Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Ιστιοπλοΐα : Αρμενίζοντας στο Ιόνιο

του Πέρη Χαλάτση

Όλα στη ζωή είναι μια απόφαση. Αρκεί να υπάρχει καλή διάθεση, σωστή χημεία στην παρέα, χρόνος και φυσικά κάποια χρήματα στην τσέπη.

Η παροιμία λέει έστω αργά παρά ποτέ. Και αυτό που αρνιόμουν τόσα χρόνια λόγω επαγγελματικού φόρτου που δεν ήθελα δεσμεύσεις μέσα στο πέλαγος, το έκανα φέτος.

Τι έκανα; Είπα ΝΑΙ στην πρόσκληση για μια περιπέτεια στη θάλασσα με ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος. Το ερώτημα ήταν Αιγαίο ή Ιόνιο. Η έμπειρη ιδιοκτήτρια του σκάφους αποφάσισε Ιόνιο. Ευτυχώς. Γιατί ενώ στο Ιόνιο έπνεαν άνεμοι 4- 5 μποφόρ, στο Αιγαίο δεν έπεφταν κάτω από 6 και 7 και αρκετές φορές τα 8 μποφόρ.

Έτσι η εμπειρία μου με σκάφος στη θάλασσα ξεκίνησε όμορφα. Η ιδιοκτήτρια του ιστιοπλοϊκού Αλεξάνδρα Ντοτς και ο καπετάνιος Σπύρος Μαβίδης, μετά το καλωσόρισμα μας είπαν ότι ξεκινάμε την περιπέτεια των 22 ημερών.

Το δρομολόγιο είχε αφετηρία τη μαρίνα του Αλίμου. Βάλαμε «στόχο» στο GPS, τη διώρυγα στην Κόρινθο. Καφέ, κουβέντα, ενημέρωση για τα πανιά και να που φτάσαμε στη διώρυγα. Λίγη καθυστέρηση στον Ισθμό για τα «διόδια» που για το συγκεκριμένο σκάφος είναι 175 ευρώ-το τίμημα είναι ανάλογα με τα μέτρα του κάθε σκάφους-και από εκεί ξεκινάει το μαγευτικό πέρασμα. Μετά τη διώρυγα η απόφαση ήταν να περάσουμε το βράδυ στον Άγιο Σαράντη. Είναι ένας κόλπος που προστατεύεται από τους αέρηδες. Ρίξαμε άγκυρα και ανοίξαμε τα κρασιά.

Την επομένη το δρομολόγιο δεν ήταν τόσο κουραστικό. Στην περιοχή Τριζόνια είχαμε διανυκτέρευση και την επομένη στη Ναύπακτο. Μετά περάσαμε τη γέφυρα στο Ρίο Αντίρριο. Άλλη αίσθηση να την περνάς από πάνω με αυτοκίνητο και άλλη από κάτω με σκάφος.

Οι μέρες άρχισαν να περνούν χωρίς να τις καταλαβαίνουμε και το βασικότερο χωρίς να μας ενοχλεί το κούνημα. Συνηθίσαμε οι στεριανοί τη θάλασσα.

Το πρωί κάναμε τα μίλια που θέλαμε, το μεσημέρι μπανάκι σε φοβερές παραλίες-αυτή είναι άλλωστε η μαγεία του σκάφους-μετά κάποια μίλια και πριν βραδιάσει διαλέγαμε πού θα…δέσουμε. Αυτή τη φορά σειρά η Ζάκυνθος. Τα βράδια περνάνε ευχάριστα γιατί σε κάθε λιμάνι υπάρχουν γραφικά ταβερνάκια με νόστιμα φαγητά. Φυσικά την επομένη έγινε η βόλτα στο Ναυάγιο αλλά και σε άλλες παραλίες που μόνο αν τις ξέρεις μπορείς να πλησιάσεις. Θα έχετε ακούσει για την Μπλέ Σπηλιά. Το επόμενο βράδυ «πιάσαμε» τον Πόρο στην Κεφαλονιά, στην συνέχεια την Αντισάμι και μετά φτάσαμε στο Φισκάρδο. Μπορεί κάποιοι να είναι «κολλημένοι» με συγκεκριμένα ταβερνάκια που βρίσκονται μπροστά στα σκάφη τους. Καλό θα είναι να κάνουν καμιά βόλτα με τα πόδια. Θα βρουν πολύ καλύτερα στέκια και οι ντόπιοι θα τους περιποιηθούν περισσότερο από τα πολυδιαφημισμένα που σήμερα δεν σου προσφέρουν τίποτα παρά μόνο…παραμύθι.

Αφού χαιρετίσαμε το Φισκάρδο βάλαμε πλώρη για το Αφαλές στην Ιθάκη. Την επομένη για μπάνιο στον όρμο Φρικές και μετά στο Κιόνι για ύπνο.

