Είστε εδώ

News

Νέες σκέψεις για τον ΚΟΚ: Πρόστιμα αναλόγως…

του Γιάννη Κανουπάκη

Με εισοδηματικά κριτήρια διαμορφώνεται το ύψος των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ, ενώ, γίνεται εισαγωγή νέων κατηγοριών παραβάσεων, -πχ αντικοινωνική συμπεριφορά-, παράλληλα, δε και ποινών δίχως οικονομική επιβάρυνση. 

Αυτό προκύπτει από όσα  προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, έκανε γνωστό ότι στο μέλλον θα υπάρξουν εισοδηματικά κριτήρια στα πρόστιμα των οποίων οι αρχικές τιμές ορισμένων θα μειωθούν. 

Για την ίδια παράβαση θα ορίζεται μία βασική χρηματική ποινή, πάνω στην οποία θα μπαίνουν  προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα, μετά από διασταύρωση με το υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα,  οι ποινές θα ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές κατηγορίες παραβάσεων: μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας αντίστοιχα, ενώ θα προβλέπονται ποινές και για περιπτώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς («όπως το πέταγμα του τσιγάρου από το παράθυρο») και συχνής πρόκλησης ατυχημάτων από ενασχόληση του οδηγού με το κινητό του τηλέφωνο, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. 

Πρέπει να σημειωθεί πως,  σε αρκετές περιπτώσεις η παράβαση δεν θα συνοδεύεται από χρηματικό πρόστιμο, θα αφαιρείται, όμως, το δίπλωμα οδήγησης και η πινακίδα, πρώτα για έναν-δύο μήνες και αν γίνει επανάληψη της παράβασης, για ακόμα μεγαλύτερο διάστημα. Μάλιστα, αν ο ίδιος οδηγός συνεχίσει τις παραβάσεις, θα είναι υποχρεωμένος να δίνει εκ νέου εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης. Κατά τον υπουργό, στόχος είναι η οικοδόμηση ενός «νέου κώδικα αξιών και οδηγικής συμπεριφοράς δεν είναι θέμα τιμωρητικό και έχει να κάνει με την παιδεία, την ασφάλεια και την κοινωνική συμπεριφορά». 

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως είπε, είναι το παρκάρισμα σε διαβάσεις ατόμων με ειδικά κινητικά προβλήματα, η ρίψη τσιγάρων έξω από το αυτοκίνητο. 

Ο κ.Σπίρτζης προανήγγειλε και αύξηση των ορίων ταχύτητας καθώς και εισαγωγή σημάτων για τα ποδήλατα. Επίσης, θα προβλέπονται ηλεκτρονικά συστήματα για την έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων, για να «σπάσουν» τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα με τα φορτηγά κ.α. 

Σε σχέση με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο για το θέμα των Ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, διερωτήθηκε αν οι έδρες της Beat και των άλλων πλατφορμών βρίσκονται στην Ελλάδα. Ο ίδιος κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη και τα στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να τις υποστηρίξουν, όπως είπε, να δώσουν σχετικά στοιχεία. Υπογράμμισε, στο μεταξύ, ότι, η πολιτεία δεν θέλει να καταργήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, αλλά, να βάλει τάξη, ώστε να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής για την έναρξη του πρωταθλήματος της Formula 1, μετά την Αυστρία που δείχνει ότι θα φιλοξενήσει τον πρώτο και τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, οι ομάδες σχεδίαζαν για τον τρίτο και τον τέταρτο να πάνε στο Σίλβερστον, όμως τα μέτρα της κυβέρνησης που επι

Με την παρουσία της Ferrari στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που έγιναν στη Βαρκελώνη τον Φεβρουάριο να μην είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική, είναι σίγουρο ότι οι Ιταλοί θα θέλουν να εκμεταλλευτούν την καθυστέρηση στην έναρξη του πρωταθλήματος, ώστε να διορθώσουν όσο περισσότερα στοιχεία του μονοθεσ

Εδώ και αρκετό καιρό η Volkswagen μας προετοιμάζει για την άφιξη του νέου της μικρού crossover, ονόματι Nivus, το οποίο βλέπετε στο παραπάνω σκίτσο.

Κατά καιρούς έρχονται στο φως διάφορες ρομαντικές ιστορίες, από τις πολλές που υπάρχουν στον κόσμο της αυτοκίνησης, με την τελευταία από αυτές να αφορά μια διαφημιστική πινακίδα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στο τέλος του 2020 θα δούμε κάποια μοντέλα να σταματάνε τη διάθεσή τους στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω των νέων, αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων που θα ισχύουν από το επόμενο έτος, μεταξύ των οποίων είναι και η BMW M2.

Η ανανέωση στη γκάμα της Mercedes E-Class ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των Coupe και Convertible αμαξωμάτων της.

Σε αντίθεση με το πλάνο που είχε ο Κάρλος Γκον, οι Renault και Nissan δε σκοπεύουν να προχωρήσουν σε πλήρη συγχώνευσή τους σε μία εταιρεία, ωστόσο θέλουν να βρουν τρόπους να “επιδιορθώσουν” τη συμμαχία στην οποία συμμετέχουν, καθώς το τελευταίο διάστημα υπήρξαν κάποιες τριβές ανάμεσά τους.

Αν οι επιδόσεις δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για εσάς, αλλά περισσότερη σημασία έχει η σπορ εικόνα, τότε η έκδοση ST-Line της Ford σας κλείνει πονηρά το «μάτι».

Η Vespa της Piaggio είναι μια και μοναδική, που από το 1946 δίνει το δικό της στυλ στους δρόμους και όπως και να το κάνουμε δεν αντιγράφεται. 

Πρόσφατα η Skoda μας έδειξε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV, το νέο Enyaq iV, η σχεδιαστική ταυτότητα του οποίου όμως παραμένει κρυφή.