Είστε εδώ

News

Ταξί: Η …«πονεμένη» ιστορία στην Ελλάδα

του Γιάννη Κανουπάκη

«…απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια», και, «…οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση». Αυτά προβλέπει η τροπολογία που πέρασε στη Βουλή και την οποία χειροκροτεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων. Με λίγα λόγια δεν επιτρέπονται πια οι αυτόματες πληρωμές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί όπως η Beat και η Uber.

Ασφαλώς, το πρόβλημα με τις εφαρμογές στις μετακινήσεις είναι πανευρωπαϊκό και σχετίζεται με το που φορολογούνται αυτές. Από εκεί και πέρα, όμως, το πρόβλημα με τη φοροδιαφυγή των κλασικών ταξιτζήδων ποιος το λύνει; Κανείς! Διότι, ναι, ας πούμε ότι πρέπει να κτυπηθεί ο «τυχοδιωκτισμός», ή η «κερδοσκοπία» από εταιρίες που ελέγχονται τόσο για το που είχαν την έδρα τους, ώστε να φορολογούνται αναλόγως, όσο και για τις προδιαγραφές ασφάλειας που έπρεπε να τηρούν (το τελευταίο περνάει στο ντούκου, εδώ που τα λέμε). Παρότι η ελεύθερη αγορά και οικονομία δεν μπορεί να έχει κλειστά επαγγέλματα και αν θέλουμε να το πάμε λίγο παρακάτω, ας θυμηθούμε τις πλασματικές υπεραξίες των αδειών ταξί στην Ελλάδα και το «νταβατζιλίκι» που επέτρεψαν να λειτουργεί δεκαετίες τώρα οι πολιτικές ηγεσίες για τα ψηφαλάκια…

Αλήθεια, με την έκδοση απόδειξης σε κάθε κούρσα χωρίς να χρειασθεί να το ζητήσει ευγενικά ο πελάτης, τι γίνεται; Κόβουν όλοι χωρίς δεύτερη κουβέντα ή κάνουν το κορόϊδο; Δεν θα ήταν, λοιπόν, πιο δίκαιο για τον φορολογούμενο πολίτη να πληρώνει ηλεκτρονικά με ασφάλεια και σιγουριά, πρακτικά, όταν μετακινείται;

Ας δούμε, λοιπόν, πως τροποποιήθηκε η παρ. 9 του άρθρου το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 για την εναρμόνιση των ιδιοκτητών ταξί που συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών με τις διατάξεις του Ν 4607/2019: «Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

Καταλάβατε; Πιο περίτεχνο δεν γίνεται! Συμφωνείτε;

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Fiat

Αυτή τη στιγμή τα roadster που είναι διαθέσιμα και ειδικά εκείνα με σχετικά γήινες τιμές, είναι πολύ λίγα και το επόμενο διάστημα θα γίνουν ακόμα λιγότερα, αφού η Fiat θα σταματήσει την παραγωγή του 124 Spider.

To νέο μονοθέσιο

Μια αρχική ιδέα για το πώς θα είναι η νέα Formula 1 από το 2021, χρονιά που αλλάζουν οι κανονισμοί, μας δίνει η Sauber.

Oι μεγαλύτερες αλλαγές σύμφωνα με το video που θα δείτε αφορούν τα αεροδυναμικά βοηθήματα, κυρίως στα πλαϊνά του μονοθεσίου και πίσω.  

Porsche

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Porsche θα δώσει την ευκαιρία στο κοινό να δει για πρώτη φορά το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, την Taycan, όμως λίγες μέρες πριν ανοίξουν οι πύλες, αποκαλύπτει πώς θα είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Volkswagen

Η Volkswagen στην έκθεση της Φρανκφούρτης θα παρουσιάσει κάποια νέα ή/και ανανεωμένα μοντέλα, με το πιο σημαντικό ανάμεσά τους να είναι το ID.3, όμως οι Γερμανοί ετοιμάζονται για μία σημαντικότερη αλλαγή, αφού θα δείξουν στο κοινό το νέο σήμα της εταιρείας.

Ράλι Γερμανίας

Η αυλαία του ράλι Γερμανίας άνοιξε με την Υπερειδική μήκους 5.2 χλμ.
Ο Τάνακ ήταν ο ταχύτερος σταματώντας τα χρονόμετρα στα 2:39.4
Δεύτερος ο Σόρδο 8/10 πίσω και τρίτος ο Οζιέ 9/10.
Ο Νεβίλ ακολούθησε με ένα δευτ. διαφορά.

Ράλι Γερμανίας

Στην τελευταία επίσημη δοκιμή πριν την εκκίνηση του ράλι Γερμανίας, μήκους 5,20 χλμ. ο Οζιέ με χρόνο 2:37.9 ήταν ο ταχύτερος.

Ο Τάνακ ακολούθησε με 1/10 διαφορά και ο Λάπι 3/10 όπως και ο Νεβίλ.

Στα 9/10 ο Σουνίνεν και στο 1 δευτ. ο Σόρδο.

Opel

Η Opel συνεργάζεται με την ADAC και δημιουργούν ένα ενιαίο πρωτάθλημα ράλι, στο οποίο οι συμμετέχοντες θα τρέχουν με ειδικά διαμορφωμένα μοντέλα της ηλεκτρικής έκδοσης του νέου Corsa.

Η ονομασία του πρωταθλήματος είναι Opel e-Rally Cup και έρχεται να αντικαταστήσει την Adam R2.

Cupra

Αυτή η εικόνα είναι μέρος του εσωτερικού του νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου της Cupra που θα αποκαλυφθεί στις 2 Σεπτεμβρίου.

Η φωτογραφία μας ξεναγεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και στο τιμόνι με τα μπουτόν, ένα εκ των δύο είναι για το start/stop του κινητήρα.

Opel Grandland X 1.2 Turbo EAT8

Με το Grandland X έχουμε έρθει σε επαφή αρκετές φορές στο παρελθόν.

Land Rover

Η Land Rover θέλησε να συνδράμει το έργο των γιατρών που ασχολούνται με την πρόληψη και θεραπεία της μαλάριας, μίας ασθένειας η οποία μπορεί στο δυτικό πολιτισμό να έχει πρακτικά εξαλειφτεί, όμως μαστίζει πολλές χώρες της υποσαχάριας Αφρικής.