Είστε εδώ

News

Καμμένα αυτοκίνητα: Μετά τη φωτιά, οι αποζημιώσεις…

του Γιάννη Κανουπάκη

Μετά την τεράστια αυτή καταστροφή στην περιοχή της Αττικής, εκτός από τη θλίψη και την απόγνωση, έρχεται η ώρα των αποζημιώσεων.

Τι ακριβώς συμβαίνει με τα καμμένα αυτοκίνητα και ποια η θέση των ασφαλιστικών εταιριών;

Οι ασφαλιστές μπορεί ανάλογα με την περίπτωση να βοηθήσουν με τα αντίγραφα των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και άλλα έγγραφα ταυτοποίησης του οχήματος (άδειες, τιμολόγια με αριθμούς πλαισίων, φωτογραφίες), τα οποία στα περισσότερα οχήματα έχουν καεί στις τελευταίες πυρκαγιές. Αυτό αναφέρει η ΕΑΕΕ σε ανακοίνωσή της, καθόσον η ταυτοποίηση του κάθε οχήματος είναι αδύνατη ακόμη και με αντίγραφα που διαθέτουν οι εταιρίες, άρα μία λύση θα ήταν η μαρτυρία δύο ατόμων περί της αλήθειας του αιτήματός.

Ειδικότερα η ανακοίνωση είναι η εξής:

«Βιώνουμε όλοι μας, μια ανείπωτη τραγωδία, από τις απώλειες τόσων πολλών ανθρώπινων ζωών αλλά και περιουσιών, γεγονότα που βυθίζουν σε πένθος, θλίψη αλλά και περισυλλογή όλη την χώρα μας.

Από την σκοπιά μας ως Ασφαλιστές, έχουμε ένα παραπάνω λόγο, αυτές τις κρίσιμες ώρες για τους συνανθρώπους και πελάτες μας, που έχουν πληγεί από τα γεγονότα να είμαστε κοντά τους πρακτικά και με κάθε τρόπο που μπορούμε να σκεφτούμε και να βοηθήσουμε.

Με αυτήν τη σκέψη και βλέποντας τις γκρίζες άμορφες μάζες στις οποίες μετατράπηκαν τα αυτοκίνητα που κάηκαν, και τον τρόπο που περιμαζεύονται από τους δρόμους, προκύπτει ένα ερώτημα:

Πώς θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες τους, που έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους με φωτιά ή και μικτή, στις περιπτώσεις που οι άδειες κάηκαν, οι πινακίδες καταστράφηκαν, ή οι αριθμοί πλαισίου είναι αδύνατον να αναζητηθούν;

Είμαστε βέβαιοι ότι όλοι οι άνθρωποι της Διαμεσολάβησης αλλά και οι Εταιρείες, θέλουμε να δείξουμε την ευαισθησία μας και να διευκολύνουμε τους Ασφαλισμένους μας, που αδυνατούν να αποδείξουν την ιδιοκτησία των κατεστραμμένων αυτοκινήτων τους.

Στα αρχεία του καθενός μας, υπάρχουν τα αντίγραφα των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και άλλα έγγραφα ταυτοποίησης του οχήματος (άδειες, τιμολόγια με αριθμούς πλαισίων, φωτογραφίες).

Εδώ λοιπόν είναι αναγκαία η έμπρακτη συνδρομή μας».

Αν η ταυτοποίηση του κάθε οχήματος είναι αδύνατη ακόμη και με αντίγραφα που εμείς διαθέτουμε, τότε μία λύση θα ήταν η μαρτυρία δύο ατόμων περί της αλήθειας του αιτήματός.

Μπορεί να υπάρχουν και άλλες καλύτερες λύσεις, και καλόν είναι να αναζητηθούν άμεσα”.

