Είστε εδώ

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWD: Σε coupe τόνους

του Γιώργου Ψαρρά

Το νέο Eclipse Cross της Mitsubishi είναι το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας.

Ο έντονες ακμές και η ελαφριά κλίση της οροφής του είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του από πλευράς σχεδίασης. Για τις αναλογίες του ας «μιλήσουν» καλύτερα οι αριθμοί. Μήκος 4.405 χλστ., πλάτος 1.805 χλστ. και ύψος 1.685 χλστ. Παρατηρώντας το στο «πρόσωπο» σε κεντρίζουν οι εμπρός προβολείς με τις τονισμένες γωνίες. Επενδύσεις χρωμίου στον εμπρός προφυλακτήρα δημιουργούν ένα νοητό σχήμα “Χ”. Πλευρικά ένα σμιλευμένο στη μεταλλική του επιφάνεια «νεύρο» διαγράφει μια ευθεία περνώντας από στις χειρολαβές των θυρών και τερματίζει στις εμπρός πόρτες. Στο πίσω τμήμα τώρα η λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα είναι αμφιλεγόμενη αισθητικά, ενώ περιορίζει λίγο την ορατότητα από το μεσαίο καθρέφτη.

Φρέσκια είναι η σχεδιαστική υπογραφή της Mitsubishi και στο εσωτερικό του νέου Eclipse Cross. Το μόνο που μας θύμισε άλλα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας ήταν το τιμόνι… Η κεντρική κονσόλα έχει αιχμηρή σχεδίαση αρκετό μαύρο γυαλιστερό διακοσμητικό ένθετο και ασημένια πλευρικά «τοιχώματα» που επεκτείνονται στο ταμπλό.

Ποιοτικά ο πήχης ανεβαίνει ψηλά, τόσο με τα επάνω μαλακά και στα πάνελ των θυρών πλαστικά, όσο και με τη συναρμογή τους που δείχνει ότι πρόκειται για στιβαρή κατασκευή. Η κεντρικά τοποθετημένη λεπτή οθόνη είναι διαχειρίσιμη μέσω αφής, αλλά και μέσω του καινοτόμου Touch Pad Controller στη βάση της κεντρικής κονσόλας, στο οποίο όμως θα χρειαστεί να αφιερώσεις μερικά λεπτά μέχρι να καταλάβεις πως λειτουργεί.

Οι «τσέπες» στα πάνελ των θυρών, οι φαρδιές ποτηροθήκες και το βαθύ κεντρικό υποβραχιόνιο καλύπτουν την εναπόθεση κάθε μικροαντικειμένου που μπορεί να μεταφέρεις μαζί σου. Εργονομικά τώρα στα μόνα σημεία που θα μπορούσαμε να βγάλουμε κίτρινη κάρτα είναι στους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, καθώς δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι στο χέρι του οδηγού, αλλά και στην απουσία του παραδοσιακού στρογγυλού χειριστηρίου για την αυξομείωση έντασης του ηχοσυστήματος.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά έχοντας θέα προς πάσα κατεύθυνση εμπρός, ωστόσο προς τα πίσω αυτή περιορίζεται από τη λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, ενώ οι φαρδιές πίσω κολόνες δυσκολεύουν κατά τις διαδικασίες του παρκαρίσματος. Στις περιπτώσεις αυτές επιστρατεύεις την κάμερα οπισθοπορείας με πανοραμική θέαση του οχήματος. Πατώντας ένα κουμπί στη δεξιά πλευρά του οδηγού αναδύεται το head-up display, το οποίο προβάλει μόνο την ταχύτητα.

Τα έδρανα των πίσω καθισμάτων είναι συρόμενα και η κλίση της πλάτης ρυθμιζόμενη εαυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 341-448 λίτρα. Σημειώστε ακόμα ότι κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ υπάρχει έξτρα χώρος 37 λίτρων και κιτ επισκευής ελαστικού, αντι ρεζέρβας (που ειδικά σε SUV τη θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική) ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει τα 1.136 λίτρα. Πάντως το βάθος του πορτμπαγκάζ είναι σχετικά ρηχό, ενώ σε αυτό εισέρχονται και οι θόλοι των τροχών.

Παρότι η οροφή έχει κλίση και το Eclipse Cross που είχαμε στη διάθεση μας διέθετε διπλή ηλιοροφή τα κεφάλια των πίσω επιβατών δεν είναι πολύ «πιεσμένα» και οι χώροι για τα πόδια τους κρίνονται ικανοποιητικοί (μεταξόνιο 2.670 χλστ.). Θερμαινόμενη λειτουργία διαθέτουν όχι μόνο τα εμπρός, αλλά και τα πίσω καθίσματα.

Ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη στο νέο Eclipse Cross αποτελεί ο υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκάσου βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και ροπή 250 Nm που γίνεται νωρίς αντιληπτή (1.800-4.500 σ.α.λ). Σύμφωνα με την Mitsubishi επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,8 δευτ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα.

