Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Kia Rio 1.4 CRDi 90 PS: Εκδρομή στα χιονισμένα Καλάβρυτα

του Σωτήριου Χάλλα

O καιρός κατά τη διάρκεια των Εορτών των Χριστουγέννων μας έκανε το χατίρι, και δεν χάσαμε την ευκαιρία.

Αποδράσαμε από την Αθήνα με προορισμό το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων οδηγώντας το πετρελαιοκίνητο Kia Rio.

Nα θυμηθούμε ότι τα Καλάβρυτα έζησαν το 1943 μία από τις πιο βίαιες πράξεις του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου αφού στις 13 Δεκεμβρίου οι Γερμανοί αφάνησαν το σύνολο του αντρικού πληθυσμού ηλικίας 12 ετών και άνω. Αυτό σημάδεψε το μέλλον του τόπου…

Αυτό αποτελεί μια παρένθεση στο σήμερα, όπου τα Καλάβρυτα είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς καθώς χιονοδρομικό κέντρο που βρίσκεται σε απόσταση μόλις 15 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης, ενώ είναι ένα από τα καλύτερα οργανωμένα σε όλη την Ελλάδα.

Εκτός από το χιονοδρομικό στα Καλάβρυτα υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορεί να δει ο επισκέπτης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα Σπήλαια Λιμνών , η Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου η οποία κυριολεκτικά κρέμεται από το βουνό και η Μονή της Αγίας Λαύρας όπου ξεκίνησε η Επανάσταση του 1821.

Η διαδρομή για τα Καλάβρυτα διαρκεί περίπου 2.5 ώρες. Οι σταθμοί διοδίων που θα χρειαστεί να σταματήσετε είναι συνολικά τρεις και βρίσκονται στην Ελευσίνα, στην Κόρινθο και στο Κιάτο με το συνολικό κόστος να φτάνει τα 6.10 ευρώ ενώ αν χρησιμοποιήσετε την Αττική οδό υπολογίστε 2.80 ευρώ επιπλέον ανά διαδρομή.

Συντροφιά σε αυτή μας την εξόρμηση είχαμε το Kia Rio στην έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου που αποδίδει 90 ίππους και 240 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί στα χαρτιά να μη φαίνεται ιδιαίτερα δυνατό αλλά στον δρόμο ικανοποιεί απόλυτα με την απόδοσή του.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει πολύ καλή κλιμάκωση κάτι που βοηθάει στο να έχει ο οδηγός πάντα διαθέσιμη ισχύ κάτω από το δεξί πεντάλ και ταυτόχρονα η κατανάλωση να μένει σε χαμηλά επίπεδα.  Κυμάνθηκε από 6.3 λτ./100 χλμ. έως 7 λτ. τη μέγιστη τιμή, με την επίσημη τιμή να είναι στα 3.8 λτ./100 χλμ.

Αυτό που παρατηρήσαμε στο μικρομεσαίο μοντέλων από την Κορέα είναι ότι παρά τον αστικό του προσανατολισμό είναι πολύ ευχάριστο στον αυτοκινητόδρομο όπου ταξιδεύει με άνεση και σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Εκεί φαίνεται η σημασία της έκτης ταχύτητας αφού μπορεί να κινείται με 120 χλμ./ώρα καταναλώνοντας στιγμιαία 4.7 λτ./100 χλμ.

Βγαίνοντας από την εθνική και παίρνοντας τον δρόμο για τα Καλάβρυτα εκτιμήσαμε ακόμα περισσότερο το Kia Rio. Ο κινητήρας ήταν πάντα πρόθυμος να τραβήξει με άνεση το αμάξωμα των 1.235 κιλών, ειδικά αν βρισκόταν πάνω από τις 1.500 στροφές αλλά πέραν αυτού, το αυτοκίνητο είχε έναν “γλυκό” τρόπο να παίρνει τις στροφές ενώ ό,τι και να συνέβαινε μας ενέπνεε εμπιστοσύνη.

