Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Διαδρομή: Αθήνα - Ιωάννινα : Πόσες οι στάσεις για διόδια ;

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Όπως και να το κάνουμε ο νέος αυτοκινητόδρομος Αντιρρίου - Ιωαννίνων έχει συντομεύσει κατά πολύ τη διαδρομή ενώ σαφώς έχει γίνει ασφαλέστερη.

Η απόσταση Αθήνα-Ιωάννινα είναι γύρω στα 420 χλμ.

 

Με την καινούργια Εθνική Οδό, από το Αντίρριο,  δεν διασχίζεις πλέον τον άξονα Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα, οδηγώντας επί επαρχιακού δρόμου.

Όλες αυτές τις πόλεις και τα διπλανά χωριά  τα αφήνεις είτε δεξιά του αυτοκινητοδρόμου είτε αριστερά, ενώ η σηματοδότηση είναι αρκετά καλή.

Στη διαδρομή υπάρχουν σύγχρονοι σταθμοί καυσίμων (βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο) με mini market.

 

Τώρα ποιο είναι το κόστος των διοδίων ;

Χωρίς την Αττική Οδό το κόστος διοδίων ανά κατεύθυνση είναι 38 ευρώ.

Συμπεριλαμβάνεται και το κόστος της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου 13.50 ευρώ.

Φυσικά υπάρχουν και τα παραδοσιακά φέρι με πιο προσιτή τιμή.

 

Όμως και αυτός ο καινούργιος αυτοκινητόδρομος είναι βάσανο για τον οδηγό.

Ο λόγος είναι ότι σταματάς για να πληρώσεις το αντίτιμο των διοδίων κάθε λίγο και λιγάκι.

Χωρίς στάση πληρωμής στην Αττική Οδό, σταματάς στη διαδρομή δέκα φορές .

Δηλαδή αν διαιρέσεις την απόσταση κάθε 40 χλμ. περίπου.

Αν είναι δυνατόν και όμως στην Ελλάδα του σήμερα όλα γίνονται.

Και φυσικά οδηγός και επιβάτες εκνευρίζονται ενώ τη ρύπανση του περιβάλλοντος από το «σταμάτα-ξεκίνα» των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των πούλμαν και των λεωφορείων ουδείς την σκέφτηκε.

 

Φτάνοντας λοιπόν στα όμορφα Ιωάννινα δεν υπάρχει καμία ένδειξη στους κόμβους που να σε οδηγούν στους αυτοκινητόδρομους με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

Υπάρχουν σημάνσεις π.χ. προς Αθήνα, Γρεβενά, Ηγουμενίτσα, αλλά για Θεσσαλονίκη (ο δεύτερος πιο σημαντικός κόμβος της χώρας) καμία.

Θα πρέπει να κινείσαι επί του αυτοκινητοδρόμου για να δεις τη σήμανση.

Αν είσαι στα Ιωάννινα και θέλεις να ακολουθήσεις πορεία προς Θεσσαλονίκη, θα πρέπει είτε να συμβουλευτείς τον χάρτη ή το σύστημα πλοήγησης.

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.