Είστε εδώ

News

Karsan Atak Electric: Πώς είναι το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο των Τούρκων;

του Σωτήριου Χάλλα

Για δεύτερη φορά ταξιδεύουμε στο Μόναχο για να γνωρίσουμε ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο της Karsan. Tι είναι, όμως, η Karsan;

Πρόκειται για τουρκική εταιρεία κατασκευής λεωφορείων και επαγγελματικών οχημάτων με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας. Εκεί γνωρίσαμε το νέο ηλεκτρικό  μοντέλο της, το οποίο έχει μήκος που ξεπερνάει ελαφρώς τα 8 μέτρα.

Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που ήρθαμε σε επαφή με την εταιρεία αφού κατά την πρώτη είχαμε παρευρεθεί  στην παρουσίαση του Jest Electric, του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου της μάρκας.

Με το Jest Electric να έχει μήκος 5.8 μέτρα η εταιρεία προσέφερε μια οικολογική επιλογή για τα κέντρα των πόλεων όμως δεν είχε κάτι αντίστοιχο στις πιο μεγάλες κατηγορίες. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει με το Atak Electric.

Το νέο δημιούργημα των Τούρκων έχει μήκος 8.3 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 52 καθήμενους επιβάτες. Όσον αφορά το ηλεκτρικό σύστημα που χρησιμοποιείται για την κίνησή του, διαθέτει τεχνολογία από τη σειρά i της BMW (i3 και i8) με την απόδοσή του να φτάνει τα 230 kW (313 ίπποι) και τα 2.400 Nm ροπής. Από τη σειρά i της BMW προέρχονται και οι μπαταρίες. Πρόκειται για πέντε συστοιχίες (τέσσερις στην οροφή και μία στο δάπεδο) των οποίων η συνολική χωρητικότητα φτάνει τις 220 kWh. Αυτό το φορτίο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, είναι αρκετό για μέχρι και 300 χλμ. αυτονομίας.

Σημαντικό ρόλο στην επάρκεια των μπαταριών παίζει η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας τόσο στο “ρολάρισμα”, όσο και στο φρενάρισμα με τις διαθέσιμες επιλογές να είναι τρεις. Μηδενική ανάκτηση, μέτρια και έντονη.

Οδηγώντας το λεωφορείο είδαμε ότι τοποθετώντας τον αντίστοιχο διακόπτη στην έντονη ανάκτηση, σχεδόν δε χρειαζόταν να πατάμε φρένο αφού η επιβράδυνση ήταν αρκετά έντονη. Πέρα από την ανάκτηση, όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του μπορέσαμε να βιώσουμε πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η ροπή στις εν κινήσει επιταχύνσεις ενός οχήματος, αφού με 2.400 Nm όταν πάταγες το γκάζι η επιτάχυνση ήταν τόσο έντονη, που σε ρεαλιστικές συνθήκες θα μπορούσε να γίνει επικίνδυνο για ευαίσθητες ομάδες όπως οι έγκυες και οι ηλικιωμένοι. Βέβαια, οι άνθρωποι της εταιρείας μας είπαν ότι τα μοντέλα παραγωγής θα έχουν διαφορετικό λογισμικό το οποίο θα φροντίζει η συμπεριφορά του λεωφορείου κατά την επιτάχυνση να είναι πιο ομαλή.

Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι επαγγελματίες οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά λεωφορείων  περνούν από ειδική εκπαίδευση.

Ένας ακόμα παράγοντας που είδαμε οδηγώντας ήταν η ευελιξία. Χαρακτηριστικά, ο κύκλος στροφής είναι μόλις 9.0 μέτρα (λιγότερο από πολλά επιβατικά αυτοκίνητα) ενώ στη δοκιμασία σλάλομ που κάναμε, μπορέσαμε να δούμε πόσο εύκολα μπορεί να αλλάζει πορεία χωρίς να ταλαιπωρεί επιβάτες και οδηγό.

Στον εξοπλισμό του Atak Electric συναντάμε Wi-Fi, κάμερες, χειρολαβές, κλιματισμό, φωτισμό, ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο, μέχρι και θύρες USB, στοιχεία που προστίθενται ανάλογα με το αν θα τα επιλέξει ο πελάτης. Η αρχική τιμή του Atak Electric είναι 330.000 ευρώ και μέχρι τον Σεπτέμβριο υπάρχει προσφορά στις 310.000 ευρώ.

Στη χώρα μας έχουν ήδη κυκλοφορήσει δύο λεωφορεία της Karsan αφού οι δήμοι Ζωγράφου και Ρεθύμνου έχουν προμηθευτεί από ένα Jest Electric.

Σχετικά άρθρα

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.

Suzuki Ignis 1.2 FWD

Βρεθήκαμε για ακόμα μία φορά πίσω από το τιμόνι του Suzuki Ignis, ενός από τα πιο μικρά crossover της αγοράς, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Bugatti

Η Bugatti βρίσκεται σε μία περίοδο όπου κάθε μερικούς μήνες, παρουσιάζει κάτι νέο, με το οποίο συναρπάζει τους φίλους της αυτοκίνησης, άλλοτε με την πολυτέλεια και τη μοναδικότητα των δημιουργιών της και άλλοτε με την ταχύτητά τους.

Mercedes

Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνουν ελεύθερους τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν κάποιο πρωτότυπο, τότε εκείνοι δείχνουν το πόσο καινοτόμες, ιδιαίτερες αλλά και όμορφες ιδέες έχουν.

Volkswagen Beetle

Μπορεί η Volkswagen να τερμάτισε την παραγωγή του εμβληματικού Beetle, ωστόσο το αειθαλές σχήμα του παραμένει αντικείμενο λατρείας ακόμα και στο χώρο της υψηλής ραπτικής.

Land Rover

H πλήρης ανακατασκευή του συγκεκριμένου Land Rover είχε ιστορική αλλά και συναισθηματική αξία για τη βρετανική εταιρεία, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε.

Ferrari

Η Ferrari αναφέρει ότι δεν ενδιαφέρεται να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της και κατά συνέπεια να βελτιώσει τους πίνακες των πωλήσεων που καταγράφει, προκειμένου να συνεχίσουν τα μοντέλα της να είναι το ίδιο επιθυμητά και στο μέλλον.

Ράλι ΔΕΘ

Οι Κρητικοί Αναπολιωτάκης-Τσιούκας με το Ford Fiesta R5 είναι οι νικητές του ράλι ΔΕΘ, αγώνας που προσμετρούσε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι ασφάλτου, καθώς και στο αντίστοιχο κύπελλο ασφάλτου ράλι Βορείου Ελλάδας.