Κάθε χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο 13,5 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, ένας τεράστιος αριθμός που κλονίζει τη Volvo, καθώς βασική της φιλοσοφία είναι η ασφάλεια.
Στο πλαίσιο λοιπόν της 3ης Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια που ξεκινάει αυτή την εβδομάδα στη Στοκχόλμη, η Volvo στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα.
Η σουηδική εταιρεία αναδεικνύει την ανισότητα στην οδική ασφάλεια, τονίζοντας ότι ο κίνδυνος θανάτου από τροχαίο ατύχημα είναι πάνω από τρεις φορές υψηλότερος στις αναπτυσσόμενες χώρες από ότι στις ανεπτυγμένες χώρες.
Παρά την πρόοδο που σημειώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες σχετικά με τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ χωρών δυο κατηγοριών.
Τι προτείνει λοιπόν η Volvo; Αρχικά να εισαχθεί και να εφαρμοστεί σε περισσότερες χώρες νόμος που θα καθιστά υποχρεωτική τη χρήση ζώνης ασφαλείας τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι μόνο 105 από τις χώρες του κόσμου επιβάλλουν με νόμο τη χρήση ζώνης ασφαλείας για όλους τους επιβάτες του οχήματος. Η Volvo καλεί τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών να παροτρύνει τους νομοθέτες σε όλο τον κόσμο ώστε να προσαρμόσουν και να εφαρμόσουν το νόμο για υποχρεωτική χρήση ζώνης ασφαλείας από όλους.
Η σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, που εισήχθη για πρώτη φορά από τη Volvo το 1959, είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο. Χωρίς αυτό άλλα προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά.
Παράλληλα η Volvo στρέφει το ενδιαφέρον της και στους πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των παγκόσμιων θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Μια λύση που συνιστά η Volvo είναι η δημιουργία δρόμων με προστατευτικές μπάρες αποκλειστικά για πεζούς και δικυκλιστές.
Εδώ και πολλά χρόνια η Volvo συνεργάζεται με κυβερνήσεις, ακαδημαϊκούς και ρυθμιστικούς φορείς για την ανάληψη παγκόσμιων πρωτοβουλιών της οδικής ασφάλειας. Πέρυσι δημιούργησε μια ανοιχτή βάση δεδομένων που περιέχει δεκαετίες έρευνας σχετικά με την ασφάλεια.