Είστε εδώ

News

Tαξινομήσεις Ελλάδα vs Ευρώπη: Η αλήθεια των αριθμών

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Τα νούμερα όπως και να το κάνουμε λένε την αλήθεια. Και τα νούμερα φανερώνουν το πώς κινήθηκε η Ελληνική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στο πρώτο 10μηνο της φετινής χρονιάς σε σχέση με τις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης.  

Μερικές μάρκες όπως για παράδειγμα Toyota, Peugeot, Nissan, Fiat, Citroen , Hyundai, Suzuki, είναι με θετικό πρόσημο σε σχέση με τα ποσοστά στην Ευρώπη, άλλες πάνω-κάτω τα ίδια Kia, Seat, Mini, στα ίδια ακριβώς Jeep, Alfa Romeo, με αρνητικό πρόσημο Renault, Honda, Αudi και με πολύ αρνητικό Land Rover, Jaguar.   

Παρατηρούμε λοιπόν ότι η Toyota που δεν «πάει» και πολύ καλά στην Ευρώπη στη χώρα μας φυσάει. Για χρόνια βρίσκεται στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων με τους Έλληνες αγοραστές να εμπιστεύονται τον γιαπωνέζο κατασκευαστή.

Η Volkswagen από τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη, δεν έχει το ίδιο μερίδιο στην Ελληνική αγορά, ενώ αντίθετα η Peugeot βρίσκεται πολύ μπροστά στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Πολύ καλό μερίδιο έχει και η Nissan στη χώρα μας, όπως και η Fiat, δύο παραδοσιακές μάρκες της ελληνικής αγοράς. Μια μονάδα πάνω από τις αγορές της Ευρώπης είναι η Opel.

Πολύ πιο δυνατές εμφανίζονται στη χώρα μας, από την Ευρώπη, Suzuki, Hyundai και Citroen, με μεγάλη διαφορά στα μερίδια.

Από τις αγαπημένες μάρκες της ελληνικής αγοράς Suzuki και Citroen, ενώ η Hyundai μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος (από την Π&Ρ Δάβαρη στον όμιλο Βασιλάκη) αρχίζει και βλέπει το φως του ήλιου στη χώρα μας.

Μειωμένα μερίδια σε σχέση με την Ευρώπη παρουσιάζουν Renault, Ford, Skoda, που «κλείνει» δύο χρόνια από την αλλαγή ιδιοκτησίας, περνώντας από τη Βιαμάρ στην Κοσμοκάρ.

Η Mercedes που κυριαρχεί χρόνια στην premium κατηγορία στην Ελλάδα, υπολείπεται από το μερίδιο της Ευρώπης, αλλά η σύγκριση είναι κάπως ιδιαίτερη, καθώς μιλάμε για αυτοκίνητα μια άλλης τιμής που απευθύνονται σε κάπως πιο ευκατάστατο οικονομικά αγοραστικό κοινό.  

Σε νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και η Kia (επίσης στον όμιλο Βασιλάκη από την Π&Ρ Δάβαρη) που πλησιάζει το ποσοστό της Ευρώπης.

Η Seat ακολουθεί κατά πόδας το μερίδιο της Ευρώπης, ενώ πολύ χαμηλά κινείται η Audi σε σχέση με την Ευρώπη όπως ακριβώς και η BMW.

H Volvo με νέα διοίκηση στη χώρα μας, βλέπει στο βάθος τις ταξινομήσεις στην Ευρώπη που δεν έχουν και τόση μεγάλη διαφορά.

Η Mini παρουσιάζει μεγαλύτερο μερίδιο στη χώρα μας, απ’ ότι στην Ευρώπη καθώς παραμένει πολύ δημοφιλές μοντέλο κυρίως στις αιθέριες υπάρξεις. Δεν ισχύει όμως το ίδιο με τη Dacia που υπολείπεται με δύο μονάδες διαφορά σε σχέση με την Ευρώπη.

Η Jeep έχει τα ίδια ακριβώς ποσοστά με την Ευρώπη, που σημαίνει ότι η Ελληνική αντιπροσωπεία κάτι κάνει καλά στη χώρα μας.

Ελαφριά μειωμένα τα ποσοστά της Honda σε σχέση Ελλάδα με Ευρώπη. Ακριβώς ίδια για Smart και Alfa Romeo, δύο μάρκες που χτυπούν διαφορετικά στις «καρδιές» των Ελλήνων, ενώ μεγάλη διαφορά παρουσιάζει η «Ελληνική» Mitsubishi σε σχέση με την εκτός συνόρων.

