτώντας.  

Στο σημείο αυτό δεν πρέπει να παραλείψουμε να πούμε ότι σχεδόν σε όλα τα μαγαζιά του Κόρφου οι ξαπλώστρες είναι δωρεάν, ενώ οι τιμές του καφέ και του φαγητού στις παραθαλάσσιες γραφικές ταβέρνες βρίσκονται σε λογικότατα επίπεδα.

Παράλληλα κάτω από την Αυγουστιάτικη πανσέληνο δε νοσταλγείς την έντονη νυχτερινή ζωή που στερείται ο Κόρφος. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας γίναμε μάρτυρες μιας νύχτας πεφταστεριών, με το εν λόγω αστρικό φαινόμενο να ονομάζεται Περσείδες, ενώ η ευχή που κάναμε είναι να ξαναβρεθούμε σύντομα στο μέρος αυτό.

Όπως σχεδόν κάθε τόπος στην Ελλάδα έχει να αφηγηθεί μια ιστορία έτσι και ο Κόρφος περηφανεύεται για τον όρμο Σελόντα που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Εκεί λοιπόν ήταν το καταφύγιο του θρυλικού υποβρυχίου «Παπανικολής», πλωτάρχης του οποίου ήταν ο Μιλτιάδης Ιατρίδης με καταγωγή από το Σοφικό.

Οι μόνιμοι κάτοικοι του Κόρφου δεν ξεπερνούν τους 338 σε αριθμό, ωστόσο το καλοκαίρι περισσότερη ζωή δίνουν οι ιδιοκτήτες εξοχικών κατοικιών, ορισμένοι από τους οποίους ζουν μόνιμα στο εξωτερικό, ενώ κάποιοι έχουν επενδύσει και τουριστικά στην περιοχή.

Στο στενό παραλιακό δρόμο, όπου η διέλευση δυο οχημάτων ταυτόχρονα σε ορισμένα σημεία είναι δύσκολη, επικρατεί σε ώρες αιχμής ένα μικρό μποτιλιάρισμα. Εμείς πάντως δεν εγκλωβιστήκαμε πουθενά με το Crossland X, καθώς το μήκος του περιορίζεται στα 4.212 χλστ.

Το μπορντό Crossland Χ, με τη μαύρη οροφή, όμως που βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες διαθέτει δυο άλλα σημαντικά «όπλα». Τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής, καθώς επίσης και το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων.

Το γερμανικό κόμπακτ διαστάσεων crossover με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου είναι σε θέση να επιταχύνει από 0-100 χλ./ώρα εντός 11,8 δευτ. και  να φτάσει τα 187 χλμ./ώρα. Αν και τρικύλινδρος ο βενζινοκινητήρας αποβάλλει περίτεχνα θορύβους και κραδασμούς που εμφανίζονται συχνά σε τέτοιας φύσεως μοτέρ.

Με ήπιους ρυθμούς οδήγησης μέχρι τον Κόρφο το Crossland Χ κατανάλωσε 7,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,3 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 123 γρ./χλμ., Euro 6).  Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό, ενώ παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν εμφανίζει έντονες κλίσεις αν και σε δυνατές πλευρικές ριπές ανέμων χρειάζεται να κάνεις μικροδιορθώσεις στην πορεία του.

Τα φρένα του ικανοποιούν, ενώ το σύστημα διεύθυνσης χαρακτηρίζεται ελαφρύ και γρήγορο, κάτι που αποδεικνύεται βολικό στους ελιγμούς, ωστόσο σε υψηλότερες  ταχύτητες διαπιστώνεις ότι λίγη παραπάνω πληροφόρηση θα ήταν χρήσιμη.

Η διαμονή στον Κόρφο δεν είναι ακριβή, καθώς μπορείς να βρεις καταλύματα ακόμα και με 40 ευρώ. Όσο για τη συμβίωση με το Crossland Χ με το βενζινοκινητήρα 1.2 Turbo των 110 ίππων με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διαμορφώνεται στα 21.800 ευρώ.

Με την πρώτη ευκαιρία λοιπόν που το Crossland Χ 1.2  θα ξαναβρεθεί στα χέρια μας γνωρίζουμε από τώρα ποιος θα είναι ο προορισμός μας μαζί του…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.