Είστε εδώ

News

Mercedes: Μηδενικές εκπομπές CO2 μέχρι το 2039

του Σωτήριου Χάλλα

Το θέμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα από τα σημαντικότερα τόσο κατά τη διάρκεια της χρήσης των αυτοκινήτων όσο και κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των εκπομπών CO2 η Mercedes ανακοίνωσε ένα πλάνο με την ονομασία Ambition2039, σύμφωνα με το οποίο μέσα στα επόμενα 20 χρόνια τόσο η εταιρεία όσο και τα προϊόντα της, θα έχουν μηδενικές εκπομπές CO2. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό υπάρχει ένας ενδιάμεσος στόχος που έχει τεθεί. Το 2030 οι άνθρωποι της γερμανικής μάρκας θέλουν τουλάχιστον οι μισές πωλήσεις τους να αφορούν μοντέλα με αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά σύνολα.

Σύμφωνα με τον Ούλα Καλένιους ο οποίος πρόκειται το επόμενο διάστημα να αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, μπορεί τα 20 χρόνια να φαίνονται ως ένα πολύ μεγάλο διάστημα όμως δεν είναι αν σκεφτούμε πόσο μικρό είναι το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτή τη στιγμή και ότι τα ορυκτά καύσιμα κυριαρχούν στην αυτοκινητοβιομηχανία για πάνω από έναν αιώνα.

Ένα δύσκολο θέμα που έχει να αντιμετωπίσει η Mercedes είναι ότι ακόμα δεν έχει γίνει ξεκάθαρο αν θα επικρατήσουν τα αυτοκίνητα με μπαταρίες ή εκείνα με υδρογόνο οπότε η απόφαση που έχει παρθεί είναι να συνεχίσουν να εξελίσσονται και οι δύο τομείς.

Επιπλέον, εκτός από τα αυτοκίνητα, η Mercedes κάνει κινήσεις για να μηδενίσει τις εκπομπές CO2 και κατά την παραγωγή. Ήδη το εργοστάσιο στο Sindelfingen χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενώ σταδιακά θα ακολουθήσουν και οι άλλες μονάδες μέχρι το 2022. Επιπλέον, το ίδιο θα απαιτηθεί και από τους προμηθευτές της Mercedes.

Τα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε πώς θα υλοποιείται αυτό το σχέδιο των Γερμανών.

Σχετικά άρθρα

Το απόγευμα της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης επεφύλασσε εκπλήξεις, αφού ήταν η πρώτη φορά φέτος που είχαμε κόκκινη σημαία, κάποιο μονοθέσιο αναγκάστηκε να σταματήσει από βλάβη, ενώ κανείς δεν περίμενε τον οδηγό που βρέθηκε στην πρώτη θέση των χρόνων.

Ο Ηλίας Χρηστέας με τον δικό του τρόπο γράφει για τον «Ειπωρχ» που έφυγε Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου για τη μεγάλη χωρίς επιστροφή διαδρομή.

Σαρανταπέντε χρονιά μετά από την πρώτη παρουσίαση του Golf GTI στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η έκθεση της Γενεύης θα αποκαλύψει σε παγκόσμια πρώτη το 8ης γενιά Golf GTI. 

Σε μια όμορφη εκδήλωση η Cyprus Airways ανακοίνωσε την έναρξη  του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει την Αθήνα με την Πάφο.

Η Mercedes εμφανίστηκε τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο δημιούργησε αμφιβολίες γύρω από τη νομιμότητά του, αλλά και ανησυχία στις άλλες ομάδες σχετικά με την αποτελεσματικότητα.

Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μερικές μόνο παραγράφους 60 χρόνια ιστορίας, επομένως θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα γύρω από τη Skoda Octavia.  

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι επιλογές των ελαστικών για στεγνές συνθήκες πρέπει να γνωστοποιούνται 14 εβδομάδες για μακρινούς αγώνες και 8 εβδομάδες για εντός της Ευρώπης.

Ο Σέρχιο Πέρεθ ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο, στο πρωινό σκέλος της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης, επαναλαμβάνοντας την καλή επίδοση που έκανε την πρώτη μέρα, όταν είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μόλις 0.062 δευτερόλεπτα από τον Μπότας.

Η αλήθεια είναι ότι η γκάμα της DS Automobiles χρειάζεται επέκταση, καθώς αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνο δυο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Το θηρίο της Aston Martin, η Valkyrie το hypercar με τον ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα V12 των 6.5 λίτρων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών πριν αρχίσει να παραδίδεται στους 150 μόνο τυχερούς αυτού του πλανήτη.

Μόνο τόσοι θα την αποκτήσουν…