Είστε εδώ

Νομικά Ζητήματα

Άσχημα νέα για όσους εμπλακούν με το «Επικουρικό Κεφάλαιο»

Με τροπολογία, που ήρθε στις αρχές Οκτωβρίου στη Βουλή, σε Νομοσχέδιο άσχετο με την ασφάλιση αστικής ευθύνης από προκαλούμενα με αυτοκίνητα ατυχήματα, περιορίζονται οι περιπτώσεις αποζημίωσης των ζημιωθέντων από το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Το εν λόγω Νομοσχέδιο εκκρεμεί ήδη στη διαρκή επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Βουλής και μένει να δούμε αν θα ψηφιστεί η τροπολογία που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Οι ουσιαστικότερες αλλαγές που εισάγει η τροπολογία είναι οι εξής :

Πλέον, το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν θα αποζημιώνει τους συγγενείς των θυμάτων από τροχαίο ατύχημα λόγω ψυχικής οδύνης.

Δεν θα καταβάλλεται αποζημίωση λόγω θανάτωσης ή σωματικών βλαβών ή υλικών ζημιών από αυτοκινητιστικά ατυχήματα που προκαλούνται από πρόθεση του οδηγού, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό αποδεικνύεται.

Πλέον, όπου το Επικουρικό Κεφάλαιο αποζημίωνε λόγω πτώχευσης ασφαλιστικής Εταιρείας ή ανάκλησης άδειας αυτής, τίθεται πλαφόν  και ποσόστωση αποζημίωσης.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, για αποζημίωση ύψους από 60.001€ έως 100.000€ θα καταβάλλεται συνολικό ποσό ίσο προς το 70% αυτής και με κατώτατο όριο τα 48.000.

Για αποζημίωση,  το ύψος της οποίας υπερβαίνει το ποσό των 100.000€, θα καταβάλλεται συνολικό ποσό ίσο με το 70 % αυτής, με ανώτατο όριο τις 100.000 ευρώ.

Σε ότι αφορά αυτή τη ρύθμιση, η τροπολογία  καταλαμβάνει και τις αξιώσεις κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου που έχουν γεννηθεί κατά την έναρξη ισχύος της. Οι αξιώσεις που έχουν επιδικαστεί με τελεσίδικες αποφάσεις δεν θίγονται.

Καθορίζονται κατηγορίες ατυχημάτων (όταν το όχημα είναι ανασφάλιστο ή  όταν αυτός που υπέχει ευθύνη παραμένει άγνωστος), για τις οποίες προβλέπονται τα προβλεπόμενα κατώτατα όρια αποζημιώσεων.

Πλέον, για να στραφεί κάποιος με αγωγή κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου, θα πρέπει να  έχει  υποβάλει πρώτα  σε αυτό έγγραφη αίτηση αποζημίωσης,  με συνημμένα έγγραφα που αποδεικνύουν την απαίτηση του, και θα πρέπει να παρέλθουν τρεις μήνες εντός των οποίων το Επικουρικό Κεφάλαιο θα απαντήσει με πρόταση του προς αποζημίωση  ή δεν θα απαντήσει καθόλου.

Απαγορεύεται πλέον η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων του Επικουρικού Κεφαλαίου,  είτε εις χείρας του είτε εις χείρας τρίτων.

Σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η τροπολογία επιβάλλεται προκειμένου να εξυγιανθούν τα οικονομικά του Επικουρικού Κεφαλαίου και  να περιοριστεί το έλλειμμά του. Λόγω του ελλείμματος αυτού, που ξεπερνά σήμερα τα 600 εκατ. ευρώ, υπάρχει  καθυστέρηση των πληρωμών η οποία υπερβαίνει τα 2 χρόνια (μετά την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης), για το σύνολο των δικαιούχων αποζημίωσης από το Επικουρικό Κεφάλαιο. Σε ότι αφορά τη ρύθμιση που περιλαμβάνεται στην τροπολογία και προωθεί τη θέσπιση ανώτατου ορίου ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου για τις περιπτώσεις που αυτό καταβάλλει αποζημίωση λόγω ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ή πτώχευσης ασφαλιστικής επιχείρησης, ελήφθησαν υπόψη από το νομοθέτη τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, σύμφωνα με τα οποία μόλις το 2% των διεκδικούμενων αποζημιώσεων υπερβαίνουν το ποσό αυτό, παρόλα αυτά απορροφούν τα μισά περίπου χρήματα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο φορέας (Επικουρικό Κεφάλαιο).

