Είστε εδώ

News

Karsan Atak Electric: Πώς είναι το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο των Τούρκων;

του Σωτήριου Χάλλα

Για δεύτερη φορά ταξιδεύουμε στο Μόναχο για να γνωρίσουμε ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο της Karsan. Tι είναι, όμως, η Karsan;

Πρόκειται για τουρκική εταιρεία κατασκευής λεωφορείων και επαγγελματικών οχημάτων με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας. Εκεί γνωρίσαμε το νέο ηλεκτρικό  μοντέλο της, το οποίο έχει μήκος που ξεπερνάει ελαφρώς τα 8 μέτρα.

Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που ήρθαμε σε επαφή με την εταιρεία αφού κατά την πρώτη είχαμε παρευρεθεί  στην παρουσίαση του Jest Electric, του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου της μάρκας.

Με το Jest Electric να έχει μήκος 5.8 μέτρα η εταιρεία προσέφερε μια οικολογική επιλογή για τα κέντρα των πόλεων όμως δεν είχε κάτι αντίστοιχο στις πιο μεγάλες κατηγορίες. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει με το Atak Electric.

Το νέο δημιούργημα των Τούρκων έχει μήκος 8.3 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 52 καθήμενους επιβάτες. Όσον αφορά το ηλεκτρικό σύστημα που χρησιμοποιείται για την κίνησή του, διαθέτει τεχνολογία από τη σειρά i της BMW (i3 και i8) με την απόδοσή του να φτάνει τα 230 kW (313 ίπποι) και τα 2.400 Nm ροπής. Από τη σειρά i της BMW προέρχονται και οι μπαταρίες. Πρόκειται για πέντε συστοιχίες (τέσσερις στην οροφή και μία στο δάπεδο) των οποίων η συνολική χωρητικότητα φτάνει τις 220 kWh. Αυτό το φορτίο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, είναι αρκετό για μέχρι και 300 χλμ. αυτονομίας.

Σημαντικό ρόλο στην επάρκεια των μπαταριών παίζει η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας τόσο στο “ρολάρισμα”, όσο και στο φρενάρισμα με τις διαθέσιμες επιλογές να είναι τρεις. Μηδενική ανάκτηση, μέτρια και έντονη.

Οδηγώντας το λεωφορείο είδαμε ότι τοποθετώντας τον αντίστοιχο διακόπτη στην έντονη ανάκτηση, σχεδόν δε χρειαζόταν να πατάμε φρένο αφού η επιβράδυνση ήταν αρκετά έντονη. Πέρα από την ανάκτηση, όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του μπορέσαμε να βιώσουμε πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η ροπή στις εν κινήσει επιταχύνσεις ενός οχήματος, αφού με 2.400 Nm όταν πάταγες το γκάζι η επιτάχυνση ήταν τόσο έντονη, που σε ρεαλιστικές συνθήκες θα μπορούσε να γίνει επικίνδυνο για ευαίσθητες ομάδες όπως οι έγκυες και οι ηλικιωμένοι. Βέβαια, οι άνθρωποι της εταιρείας μας είπαν ότι τα μοντέλα παραγωγής θα έχουν διαφορετικό λογισμικό το οποίο θα φροντίζει η συμπεριφορά του λεωφορείου κατά την επιτάχυνση να είναι πιο ομαλή.

Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι επαγγελματίες οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά λεωφορείων  περνούν από ειδική εκπαίδευση.

Ένας ακόμα παράγοντας που είδαμε οδηγώντας ήταν η ευελιξία. Χαρακτηριστικά, ο κύκλος στροφής είναι μόλις 9.0 μέτρα (λιγότερο από πολλά επιβατικά αυτοκίνητα) ενώ στη δοκιμασία σλάλομ που κάναμε, μπορέσαμε να δούμε πόσο εύκολα μπορεί να αλλάζει πορεία χωρίς να ταλαιπωρεί επιβάτες και οδηγό.

Στον εξοπλισμό του Atak Electric συναντάμε Wi-Fi, κάμερες, χειρολαβές, κλιματισμό, φωτισμό, ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο, μέχρι και θύρες USB, στοιχεία που προστίθενται ανάλογα με το αν θα τα επιλέξει ο πελάτης. Η αρχική τιμή του Atak Electric είναι 330.000 ευρώ και μέχρι τον Σεπτέμβριο υπάρχει προσφορά στις 310.000 ευρώ.

Στη χώρα μας έχουν ήδη κυκλοφορήσει δύο λεωφορεία της Karsan αφού οι δήμοι Ζωγράφου και Ρεθύμνου έχουν προμηθευτεί από ένα Jest Electric.

Σχετικά άρθρα

Η χώρα μας δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο την πρόσφατη πανδημία του Covid-19, αλλά και το μεγάλο πρόβλημα των τελευταίων ετών, που είναι οι συνεχιζόμενες ροές προσφύγων.

Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, δηλώνει ότι θα ήθελε πολύ να αποκαλύψει δημόσια τους όρους της συμφωνίας ανάμεσα στην ομοσπονδία και τη Ferrari, σχετικά με τον κινητήρα που χρησιμοποιούσε η ομάδα το 2019, όμως δεν του το επιτρέπουν οι Ιταλοί.

Στις 27 Φεβρουαρίου το motori ταξίδεψε στο Παρίσι για να σας συστήσει το νέο Citroen Ami, το οποίο είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο εναλλακτικό αστικό όχημα.

Τα μέτρα πρόληψης του κορωνοϊού στα ΜΜΜ και η αναπροσαρμογή των δρομολογίων, ώστε να πραγματοποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες, βρέθηκαν στο επίκεντρο τηλεδιάσκεψης που είχε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με τις διοικήσεις εποπτευόμενων φορέων.

Η Skoda Βρετανίας αναγκάστηκε να αποσύρει το Citigoᵉ iV από τους καταλόγους πωλήσεων, επειδή το διαθέσιμο απόθεμα που έφτανε τα 400 μοντέλα, εξαντλήθηκε μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες.

Συνεχίζεται η ψηφοφορία για τον καλύτερο οδηγό του WRC από τότε που καθιερώθηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Στη δεύτερη ψηφοφορία έχουμε να ψηφίσουμε μεταξύ του ρέκορντμαν του θεσμού Σεμπαστιάν Λεμπ και του αδικοχαμένου Ρίτσαρντ Μπερνς. 

Δύσκολη εποχή για το αυτοκίνητο. Μόνο για το αυτοκίνητο θα συμπληρώσουμε; Η όλη ιστορία είναι πώς θα είναι τα πράγματα μετά από αυτό που βιώνουμε. 

Μπορούσε άραγε κανείς να προβλέψει το μακρινό 1964 ότι το Ford Mustang που έκανε τότε πρεμιέρα, θα «μεταλλάσσονταν» το 2020 σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV;

Ο Φραντς Τοστ, επικεφαλής της ομάδας AlphaTauri (η πρώην Toro Rosso), μας ενημερώνει σχετικά με τις χρηματικές απώλειες που προκαλεί στην ομάδα του η καθυστέρηση στην έναρξη του πρωταθλήματος και η αναβολή ή ακύρωση αγώνων.

Ενδιαφέροντα στοιχεία αποκαλύπτει η Skoda για τις εξοπλιστικές προτιμήσεις όσων αγοράζουν τα μοντέλα της Kamiq και Scala.