Είστε εδώ

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWD: Σε coupe τόνους

του Γιώργου Ψαρρά

Το νέο Eclipse Cross της Mitsubishi είναι το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας.

Ο έντονες ακμές και η ελαφριά κλίση της οροφής του είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του από πλευράς σχεδίασης. Για τις αναλογίες του ας «μιλήσουν» καλύτερα οι αριθμοί. Μήκος 4.405 χλστ., πλάτος 1.805 χλστ. και ύψος 1.685 χλστ. Παρατηρώντας το στο «πρόσωπο» σε κεντρίζουν οι εμπρός προβολείς με τις τονισμένες γωνίες. Επενδύσεις χρωμίου στον εμπρός προφυλακτήρα δημιουργούν ένα νοητό σχήμα “Χ”. Πλευρικά ένα σμιλευμένο στη μεταλλική του επιφάνεια «νεύρο» διαγράφει μια ευθεία περνώντας από στις χειρολαβές των θυρών και τερματίζει στις εμπρός πόρτες. Στο πίσω τμήμα τώρα η λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα είναι αμφιλεγόμενη αισθητικά, ενώ περιορίζει λίγο την ορατότητα από το μεσαίο καθρέφτη.

Φρέσκια είναι η σχεδιαστική υπογραφή της Mitsubishi και στο εσωτερικό του νέου Eclipse Cross. Το μόνο που μας θύμισε άλλα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας ήταν το τιμόνι… Η κεντρική κονσόλα έχει αιχμηρή σχεδίαση αρκετό μαύρο γυαλιστερό διακοσμητικό ένθετο και ασημένια πλευρικά «τοιχώματα» που επεκτείνονται στο ταμπλό.

Ποιοτικά ο πήχης ανεβαίνει ψηλά, τόσο με τα επάνω μαλακά και στα πάνελ των θυρών πλαστικά, όσο και με τη συναρμογή τους που δείχνει ότι πρόκειται για στιβαρή κατασκευή. Η κεντρικά τοποθετημένη λεπτή οθόνη είναι διαχειρίσιμη μέσω αφής, αλλά και μέσω του καινοτόμου Touch Pad Controller στη βάση της κεντρικής κονσόλας, στο οποίο όμως θα χρειαστεί να αφιερώσεις μερικά λεπτά μέχρι να καταλάβεις πως λειτουργεί.

Οι «τσέπες» στα πάνελ των θυρών, οι φαρδιές ποτηροθήκες και το βαθύ κεντρικό υποβραχιόνιο καλύπτουν την εναπόθεση κάθε μικροαντικειμένου που μπορεί να μεταφέρεις μαζί σου. Εργονομικά τώρα στα μόνα σημεία που θα μπορούσαμε να βγάλουμε κίτρινη κάρτα είναι στους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, καθώς δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι στο χέρι του οδηγού, αλλά και στην απουσία του παραδοσιακού στρογγυλού χειριστηρίου για την αυξομείωση έντασης του ηχοσυστήματος.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά έχοντας θέα προς πάσα κατεύθυνση εμπρός, ωστόσο προς τα πίσω αυτή περιορίζεται από τη λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, ενώ οι φαρδιές πίσω κολόνες δυσκολεύουν κατά τις διαδικασίες του παρκαρίσματος. Στις περιπτώσεις αυτές επιστρατεύεις την κάμερα οπισθοπορείας με πανοραμική θέαση του οχήματος. Πατώντας ένα κουμπί στη δεξιά πλευρά του οδηγού αναδύεται το head-up display, το οποίο προβάλει μόνο την ταχύτητα.

Τα έδρανα των πίσω καθισμάτων είναι συρόμενα και η κλίση της πλάτης ρυθμιζόμενη εαυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 341-448 λίτρα. Σημειώστε ακόμα ότι κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ υπάρχει έξτρα χώρος 37 λίτρων και κιτ επισκευής ελαστικού, αντι ρεζέρβας (που ειδικά σε SUV τη θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική) ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει τα 1.136 λίτρα. Πάντως το βάθος του πορτμπαγκάζ είναι σχετικά ρηχό, ενώ σε αυτό εισέρχονται και οι θόλοι των τροχών.

Παρότι η οροφή έχει κλίση και το Eclipse Cross που είχαμε στη διάθεση μας διέθετε διπλή ηλιοροφή τα κεφάλια των πίσω επιβατών δεν είναι πολύ «πιεσμένα» και οι χώροι για τα πόδια τους κρίνονται ικανοποιητικοί (μεταξόνιο 2.670 χλστ.). Θερμαινόμενη λειτουργία διαθέτουν όχι μόνο τα εμπρός, αλλά και τα πίσω καθίσματα.

Ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη στο νέο Eclipse Cross αποτελεί ο υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκάσου βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και ροπή 250 Nm που γίνεται νωρίς αντιληπτή (1.800-4.500 σ.α.λ). Σύμφωνα με την Mitsubishi επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,8 δευτ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα.