Οι Δικηγόροι  μέσω των φορέων τους έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεση τους στα παραπάνω, υπερασπιζόμενοι τους πολίτες, αφού επί της ουσίας με τη μή κάλυψη της ψυχικής οδύνης, οικογένειες στερούνται της οικονομικής έστω, αποκατάστασης  του πόνου από την απώλεια των οικείων προσώπων τους λόγω θανάτου σε τροχαίο ατύχημα, κάτι το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο σε ότι αφορά την αποκατάσταση του κοινού περί δικαίου αισθήματος. Επίσης όποιος είναι ασφαλισμένος σε ασφαλιστική εταιρεία η οποία τυχόν πτωχεύει ή της ανακαλείται η άδεια λειτουργίας, «τιμωρείται», μέσω του  «πλαφόν» και της ποσόστωσης σε ότι αφορά την αποζημίωση του. Επί της ουσίας με αυτή τη διάταξη καλείται να πληρώσει ο ασφαλισμένος πολίτης τα «σπασμένα» ασφαλιστικών εταιρειών, στις οποίες το κράτος έδωσε άδεια λειτουργίας και όφειλε να ελέγξει τη βιωσιμότητα τους ή τέλοσπαντων την αποκατάσταση των ασφαλισμένων παθόντων σε αυτές, πράγμα που έκανε έως τώρα με το θεσμό του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Νικόλαος Σταυρόπουλος

 

 

Σχετικά άρθρα

Νέο Ford Puma

Με όνομα από το παρελθόν και με στόχο τη σύγχρονη δημοφιλή κατηγορία των συμπαγών crossover το νέο Ford Puma αποτελεί πλέον γεγονός.

Ράλι Εσθονίας

Τι γίνεται με το ράλι Εσθονίας; Μέχρι και οι Τάνακ-Γιερβόεγια δήλωσαν συμμετοχή με το Toyota Yaris WRC.

Xωρίς να προσμετρά στο WRC, και οι τέσσερις εργοστασιακές ομάδες θα δώσουν το «παρών» στον αγώνα που είναι προγραμματισμένος μεταξύ 12-14 Ιουλίου.

Skoda Scala

Η αισθητική παίζει τον πρώτο λόγο στο να ενδιαφερθεί το αγοραστικό κοινό περισσότερο για κάποιο μοντέλο.

Η Skoda με το Scala το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, όπου εκτός από την αισθητική συνδυάζει gadget (πόλος έλξης πλέον σε πολλούς αγοραστές) και τεχνολογία.

FCA Greece

Τον τιμοκατάλογο για την πλήρη γκάμα των μοντέλων Jeep στην εγχώρια αγορά ανακοίνωσε η FCA Greece.

Νέο Opel Corsa

Πριν από μερικές μέρες η Opel μας αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά για την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου Corsa.

Τώρα ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα υπάρχουν στη γκάμα του δημοφιλούς μικρού γερμανικού μοντέλου.

Γκραν Πρι Αυστρίας

Από τη Γαλλία και την πίστα του Πολ Ρικάρ στην Αυστρία και στην πίστα Red Bull Ring για τον 10ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που διεξάγεται 30 Ιουνίου.

SEAT

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα χιλιόμετρα που διανύουμε αυξάνονται, καθώς κάνουμε αρκετά δρομολόγια προς τις παραλίες, ενώ οι περισσότεροι ταξιδεύουν οδικώς στην άδεια τους.

Νέο Ford Ranger Raptor

Το νέο Ford Ranger Raptor μπορεί να ξυπνήσει μνήμες σε όσους έκαναν τη στρατιωτική τους θητεία στα τεθωρακισμένα, καθώς χωρίς υπερβολή, οι εκτός δρόμου ικανότητες του θυμίζουν τα τανκ Leopard.

Club Passione Rossa

Άρωμα Ferrari είχε η Πάτρα, καθώς στην Αχαϊκή πρωτεύουσα γιορτάστηκαν τα 20 χρόνια του Ιταλικού club Ferrari Passione Rossa.

Skoda Scala G-TEC

Η γκάμα του νέου Scala επεκτείνεται, καθώς σύντομα η Skoda θα λανσάρει τη νέα του έκδοση G-TEC, η οποία καταναλώνει και φυσικό αέριο.