Είστε εδώ

Super Cars

Porsche: Πώς κατέληξε σε φιάσκο η δημοπρασία της Type 64

του Σωτήριου Χάλλα

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Η Type 64 λογίζεται ως ένα από τα πιο πολύτιμα αυτοκίνητα στον πλανήτη αφού ήταν προσωπικό αυτοκίνητο τους ιδρυτή της γερμανικής μάρκας, Φέρντιναντ Πόρσε, αλλά και του γιου του, Φέρι Πόρσε, ενώ είναι και το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει την ονομασία Porsche.

Έτσι, οι συμμετέχοντες στη δημοπρασία περίμεναν με αγωνία ενώ οι εκτιμήσεις για την τελική τιμή πώλησης έκαναν λόγο για περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια. Παρ’ όλα αυτά, όταν η δημοπρασία ξεκίνησε, η τιμή βάσης ορίστηκε στα 30 εκατομμύρια δολάρια. Αν και είναι ασυνήθιστο η αρχ9ική τιμή να είναι μεγαλύτερη από τις εκτιμήσεις, η διαδικασία συνεχίστηκε κανονικά.

Μάλιστα, τα ποσά άρχισαν να ανεβαίνουν πολύ γρήγορα και δεν άργησε η στιγμή που υπήρξε προσφορά που έφτασε τα 70 εκατομμύρια δολάρια. Ακόμα και αν δεν υπήρχε κάποια αντιπρόταση και η δημοπρασία έκλεινε σε αυτό το ποσό, η Type 64 θα γινόταν το ακριβότερο αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ.

Ξαφνικά, όμως, οι οθόνες της αίθουσας άλλαξαν τον αριθμό που έδειχναν και τα 70 εκατομμύρια έγιναν 17. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί να διαμαρτυρηθούν έντονα και κάποιοι να αποχωρήσουν.

Σύμφωνα με μία εκπρόσωπο του οίκου δημοπρασιών έγιναν δύο λάθη. Το ένα ήταν όταν ξεκίνησε η διαδικασία ότι η οθόνη έγραφε 30 εκατομμύρια αντί για 13 που ήταν η τιμή εκκίνησης και το δεύτερο ότι οι υπεύθυνοι για να καταγράφουν τις προσφορές παράκουσαν. Έτσι έφτασαν να σημειώσουν προσφορά 70 εκατομμυρίων, ενώ στην πραγματικότητα επρόκειτο για 17 εκατομμύρια (στα Αγγλικά η προφορά των αριθμών 70 και 17 έχει πολύ μικρές διαφορές και είναι εύκολο κάποιος να καταλάβει λάθος).

Βέβαια, υπάρχει μια μερίδα των παρευρισκόμενων η οποία υποστηρίζει ότι το περιστατικό έγινε επίτηδες, προκειμένου να μη σχολιαστεί έντονα το γεγονός ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα που είχε φέρει ο RM Sotheby’s στην εκδήλωση, δε βρήκαν αγοραστή.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Τουρκίας

Το αποτέλεσμα στο ράλι Τουρκίας, ανακάτεψε την τράπουλα σε ό,τι έχει να κάνει με την διεκδίκηση του τίτλου, με τους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Citroen C3 WRC να κερδίζουν τον πιο δύσκολο και σκληρό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι Τάνακ-Γιερβόεγια να εγκαταλείπουν από τα ηλεκτρονικά του Toyota Ya

Ferrari

Κατά κοινή παραδοχή φέτος ο κινητήρας της Ferrari είναι σαφώς ισχυρότερος από εκείνους των Mercedes, Renault και Honda, κάτι το οποίο κάνει τα στελέχη των κατασκευαστών να απορούν τι είναι αυτό που έχουν σκεφτεί στην ιταλική ομάδα.

Nissan Titan

Όταν ο Τζέιμ Σκου διαγνώστηκε με μια σπάνια και επιθετική μορφή καρκίνου αποφάσισε να ιδρύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό “The Send It”.

ERC

Μεταξύ 27-29 Σεπτεμβρίου με βάση τη Λευκωσία, εκκίνηση και τερματισμό στο παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων, διεξάγεται το ράλι Κύπρου.

7ος γύρος  του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC), 4ος γύρος του πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής αλλά και 5ος γύρος του Παγκυπρίου πρωταθλήματος Ράλι.

Citroen

Φανατικοί οπαδοί της Citroen δεν υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Η συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής της γαλλικής εταιρείας τους έδωσε ακόμα μια σημαντική αφορμή να γιορτάσουν το πάθος τους για τα ιστορικά μοντέλα της Citroen.

11ο P.I.C.K.

Για ακόμα μία χρονιά το P.I.C.K. συγκέντρωσε πλήθος κόσμου που απόλαυσε τους αγώνες των καρτ, αλλά και οδηγών που μπόρεσαν να αγωνιστούν μεταξύ τους με ασφαλή τρόπο στο κέντρο μιας πόλης, ευκαιρία που δεν έχουν ξανά μέσα στη χρονιά.

Volkswagen Type 2

Ο χρόνος δε φέρθηκε ευγενικά στο συγκεκριμένο Volkswagen Type 2 του 1966, το οποίο βρέθηκε αρκετά ταλαιπωρημένο και γερασμένο.

Lichtenburg 400

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο είχε την πρώτη επίσημη γεύση από αγώνες τύπου Ντακάρ, οδηγώντας το Toyota Hilux στον αγώνα Lichtenburg 400,  5ος γύρος για το πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής.

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.