Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Citroen C3 Aircross: Bόλτα-αστραπή στη Σπάρτη

του Σωτήριου Χάλλα

Αν δεις στο χάρτη την Αθήνα και τη Σπάρτη νομίζεις ότι η απόστασή τους είναι μεγάλη, όμως στην πραγματικότητα ο επισκέπτης της λακωνικής πρωτεύουσας θα «γράψει» στο κοντέρ μόλις 2 χλμ. περισσότερα σε σχέση με την Πάτρα, 213 έναντι 211.

Στην πατρίδα του Λεωνίδα, ταξιδέψαμε με το Citroen C3 Aircross των 1.2 λίτρων, που αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Βέβαια στο δρόμο συναντήσαμε και τα αναπόφευκτα διόδια, τα οποία μας ανάγκασαν να σταματήσουμε τέσσερις φορές, σε Ελευσίνα, Ισθμό, Σπαθοβούνι και Νεστάνη, αφού επιλέξαμε να πάμε από Τεγέα. Έτσι, για τη μονή διαδρομή το αντίτιμο ήταν 8.85 ευρώ. Αν επιλέγαμε να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας παραμένοντας στον Μορέα, θα είχαμε ακόμα δύο στάσεις σε γέφυρα Μανάρη και Πετρίνα, με το κόστος της διαδρομής να ανεβαίνει στα 13.70 ευρώ. Και στις δύο περιπτώσεις τα ίδια χρήματα πληρώνει κάποιος και στο ταξίδι της επιστροφής. Αν χρησιμοποιήσετε και την Αττική Οδό, υπολογίστε επιπλέον 2.80 ευρώ ανά πέρασμα. Θεωρούμε ότι πέρα από τις πολλές στάσεις, που θα το αναφέρουμε κάθε φορά που ταξιδεύουμε καθώς είναι εκνευριστικό για οδηγό και επιβάτες, επιπλέον επιβαρύνει την ατμόσφαιρα το τόσο πυκνό «σταμάτα-ξεκίνα». 

Φυσικά ο Λεωνίδας και συγκεκριμένα η περικεφαλαία του, είναι το ορόσημο που σου δίνει το μήνυμα ότι έχεις φτάσει στη Σπάρτη.

Ωστόσο, λίγο νωρίτερα έχεις περάσει από ακόμα ένα χαρακτηριστικό σημείο του τόπου, τη γέφυρα του Ευρώτα, με τη νέα να βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην παλιά. Στην τελευταία δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις τη μεταλλική της κατασκευή, αλλά και το ιδιαίτερα μικρό πλάτος, το οποίο μπορεί να ήταν κατάλληλο για την εποχή που κατασκευάστηκε, όμως με την αύξηση των οχημάτων ήταν αναμενόμενο να χρειαστεί μία πιο σύγχρονη λύση.

Η Σπάρτη είναι από τις πιο εύκολες πόλεις να κυκλοφορήσει κάποιος αφού μέσα στον αστικό ιστό δεν υπάρχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές, ενώ σε γενικές γραμμές η ρυμοτομία είναι αρκετά καλή, με τους οριζόντιους και κάθετους δρόμους να αποτελούν την πλειοψηφία.

Όσον αφορά το Citroen C3 Aircross, μας χάρισε ένα ξεκούραστο ταξίδι, με τα καθίσματα “Advanced Comfort” που θυμίζουν πολυθρόνες να παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Επιπλέον παράγοντας άνεσης ήταν η ανάρτηση, η οποία λειτουργούσε με τέτοιο τρόπο ώστε το αυτοκίνητο να περνάει πάνω από τις κακοτεχνίες χωρίς οι επιβάτες να ενοχλούνται.

Η κίνηση μέσα στην πόλη ήταν απροβλημάτιστη, ενώ στο παρκάρισμα είχαμε σύμμαχο τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, αφού το μήκος περιορίζεται στα 4.154 χλστ. Στα θετικά του μοντέλου είναι η περιμετρική ορατότητα, η οποία διευκόλυνε τις συνθήκες όταν έπρεπε να κινηθούμε σε πιο στενούς δρόμους.

Θετική εντύπωση μας άφησε το γαλλικό μοντέλο και στον αυτοκινητόδρομο, καθώς αντιμετώπισε πετυχημένα τους πλευρικούς ανέμους χωρίς να παρεκκλίνει της πορείας του.

Στα παραπάνω θετικά στοιχεία ήρθε να προστεθεί η χαμηλή κατανάλωση, παράγοντας που είναι από τους πιο καθοριστικούς για την επιλογή ενός μοντέλου. Στην προκειμένη περίπτωση έμεινε στα 6.8 λίτρα/100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές ρύπων, είναι στα 108 γρ./χλμ. C02,το οποίο σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι 106 ευρώ.

Οι τιμές για το Citroen C3 Aircross με τον βενζινοκινητήρα των 110 ίππων ξεκινούν από τις 16.510 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.