H απόδοση του περιορίζεται κάπως όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο οικονομικά πατώντας το κουπί με την ένδειξη ECO. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κυμάνθηκε από 8,7 έως 9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 7,0 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 159 γρ./χλμ.). Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT 8 προκαθορισμένων σχέσεων, το οποίο παράγει ένα εντονότερο βουητό μόνο όταν επιταχύνεις απότομα. Ο αλλαγές μπορούν να γίνουν και χειροκίνητα, χάρη στα μεγάλα μεταλλικά paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ένας από τους λόγους που το νέο Eclipse Cross ταιριάζει στους ελληνικούς δρόμους είναι η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του, η οποία θέτει ως βασικό στόχο την άνεση. Ωστόσο το αμάξωμα δεν εμφανίζει ταλαντώσεις στις ευθείες με υψηλότερες ταχύτητες, ούτε έντονες κλίσεις ακόμα και στις «κλειστές» στροφές.

Ένας αεροδυναμικός θόρυβος μετά τα 110 χλμ./ώρα γίνεται πιο έντονος, λόγω και των μεγάλων πλευρικών καθρεπτών. Η ηχομόνωση πάντως δεν είναι ένα τρωτό σημείο του Eclipse Cross, ενώ στη ησυχία εντός της καμπίνας συμβάλει και ο πολιτισμένος βενζινοκινητήρας που δεν παράγει έντονο θόρυβο.

Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση σε γενικές γραμμές καλύπτει σε επίπεδο πληροφόρησης τον οδηγό, αν και θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια στη θέση της ευθείας, ενώ τα φρένα είναι άμεσα και αποτελεσματικά (δίσκοι εμπρός-πίσω). Το Eclipse Cross πατάει σταθερά στην άσφαλτο και σου εμπνέει ένα αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς.

Την πρόσφυση ενισχύει φυσικά και το σύστημα τετρακίνησης S-AWC που περιλαμβάνει τρία προγράμματα. Το Αuto που κατανέμει τη ροπή εμπρός-πίσω σε ποσοστό 80%-20% έως 55%-45%, το Snow από 80%-20% έως 45%-55% και το Gravel από 70%-30% έως 40%-60%.

Τελικά, αυτό είναι το νέο SUV της Mitsubishi. Έρχεται με διαφορετικό σχεδιασμό και προσεγμένη ποιότητα. Με το αυτόματο κιβώτιο CVT και την τετρακίνηση η τιμή του διαμορφώνεται στα 35.950 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Ακρόπολις

Ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ Δημήτρης Μιχελακάκης παρέθεσε συνέντευξη Τύπου με θέμα το ράλι Ακρόπολις που δεν θα είναι σε κανένα διεθνές ημερολόγιο το 2019. 

Black Friday

Η  Peugeot για δεύτερη συνεχή χρονιά εφαρμόζει το  θεσμό Black Friday στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα με μοναδικές προσφορές! 

Ράλι Αυστραλίας

Τελευταίος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος στη χώρα των καγκουρό και η Michelin, αποκλειστικός προμηθευτής των εργοστασιακών ομάδων, ταξιδέψε στην Αυστραλία με 628 ελαστικά. 

Mercedes GLC F-Cell

Κατά καιρούς έχουμε δει διαφόρων ειδών υβριδικά συστήματα κίνησης μεταξύ των οποίων μπαταρίες και βενζινοκινητήρας, μπαταρίες και πετρελαιοκινητήρας και τις αντίστοιχες plug-in εκδοχές τους, μέχρι και συστήματα με πεπιεσμένο αέρα.

Ford GT Heritage Edition

Η μεγάλη ζήτηση για το Ford GΤ και ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής του, δημιουργούν ένα μακρύ κατάλογο στη λίστα αναμονής.

YΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ προκύπτει ότι το 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου διακινήθηκαν 58,7 εκατομμύρια επιβάτες.

Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 9,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 όπου είχαν διακινηθεί 53.404.425 επιβάτες.

Ισπανία

Όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσονται και έρχονται πιο κοντά στην καθημερινότητα τόσο κάποιες κυβερνήσεις αρχίζουν να σκέφτονται την απαγόρευση εκείνων με κινητήρες εσωτερικής καύσης προκειμένου να μειωθεί η μόλυνση του αέρα, ειδικά στις μεγάλες πόλεις.

Hyundai

Πέρα από την έλευση της ηλεκτροκίνησης και των αυτόνομων αυτοκινήτων, παρατηρείται ότι στο πλαίσιο εξεύρεσης λύσεων κινητικότητας για το μέλλον ερευνώνται και οι εναέριες μεταφορές με νέα μέσα.

Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση δεν είναι εύκολη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές νέες προκλήσεις όμως μία από τις σημαντικότερες, αν όχι η σημαντικότερη, είναι η προμήθεια των μπαταριών που απαιτούνται για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Mercedes

Μέχρι πριν λίγο καιρό όποιος ήθελε να πάρει τη νέα Mercedes A-Class με κινητήρα πετρελαίου είχε μόνο μια επιλογή και αυτή ήταν η A180d όμως τώρα η γερμανική εταιρεία προσθέτει δύο ακόμα επιλογές που φέρουν τις ονομασίες A200d και A220d.