Είστε εδώ

Super Cars

Porsche: Μεγαλύτεροι κινητήρες από το 2026. Γιατί;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τους κινητήρες να γίνονται συνεχώς μικρότεροι σε κυβισμό, στο πλαίσιο της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών να συμμορφωθούν στις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, όμως η Porsche δείχνει ότι θα κινηθεί σε αντίθετη κατεύθυνση στο μέλλον.

Οι προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν αυτή τη στιγμή είναι οι Euro 6, με την επόμενη αυστηροποίηση να έχει προγραμματιστεί για το 2026, όταν θα γίνει η μετάβαση σε νέες προδιαγραφές που θα περιγράφονται από την ονομασία Euro 7.

Με αυτό το πακέτο θα υπάρχει όριο στην ιπποδύναμη που θα μπορεί να έχει το κάθε μοντέλο. Το όριο αυτό θα εξαρτάται από τον κυβισμό του κινητήρα του. Έτσι, οι κατασκευαστές έχουν δύο επιλογές. Η μία είναι να συμβιβαστούν και να διαθέτουν μοντέλα με ίδιο κυβισμό αλλά λιγότερη ισχύ, ενώ η δεύτερη να αυξήσουν τον κυβισμό, ώστε να τους επιτρέπεται να κινούνται σε υψηλές τιμές ισχύος. Όσον αφορά την Porsche, ο επικεφαλής των σπορ μοντέλων της, Φρανκ-Στέφεν Βάλισερ, αναφέρει ότι θα ακολουθηθεί η δεύτερη επιλογή.

Porsche: Τι γίνεται με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες;

Βέβαια, ο Βάλισερ προσθέτει ότι η αύξηση του κυβισμού μεταφράζεται και σε περισσότερη κατανάλωση, άρα και μεγαλύτερες τιμές ρύπων. Αυτό σημαίνει ότι για να κρατηθούν οι εκπομπές χαμηλά θα πρέπει οι καταλύτες που χρησιμοποιούνται να γίνουν τρεις με τέσσερις φορές μεγαλύτεροι, κάνοντας τα μελλοντικά αυτοκίνητα να είναι μικρά, κινητά, χημικά εργοστάσια, καθώς από τις βαλβίδες εξαγωγής μέχρι την απόληξη της εξάτμισης θα μεσολαβούν πάμπολλες χημικές διεργασίες, οι οποίες θα εξασφαλίζουν ότι οι αέριοι ρύποι θα μειωθούν και θα γίνουν πιο αβλαβείς.

Εκτός των παραπάνω, ο Βάλισερ προέβλεψε ότι αύξηση θα υπάρξει και στον αριθμό των κυλίνδρων. Συγκεκριμένα, είπε ότι τα μοντέλα που σήμερα έχουν τέσσερις κυλίνδρους, θα πάνε στους έξι, ενώ εκείνα που σήμερα έχουν έξι, θα πάνε στους οχτώ.

 

Σχετικά άρθρα

Παρασκευή 5 Ιουνίου, Τεχνόπολη-Γκάζι. Ειναι η ημέρα που ο Πρωθυπουργός της Χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τα νέα μέτρα γύρω από την ηλεκτροκίνηση.

Το νέο εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο της Hyundai, ονόματι Prophecy, σας το έχουμε συστήσει, ωστόσο τώρα έχουμε στη διάθεση μας περισσότερες πληροφορίες για αυτό.

Επόμενο ήταν να ακυρωθεί και αυτός ο αγώνας τη στιγμή που ακυρώθηκαν όλες οι αγωνιστικές εκδηλώσεις για το 2020 στη Νέα Ζηλανδία .

Ο αγώνας στη Νέα Ζηλανδία φιγουράρισε στο φετινό καλεντάρι μετά από πολλά χρόνια απουσίας.

Καλοκαίρι στην Ελλάδα σημαίνει γαλανός ουρανός και λαμπερός ήλιος, ένα συνδυασμό τον οποίο απολαμβάνεις απόλυτα οδηγώντας το Mazda MX-5 με ανοιχτή την οροφή.

Θέλοντας να κάνει το ευρύ κοινό να στραφεί ακόμα περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε κάποιες ενέργειες οι οποίες αποτελούν κίνητρο για την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Στο απαιτητικό βρετανικό πρωτάθλημα τουρισμού (BTCC) με τον πολύ υψηλό ανταγωνισμό, η M-Sport θα είναι ο προμηθευτής κινητήρων από το 2022 με το 2021 να είναι μια φουλ χρονιά δοκιμών και εξέλιξης.

Από το κάθετο συγκρότημα της Peugeot Τζημόπουλος στην Κοζάνη παραδόθηκαν τα πρώτα ηλεκτροκίνητα Peugeot 208 στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.

Στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Γιέλτς-Λασκόβιτσε της Πολωνίας ξεκίνησε η Toyota την παραγωγή ενός νέου της κινητήρα.

Κάτι περισσότερο από τρεις μήνες είναι το χρονικό διάστημα από τις 29 Φεβρουαρίου, τελευταία μέρα των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που έγιναν στη Βαρκελώνη, μέχρι τις 3 Ιουλίου όταν οι οδηγοί θα μπουν ξανά στα μονοθέσιά τους για το πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι της Αυστρίας, μ

Το 1995 το περίπτερο της Opel στο Σαλόνι της Γενεύης συζητήθηκε αρκετά, καθώς εκεί έκανε πρεμιέρα το εκκεντρικό MAXX.

Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε γιατί ξεχώρισε πριν από 25 χρόνια το εν λόγω πρωτότυπο αστικών προδιαγραφών μοντέλο.