Είστε εδώ

News

Karsan Atak Electric: Πώς είναι το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο των Τούρκων;

του Σωτήριου Χάλλα

Για δεύτερη φορά ταξιδεύουμε στο Μόναχο για να γνωρίσουμε ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο της Karsan. Tι είναι, όμως, η Karsan;

Πρόκειται για τουρκική εταιρεία κατασκευής λεωφορείων και επαγγελματικών οχημάτων με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας. Εκεί γνωρίσαμε το νέο ηλεκτρικό  μοντέλο της, το οποίο έχει μήκος που ξεπερνάει ελαφρώς τα 8 μέτρα.

Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που ήρθαμε σε επαφή με την εταιρεία αφού κατά την πρώτη είχαμε παρευρεθεί  στην παρουσίαση του Jest Electric, του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου της μάρκας.

Με το Jest Electric να έχει μήκος 5.8 μέτρα η εταιρεία προσέφερε μια οικολογική επιλογή για τα κέντρα των πόλεων όμως δεν είχε κάτι αντίστοιχο στις πιο μεγάλες κατηγορίες. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει με το Atak Electric.

Το νέο δημιούργημα των Τούρκων έχει μήκος 8.3 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 52 καθήμενους επιβάτες. Όσον αφορά το ηλεκτρικό σύστημα που χρησιμοποιείται για την κίνησή του, διαθέτει τεχνολογία από τη σειρά i της BMW (i3 και i8) με την απόδοσή του να φτάνει τα 230 kW (313 ίπποι) και τα 2.400 Nm ροπής. Από τη σειρά i της BMW προέρχονται και οι μπαταρίες. Πρόκειται για πέντε συστοιχίες (τέσσερις στην οροφή και μία στο δάπεδο) των οποίων η συνολική χωρητικότητα φτάνει τις 220 kWh. Αυτό το φορτίο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, είναι αρκετό για μέχρι και 300 χλμ. αυτονομίας.

Σημαντικό ρόλο στην επάρκεια των μπαταριών παίζει η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας τόσο στο “ρολάρισμα”, όσο και στο φρενάρισμα με τις διαθέσιμες επιλογές να είναι τρεις. Μηδενική ανάκτηση, μέτρια και έντονη.

Οδηγώντας το λεωφορείο είδαμε ότι τοποθετώντας τον αντίστοιχο διακόπτη στην έντονη ανάκτηση, σχεδόν δε χρειαζόταν να πατάμε φρένο αφού η επιβράδυνση ήταν αρκετά έντονη. Πέρα από την ανάκτηση, όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του μπορέσαμε να βιώσουμε πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η ροπή στις εν κινήσει επιταχύνσεις ενός οχήματος, αφού με 2.400 Nm όταν πάταγες το γκάζι η επιτάχυνση ήταν τόσο έντονη, που σε ρεαλιστικές συνθήκες θα μπορούσε να γίνει επικίνδυνο για ευαίσθητες ομάδες όπως οι έγκυες και οι ηλικιωμένοι. Βέβαια, οι άνθρωποι της εταιρείας μας είπαν ότι τα μοντέλα παραγωγής θα έχουν διαφορετικό λογισμικό το οποίο θα φροντίζει η συμπεριφορά του λεωφορείου κατά την επιτάχυνση να είναι πιο ομαλή.

Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι επαγγελματίες οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά λεωφορείων  περνούν από ειδική εκπαίδευση.

Ένας ακόμα παράγοντας που είδαμε οδηγώντας ήταν η ευελιξία. Χαρακτηριστικά, ο κύκλος στροφής είναι μόλις 9.0 μέτρα (λιγότερο από πολλά επιβατικά αυτοκίνητα) ενώ στη δοκιμασία σλάλομ που κάναμε, μπορέσαμε να δούμε πόσο εύκολα μπορεί να αλλάζει πορεία χωρίς να ταλαιπωρεί επιβάτες και οδηγό.

Στον εξοπλισμό του Atak Electric συναντάμε Wi-Fi, κάμερες, χειρολαβές, κλιματισμό, φωτισμό, ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο, μέχρι και θύρες USB, στοιχεία που προστίθενται ανάλογα με το αν θα τα επιλέξει ο πελάτης. Η αρχική τιμή του Atak Electric είναι 330.000 ευρώ και μέχρι τον Σεπτέμβριο υπάρχει προσφορά στις 310.000 ευρώ.

Στη χώρα μας έχουν ήδη κυκλοφορήσει δύο λεωφορεία της Karsan αφού οι δήμοι Ζωγράφου και Ρεθύμνου έχουν προμηθευτεί από ένα Jest Electric.

Σχετικά άρθρα

Άνδρος

Η ομάδα της Αegean rebreathe σε συνεργασία με το scubAndros του Hotel Perrakis βούτηξαν στο λιμάνι της Άνδρου, το Γαύριο, για να καθαρίσουν το βυθό από τα διάφορα αντικείμενα.

Οι δύτες πέρασαν πολλές ώρες στη θάλασσα μαζεύοντας τα ριγμένα αντικείμενα.

BMW iNEXT

Καθώς διεισδύουμε σταδιακά στα ενδότερα της επερχόμενη BMW iNEXT, βλέπουμε ότι ο εσωτερικός της σχεδιασμός μας επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.