Είστε εδώ

News

Smart: Θα μείνει ή θα φύγει από την Αμερική;

του Σωτήριου Χάλλα

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Μπορεί η συμφωνία με τους Κινέζους να εξασφάλισε το μέλλον της Smart σε παγκόσμιο επίπεδο όμως οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα ένα μεγάλο δίλημμα, το οποίο έχει να κάνει με την παραμονή τους στην αμερικανική αγορά.

Η Smart πέρασε τον Ατλαντικό το 2008 κάνοντας πολύ επιτυχημένο ξεκίνημα αφού κατέγραψε πωλήσεις 24.622 μονάδων όμως αυτό δεν κράτησε πολύ και μόλις δύο χρόνια μετά τα νούμερα είχαν πέσει στις 5.927 μονάδες.

Οι χαμηλές πτήσεις συνεχίστηκαν τα επόμενα χρόνια με την κορυφαία επίδοση να είναι οι 10.453 ταξινομήσεις το 2010 και φτάνουμε στο 2018 όπου πωλήθηκαν μόλις 1.276 αυτοκίνητα σε όλη τη χώρα. Όσο για το 2019 τα πράγματα δείχνουν να είναι ακόμα χειρότερα αφού στο πρώτο τρίμηνο πωλήθηκαν μόλις 231 μονάδες.

Κοιτώντας τα νούμερα, το επόμενο βήμα φαντάζει μονόδρομος και είναι η αποχώρηση από τις Η.Π.Α. όμως η συμφωνία με την Geely περιπλέκει κάπως την κατάσταση. Σύμφωνα με αυτή, από το 2022 θα αρχίσει η διάθεση μιας νέας γενιάς η οποία θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική και οι Κινέζοι θέλουν να διατίθεται σε παγκόσμιο επίπεδο. Για να συμβεί αυτό η Smart Αμερικής θα πρέπει να συνεχίσει την παρουσία της στη χώρα παρά τις απογοητευτικές πωλήσεις καθώς αν αποχωρήσει και επιστρέψει οι απώλειες θα είναι πολλαπλάσιες.

Σε κάθε περίπτωση, η νέα γενιά των μοντέλων της Smart μηχανολογικά θα είναι εξελιγμένα από την Geely και αισθητικά από τη Mercedes – Benz. Τέλος, υπάρχει το ενδεχόμενο η γκάμα να επεκταθεί και στην κατηγορία των μικρών.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.