Είστε εδώ

Νομικά Ζητήματα

Άσχημα νέα για όσους εμπλακούν με το «Επικουρικό Κεφάλαιο»

Με τροπολογία, που ήρθε στις αρχές Οκτωβρίου στη Βουλή, σε Νομοσχέδιο άσχετο με την ασφάλιση αστικής ευθύνης από προκαλούμενα με αυτοκίνητα ατυχήματα, περιορίζονται οι περιπτώσεις αποζημίωσης των ζημιωθέντων από το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Το εν λόγω Νομοσχέδιο εκκρεμεί ήδη στη διαρκή επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Βουλής και μένει να δούμε αν θα ψηφιστεί η τροπολογία που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Οι ουσιαστικότερες αλλαγές που εισάγει η τροπολογία είναι οι εξής :

Πλέον, το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν θα αποζημιώνει τους συγγενείς των θυμάτων από τροχαίο ατύχημα λόγω ψυχικής οδύνης.

Δεν θα καταβάλλεται αποζημίωση λόγω θανάτωσης ή σωματικών βλαβών ή υλικών ζημιών από αυτοκινητιστικά ατυχήματα που προκαλούνται από πρόθεση του οδηγού, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό αποδεικνύεται.

Πλέον, όπου το Επικουρικό Κεφάλαιο αποζημίωνε λόγω πτώχευσης ασφαλιστικής Εταιρείας ή ανάκλησης άδειας αυτής, τίθεται πλαφόν  και ποσόστωση αποζημίωσης.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, για αποζημίωση ύψους από 60.001€ έως 100.000€ θα καταβάλλεται συνολικό ποσό ίσο προς το 70% αυτής και με κατώτατο όριο τα 48.000.

Για αποζημίωση,  το ύψος της οποίας υπερβαίνει το ποσό των 100.000€, θα καταβάλλεται συνολικό ποσό ίσο με το 70 % αυτής, με ανώτατο όριο τις 100.000 ευρώ.

Σε ότι αφορά αυτή τη ρύθμιση, η τροπολογία  καταλαμβάνει και τις αξιώσεις κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου που έχουν γεννηθεί κατά την έναρξη ισχύος της. Οι αξιώσεις που έχουν επιδικαστεί με τελεσίδικες αποφάσεις δεν θίγονται.

Καθορίζονται κατηγορίες ατυχημάτων (όταν το όχημα είναι ανασφάλιστο ή  όταν αυτός που υπέχει ευθύνη παραμένει άγνωστος), για τις οποίες προβλέπονται τα προβλεπόμενα κατώτατα όρια αποζημιώσεων.

Πλέον, για να στραφεί κάποιος με αγωγή κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου, θα πρέπει να  έχει  υποβάλει πρώτα  σε αυτό έγγραφη αίτηση αποζημίωσης,  με συνημμένα έγγραφα που αποδεικνύουν την απαίτηση του, και θα πρέπει να παρέλθουν τρεις μήνες εντός των οποίων το Επικουρικό Κεφάλαιο θα απαντήσει με πρόταση του προς αποζημίωση  ή δεν θα απαντήσει καθόλου.

Απαγορεύεται πλέον η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων του Επικουρικού Κεφαλαίου,  είτε εις χείρας του είτε εις χείρας τρίτων.

Σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η τροπολογία επιβάλλεται προκειμένου να εξυγιανθούν τα οικονομικά του Επικουρικού Κεφαλαίου και  να περιοριστεί το έλλειμμά του. Λόγω του ελλείμματος αυτού, που ξεπερνά σήμερα τα 600 εκατ. ευρώ, υπάρχει  καθυστέρηση των πληρωμών η οποία υπερβαίνει τα 2 χρόνια (μετά την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης), για το σύνολο των δικαιούχων αποζημίωσης από το Επικουρικό Κεφάλαιο. Σε ότι αφορά τη ρύθμιση που περιλαμβάνεται στην τροπολογία και προωθεί τη θέσπιση ανώτατου ορίου ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου για τις περιπτώσεις που αυτό καταβάλλει αποζημίωση λόγω ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ή πτώχευσης ασφαλιστικής επιχείρησης, ελήφθησαν υπόψη από το νομοθέτη τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, σύμφωνα με τα οποία μόλις το 2% των διεκδικούμενων αποζημιώσεων υπερβαίνουν το ποσό αυτό, παρόλα αυτά απορροφούν τα μισά περίπου χρήματα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο φορέας (Επικουρικό Κεφάλαιο).

