Είστε εδώ

Super Cars

Porsche 911: Τι είναι και πώς λειτουργεί το Wet mode;

του Σωτήριου Χάλλα

Η νέα γενιά της Porsche 911 με τον κωδικό 992 μπορεί να μην έχει πολλές διαφορές σε επίπεδο εμφάνισης συγκριτικά με την προηγούμενη όμως σε τεχνολογικό δεν έχει καμία σχέση αφού είναι πολύ πιο εξελιγμένη.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά που έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο sports car των Γερμανών είναι το Wet mode που έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε βρεγμένες συνθήκες.

Σημαντικό κομμάτι αυτής της τεχνολογίας κρύβεται στο εσωτερικό των φτερών στους εμπρός τροχούς όπου έχουν τοποθετηθεί μικροσκοπικοί ακουστικοί αισθητήρες οι οποίοι ανιχνεύουν το σπρέι νερού που φεύγει από τους τροχούς και καταλαβαίνουν πόσο νερό υπάρχει στο δρόμο.

Όταν το σύστημα κρίνει ότι το νερό είναι αρκετό ειδοποιεί τον οδηγό να ενεργοποιήσει χειροκίνητα το Wet mode και να προσαρμόσει τον τρόπο οδήγησης ώστε να μην κινδυνεύει. Παράλληλα, τα συστήματα ευστάθειας γίνονται πιο ευαίσθητα ώστε να παρεμβαίνουν πιο νωρίς και να βοηθήσουν στην αυξημένη ασφάλεια.

Επιπλέον, εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα η 911 βοηθάει τον οδηγό και με την παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης η οποία “σπρώχνει” το αυτοκίνητο προς το έδαφος. Αυτό το επιτυγχάνει με το άνοιγμα το οπών αερισμού από την ταχύτητα των 90 χλμ./ώρα και πάνω καθώς και με τη ρύθμιση της πίσω αεροτομής στην πιο επιθετική της θέση.

Το Wet mode θα είναι στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις της 911 όμως η Porsche αναφέρει ότι ο ρόλος του είναι υποστηρικτικός και δεν μπορεί να κάνει “θαύματα” αν ο οδηγός δεν προσαρμόσει κατάλληλα το στυλ οδήγησης όταν βρέχει.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.