Πάντως, σε γενικές γραμμές, η μορφή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου (μικτή ή απλή σύμβαση), όπως και ο τρόπος διατύπωσης των όρων ασφάλισης, θα κρίνουν το ποια από τα οχήματα που καταστράφηκαν μερικώς ή ολικώς, χθες, από τις πυρκαγιές στην Αττική και την Κρήτη θα καλυφθούν ασφαλιστικά. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν σε χιλιάδες τον αριθμό των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές, αφού όπως σημειώνουν μόνο γύρω από το Κόκκινο Λιμανάκι, στη Ραφήνα, ήταν εκατοντάδες τα Ι.Χ που κάηκαν. Πάντως, η πραγματικά έκταση των ζημιών αναμένεται να διαπιστωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, οπότε και θα γίνουν οι σχετικές αναγγελίες. Σχολιάζοντας το ποιοι θα μπορούσαν να αξιώσουν αποζημιώσεις από ασφαλιστικές εταιρείες, αναφέρονται: Σε όσους διαθέτουν συμβόλαια μικτής ασφάλισης, τα οποία στην πλειονότητά τους καλύπτουν τον κίνδυνο της πυρκαγιάς. Σε όσους διαθέτουν συμβόλαια απλής κάλυψης που αναφέρουν, ωστόσο, ρητά τον κίνδυνο Φωτιά από Δάσος. Όπου δεν υπάρχει ο εν λόγω όρος θα πρέπει κάθε ασφαλισμένος να προσέξει τη διατύπωση του συμβολαίου του για την κάλυψη της Φωτιάς προκειμένου να εκτιμήσει το κατά πόσο θα διεκδικήσει ασφάλιση.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Τουρκίας

Το αποτέλεσμα στο ράλι Τουρκίας, ανακάτεψε την τράπουλα σε ό,τι έχει να κάνει με την διεκδίκηση του τίτλου, με τους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Citroen C3 WRC να κερδίζουν τον πιο δύσκολο και σκληρό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι Τάνακ-Γιερβόεγια να εγκαταλείπουν από τα ηλεκτρονικά του Toyota Ya

Ferrari

Κατά κοινή παραδοχή φέτος ο κινητήρας της Ferrari είναι σαφώς ισχυρότερος από εκείνους των Mercedes, Renault και Honda, κάτι το οποίο κάνει τα στελέχη των κατασκευαστών να απορούν τι είναι αυτό που έχουν σκεφτεί στην ιταλική ομάδα.

Nissan Titan

Όταν ο Τζέιμ Σκου διαγνώστηκε με μια σπάνια και επιθετική μορφή καρκίνου αποφάσισε να ιδρύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό “The Send It”.

ERC

Μεταξύ 27-29 Σεπτεμβρίου με βάση τη Λευκωσία, εκκίνηση και τερματισμό στο παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων, διεξάγεται το ράλι Κύπρου.

7ος γύρος  του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC), 4ος γύρος του πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής αλλά και 5ος γύρος του Παγκυπρίου πρωταθλήματος Ράλι.

Citroen

Φανατικοί οπαδοί της Citroen δεν υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Η συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής της γαλλικής εταιρείας τους έδωσε ακόμα μια σημαντική αφορμή να γιορτάσουν το πάθος τους για τα ιστορικά μοντέλα της Citroen.

11ο P.I.C.K.

Για ακόμα μία χρονιά το P.I.C.K. συγκέντρωσε πλήθος κόσμου που απόλαυσε τους αγώνες των καρτ, αλλά και οδηγών που μπόρεσαν να αγωνιστούν μεταξύ τους με ασφαλή τρόπο στο κέντρο μιας πόλης, ευκαιρία που δεν έχουν ξανά μέσα στη χρονιά.

Volkswagen Type 2

Ο χρόνος δε φέρθηκε ευγενικά στο συγκεκριμένο Volkswagen Type 2 του 1966, το οποίο βρέθηκε αρκετά ταλαιπωρημένο και γερασμένο.

Lichtenburg 400

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο είχε την πρώτη επίσημη γεύση από αγώνες τύπου Ντακάρ, οδηγώντας το Toyota Hilux στον αγώνα Lichtenburg 400,  5ος γύρος για το πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής.

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.