Είστε εδώ

News

Smart: Θα μείνει ή θα φύγει από την Αμερική;

του Σωτήριου Χάλλα

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Μπορεί η συμφωνία με τους Κινέζους να εξασφάλισε το μέλλον της Smart σε παγκόσμιο επίπεδο όμως οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα ένα μεγάλο δίλημμα, το οποίο έχει να κάνει με την παραμονή τους στην αμερικανική αγορά.

Η Smart πέρασε τον Ατλαντικό το 2008 κάνοντας πολύ επιτυχημένο ξεκίνημα αφού κατέγραψε πωλήσεις 24.622 μονάδων όμως αυτό δεν κράτησε πολύ και μόλις δύο χρόνια μετά τα νούμερα είχαν πέσει στις 5.927 μονάδες.

Οι χαμηλές πτήσεις συνεχίστηκαν τα επόμενα χρόνια με την κορυφαία επίδοση να είναι οι 10.453 ταξινομήσεις το 2010 και φτάνουμε στο 2018 όπου πωλήθηκαν μόλις 1.276 αυτοκίνητα σε όλη τη χώρα. Όσο για το 2019 τα πράγματα δείχνουν να είναι ακόμα χειρότερα αφού στο πρώτο τρίμηνο πωλήθηκαν μόλις 231 μονάδες.

Κοιτώντας τα νούμερα, το επόμενο βήμα φαντάζει μονόδρομος και είναι η αποχώρηση από τις Η.Π.Α. όμως η συμφωνία με την Geely περιπλέκει κάπως την κατάσταση. Σύμφωνα με αυτή, από το 2022 θα αρχίσει η διάθεση μιας νέας γενιάς η οποία θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική και οι Κινέζοι θέλουν να διατίθεται σε παγκόσμιο επίπεδο. Για να συμβεί αυτό η Smart Αμερικής θα πρέπει να συνεχίσει την παρουσία της στη χώρα παρά τις απογοητευτικές πωλήσεις καθώς αν αποχωρήσει και επιστρέψει οι απώλειες θα είναι πολλαπλάσιες.

Σε κάθε περίπτωση, η νέα γενιά των μοντέλων της Smart μηχανολογικά θα είναι εξελιγμένα από την Geely και αισθητικά από τη Mercedes – Benz. Τέλος, υπάρχει το ενδεχόμενο η γκάμα να επεκταθεί και στην κατηγορία των μικρών.

Σχετικά άρθρα

Ο Τζίτζι Βιλορέζι πριν από 80 χρόνια (1940) οδηγώντας τη Maserati Tipo 4CL κατακτούσε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη νίκη (τέταρτη στη σειρά για τη Maserati)  στον πιο παλιό αγώνα της Ιταλίας, το Τarga Florio στους δρόμους της Σικελίας.

Στην τελική ευθεία για το πράσινο φως βρίσκονται οι αγώνες στη χώρα μας υπό την νέα ΟΜΑΕ.

Τι αλλάζει και τι ισχύει από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου σε ο,τι αφορά τις άδειες διεξαγωγής αγώνων σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της ΓΓΑ.    

Η πανδημία φρέναρε και ακύρωσε τους όποιους προγραμματισμούς για αποδράσεις εκτός συνόρων.

Η ζωή όμως επιστρέφει σιγά-σιγά στην κανονικότητα.

Το 1964 στους κινηματογράφους προβάλλονταν η ταινία “Goldfinger” με πρωταγωνιστή τον Σον Κόνερι.

Αναλυτικά η νέα ανακοίνωση του ΣΟΑΑ για τους αγώνες στη χώρα μας: 

Ένστολη καριέρα κάνει πλέον το Skoda Kodiaq, καθώς πέρασε τις «εξετάσεις» και μπήκε σε σώμα ασφαλείας.

Σύμφωνα λοιπόν με την τσέχικη εταιρεία συνολικά το 30 Kodiaq υπηρετούν πλέον στην Πυροσβεστική και Διασωστική Υπηρεσία του Δυτικού Σάσσεξ στη Βρετανία.

Η κατακόκκινη Ferrari SF71H με τον αριθμό 7 κοσμεί πλέον την ιδιωτική συλλογή του Κίμι Ραϊκόνεν. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει την αναθεώρηση προϋπάρχουσας αεροπορικής οδηγίας (notam) με την οποία επιτρέπονται οι αφίξεις/αναχωρήσεις όλων των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ),  προσθέτοντας και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Εδώ και πολύ καιρό ακούγεται έντονα ότι το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2020 θα ξεκινήσει από την Αυστρία, όπου θα πραγματοποιηθούν δύο αγώνες στην πίστα του Σπίλμπεργκ.