H απόδοση του περιορίζεται κάπως όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο οικονομικά πατώντας το κουπί με την ένδειξη ECO. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κυμάνθηκε από 8,7 έως 9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 7,0 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 159 γρ./χλμ.). Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT 8 προκαθορισμένων σχέσεων, το οποίο παράγει ένα εντονότερο βουητό μόνο όταν επιταχύνεις απότομα. Ο αλλαγές μπορούν να γίνουν και χειροκίνητα, χάρη στα μεγάλα μεταλλικά paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ένας από τους λόγους που το νέο Eclipse Cross ταιριάζει στους ελληνικούς δρόμους είναι η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του, η οποία θέτει ως βασικό στόχο την άνεση. Ωστόσο το αμάξωμα δεν εμφανίζει ταλαντώσεις στις ευθείες με υψηλότερες ταχύτητες, ούτε έντονες κλίσεις ακόμα και στις «κλειστές» στροφές.

Ένας αεροδυναμικός θόρυβος μετά τα 110 χλμ./ώρα γίνεται πιο έντονος, λόγω και των μεγάλων πλευρικών καθρεπτών. Η ηχομόνωση πάντως δεν είναι ένα τρωτό σημείο του Eclipse Cross, ενώ στη ησυχία εντός της καμπίνας συμβάλει και ο πολιτισμένος βενζινοκινητήρας που δεν παράγει έντονο θόρυβο.

Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση σε γενικές γραμμές καλύπτει σε επίπεδο πληροφόρησης τον οδηγό, αν και θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια στη θέση της ευθείας, ενώ τα φρένα είναι άμεσα και αποτελεσματικά (δίσκοι εμπρός-πίσω). Το Eclipse Cross πατάει σταθερά στην άσφαλτο και σου εμπνέει ένα αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς.

Την πρόσφυση ενισχύει φυσικά και το σύστημα τετρακίνησης S-AWC που περιλαμβάνει τρία προγράμματα. Το Αuto που κατανέμει τη ροπή εμπρός-πίσω σε ποσοστό 80%-20% έως 55%-45%, το Snow από 80%-20% έως 45%-55% και το Gravel από 70%-30% έως 40%-60%.

Τελικά, αυτό είναι το νέο SUV της Mitsubishi. Έρχεται με διαφορετικό σχεδιασμό και προσεγμένη ποιότητα. Με το αυτόματο κιβώτιο CVT και την τετρακίνηση η τιμή του διαμορφώνεται στα 35.950 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Μίμης Γεωργίτσης

Έφυγε ο κύριος Μίμης των αγώνων, ή «Θωρ» όπως ήταν το ψευδώνυμο του όταν βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού. Από τους πλέον αγαπητούς στο χώρο των αγώνων. Ευγενής, πράος, και πάντα με μεγάλη διάθεση στο να βοηθήσει τους αγωνιζόμενους. 

Μαουρίτσιο Αριβαμπένε

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, δήλωσε ότι αναλαμβάνει προσωπικά όλη την ευθύνη σχετικά με τα λάθη που έχει κάνει η ομάδα τη φετινή σεζόν και την έχουν οδηγήσει στο να είναι δεύτερη τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και σε εκείνο των οδηγών με τον Σεμ

Μαρκ Μαρκέθ

Ο Μαρκ Μαρκέθ σε δηλώσεις του πριν το Γκραν Πρι στην πίστα της Αραγονίας εμφανίστηκε σίγουρος ότι θα καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών του 2018 λόγω της πολύ μεγάλης διαφοράς που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή στην κατάταξη από τον δεύτερο, Αντρέα Ντοβιτσιόζο.

BMW

Μετά την παρουσίαση της Ζ4 Μ40i First Edition, της πιο ισχυρής από τις εκδόσεις του νέου roadster της BMW, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τώρα ακόμα τρεις εκδόσεις στο πλαίσιο του Pebble Beach Concours d’Elegance.+

Porsche - Hyundai

Τα head-up displays ή εν συντομία HUD είναι στην αγορά πολλά χρόνια όμως μόλις τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους σε πιο προσιτά μοντέλα ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων το μόνο που κάνουν είναι να μεταφέρουν κάποιες ενδείξεις του πίνακα οργάνων στο παρμπρίζ

Ferrari Monza SP1 και SP2

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης Capital Markets Day που διοργανώνει για να ανακοινώσει τα μελλοντικά σχέδιά της η Ferrari παρουσίασε δύο νέα, ιδιαίτερα μοντέλα τα οποία συνδυάζουν σχεδίαση από το παρελθόν με τεχνολογία του σήμερα.

Mercedes

Η Mercedes - AMG παρουσίασε μετά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που βλέπαμε φωτογραφίες teaser το νέο μέλος της οικογένειας της A-Class η οποία είναι η πιο γρήγορη μέχρι στιγμής εκδοχή της, την A35 4MATIC.

Seat Tarraco

Στην Αρένα της Ταραγκόνας ο Λόυκα Ντε Μέο, ο δραστήριος αυτός πρόεδρος της Seat που στην κυριολεξία την έχει αναστήσει, μαζί με το επιτελείο του αποκάλυψαν το νέο Tarraco.

Renault - Nissan - Mitsubishi

Μέχρι τώρα ο πιο εύκολος τρόπος για να μεταφέρουμε ένα κομμάτι της εμπειρίας που έχουμε με το κινητό μας, στο αυτοκίνητο, είναι σύνδεση του smartphone με το infotainment μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Porsche Cayenne Turbo

Όταν οι λέξεις ρεκόρ και Porsche Cayenne Turbo βρίσκονται στην ίδια πρόταση τότε περιμένεις να διαβάσεις για ένα νέο επίτευγμα του γερμανικού SUV.