Οι Δικηγόροι  μέσω των φορέων τους έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεση τους στα παραπάνω, υπερασπιζόμενοι τους πολίτες, αφού επί της ουσίας με τη μή κάλυψη της ψυχικής οδύνης, οικογένειες στερούνται της οικονομικής έστω, αποκατάστασης  του πόνου από την απώλεια των οικείων προσώπων τους λόγω θανάτου σε τροχαίο ατύχημα, κάτι το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο σε ότι αφορά την αποκατάσταση του κοινού περί δικαίου αισθήματος. Επίσης όποιος είναι ασφαλισμένος σε ασφαλιστική εταιρεία η οποία τυχόν πτωχεύει ή της ανακαλείται η άδεια λειτουργίας, «τιμωρείται», μέσω του  «πλαφόν» και της ποσόστωσης σε ότι αφορά την αποζημίωση του. Επί της ουσίας με αυτή τη διάταξη καλείται να πληρώσει ο ασφαλισμένος πολίτης τα «σπασμένα» ασφαλιστικών εταιρειών, στις οποίες το κράτος έδωσε άδεια λειτουργίας και όφειλε να ελέγξει τη βιωσιμότητα τους ή τέλοσπαντων την αποκατάσταση των ασφαλισμένων παθόντων σε αυτές, πράγμα που έκανε έως τώρα με το θεσμό του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Νικόλαος Σταυρόπουλος

 

 

Σχετικά άρθρα

ERC-Αζόρες

Οι αγώνες τελειώνουν στη ράμπα και το 2ο σκέλος του πρώτου γύρου για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι, στις Αζόρες, έφερε ανατροπές.

Ραλφ Σουμάχερ

Μετά το Γκραν Πρι της Αυστραλίας ο Ραλφ Σουμάχερ σχολίασε την αρνητική εικόνα της Williams οι οδηγοί της οποίας, Τζορτζ Ράσελ και Ρόμπερτ Κουμπίτσα, τερμάτισαν δύο και τρεις γύρους, αντίστοιχα, πίσω από τον Μπότας που ήταν ο νικητής.

ΕRC-Αζόρες

Ο πρώτος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, που περιλαμβάνει 8 αγώνες χωρίς άρωμα Ελλάδας (μεγάλη στεναχώρια αυτό) διεξάγεται στις Αζόρες. 

Aνάβαση Διονύσου

Ο πρώτος γύρος του ομώνυμου θεσμού διεξάγεται 30-31 Μαρτίου στην Ανατολική πλαγιά της Πεντέλης, στην ανάβαση Διονύσου.

Αυτόνομα αυτοκίνητα

Κάθε μέρα που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους όμως κάτι τόσο ριζικά καινούριο φέρνει μαζί του και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Αγωνιστικής Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας

Αρχαιρεσίες του σωματείου ΑΛΑΛ για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. που συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής

Πρόεδρος: Μανώλης Νικόλαος

Αντιπρόεδρος: Κυροδήμος Φώτης

Γενικός Γραμματέας: Στεφανή Γεωργία

Ειδικός Γραμματέας: Κουτρίδης Δημήτριος

Ταμίας: Ανδρικοπούλου Ιωάννα

JLR

Στην πορεία προς την εξάπλωση και την καθιέρωση μιας τεχνολογίας είναι κάποια γεγονότα τα οποία αποτελούν σημαντικούς σταθμούς αφού σηματοδοτούν ότι τείνει να γίνει κυρίαρχη.

Hyundai Tucson N Line

Το Tucson έγινε το πρώτο SUV της Hyundai που απέκτησε τη σπορ έκδοση N Line, την οποία πρωτοείδαμε στο i30.

Skoda

H ναυαρχίδα της Skoda έχει ακόμα ένα λόγο να καμαρώνει για την πορεία της, καθώς έσπασε ένα νέο ρεκόρ.

Διεθνής Αμνηστία

Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Όσλο η διάσκεψη Nordic Electric Vehicle (EV) Summit της οποίας βασικό θέμα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πόσο πράσινα είναι στην πραγματικότητα και τι μπορεί να γίνει ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.