Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Ιστιοπλοΐα : Αρμενίζοντας στο Ιόνιο

του Πέρη Χαλάτση

Όλα στη ζωή είναι μια απόφαση. Αρκεί να υπάρχει καλή διάθεση, σωστή χημεία στην παρέα, χρόνος και φυσικά κάποια χρήματα στην τσέπη.

Η παροιμία λέει έστω αργά παρά ποτέ. Και αυτό που αρνιόμουν τόσα χρόνια λόγω επαγγελματικού φόρτου που δεν ήθελα δεσμεύσεις μέσα στο πέλαγος, το έκανα φέτος.

Τι έκανα; Είπα ΝΑΙ στην πρόσκληση για μια περιπέτεια στη θάλασσα με ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος. Το ερώτημα ήταν Αιγαίο ή Ιόνιο. Η έμπειρη ιδιοκτήτρια του σκάφους αποφάσισε Ιόνιο. Ευτυχώς. Γιατί ενώ στο Ιόνιο έπνεαν άνεμοι 4- 5 μποφόρ, στο Αιγαίο δεν έπεφταν κάτω από 6 και 7 και αρκετές φορές τα 8 μποφόρ.

Έτσι η εμπειρία μου με σκάφος στη θάλασσα ξεκίνησε όμορφα. Η ιδιοκτήτρια του ιστιοπλοϊκού Αλεξάνδρα Ντοτς και ο καπετάνιος Σπύρος Μαβίδης, μετά το καλωσόρισμα μας είπαν ότι ξεκινάμε την περιπέτεια των 22 ημερών.

Το δρομολόγιο είχε αφετηρία τη μαρίνα του Αλίμου. Βάλαμε «στόχο» στο GPS, τη διώρυγα στην Κόρινθο. Καφέ, κουβέντα, ενημέρωση για τα πανιά και να που φτάσαμε στη διώρυγα. Λίγη καθυστέρηση στον Ισθμό για τα «διόδια» που για το συγκεκριμένο σκάφος είναι 175 ευρώ-το τίμημα είναι ανάλογα με τα μέτρα του κάθε σκάφους-και από εκεί ξεκινάει το μαγευτικό πέρασμα. Μετά τη διώρυγα η απόφαση ήταν να περάσουμε το βράδυ στον Άγιο Σαράντη. Είναι ένας κόλπος που προστατεύεται από τους αέρηδες. Ρίξαμε άγκυρα και ανοίξαμε τα κρασιά.

Την επομένη το δρομολόγιο δεν ήταν τόσο κουραστικό. Στην περιοχή Τριζόνια είχαμε διανυκτέρευση και την επομένη στη Ναύπακτο. Μετά περάσαμε τη γέφυρα στο Ρίο Αντίρριο. Άλλη αίσθηση να την περνάς από πάνω με αυτοκίνητο και άλλη από κάτω με σκάφος.

Οι μέρες άρχισαν να περνούν χωρίς να τις καταλαβαίνουμε και το βασικότερο χωρίς να μας ενοχλεί το κούνημα. Συνηθίσαμε οι στεριανοί τη θάλασσα.

Το πρωί κάναμε τα μίλια που θέλαμε, το μεσημέρι μπανάκι σε φοβερές παραλίες-αυτή είναι άλλωστε η μαγεία του σκάφους-μετά κάποια μίλια και πριν βραδιάσει διαλέγαμε πού θα…δέσουμε. Αυτή τη φορά σειρά η Ζάκυνθος. Τα βράδια περνάνε ευχάριστα γιατί σε κάθε λιμάνι υπάρχουν γραφικά ταβερνάκια με νόστιμα φαγητά. Φυσικά την επομένη έγινε η βόλτα στο Ναυάγιο αλλά και σε άλλες παραλίες που μόνο αν τις ξέρεις μπορείς να πλησιάσεις. Θα έχετε ακούσει για την Μπλέ Σπηλιά. Το επόμενο βράδυ «πιάσαμε» τον Πόρο στην Κεφαλονιά, στην συνέχεια την Αντισάμι και μετά φτάσαμε στο Φισκάρδο. Μπορεί κάποιοι να είναι «κολλημένοι» με συγκεκριμένα ταβερνάκια που βρίσκονται μπροστά στα σκάφη τους. Καλό θα είναι να κάνουν καμιά βόλτα με τα πόδια. Θα βρουν πολύ καλύτερα στέκια και οι ντόπιοι θα τους περιποιηθούν περισσότερο από τα πολυδιαφημισμένα που σήμερα δεν σου προσφέρουν τίποτα παρά μόνο…παραμύθι.

Αφού χαιρετίσαμε το Φισκάρδο βάλαμε πλώρη για το Αφαλές στην Ιθάκη. Την επομένη για μπάνιο στον όρμο Φρικές και μετά στο Κιόνι για ύπνο.

