Αν δεις στο χάρτη την Αθήνα και τη Σπάρτη νομίζεις ότι η απόστασή τους είναι μεγάλη, όμως στην πραγματικότητα ο επισκέπτης της λακωνικής πρωτεύουσας θα «γράψει» στο κοντέρ μόλις 2 χλμ. περισσότερα σε σχέση με την Πάτρα, 213 έναντι 211.
Στην πατρίδα του Λεωνίδα, ταξιδέψαμε με το Citroen C3 Aircross των 1.2 λίτρων, που αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Βέβαια στο δρόμο συναντήσαμε και τα αναπόφευκτα διόδια, τα οποία μας ανάγκασαν να σταματήσουμε τέσσερις φορές, σε Ελευσίνα, Ισθμό, Σπαθοβούνι και Νεστάνη, αφού επιλέξαμε να πάμε από Τεγέα. Έτσι, για τη μονή διαδρομή το αντίτιμο ήταν 8.85 ευρώ. Αν επιλέγαμε να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας παραμένοντας στον Μορέα, θα είχαμε ακόμα δύο στάσεις σε γέφυρα Μανάρη και Πετρίνα, με το κόστος της διαδρομής να ανεβαίνει στα 13.70 ευρώ. Και στις δύο περιπτώσεις τα ίδια χρήματα πληρώνει κάποιος και στο ταξίδι της επιστροφής. Αν χρησιμοποιήσετε και την Αττική Οδό, υπολογίστε επιπλέον 2.80 ευρώ ανά πέρασμα. Θεωρούμε ότι πέρα από τις πολλές στάσεις, που θα το αναφέρουμε κάθε φορά που ταξιδεύουμε καθώς είναι εκνευριστικό για οδηγό και επιβάτες, επιπλέον επιβαρύνει την ατμόσφαιρα το τόσο πυκνό «σταμάτα-ξεκίνα».
Φυσικά ο Λεωνίδας και συγκεκριμένα η περικεφαλαία του, είναι το ορόσημο που σου δίνει το μήνυμα ότι έχεις φτάσει στη Σπάρτη.
Ωστόσο, λίγο νωρίτερα έχεις περάσει από ακόμα ένα χαρακτηριστικό σημείο του τόπου, τη γέφυρα του Ευρώτα, με τη νέα να βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην παλιά. Στην τελευταία δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις τη μεταλλική της κατασκευή, αλλά και το ιδιαίτερα μικρό πλάτος, το οποίο μπορεί να ήταν κατάλληλο για την εποχή που κατασκευάστηκε, όμως με την αύξηση των οχημάτων ήταν αναμενόμενο να χρειαστεί μία πιο σύγχρονη λύση.
Η Σπάρτη είναι από τις πιο εύκολες πόλεις να κυκλοφορήσει κάποιος αφού μέσα στον αστικό ιστό δεν υπάρχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές, ενώ σε γενικές γραμμές η ρυμοτομία είναι αρκετά καλή, με τους οριζόντιους και κάθετους δρόμους να αποτελούν την πλειοψηφία.
Όσον αφορά το Citroen C3 Aircross, μας χάρισε ένα ξεκούραστο ταξίδι, με τα καθίσματα “Advanced Comfort” που θυμίζουν πολυθρόνες να παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Επιπλέον παράγοντας άνεσης ήταν η ανάρτηση, η οποία λειτουργούσε με τέτοιο τρόπο ώστε το αυτοκίνητο να περνάει πάνω από τις κακοτεχνίες χωρίς οι επιβάτες να ενοχλούνται.
Η κίνηση μέσα στην πόλη ήταν απροβλημάτιστη, ενώ στο παρκάρισμα είχαμε σύμμαχο τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, αφού το μήκος περιορίζεται στα 4.154 χλστ. Στα θετικά του μοντέλου είναι η περιμετρική ορατότητα, η οποία διευκόλυνε τις συνθήκες όταν έπρεπε να κινηθούμε σε πιο στενούς δρόμους.
Θετική εντύπωση μας άφησε το γαλλικό μοντέλο και στον αυτοκινητόδρομο, καθώς αντιμετώπισε πετυχημένα τους πλευρικούς ανέμους χωρίς να παρεκκλίνει της πορείας του.
Στα παραπάνω θετικά στοιχεία ήρθε να προστεθεί η χαμηλή κατανάλωση, παράγοντας που είναι από τους πιο καθοριστικούς για την επιλογή ενός μοντέλου. Στην προκειμένη περίπτωση έμεινε στα 6.8 λίτρα/100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές ρύπων, είναι στα 108 γρ./χλμ. C02,το οποίο σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι 106 ευρώ.
Οι τιμές για το Citroen C3 Aircross με τον βενζινοκινητήρα των 110 ίππων ξεκινούν από τις 16.510 ευρώ.