Είστε εδώ

Νομικά Ζητήματα

Ανασφάλιστο όχημα και Επικουρικό Κεφάλαιο

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του Ν. 489/1976, όπως κωδικοποιήθηκε με το Π.Δ. 237/1986 και το Π.Δ. 314/1993, που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την 90/232 οδηγία της Ε.Ε., ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού, υποχρεούται να το έχει καλύψει με ασφάλιση για την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη.

Κατά το άρθρο 19 παρ. 1β του Ν. 489/1976, όπως ισχύει, το «Επικουρικό Κεφάλαιο» είναι υποχρεωμένο να καταβάλει στα πρόσωπα που ζημιώθηκαν από αυτοκινητικό ατύχημα την προβλεπομένη αποζημίωση λόγω θανάτωσης ή σωματικών βλαβών ή υλικών ζημιών, όταν το ατύχημα προήλθε από ζημιογόνο αυτοκίνητο το οποίο είναι ανασφάλιστο, δηλαδή, όταν δεν έχει ποτέ συναφθεί γι' αυτό κατά το παρελθόν σύμβαση ασφαλίσεως ή όταν αυτή έληξε, λύθηκε ή ακυρώθηκε (και το ατύχημα συνέβη 16 ημέρες μετά τη  γνωστοποίηση της λύσεως ή της ακυρώσεως προς τον ασφαλισμένο) ή ανεστάλη είτε μονομερώς από ένα από τους συμβαλλόμενους είτε με κοινή συμφωνία αυτών.

Επίσης, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 25 του Ν. 489/1976, όπως ισχύει, «από την ημερομηνία που η ασφαλιστική επιχείρηση κηρύσσεται σε κατάσταση πτώχευσης ή ανακαλείται η άδεια λειτουργίας της για παράβαση νόμου, το επικουρικό κεφάλαιο υπεισέρχεται αυτοδίκαια στο σύνολο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ασφαλιστικής επιχείρησης που πηγάζουν από ασφαλιστικές συμβάσεις του κλάδου αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα.».

Τέλος, πρέπει να προσεχθεί το ότι η όποια αξίωση του τρίτου που ζημιώθηκε από αυτοκινητικό ατύχημα κατά του «Επικουρικού Κεφαλαίου», στην περίπτωση που το ζημιογόνο αυτοκίνητο ήταν ανασφάλιστο, υπόκειται στη διετή παραγραφή. Δηλαδή, η σχετική αγωγή πρέπει εντός 2 ετών από την επομένη που συνέβη το τροχαίο ατύχημα, όχι μόνο να έχει κατατεθεί, αλλά να έχει και κοινοποιηθεί.

Ιωάννης Κορκόβελος

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Η στιγμή που θα ανοίξει η αυλαία για τις 14 φετινές παραστάσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι φτάνει.

Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, από την πόλη Γκαπ και όχι μπροστά από το Casino του Μόντε Κάρλο, δίνεται η εκκίνηση του ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτος γύρος της σεζόν.

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.