Είστε εδώ

News

Κίνα: Θα αφήσει τα ηλεκτρικά για το υδρογόνο;

του Σωτήριου Χάλλα

Από όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί διαχρονικά σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου τα μισά βρίσκονται στην Κίνα, κάτι που οφείλεται στις πολιτικές του κράτους οι οποίες ωθούν ξεκάθαρα τους πολίτες προς την κατεύθυνση ενός μοντέλου με μπαταρία.

Αυτή η στάση της κινεζικής κυβέρνησης ξεκίνησε περίπου πριν από 20 χρόνια, όταν ο Γουάν Γκανγκ, τότε υπουργός επιστήμης  και τεχνολογίας, έπεισε το κυβερνόν κόμμα να στρέψει τις προσπάθειές του προς την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Οι λόγοι πίσω από αυτή την κίνηση ήταν να μειωθεί η εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές πετρελαίου, αλλά και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ρύπανσης του αέρα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Πλέον, ο Γκανγκ είναι αντιπρόεδρος του εθνικού συμβουλίου χάραξης πολιτικής και σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, δηλώνει ότι πλέον η χώρα πρέπει να πάει στο επόμενο βήμα που είναι τα αυτοκίνητα υδρογόνου.

Προς το παρόν στη χώρα υπάρχουν μόλις 1500 αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Ο Γκανγκ προτείνει οι επιδοτήσεις που δίνει το κράτος ώστε να μειώνονται οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να αρχίσουν να μειώνονται προκειμένου να στραφούν στα υδρογονοκίνητα.

Προς το παρόν τα υδρογονοκίνητα οχήματα παρά τις μεγάλες προοπτικές τους, έχουν και αυξημένο ρίσκο καθώς και κόστος, ενώ και το δίκτυο ανεφοδιασμού τους είναι εξαιρετικά περιορισμένο. Επιπλέον, η πολυπλοκότητα στην αποθήκευση του υδρογόνου σε συνδυασμό με τα παραπάνω, έχουν απομακρύνει τις περισσότερες εταιρείες από την ευρεία παραγωγή τους. Ωστόσο, ο Γκανγ πιστεύει ότι η Κίνα μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση αυτών των προβλημάτων και να κάνει τα αυτοκίνητα υδρογόνου μια βιώσιμη λύση.

Από τη στιγμή που η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, μπορεί να διαμορφώνει πολιτική και να αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθούν. Οπότε, αν η κυβέρνηση ακολουθήσει τις προτάσεις του Γκανγκ, τα επόμενα χρόνια μπορούμε να περιμένουμε μια “καταιγίδα” νέων, υδρογονοκίνητων μοντέλων.

Σχετικά άρθρα

Άνδρος

Η ομάδα της Αegean rebreathe σε συνεργασία με το scubAndros του Hotel Perrakis βούτηξαν στο λιμάνι της Άνδρου, το Γαύριο, για να καθαρίσουν το βυθό από τα διάφορα αντικείμενα.

Οι δύτες πέρασαν πολλές ώρες στη θάλασσα μαζεύοντας τα ριγμένα αντικείμενα.

BMW iNEXT

Καθώς διεισδύουμε σταδιακά στα ενδότερα της επερχόμενη BMW iNEXT, βλέπουμε ότι ο εσωτερικός της σχεδιασμός μας επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.