Μεγάλη η διαφορά για τη Land Rover στη χώρα μας που δεν μπορεί να ακολουθήσει τα νούμερα στην Ευρώπη. Η διαφορά των 6 μονάδων είναι πάρα πολύ μεγάλη σε σχέση με τα ποσοστά. Αυτή η διαφορά των 0.6 μονάδων υπάρχει μόνο στην Toyota, αλλά υπερ της Ελληνικής αντιπροσωπείας. Το ίδιο ακριβώς και για τη Jaguar. Η διαφορά στις 0.4 μονάδες υπερ της Ευρωπαϊκής αγοράς.  

Premium αυτοκίνητα τα JLR, αλλά τέτοιες διαφορές στα ποσοστά μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης δεν υπάρχουν ούτε για τα Mercedes, BMW, Audi, Volvo.

Με4 μονάδες η διαφορά στην Porsche μεταξύ Ευρωπαϊκής και Ελληνικής αγοράς, για μια μάρκα που πλέον δεν ζει τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος.

Η πλάστιγγα γέρνει και υπερ της Ευρώπης για Lexus που ταιριάζει σαφώς περισσότερο στους δρόμους της Ευρώπης, όπως και για την άλλοτε βασίλισσα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.  

Στον πίνακα που ακολουθεί τα ποσοστά μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης για 30 μάρκες αυτοκινήτων.

Σχετικά άρθρα

Πιερ Γκασλί

Ο οδηγός της Toro Rosso, Πιερ Γκασλί, εντυπωσίασε με τα αποτελέσματά του τη φετινή σεζόν με αποτέλεσμα να πάρει προαγωγή για την ομάδα της Red Bull όπου θα βρεθεί να αγωνίζεται στο πλευρό του Μαξ Φερστάπεν.

SEAT

Το νέο SEAT Tarraco δε μεριμνά μόνο για την ασφάλεια των επιβατών του, αλλά και για τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. 

Monza rally show

Αυτό το τρομερό παιδί των δύο τροχών, ο Βαλεντίνο Ρόσι με συνοδηγό τον Κάρλο Κασίνα οδηγώντας το Ford Fiesta WRC, κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα που διοργανώνεται στην πίστα της Μόντσα.

Dirt Games

Παρά τις πολλές συμμετοχές, οι θεατές δεν έδωσαν βροντερό παρών στο φινάλε των αγώνων του Dirt Game στην πίστα των Μεγάρων που είχε διαμορφωθεί κατάλληλα για την περίσταση σε μια μικτή διαδρομή.

Ίσως σε αυτό να επηρέασε και η τιμή του εισιτηρίου των 10 ευρώ ανά άτομο.

Ford Mustang GT500

Η τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης κερδίζει διαρκώς έδαφος στην παραγωγή αυτοκινήτων, ενώ και η Ford ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να την εκμεταλλευτεί.

Bloodhound SSC

Το Project Bloodhound αναπτυσσόταν από το 2008 μέχρι σήμερα με σκοπό της ομάδας να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά όμως όταν τελείωσαν τα χρήματα όλη η προσπάθεια πήγε χαμένη αφού το πρόγραμμα σταμάτησε.

Volkswagen

Η Volkswagen εντυπωσίασε με τη νίκη της στην ανάβαση Pikes Peak στην οποία συμμετείχε με το ειδικά κατασκευασμένο για αυτή την περίσταση ID R το οποίο κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Nissan

Όντας στην παραγωγή από το 2010 έφτασε η στιγμή για τη Nissan να παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά του Juke με τις μέχρι τώρα πληροφορίες να αναφέρουν ότι αυτό θα γίνει το καλοκαίρι του 2019.

Toyota

Με αρκετό ενδιαφέρον γύρω από την Toyota θα ξεκινήσει το 2019, καθώς στα μέσα περίπου του ερχόμενου Ιανουαρίου θα αποκαλυφτεί η πολυαναμενόμενη Supra, αλλά και μια πρωτότυπη αγωνιστική της έκδοση.

Opel

Το 2019 η Opel συμπληρώνει 120 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων και στο πλαίσιο των εορτασμών αλλά και του εξηλεκτρισμού της γκάμας θα παρουσιάσει αρκετά μοντέλα του είδους που θα είναι είτε υβριδικά είτε αμιγώς ηλεκτρικά.