Το ταξίδι μας συνεχίσθηκε για τη νήσο Άτοκος, ιδιοκτησία του εφοπλιστή Τσάκου, μετά για την Ιθάκη, μετά για Μεγανήσι (περιοχή Σπαρτοχώρι).

Σειρά είχε ο Σκορπιός το νησί του Ωνάση. Εκεί δε μείναμε απλά το γυρίσαμε όλο. Γύρω γύρω. Είδαμε από τόσο κοντά αυτό νησί που το μυαλό μας δεν σταμάτησε ούτε λεπτό να ταξιδεύει. Και ποιοι δεν πέρασαν από εκεί. Από τον Τσώρτσιλ μέχρι την Κέννεντυ.

Σειρά είχε ο όρμος Μαραθιά και μετά η Λευκάδα. Μπορεί να είχαμε εντυπωσιασθεί με τα καταγάλανα νερά μας όμως ακόμη δεν είχαμε δει τίποτα. Όταν φτάσαμε στους Αντίπαξους και στους Παξούς δε θέλαμε να φύγουμε. Έπρεπε όμως, και το επόμενο βράδυ μας βρήκε στα Σύβοτα.

Η Κέρκυρα ήταν ο επόμενος σταθμός μας. Εκεί περάσαμε πέντε ημέρες. Και από εκεί ξεκίνησε η επιστροφή. Ούτε λίγο ούτε πολύ κάναμε 14 ώρες χωρίς να σταματήσουμε και φτάσαμε στο Μεσολόγγι. Μετά Ανεμοκάμπι, Γαλαξίδι, κανάλι, και Μαρίνα Αλίμου.

Έτσι πέρασαν 22 ημέρες μέσα σε ένα σκάφος. Και μέσα σε 22 ημέρες αν θέλεις μπορείς να μάθεις τόσα πολλά που μπορείς να πεις ότι έγινες ένας μικρός σκήπερ.

Στο επόμενο άρθρο θα σας γράψουμε πόσο φθηνό είναι αυτό το σπορ αλλά και πόσο καλύτερο από ένα ξενοδοχείο σε ένα μόνο νησί.

Σχετικά άρθρα

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής για την έναρξη του πρωταθλήματος της Formula 1, μετά την Αυστρία που δείχνει ότι θα φιλοξενήσει τον πρώτο και τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, οι ομάδες σχεδίαζαν για τον τρίτο και τον τέταρτο να πάνε στο Σίλβερστον, όμως τα μέτρα της κυβέρνησης που επι

Με την παρουσία της Ferrari στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που έγιναν στη Βαρκελώνη τον Φεβρουάριο να μην είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, είναι σίγουρο ότι οι Ιταλοί θα θέλουν να εκμεταλλευτούν την καθυστέρηση στην έναρξη του πρωταθλήματος, ώστε να διορθώσουν όσο περισσότερα στοιχεία του μονοθεσ

Εδώ και αρκετό καιρό η Volkswagen μας προετοιμάζει για την άφιξη του νέου της μικρού crossover, ονόματι Nivus, το οποίο βλέπετε στο παραπάνω σκίτσο.

Κατά καιρούς έρχονται στο φως διάφορες ρομαντικές ιστορίες, από τις πολλές που υπάρχουν στον κόσμο της αυτοκίνησης, με την τελευταία από αυτές να αφορά μια διαφημιστική πινακίδα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στο τέλος του 2020 θα δούμε κάποια μοντέλα να σταματάνε τη διάθεσή τους στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω των νέων, αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων που θα ισχύουν από το επόμενο έτος, μεταξύ των οποίων είναι και η BMW M2.

Η ανανέωση στη γκάμα της Mercedes E-Class ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των Coupe και Convertible αμαξωμάτων της.

Σε αντίθεση με το πλάνο που είχε ο Κάρλος Γκον, οι Renault και Nissan δε σκοπεύουν να προχωρήσουν σε πλήρη συγχώνευσή τους σε μία εταιρεία, ωστόσο θέλουν να βρουν τρόπους να “επιδιορθώσουν” τη συμμαχία στην οποία συμμετέχουν, καθώς το τελευταίο διάστημα υπήρξαν κάποιες τριβές ανάμεσά τους.

Αν οι επιδόσεις δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για εσάς, αλλά περισσότερη σημασία έχει η σπορ εικόνα, τότε η έκδοση ST-Line της Ford σας κλείνει πονηρά το «μάτι».

Η Vespa της Piaggio είναι μια και μοναδική, που από το 1946 δίνει το δικό της στυλ στους δρόμους και όπως και να το κάνουμε δεν αντιγράφεται. 

Πρόσφατα η Skoda μας έδειξε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV, το νέο Enyaq iV, η σχεδιαστική ταυτότητα του οποίου όμως παραμένει κρυφή.