Είστε εδώ

News

Καμμένα αυτοκίνητα: Μετά τη φωτιά, οι αποζημιώσεις…

του Γιάννη Κανουπάκη

Μετά την τεράστια αυτή καταστροφή στην περιοχή της Αττικής, εκτός από τη θλίψη και την απόγνωση, έρχεται η ώρα των αποζημιώσεων.

Τι ακριβώς συμβαίνει με τα καμμένα αυτοκίνητα και ποια η θέση των ασφαλιστικών εταιριών;

Οι ασφαλιστές μπορεί ανάλογα με την περίπτωση να βοηθήσουν με τα αντίγραφα των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και άλλα έγγραφα ταυτοποίησης του οχήματος (άδειες, τιμολόγια με αριθμούς πλαισίων, φωτογραφίες), τα οποία στα περισσότερα οχήματα έχουν καεί στις τελευταίες πυρκαγιές. Αυτό αναφέρει η ΕΑΕΕ σε ανακοίνωσή της, καθόσον η ταυτοποίηση του κάθε οχήματος είναι αδύνατη ακόμη και με αντίγραφα που διαθέτουν οι εταιρίες, άρα μία λύση θα ήταν η μαρτυρία δύο ατόμων περί της αλήθειας του αιτήματός.

Ειδικότερα η ανακοίνωση είναι η εξής:

«Βιώνουμε όλοι μας, μια ανείπωτη τραγωδία, από τις απώλειες τόσων πολλών ανθρώπινων ζωών αλλά και περιουσιών, γεγονότα που βυθίζουν σε πένθος, θλίψη αλλά και περισυλλογή όλη την χώρα μας.

Από την σκοπιά μας ως Ασφαλιστές, έχουμε ένα παραπάνω λόγο, αυτές τις κρίσιμες ώρες για τους συνανθρώπους και πελάτες μας, που έχουν πληγεί από τα γεγονότα να είμαστε κοντά τους πρακτικά και με κάθε τρόπο που μπορούμε να σκεφτούμε και να βοηθήσουμε.

Με αυτήν τη σκέψη και βλέποντας τις γκρίζες άμορφες μάζες στις οποίες μετατράπηκαν τα αυτοκίνητα που κάηκαν, και τον τρόπο που περιμαζεύονται από τους δρόμους, προκύπτει ένα ερώτημα:

Πώς θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες τους, που έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους με φωτιά ή και μικτή, στις περιπτώσεις που οι άδειες κάηκαν, οι πινακίδες καταστράφηκαν, ή οι αριθμοί πλαισίου είναι αδύνατον να αναζητηθούν;

Είμαστε βέβαιοι ότι όλοι οι άνθρωποι της Διαμεσολάβησης αλλά και οι Εταιρείες, θέλουμε να δείξουμε την ευαισθησία μας και να διευκολύνουμε τους Ασφαλισμένους μας, που αδυνατούν να αποδείξουν την ιδιοκτησία των κατεστραμμένων αυτοκινήτων τους.

Στα αρχεία του καθενός μας, υπάρχουν τα αντίγραφα των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και άλλα έγγραφα ταυτοποίησης του οχήματος (άδειες, τιμολόγια με αριθμούς πλαισίων, φωτογραφίες).

Εδώ λοιπόν είναι αναγκαία η έμπρακτη συνδρομή μας».

Αν η ταυτοποίηση του κάθε οχήματος είναι αδύνατη ακόμη και με αντίγραφα που εμείς διαθέτουμε, τότε μία λύση θα ήταν η μαρτυρία δύο ατόμων περί της αλήθειας του αιτήματός.

Μπορεί να υπάρχουν και άλλες καλύτερες λύσεις, και καλόν είναι να αναζητηθούν άμεσα”.

Πάντως, σε γενικές γραμμές, η μορφή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου (μικτή ή απλή σύμβαση), όπως και ο τρόπος διατύπωσης των όρων ασφάλισης, θα κρίνουν το ποια από τα οχήματα που καταστράφηκαν μερικώς ή ολικώς, χθες, από τις πυρκαγιές στην Αττική και την Κρήτη θα καλυφθούν ασφαλιστικά. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν σε χιλιάδες τον αριθμό των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές, αφού όπως σημειώνουν μόνο γύρω από το Κόκκινο Λιμανάκι, στη Ραφήνα, ήταν εκατοντάδες τα Ι.Χ που κάηκαν. Πάντως, η πραγματικά έκταση των ζημιών αναμένεται να διαπιστωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, οπότε και θα γίνουν οι σχετικές αναγγελίες. Σχολιάζοντας το ποιοι θα μπορούσαν να αξιώσουν αποζημιώσεις από ασφαλιστικές εταιρείες, αναφέρονται: Σε όσους διαθέτουν συμβόλαια μικτής ασφάλισης, τα οποία στην πλειονότητά τους καλύπτουν τον κίνδυνο της πυρκαγιάς. Σε όσους διαθέτουν συμβόλαια απλής κάλυψης που αναφέρουν, ωστόσο, ρητά τον κίνδυνο Φωτιά από Δάσος. Όπου δεν υπάρχει ο εν λόγω όρος θα πρέπει κάθε ασφαλισμένος να προσέξει τη διατύπωση του συμβολαίου του για την κάλυψη της Φωτιάς προκειμένου να εκτιμήσει το κατά πόσο θα διεκδικήσει ασφάλιση.

Σχετικά άρθρα

Το απόγευμα της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης επεφύλασσε εκπλήξεις, αφού ήταν η πρώτη φορά φέτος που είχαμε κόκκινη σημαία, κάποιο μονοθέσιο αναγκάστηκε να σταματήσει από βλάβη, ενώ κανείς δεν περίμενε τον οδηγό που βρέθηκε στην πρώτη θέση των χρόνων.

Ο Ηλίας Χρηστέας με τον δικό του τρόπο γράφει για τον «Ειπωρχ» που έφυγε Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου για τη μεγάλη χωρίς επιστροφή διαδρομή.

Σαρανταπέντε χρονιά μετά από την πρώτη παρουσίαση του Golf GTI στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η έκθεση της Γενεύης θα αποκαλύψει σε παγκόσμια πρώτη το 8ης γενιά Golf GTI. 

Σε μια όμορφη εκδήλωση η Cyprus Airways ανακοίνωσε την έναρξη  του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει την Αθήνα με την Πάφο.

Η Mercedes εμφανίστηκε τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο δημιούργησε αμφιβολίες γύρω από τη νομιμότητά του, αλλά και ανησυχία στις άλλες ομάδες σχετικά με την αποτελεσματικότητα.

Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μερικές μόνο παραγράφους 60 χρόνια ιστορίας, επομένως θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα γύρω από τη Skoda Octavia.  

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι επιλογές των ελαστικών για στεγνές συνθήκες πρέπει να γνωστοποιούνται 14 εβδομάδες για μακρινούς αγώνες και 8 εβδομάδες για εντός της Ευρώπης.

Ο Σέρχιο Πέρεθ ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο, στο πρωινό σκέλος της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης, επαναλαμβάνοντας την καλή επίδοση που έκανε την πρώτη μέρα, όταν είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μόλις 0.062 δευτερόλεπτα από τον Μπότας.

Η αλήθεια είναι ότι η γκάμα της DS Automobiles χρειάζεται επέκταση, καθώς αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνο δυο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Το θηρίο της Aston Martin, η Valkyrie το hypercar με τον ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα V12 των 6.5 λίτρων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών πριν αρχίσει να παραδίδεται στους 150 μόνο τυχερούς αυτού του πλανήτη.

Μόνο τόσοι θα την αποκτήσουν…