Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Kia Rio 1.4 CRDi 90 PS: Εκδρομή στα χιονισμένα Καλάβρυτα

του Σωτήριου Χάλλα

O καιρός κατά τη διάρκεια των Εορτών των Χριστουγέννων μας έκανε το χατίρι, και δεν χάσαμε την ευκαιρία.

Αποδράσαμε από την Αθήνα με προορισμό το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων οδηγώντας το πετρελαιοκίνητο Kia Rio.

Nα θυμηθούμε ότι τα Καλάβρυτα έζησαν το 1943 μία από τις πιο βίαιες πράξεις του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου αφού στις 13 Δεκεμβρίου οι Γερμανοί αφάνησαν το σύνολο του αντρικού πληθυσμού ηλικίας 12 ετών και άνω. Αυτό σημάδεψε το μέλλον του τόπου…

Αυτό αποτελεί μια παρένθεση στο σήμερα, όπου τα Καλάβρυτα είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς καθώς χιονοδρομικό κέντρο που βρίσκεται σε απόσταση μόλις 15 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης, ενώ είναι ένα από τα καλύτερα οργανωμένα σε όλη την Ελλάδα.

Εκτός από το χιονοδρομικό στα Καλάβρυτα υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορεί να δει ο επισκέπτης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα Σπήλαια Λιμνών , η Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου η οποία κυριολεκτικά κρέμεται από το βουνό και η Μονή της Αγίας Λαύρας όπου ξεκίνησε η Επανάσταση του 1821.

Η διαδρομή για τα Καλάβρυτα διαρκεί περίπου 2.5 ώρες. Οι σταθμοί διοδίων που θα χρειαστεί να σταματήσετε είναι συνολικά τρεις και βρίσκονται στην Ελευσίνα, στην Κόρινθο και στο Κιάτο με το συνολικό κόστος να φτάνει τα 6.10 ευρώ ενώ αν χρησιμοποιήσετε την Αττική οδό υπολογίστε 2.80 ευρώ επιπλέον ανά διαδρομή.

Συντροφιά σε αυτή μας την εξόρμηση είχαμε το Kia Rio στην έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου που αποδίδει 90 ίππους και 240 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί στα χαρτιά να μη φαίνεται ιδιαίτερα δυνατό αλλά στον δρόμο ικανοποιεί απόλυτα με την απόδοσή του.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει πολύ καλή κλιμάκωση κάτι που βοηθάει στο να έχει ο οδηγός πάντα διαθέσιμη ισχύ κάτω από το δεξί πεντάλ και ταυτόχρονα η κατανάλωση να μένει σε χαμηλά επίπεδα.  Κυμάνθηκε από 6.3 λτ./100 χλμ. έως 7 λτ. τη μέγιστη τιμή, με την επίσημη τιμή να είναι στα 3.8 λτ./100 χλμ.

Αυτό που παρατηρήσαμε στο μικρομεσαίο μοντέλων από την Κορέα είναι ότι παρά τον αστικό του προσανατολισμό είναι πολύ ευχάριστο στον αυτοκινητόδρομο όπου ταξιδεύει με άνεση και σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Εκεί φαίνεται η σημασία της έκτης ταχύτητας αφού μπορεί να κινείται με 120 χλμ./ώρα καταναλώνοντας στιγμιαία 4.7 λτ./100 χλμ.

Βγαίνοντας από την εθνική και παίρνοντας τον δρόμο για τα Καλάβρυτα εκτιμήσαμε ακόμα περισσότερο το Kia Rio. Ο κινητήρας ήταν πάντα πρόθυμος να τραβήξει με άνεση το αμάξωμα των 1.235 κιλών, ειδικά αν βρισκόταν πάνω από τις 1.500 στροφές αλλά πέραν αυτού, το αυτοκίνητο είχε έναν “γλυκό” τρόπο να παίρνει τις στροφές ενώ ό,τι και να συνέβαινε μας ενέπνεε εμπιστοσύνη.

 Την αξία του έδειξε και τις μέρες που περάσαμε στα χιονισμένα Καλάβρυτα αφού τα κρύα πρωινά όταν γυρίσαμε το κλειδί στη μίζα το θερμόμετρο έδειχνε -4 oC αλλά η εκκίνηση του κινητήρα γινόταν άμεσα και χωρίς κανένα πρόβλημα.

Παρά τις πολλές ώρες που περάσαμε στο εσωτερικό του το Rio δε μας κούρασε καθόλου καθώς τα καθίσματά του είναι άνετα χωρίς να είναι ούτε πολύ μαλακά ούτε πολύ σκληρά. Καλός είναι και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες αφού δύο ενήλικες θα φιλοξενηθούν με άνεση ενώ με κάποιες παραχωρήσεις θα βρει το χώρο του και ένας τρίτος.

Το πορτ-παγκάζ προσφέρει 325 λίτρα αποσκευών με σχετικά μεγάλο άνοιγμα που έχει σαν αποτέλεσμα να μη δυσκολεύεσαι να φορτώσεις τα απαραίτητα.

Συμπερασματικά, το Kia Rio αποτελεί μια τίμια πρόταση ενώ παρά το γεγονός ότι ο προσανατολισμός του είναι αστικός δεν έχει κανένα πρόβλημα να εγκαταλείψει την πόλη και να σε ταξιδέψει αρκετά πέρα από αυτή.

Η τιμή του κορεάτικου μοντέλου ξεκινά από τις 12.190 ευρώ.

Εκτός από τις φωτογραφίες με το αυτοκίνητο, απολαύστε και αυτές που τραβήξαμε από το ολόλευκο τοπίο στις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου των Καλαβρύτων.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.