Το ταξίδι μας συνεχίσθηκε για τη νήσο Άτοκος, ιδιοκτησία του εφοπλιστή Τσάκου, μετά για την Ιθάκη, μετά για Μεγανήσι (περιοχή Σπαρτοχώρι).

Σειρά είχε ο Σκορπιός το νησί του Ωνάση. Εκεί δε μείναμε απλά το γυρίσαμε όλο. Γύρω γύρω. Είδαμε από τόσο κοντά αυτό νησί που το μυαλό μας δεν σταμάτησε ούτε λεπτό να ταξιδεύει. Και ποιοι δεν πέρασαν από εκεί. Από τον Τσώρτσιλ μέχρι την Κέννεντυ.

Σειρά είχε ο όρμος Μαραθιά και μετά η Λευκάδα. Μπορεί να είχαμε εντυπωσιασθεί με τα καταγάλανα νερά μας όμως ακόμη δεν είχαμε δει τίποτα. Όταν φτάσαμε στους Αντίπαξους και στους Παξούς δε θέλαμε να φύγουμε. Έπρεπε όμως, και το επόμενο βράδυ μας βρήκε στα Σύβοτα.

Η Κέρκυρα ήταν ο επόμενος σταθμός μας. Εκεί περάσαμε πέντε ημέρες. Και από εκεί ξεκίνησε η επιστροφή. Ούτε λίγο ούτε πολύ κάναμε 14 ώρες χωρίς να σταματήσουμε και φτάσαμε στο Μεσολόγγι. Μετά Ανεμοκάμπι, Γαλαξίδι, κανάλι, και Μαρίνα Αλίμου.

Έτσι πέρασαν 22 ημέρες μέσα σε ένα σκάφος. Και μέσα σε 22 ημέρες αν θέλεις μπορείς να μάθεις τόσα πολλά που μπορείς να πεις ότι έγινες ένας μικρός σκήπερ.

Στο επόμενο άρθρο θα σας γράψουμε πόσο φθηνό είναι αυτό το σπορ αλλά και πόσο καλύτερο από ένα ξενοδοχείο σε ένα μόνο νησί.

Σχετικά άρθρα

Hyundai

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Hyundai θα επενδύσει 34.65 δις δολάρια για την εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων σε ορίζοντα 5 χρόνων.

Peugeot - Ηλεκτρικό ποδήλατο

Η Peugeot δραστηριοποιείται εκτός από τον τομέα του αυτοκινήτου και σε εκείνον του ποδηλάτου και τώρα παρουσίασε ένα νέο μοντέλο, το οποίο εκτός από τα πεντάλ, κινείται και μόνο του με τη χρήση ηλεκτροκινητήρα.

Citroen Racing

Δύο αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε Ισπανία και Αυστραλία και ο τίτλος του πρωταθλητή για τη φετινή χρονιά παραμένει ανοικτός.

Skoda Felicia

Στην «ταυτότητα» του Skoda Felicia αναγράφεται ημερομηνία γέννησης 17 Οκτωβρίου του 1994, κάτι που σημαίνει ότι σε δυο μέρες έχει γενέθλια, καθώς και ότι γίνεται 25 ετών.

ΥΠΑ

Στο πρώτο 9μηνο του 2019 οι επιβάτες που κινήθηκαν από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια έφτασαν τα 54.5 εκατ. που αντιστοιχεί σε αύξηση 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Αυτή η αύξηση έρχεται και από την αύξηση των πτήσεων που βρίσκεται στο 4.1 %.

Πρωτάθλημα Ιταλίας, Rally due Valli

Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης στα bucket του Volkswagen Polo R5 (αντικατέστησαν το Skoda Fabia R5) είναι οι νικητές του προτελευταίου γύρου για το πρωτάθλημα Ιταλίας, κερδίζοντας τις 7 από τις 11 Ειδικές Διαδρομές του ασφάλτινου ράλι Ντούε Βάλι.

SEAT

H ΤΕΧΝΟΚΑΡ Α.Ε.Ε., εισαγωγική των οχημάτων SEAT στη χώρα μας, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης για ορισμένα μοντέλα Leon και Ateca.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορούν στο internet οι πιο καθαρές φωτογραφίες του νέου Golf που έχουμε δει μέχρι στιγμής, από μια πηγή που αποτελεί έκπληξη, ένα group φίλων της Volkswagen στο Facebook, από την Τσεχία.

Renault

Η Renault θέλει μέχρι το 2022 να έχει στην γκάμα της τουλάχιστον οχτώ μοντέλα τα οποία να κινούνται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια και το Twingo φαίνεται να είναι από τα πρώτα μοντέλα που θα κάνουν αυτή τη μετάβαση.

FCP4Concumers

Πέρα από τα τοτέμ που αναγράφουν τις τιμές στα πρατήρια υγρών καυσίμων, σύντομα θα δούμε να τοποθετούνται κάποιες νέες εξτρά οθόνες.