Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Διαδρομή: Αθήνα - Ιωάννινα : Πόσες οι στάσεις για διόδια ;

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Όπως και να το κάνουμε ο νέος αυτοκινητόδρομος Αντιρρίου - Ιωαννίνων έχει συντομεύσει κατά πολύ τη διαδρομή ενώ σαφώς έχει γίνει ασφαλέστερη.

Η απόσταση Αθήνα-Ιωάννινα είναι γύρω στα 420 χλμ.

 

Με την καινούργια Εθνική Οδό, από το Αντίρριο,  δεν διασχίζεις πλέον τον άξονα Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα, οδηγώντας επί επαρχιακού δρόμου.

Όλες αυτές τις πόλεις και τα διπλανά χωριά  τα αφήνεις είτε δεξιά του αυτοκινητοδρόμου είτε αριστερά, ενώ η σηματοδότηση είναι αρκετά καλή.

Στη διαδρομή υπάρχουν σύγχρονοι σταθμοί καυσίμων (βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο) με mini market.

 

Τώρα ποιο είναι το κόστος των διοδίων ;

Χωρίς την Αττική Οδό το κόστος διοδίων ανά κατεύθυνση είναι 38 ευρώ.

Συμπεριλαμβάνεται και το κόστος της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου 13.50 ευρώ.

Φυσικά υπάρχουν και τα παραδοσιακά φέρι με πιο προσιτή τιμή.

 

Όμως και αυτός ο καινούργιος αυτοκινητόδρομος είναι βάσανο για τον οδηγό.

Ο λόγος είναι ότι σταματάς για να πληρώσεις το αντίτιμο των διοδίων κάθε λίγο και λιγάκι.

Χωρίς στάση πληρωμής στην Αττική Οδό, σταματάς στη διαδρομή δέκα φορές .

Δηλαδή αν διαιρέσεις την απόσταση κάθε 40 χλμ. περίπου.

Αν είναι δυνατόν και όμως στην Ελλάδα του σήμερα όλα γίνονται.

Και φυσικά οδηγός και επιβάτες εκνευρίζονται ενώ τη ρύπανση του περιβάλλοντος από το «σταμάτα-ξεκίνα» των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των πούλμαν και των λεωφορείων ουδείς την σκέφτηκε.

 

Φτάνοντας λοιπόν στα όμορφα Ιωάννινα δεν υπάρχει καμία ένδειξη στους κόμβους που να σε οδηγούν στους αυτοκινητόδρομους με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

Υπάρχουν σημάνσεις π.χ. προς Αθήνα, Γρεβενά, Ηγουμενίτσα, αλλά για Θεσσαλονίκη (ο δεύτερος πιο σημαντικός κόμβος της χώρας) καμία.

Θα πρέπει να κινείσαι επί του αυτοκινητοδρόμου για να δεις τη σήμανση.

Αν είσαι στα Ιωάννινα και θέλεις να ακολουθήσεις πορεία προς Θεσσαλονίκη, θα πρέπει είτε να συμβουλευτείς τον χάρτη ή το σύστημα πλοήγησης.

Σχετικά άρθρα

Formula 1: Aston Martin

Τον τελευταίο καιρό κυκλοφορεί έντονα η φήμη ότι ο Λόρενς Στρολ, πατέρας του οδηγού Λανς Στρολ, ο οποίος αγόρασε το 2018 την πρώην Force India και νυν Racing Point, ενδιαφέρεται να αγοράσει και την Aston Martin.

Hyundai i20 R5

Στοχεύει ψηλά την καινούργια χρονιά η Hyundai με το i20 R5, όπου θα είναι πιο «κοντά» στις ιδιωτικές ομάδες.

Έτσι λοιπόν ο κινητήρας 1.6 λίτρων βρίσκεται στην αίθουσα των μηχανολόγων, όπου έχει αρχίσει το πρόγραμμα βελτίωσης με στόχο τους 290 ίππους σε ισχύ.  

Ford Focus ST by mountune

Ο βελτιωτικός οίκος της Αγγλίας “mountune” που ασχολείται με την εξέλιξη κινητήρων, από Formula 1 έως WRC και WTCC, αλλά και με τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς όπως και των φρένων των καθημερινών αυτοκινήτων, «δημιούργησε» ένα κιτ για το Focus που το μετέτρεψε σε πραγματικό ταύρο.

Opel Grandland X

Το πρώτο μοντέλο της Opel που απέκτησε plug-in υβριδική έκδοση πριν από μερικούς μήνες ήταν το Grandland X.

Παράλληλα είναι και τετρακίνητο, καθώς διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, με το δεύτερο να είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, μαζί με διαφορικό και μετατροπέα. 

Ferrari

Είναι πολλές οι εταιρείες που έχουν παρουσιάσει ή ετοιμάζονται να παρουσιάσουν ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όμως η Ferrari δεν είναι μία από αυτές, αφήνοντας ερωτηματικά σχετικά με το πότε σκοπεύει να κάνει κάτι τέτοιο.

Jeep

Ένα νέο μικρό off-road όχημα ετοιμάζει η Jeep, στης οποίας την γκάμα θα τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, προκειμένου να ανταγωνιστεί το Suzuki Jimny, που αυτή τη στιγμή πρακτικά είναι μόνο του, αφού δεν υπάρχει ανταγωνιστική πρόταση σε αυτό το μέγεθος.

WRC-Skoda Motorsport

Η κάθε ανακοίνωση έχει διπλή και τριπλή ανάγνωση, αρκεί να μπορείς να διαβάσεις πίσω από τις «λέξεις».

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Στην εκδήλωση για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα», το παρών έδωσε και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης .

WRC-Toyota Gazoo Racing

Σε ειδική εκδήλωση η Toyota αποχαιρέτησε τους παγκόσμιους πρωταθλητές ράλι για τη χρονιά που φεύγει  Τάνακ-Γιερβόεγια, που μετά από δύο χρόνια συνεργασίας πήραν μεταγραφή για τη Hyundai Motorsport.

Mazda CX-30 1.8 Skyactiv-D

Ένα ισχυρό υπόβαθρο για την επιστροφή της Mazda στη χώρα μας, έπειτα από πολυετή απουσία, αποτελεί σίγουρα η γκάμα με τα crossover μοντέλα της, καθώς πρόκειται για μια δημοφιλή κατηγορία οχημάτων και στην ελληνική αγορά.