Είστε εδώ

Super Cars

Porsche: Το σοφιστικέ πρόγραμμα της 911 για τη βροχή

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα βασικά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος είναι το φαινόμενο της υδρολίσθησης στο οποίο δημιουργείται ένα λεπτό φιλμ νερού μεταξύ των ελαστικών και της ασφάλτου.

Σε αυτήν την περίπτωση ο οδηγός χάνει σχεδόν ολοκληρωτικά τον έλεγχο του οχήματος αφού είναι σχεδόν σα να κινείται πάνω σε πάγο. Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, σε σπορ κατασκευές λόγω του χαμηλού βάρους και του μεγάλου πλάτους των τροχών και των ελαστικών.

Η Porsche θέλοντας να εξασφαλίσει όσο γίνεται την απουσία υδρολίσθησης στη νέα γενιά της 911 που φέρει τον κωδικό 992 την εξόπλισε με το ανάλογο ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας. Το συγκεκριμένο σύστημα για να λειτουργήσει χρησιμοποιεί δύο μικροσκοπικά μικρόφωνα τα οποία είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό των θόλων στους εμπρός τροχούς τα οποία τα οποία καταγράφουν τη σφοδρότητα με την οποία πετάγεται το νερό.

Όταν το σύστημα καταλάβει ότι υπάρχει πρόβλημα ειδοποιεί τον οδηγό να ενεργοποιήσει το wet mode. Όταν ενεργοποιηθεί το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους εμπρός τροχούς οι οποίοι είναι πιο λεπτοί και άρα λιγότερο επιρρεπείς στην υδρολίσθηση, κάνει τη ροπή να αυξάνεται με πιο αργό και ομαλό τρόπο και ρυθμίζει τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα με τέτοιο τρόπο ώστε να παράγεται όσο το δυνατόν περισσότερη κάθετη δύναμη. Επιπλέον, κάνει πιο ευαίσθητα τα συστήματα Porsche Stability Management και Porsche Traction Management ώστε να επέμβουν νωρίτερα σε περίπτωση ανάγκης.

Ένα παρόμοιο σύστημα είχε αναπτύξει η Porsche ήδη από τη δεκαετία του ’90 όμως ο τότε υπεύθυνος του προγράμματος εξέλιξης της 911, August Achleitner, είχε αποφασίσει να μην συμπεριληφθεί στον εξοπλισμό του μοντέλου.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Μόντε Κάρλο

Το ετήσιο ραντεβού των celebrities στο μικρό πριγκιπάτο της Μεσογείου, στο Μονακό, είναι προγραμματισμένο για τις 26 Μαΐου.

Ημερομηνία που συμπίπτει με τις Ευρωεκλογές.

Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει το Μόντε Κάρλο με τις Ευρωεκλογές. Aπολύτως καμία.

Όμιλος Σφακιανάκη

Μάζεψε τις ζημιές τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και στη μητρική, η Σφακιανάκης, στο α' τρίμηνο του έτους ενώ εμφάνισε σημαντική βελτίωση των EBITDA, παρά την πτώση των πωλήσεων.  Ειδικότερα, οι ζημίες προ φόρων για τον Όμιλο ήταν €3,9 εκ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το Α’ τετράμηνο του 2019 προκύπτει άνοδος πτήσεων και διακινούμενων επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας.

Ο Αλόνσο στο Indy 500

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Renault

Το μύθο ότι τα πολυχρηστικά μοντέλα δε μπορούν να έχουν πιο σπορ παρουσιαστικό έρχεται να καταρρίψει η νέα έκδοση ονόματι Black των Renault Scenic και Grand Scenic.

Mercedes GLE

Δε χρειάζεται να μπορεί κανείς να προβλέψει το μέλλον, ώστε να γνωρίσει τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας που εξελίσσει η Mercedes, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη συγκεκριμένη GLE.

Hyundai

Είναι ευρέως γνωστό ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, ευθύνεται για πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Skoda

Γνωρίζουμε ήδη ότι στις 23 Μαΐου η Skoda θα αποκαλύψει την ανανεωμένη Superb, ενώ η τσέχικη εταιρεία μας ενημερώνει ότι από τη γκάμα της ναυαρχίδας δε θα απουσιάζει η πρακτικότερη έκδοση Scout, με station wagon αμάξωμα.

Volkswagen

Παραδοσιακά η Volkswagen μας συστήνει στο “SOWO European Experience”, το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος από 18 έως 19 Μαΐου στην Πολιτεία της Τζόρτζια, πρωτότυπα βελτιωμένα σπορ μοντέλα από την υφιστάμενη γκάμας της.

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet 4WD

Μπορεί να μην είναι η πρώτη μας συνάντηση με το ανανεωμένο Vitara καθώς πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτ