Είστε εδώ

News

Ταξί: Η …«πονεμένη» ιστορία στην Ελλάδα

του Γιάννη Κανουπάκη

«…απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια», και, «…οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση». Αυτά προβλέπει η τροπολογία που πέρασε στη Βουλή και την οποία χειροκροτεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων. Με λίγα λόγια δεν επιτρέπονται πια οι αυτόματες πληρωμές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί όπως η Beat και η Uber.

Ασφαλώς, το πρόβλημα με τις εφαρμογές στις μετακινήσεις είναι πανευρωπαϊκό και σχετίζεται με το που φορολογούνται αυτές. Από εκεί και πέρα, όμως, το πρόβλημα με τη φοροδιαφυγή των κλασικών ταξιτζήδων ποιος το λύνει; Κανείς! Διότι, ναι, ας πούμε ότι πρέπει να κτυπηθεί ο «τυχοδιωκτισμός», ή η «κερδοσκοπία» από εταιρίες που ελέγχονται τόσο για το που είχαν την έδρα τους, ώστε να φορολογούνται αναλόγως, όσο και για τις προδιαγραφές ασφάλειας που έπρεπε να τηρούν (το τελευταίο περνάει στο ντούκου, εδώ που τα λέμε). Παρότι η ελεύθερη αγορά και οικονομία δεν μπορεί να έχει κλειστά επαγγέλματα και αν θέλουμε να το πάμε λίγο παρακάτω, ας θυμηθούμε τις πλασματικές υπεραξίες των αδειών ταξί στην Ελλάδα και το «νταβατζιλίκι» που επέτρεψαν να λειτουργεί δεκαετίες τώρα οι πολιτικές ηγεσίες για τα ψηφαλάκια…

Αλήθεια, με την έκδοση απόδειξης σε κάθε κούρσα χωρίς να χρειασθεί να το ζητήσει ευγενικά ο πελάτης, τι γίνεται; Κόβουν όλοι χωρίς δεύτερη κουβέντα ή κάνουν το κορόϊδο; Δεν θα ήταν, λοιπόν, πιο δίκαιο για τον φορολογούμενο πολίτη να πληρώνει ηλεκτρονικά με ασφάλεια και σιγουριά, πρακτικά, όταν μετακινείται;

Ας δούμε, λοιπόν, πως τροποποιήθηκε η παρ. 9 του άρθρου το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 για την εναρμόνιση των ιδιοκτητών ταξί που συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών με τις διατάξεις του Ν 4607/2019: «Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

Καταλάβατε; Πιο περίτεχνο δεν γίνεται! Συμφωνείτε;

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Formula 1 - Λιούις Χάμιλτον

Το 2020 ο Χάμιλτον έχει την ευκαιρία να ισοφαρίσει τα δύο πιο σημαντικά ρεκόρ που υπάρχουν στη Formula 1, των περισσότερων νικών και των περισσότερων πρωταθλημάτων, τα οποία ανήκουν αυτή τη στιγμή στον Μίκαελ Σουμάχερ.

Skoda

Προφανώς η Skoda δεν ανακάλυψε τον τροχό, καθώς αυτό συνέβη χιλιάδες χρόνια πριν.

Παράλληλα το σχήμα του τροχού ήταν, είναι και θα είναι κυκλικό, ώστε να μπορεί να γυρίζει. Ωστόσο η τσέχικη εταιρεία μας διευκρινίζει ότι η σχεδίαση των ζαντών δεν είναι μια απλή διαδικασία.

Ρωσία

Το κανάλι Garage54 στο YouTube είναι γνωστό για διάφορες “περίεργες” ιδέες που έχουν σχέση με αυτοκίνητα, τις οποίες οι άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία του υλοποιούν και μας τις παρουσιάζουν.

Hyundai i30

Σε πρόγραμμα ανάκλησης εντάσσει, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, η Hyundai Hellas ABEE συνολικά 4.407 μοντέλα i30, με χώρα παραγωγής την Κορέα.

Volkswagen Golf

Μπορεί η παρουσίαση του Volkswagen Golf όγδοης γενιάς να έγινε τον Οκτώβριο, όμως δεν έχουμε δει ακόμα τις εκδόσεις GTI και R του μικρομεσαίου των Γερμανών, οι οποίες παραδοσιακά είναι οι ισχυρότερες στην γκάμα του.

SEAT

Αποδοτικότερη γίνεται η εφοδιαστική αλυσίδα της SEAT (logistics), καθώς πλέον για τις μεταφορές των απαραίτητων εξαρτημάτων-τμημάτων στο κεντρικό εργοστάσιο της ισπανικής εταιρείας στο Μαρτορέλ χρησιμοποιούνται τακτικότερα φορτηγά που ρυμουλκούν δυο μεγάλα τρέιλερ.

Dakar 2020

Την 3η νίκη στην καριέρα του σημείωσε ο Κάρλος Σάινθ στο Ντακάρ με συνοδηγό τον Λούκας Κρουζ οδηγώντας το Mini buggy, στο πρώτο Ντακάρ στη Σουηδική Αραβία.

Ο Σάινθ κερδίζει το Ντακάρ με τρία διαφορετικά αυτοκίνητα, το 2010 με Volkswagen, το 2018 με Peugeot και το 2020 με Mini.

Jaguar Land Rover

Όσο η τεχνολογία προχωράει οι άνθρωποι κάνουμε ολοένα και περισσότερο καθιστική ζωή η οποία δημιουργεί σταδιακά προβλήματα στον οργανισμό μας, με όσους οδηγούν πολλές ώρες την ημέρα να επιβαρύνονται ακόμα περισσότερο.

Citroen

To 2020 θα είναι και για τη Citroen το έτος κατά τη διάρκεια του οποίου θα βουτήξει βαθύτερα στα αχαρτογράφητα νερά της ηλεκτροκίνησης.

Ντόναλντ Τραμπ

Αν και μοιάζει αδύνατο να υπάρχει η οποιαδήποτε σχέση ανάμεσα στον κόσμο του αυτοκινήτου και την εξωτερική πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών, εν τούτοις ο Ντόναλντ Τραμπ κατάφερε να μπλέξει αυτές τις τόσο άσχετες μεταξύ τους κατηγορίες.