 Την αξία του έδειξε και τις μέρες που περάσαμε στα χιονισμένα Καλάβρυτα αφού τα κρύα πρωινά όταν γυρίσαμε το κλειδί στη μίζα το θερμόμετρο έδειχνε -4 oC αλλά η εκκίνηση του κινητήρα γινόταν άμεσα και χωρίς κανένα πρόβλημα.

Παρά τις πολλές ώρες που περάσαμε στο εσωτερικό του το Rio δε μας κούρασε καθόλου καθώς τα καθίσματά του είναι άνετα χωρίς να είναι ούτε πολύ μαλακά ούτε πολύ σκληρά. Καλός είναι και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες αφού δύο ενήλικες θα φιλοξενηθούν με άνεση ενώ με κάποιες παραχωρήσεις θα βρει το χώρο του και ένας τρίτος.

Το πορτ-παγκάζ προσφέρει 325 λίτρα αποσκευών με σχετικά μεγάλο άνοιγμα που έχει σαν αποτέλεσμα να μη δυσκολεύεσαι να φορτώσεις τα απαραίτητα.

Συμπερασματικά, το Kia Rio αποτελεί μια τίμια πρόταση ενώ παρά το γεγονός ότι ο προσανατολισμός του είναι αστικός δεν έχει κανένα πρόβλημα να εγκαταλείψει την πόλη και να σε ταξιδέψει αρκετά πέρα από αυτή.

Η τιμή του κορεάτικου μοντέλου ξεκινά από τις 12.190 ευρώ.

Εκτός από τις φωτογραφίες με το αυτοκίνητο, απολαύστε και αυτές που τραβήξαμε από το ολόλευκο τοπίο στις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου των Καλαβρύτων.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Κορσικής

Το πρώτο φετινό ράλι σε ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές είναι αυτό που διεξάγεται μεταξύ 28-31 Μαρτίου στους στενούς δρόμους της Κορσικής.

Laudamotion

Όχι ακριβώς έτσι, αλλά κάπως έτσι καθώς ιδρυτής της Laudamotion (το 2018) είναι ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Αυστριακός Νίκι Λάουντα και νυν  μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ομάδας της Mercedes στη Formula 1.

ERC

Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι για το 2019 αρχίζει στις Αζόρες μεταξύ 21-23 Μαρτίου.

Ο αγώνας είναι χωμάτινος και περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 219.04 χλμ.

Κάλε και Ήρο

Τι σχέση έχει η γνωστή «αττική σύνταξη» με τους δύο Φινλανδούς που τους αρέσει η ταχύτητα, αλλά σε διαφορετικά εδάφη.

Ο ένας είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο πιτσιρικάς ετών 19 που έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις στο μαγικό χώρο των ράλι και ο άλλος ο Ήρο Ετάλα, γνωστός snowboarder.

Liberty Media

Η Liberty Media ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να κάνει την παρακολούθηση των αγώνων της Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα και μία από τις ιδέες που “έχουν πέσει στο τραπέζι” είναι η τοποθέτηση κάμερας πάνω ή μέσα στο κράνος των οδηγών.

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Το δεύτερο ραντεβού του φετινού πρωταθλήματος είναι στην έρημο του Μπαχρέιν και στην πίστα «Σακίρ» στις 31 Μαρτίου.

Ηνωμένες Πολιτείες

Στη Βόρεια Καρολίνα υπάρχει μία γέφυρα τρένου η οποία είναι ιδιαίτερα διάσημη στο internet αφού εξ’ αιτίας της έχουν καταστραφεί πολλά φορτηγά, τόσο πολλά ώστε υπάρχει πλέον και site στο οποίο ανεβαίνουν τα ανάλογα βίντεο.

Kia

Πριν ένα μήνα ακριβώς είχαμε δημοσιεύσει ένα σκίτσο, στο οποίο απεικονίζονταν η επερχόμενη crossover έκδοση του Kia Ceed. 

Mercedes GLC Coupe

Αγωνία τέλος για την ανανεωμένη GLC Coupe, καθώς η Mercedes προέβη στην αποκάλυψη της, πριν από το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης.