Είστε εδώ

News

Kosmocar και χρήση e-Bikes στο project του Υμηττού

του Γιάννη Κανουπάκη

Στην αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων μπαίνει δυναμικά η Kosmocar,  όπως ανακοίνωσε η ιδιοκτησία της στο περιθώριο εκδήλωσης-υπογραφής «Μνημονίου Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού», μεταξύ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ), του Μη Κερδοσκοπικού Φυσιολατρικού Σωματείου με την Επωνυμία «Περιπατητική Ομάδα Υμηττού», του «ΜΑΙΝΑΛΟΝ Κοιν.Σ.Επ.», του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου - Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων. 

Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο, που αποσκοπεί να αποκτήσει ο Υμηττός, το βουνό με τους 11 όμορους δήμους και το 1 εκατομμύριο πολίτες που ζουν σε αυτούς, ένα μητροπολιτικό δίκτυο έξι μονοπατιών, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων. 

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), με το επονομαζόμενο «Μνημόνιο Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού» τίθενται πλέον οι βάσεις για να γίνει ο Υμηττός επισκέψιμος για όλους, για  ψυχαγωγία, άθληση, περιήγηση και συνάντηση με το φυσικό περιβάλλον. Στο συγκεκριμένο έργο, όπως έγινε γνωστό, η Kosmocar θα έχει ρόλο τεχνικού συμβούλου, όσον αφορά στην υλοποίηση της διάδοσης της ευρύτερης χρήσης των e-Bikes, τα οποία προσφέρονται για τις δραστηριότητες στο βουνό.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στην τοποθέτησή του ανέφερε πως «υπογράφουμε σήμερα μία συμφωνία για τα μονοπάτια του Υμηττού και τη συνολικότερη αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντός του, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί στέλνει συνολικά ένα μήνυμα της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής. Μήνυμα προστασίας της φύσης και σύνδεσης των κατοίκων με την πλούσια φυσική μας κληρονομιά. Δίνουμε τη δυνατότητα στους Αθηναίους να έρθουν πιο κοντά στον Υμηττό. Να παίρνουν τα παιδιά τους και οι οικογένειες να έρχονται κοντύτερα μεταξύ τους, αλλά και πιο κοντά με τη φύση. Είναι λοιπόν μια συμφωνία ιδιαίτερης προστιθέμενης αξίας».

Τα μονοπάτια σχεδιάστηκαν με τέτοια κατεύθυνση, ώστε να συνδέουν τα στοιχεία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος του Υμηττού, όπως αρχαιολογικά μνημεία, σημεία γεωλογικού ενδιαφέροντος, αλλά και να παρέχουν πλούσια θέα στους επισκέπτες. Ακολουθούν ήδη υπαρκτά μονοπάτια και χωματόδρομους και τα αναβαθμίζουν με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, αλλά και την περαιτέρω προστασία του βουνού. Επίσης, το δίκτυο μονοπατιών έχει προοπτική σύνδεσής τους με το πλέγμα μεγάλων χώρων πρασίνου, όπως το μητροπολιτικό πάρκο του Γουδή και των Ιλισίων, αλλά και το πάρκο του Ελληνικού. Άλλη μια δυνατότητα που διαθέτει είναι ότι θα μπορεί να συνδεθεί με έναν κυκλικό ποδηλατόδρομο που θα ενώνει σημαντικούς πόλους της Αθήνας (Εμπορικό Κέντρο Αθήνας, Ακρόπολη, Ζάππειο, Παναθηναϊκό Στάδιο, Πολιτιστικό Κέντρο Αθήνας, Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη).

Ειδικότερα, τα 90 χλμ. δικτύου είναι σειριακά χωροθετημένα πάνω στον άξονα Βορρά-Νότου, δίνοντας τη δυνατότητα στον πεζοπόρο να διασχίσει ολόκληρη τη ραχοκοκαλιά του Υμηττού, από την Αγία Παρασκευή ως τη Λίμνη Βουλιαγμένης ή και με την αντίθετη φορά. 

Η κατάτμηση του συνολικού δικτύου στις έξι διαδρομές γίνεται με σκοπό τη διασύνδεσή του με τα πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα του Λεκανοπεδίου της Αττικής στη δυτική πλευρά του Υμηττού, ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες ψυχαγωγίας, άθλησης και περιπάτου των κατοίκων. Όλες οι διαδρομές ξεκινούν και τελειώνουν στις παρυφές του αστικού ιστού, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στον πεζοπόρο. 

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η ανάπτυξη ενός δικτύου πεζοπορικών διαδρομών κοστίζει ελάχιστα αναλογικά με τα έσοδα και τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει. Υπολογίζεται πως ένα δίκτυο κοστίζει από 500 έως 2.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι και πολύ φθηνότερο.

Σε όλο αυτό το άκρως οικολογικό σκηνικό, εντάσσεται, λοιπόν, και η νέα επιχειρηματική κίνηση της Kosmocar  στον τομέα  των e-Bikes, όπως αποκαλούνται τα πάσης φύσης ποδήλατα τα οποία φέρουν μπαταρία και για την κίνησή τους χρησιμοποιούν υποβοήθηση από κάποιον ηλεκτροκινητήρα. Η ανακοίνωση έγινε από την κα Λάνα Μανδύλα, εκ των μετόχων-ιδιοκτητών της εταιρείας, που παρέστη στην εκδήλωση για την υπογραφή του σχετικού μνημονίου. Τονίσθηκε πως, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, η Kosmocar αποδέχθηκε σχετική τιμητική πρόκληση του ΣΠΑΥ και θα έχει ρόλο τεχνικού συμβούλου στην υλοποίηση της διάδοσης της χρήσης των ηλεκτρικών ποδηλάτων. 

Σχετικά άρθρα

Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια, σχεδόν όλοι όταν οδηγούμε είτε ρίχνουμε «κλεφτές» ματιές στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου, είτε στέλνουμε γραπτό μήνυμα, είτε κάνουμε “Likes” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το κρατάμε στο αφτί μας και μιλάμε.

Εκτός από τους θεατές, στους αγώνες του 2020 θα απουσιάζουν και πολλά μέλη των ομάδων, καθώς η FIA έθεσε περιορισμούς στο πόσα άτομα μπορεί να φέρει η κάθε μία στην πίστα.

Πιο ξεκάθαρη μορφή έχει αρχίσει να παίρνει η συνεργασία μεταξύ Ford και Volkswagen, καθώς το εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας ενέκρινε τη σύναψη περαιτέρω συμβολαίων με τους Αμερικανούς.

Μαζί με την ανακοίνωση των μελλοντικών κινήσεών της, η Renault αποκάλυψε επίσημα ότι δε σκοπεύει να αποχωρήσει από τη Formula 1, παρά το γεγονός ότι πρόκειται να προχωρήσει σε περικοπές οι οποίες θα φτάσουν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Όσο και αν ψάξετε κάτι αντίστοιχο δεν θα βρείτε. Το MX-5 είναι μόνο του μια κατηγορία και το αγοράζεις συνειδητά για αυτό που είναι. Μικρό σε χώρους το ιαπωνικό roadster,  αποκλειστικά 2θέσιο, χωρίς πολλές θέσεις μικροαντικειμένων, και με θέση οδήγησης που απέχει ελάχιστα εκ. από την άσφαλτο.

Το 2019 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα της Lamborghini Sian FKP 37, ωστόσο τώρα κάνει το δεύτερο ντεμπούτο της.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ένας από τους δύο βασικούς υποψήφιους για την αντικατάσταση του Σεμπάστιαν Φέτελ όταν ο Γερμανός οδηγός και η Ferrari ανακοίνωσαν ότι δε θα συνεχίσουν την κοινή πορεία τους μετά το τέλος του 2020, όμως στο Μαρανέλο προτίμησαν να τοποθετήσουν τον Κάρλος Σάινθ δίπλα στο Σαρ

Ήταν που ήταν το κλίμα στραβό στη Williams, οι αγώνες δεν έχουν ξεκινήσει, τα προβλήματα με τους χορηγούς είναι πλέον έντονα καθώς δεν υπάρχει προβολή αφού τα μονοθέσια είναι ακόμα σκεπασμένα, όλα αυτά σε συνδυασμό με τι οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών,  η άλλοτε κραταιά ομάδα του Φρανκ

Μετά από πολύμηνη αναμονή το νέο Volkswagen Nivus επιτέλους βγήκε από τα παρασκήνια για την παγκόσμια πρεμιέρα του.

Αν και η Lancia δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια μόνο στην Ιταλία, προσφέροντας στο αγοραστικό κοινό μόνο ένα μοντέλο, την Ypsilon, οι πωλήσεις της είναι σημαντικά καλύτερες του αναμενόμενου, με αποτέλεσμα το μικρό μοντέλο να δέχεται συνεχώς βελτιώσεις.