Είστε εδώ

Super Cars

Porsche 911: Τι είναι και πώς λειτουργεί το Wet mode;

του Σωτήριου Χάλλα

Η νέα γενιά της Porsche 911 με τον κωδικό 992 μπορεί να μην έχει πολλές διαφορές σε επίπεδο εμφάνισης συγκριτικά με την προηγούμενη όμως σε τεχνολογικό δεν έχει καμία σχέση αφού είναι πολύ πιο εξελιγμένη.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά που έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο sports car των Γερμανών είναι το Wet mode που έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε βρεγμένες συνθήκες.

Σημαντικό κομμάτι αυτής της τεχνολογίας κρύβεται στο εσωτερικό των φτερών στους εμπρός τροχούς όπου έχουν τοποθετηθεί μικροσκοπικοί ακουστικοί αισθητήρες οι οποίοι ανιχνεύουν το σπρέι νερού που φεύγει από τους τροχούς και καταλαβαίνουν πόσο νερό υπάρχει στο δρόμο.

Όταν το σύστημα κρίνει ότι το νερό είναι αρκετό ειδοποιεί τον οδηγό να ενεργοποιήσει χειροκίνητα το Wet mode και να προσαρμόσει τον τρόπο οδήγησης ώστε να μην κινδυνεύει. Παράλληλα, τα συστήματα ευστάθειας γίνονται πιο ευαίσθητα ώστε να παρεμβαίνουν πιο νωρίς και να βοηθήσουν στην αυξημένη ασφάλεια.

Επιπλέον, εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα η 911 βοηθάει τον οδηγό και με την παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης η οποία “σπρώχνει” το αυτοκίνητο προς το έδαφος. Αυτό το επιτυγχάνει με το άνοιγμα το οπών αερισμού από την ταχύτητα των 90 χλμ./ώρα και πάνω καθώς και με τη ρύθμιση της πίσω αεροτομής στην πιο επιθετική της θέση.

Το Wet mode θα είναι στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις της 911 όμως η Porsche αναφέρει ότι ο ρόλος του είναι υποστηρικτικός και δεν μπορεί να κάνει “θαύματα” αν ο οδηγός δεν προσαρμόσει κατάλληλα το στυλ οδήγησης όταν βρέχει.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.