Είστε εδώ

News

Ταξί: Η …«πονεμένη» ιστορία στην Ελλάδα

του Γιάννη Κανουπάκη

«…απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια», και, «…οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση». Αυτά προβλέπει η τροπολογία που πέρασε στη Βουλή και την οποία χειροκροτεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων. Με λίγα λόγια δεν επιτρέπονται πια οι αυτόματες πληρωμές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί όπως η Beat και η Uber.

Ασφαλώς, το πρόβλημα με τις εφαρμογές στις μετακινήσεις είναι πανευρωπαϊκό και σχετίζεται με το που φορολογούνται αυτές. Από εκεί και πέρα, όμως, το πρόβλημα με τη φοροδιαφυγή των κλασικών ταξιτζήδων ποιος το λύνει; Κανείς! Διότι, ναι, ας πούμε ότι πρέπει να κτυπηθεί ο «τυχοδιωκτισμός», ή η «κερδοσκοπία» από εταιρίες που ελέγχονται τόσο για το που είχαν την έδρα τους, ώστε να φορολογούνται αναλόγως, όσο και για τις προδιαγραφές ασφάλειας που έπρεπε να τηρούν (το τελευταίο περνάει στο ντούκου, εδώ που τα λέμε). Παρότι η ελεύθερη αγορά και οικονομία δεν μπορεί να έχει κλειστά επαγγέλματα και αν θέλουμε να το πάμε λίγο παρακάτω, ας θυμηθούμε τις πλασματικές υπεραξίες των αδειών ταξί στην Ελλάδα και το «νταβατζιλίκι» που επέτρεψαν να λειτουργεί δεκαετίες τώρα οι πολιτικές ηγεσίες για τα ψηφαλάκια…

Αλήθεια, με την έκδοση απόδειξης σε κάθε κούρσα χωρίς να χρειασθεί να το ζητήσει ευγενικά ο πελάτης, τι γίνεται; Κόβουν όλοι χωρίς δεύτερη κουβέντα ή κάνουν το κορόϊδο; Δεν θα ήταν, λοιπόν, πιο δίκαιο για τον φορολογούμενο πολίτη να πληρώνει ηλεκτρονικά με ασφάλεια και σιγουριά, πρακτικά, όταν μετακινείται;

Ας δούμε, λοιπόν, πως τροποποιήθηκε η παρ. 9 του άρθρου το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 για την εναρμόνιση των ιδιοκτητών ταξί που συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών με τις διατάξεις του Ν 4607/2019: «Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

Καταλάβατε; Πιο περίτεχνο δεν γίνεται! Συμφωνείτε;

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Οι κυκλικοί κόμβοι θεωρούνται από τις πιο ενδεδειγμένες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε κάποια διασταύρωση, καθώς κάνουν πολύ εύκολο το να μπει και να βγει κάποιος με ασφάλεια.

Σκληρή μονομαχία, όχι στο Ελ Πάσο, αλλά στο τερέν του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και στις ψήφους για την ανάδειξη του καλύτερου οδηγού από καταβολής του θεσμού. 

Συνήθως αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε υπερβολικές εκφράσεις, ειδικά όταν δε μιλάμε για κάποιο supercar, ωστόσο το Toyota RAV4 είναι ένα φαινόμενο της αυτοκίνησης.

Ο γνωστός ηθοποιός του Χόλυγουντ Γουίλ Σμιθ προκάλεσε πανικό στον παραλιακό δρόμο του Μαϊάμι, καθώς οδηγούσε άκρως επικίνδυνα μια μπλε Porsche 911 Carrera 4S.

Ο επικεφαλής δραστηριοτήτων της McLaren, Γιενς Λούντμαν, αποκάλυψε ότι η βρετανική εταιρεία θέλει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα χρησιμοποιήσει για δοκιμές συνθετικών καυσίμων, ώστε να διαπιστώσει αν μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτική πρόταση απέναντι στα ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν μ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Άντι Πάλμερ, δήλωσε ότι έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το μέλλον της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ο στόχος του είναι να την κάνει τη “βρετανική Ferrari”.

Η ιδέα ήταν του Ολιβιέ Φρανσουά, υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ της FCA σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, θεωρεί ότι η Formula 1 πρέπει να εξετάσει την ιδέα να υπάρχει διαφορετικό budget cap για κάθε ομάδα, δηλαδή πλαφόν στο πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει σε μια χρονιά.

Πέρα από άγχος και φοβία η πανδημία του Covid-19 προκαλεί και πλήξη, καθώς είμαστε αναγκασμένοι να παραμένουμε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι μας, λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Πρόγραμμα ανάκλησης (με κωδικό R-29998) ανακοίνωσε η Volvo Car Hellas για συνολικά 1.925 οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.