Είστε εδώ

Super Cars

Bentley Mulsanne: Από τη γέννηση μέχρι την εκθρόνιση

του Γιώργου Ψαρρά

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε τη πορεία που χάραξε η εμβληματική πλέον Mulsanne από τη δημιουργία της μέχρι τον επικείμενο τερματισμό της παραγωγής της.

Η ανάπτυξη της Mulsanne ξεκίνησε το 2005, ενώ είχε την κωδική ονομασία “The Grand Bentley”, ωστόσο εσωτερικά την ήξεραν ως “Project Kimberley”. H επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε το 2009 στο πλαίσιο του Pebble Beach Concours d’Elegance, ενώ το 2017 υπέστη μια σχεδιαστική ανανέωση.

Για πάνω από μια δεκαετία η Mulsanne απολάμβανε τον τίτλο του κορυφαίου υπερπολυτελούς sedan μοντέλου στον κόσμο. Προσφέρονταν στις εκδόσεις Mulsanne, Speed και Extended Wheelbase, ενώ επιλέχτηκε από συνολικά από 7.300 εκλεκτούς πελάτες, ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν πολλοί διάσημοι.

Η παραγωγή της αρχοντικής Mulsanne πραγματοποιούνταν χειροποίητα στην έδρα της Bentley που βρίσκεται στο Κρου της Βρετανίας. Για την κατασκευή μίας Mulsanne απαιτούνται περίπου 400 ώρες εργασίας, εκ των οποίων οι 150 αφιερώνονται στο εσωτερικό της, όπου η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, ενώ δίνεται έμφαση και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Πέρα από τις δερμάτινες επενδύσεις των 24 συνολικά διαφορετικών αποχρώσεων η διακόσμηση στα ενδότερα της Mulsanne πραγματοποιείται με μια ποικιλία εννέα διαφορετικών καπλαμάδων από μονοκόμματη καρυδιά, κερασιά ή βελανιδιά. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι μόνο για τις ραφές και το γάζωμα των εσωτερικών επενδύσεων χρειάζονται 37 ώρες. 

Ο θηριώδης V8 κινητήρας των 6.75 λίτρων προσφέρει στη Mulsanne ισχύ 512 ίππων και ροπή 1.020 Nm. Οι επιδόσεις της παραπέμπουν σε supercar και όχι σε λιμουζίνα, καθώς μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,3 δευτ. και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 294 χλμ./ώρα.

Το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley αντλώντας έμπνευση από την 8 Litre, το τελευταίο μοντέλο που σχεδίασε στα τέλη της δεκαετίας του 1930 ο ιδρυτής της, Γουόλτερ Όουεν Μπέντλεϊ, δημιουργησε τη Mulsanne W.O. Edition σε μόλις 100 αντίτυπα. Κάθε Mulsanne W.O. Edition διέθετε ένα κομμάτι του αρχικού στροφαλοφόρου άξονα που ελήφθη από την 8 Litre που ανήκε στον Γουόλτερ Όουεν Μπέντλεϊ.

Ακόμα πιο συλλεκτική είναι η τελευταία αποχαιρετιστήρια ειδική έκδοση ονόματι 6.75 της Mulsanne, η οποία κατασκευάστηκε σε 30 αντίτυπα και φυσικά είχε την υπογραφή του τμήματος εξατομίκευσης Mulliner. Tο όνομα της προέρχεται από το θρυλικό κινητήρα των 6¾ λίτρων που φέτος γιορτάζει 60 χρόνια αδιάλειπτης παραγωγής του. Σε αρκετά σημεία της Mulsanne 6.75 Edition υπάρχει αναφορά στο συγκεκριμένο κινητήρα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Η βόλτα στα άδυτα στο αγωνιστικό τμήμα της Hyundai συνεχίζεται, καθώς η ομάδα αυτή κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές τη χρονιά που μας πέρασε. 

Το WRC ξεκινάει έναν διαγωνισμό όπου οι αναγνώστες θα ψηφίσουν για να αναδείξουν τον καλύτερο οδηγό του παγκοσμίου πρωταθλήματος από τότε που πρωτοξεκίνησε ο θεσμός, το 1979. 

Οι Χάμιλτον και Φέτελ δέχθηκαν τα χρήματα που θα πάρουν για το 2020 να μειωθούν, κ δεδομένου ότι το πρωτάθλημα δε θα αρχίσει πριν τις 14 Ιουνίου (σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο) και ότι το οικονομικό αντίκτυπο για τις ομάδες θα είναι πολύ μεγάλο.

Το να οδηγήσουν οι συνοδηγοί σε μια μόνο Ειδική Διαδρομή, σε όλους τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, ήταν μια ωραία Πρωταπριλιάτικη φάρσα. 

Στο πλαίσιο της συνεχούς έρευνας για πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης, η Mercedes εξετάζει τις δυνατότητες των οργανικών μπαταριών, οι οποίες υπόσχονται να είναι ιδιαίτερα βιώσιμες.

Ένας νέος αόρατος εχθρός για την ανθρωπότητα, ο κορωνοϊός, έχει αφαιρέσει χιλιάδες ζωές και έχει αλλάξει ακόμα περισσότερες, επομένως πρέπει να αμυνθούμε και η Volvo προτείνει την καλύτερη μέθοδο.

H Porsche υποστηρίζει ένθερμα το σύνθημα «μένουμε σπίτι» για να περιορίσουμε την εξάπλωση του κορωνοϊού, ωστόσο γνωρίζει ότι ο εγκλεισμός σε τέσσερις τοίχους ρίχνει τη ψυχολογία.

Με την Αμερική να βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας με τα θύματα του κορωνοϊού, εν τούτοις ανακοινώθηκε το ανανεωμένο πρόγραμμα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Με την ελπίδα ότι ο θανατηφόρος ιός θα αποτελέσει παρελθόν.

Αυτήν την περίοδο λόγω κορωνοϊού το μουσείο της Toyota στην Κολωνία είναι κλειστό. 

Μέχρι στιγμής η McLaren έχει κυκλοφορήσει δύο υβριδικά μοντέλα, την P1 και τη Speedtail, ομως τώρα ετοιμάζεται σταδιακά να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο χώρο των plug-in υβριδικών.