Είστε εδώ

News

Ηλεκτρικά, κοινόχρηστα και αυτόνομα οχήματα: Πώς τα "βλέπουν" Κινέζοι, Ευρωπαίοι και Αμερικανοί;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι λύσεις διαμοιρασμένης κινητικότητας και οι τεχνολοίες αυτόνομης οδήγησης σημειώνουν σταδιακή πρόοδο σε όλον τον κόσμο, με κάποιες χώρες να τα υποδέχονται περισσότερο "ζεστά" και άλλες, λιγότερο.

Για να υπάρξει καλύτερη εκτίμηση ποια είναι η γνώμη του κοινού, η εταιρεία OC&C Strategy Consultants έκανε μια έρευνα. Τα αποτελέσματά της έδειξαν ότι οι Κινέζοι και οι Ευρωπαίοι είναι πιο θετικοί απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, ενώ οι Αμερικανοί λιγότερο.

Συγκεκριμένα, στην Κίνα το 90% απάντησε ότι θα σκεφτόταν, θα ήταν πιθανό ή ακόμα και σίγουρο ότι θα αγόραζε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πάνω στο ίδιο ζητούμενο, οι ερωτηθέντες σε Γερμανία, Γαλλία και Βρετανία απάντησαν το ίδιο με τους Κινέζους, με τα ποσοστά να κυμαίνονται από 64% μέχρι 77%. Αντίθετα, όταν το ερώτημα τέθηκε στους Αμερικανούς, αυτοί που απάντησαν θετικά ήταν περίπου οι μισοί.

Οι Κινέζοι ήταν θετικοί και στις λύσεις διαμοιρασμένης κινητικότητας (όπως η ύπαρξη κοινόχρηστων αυτοκινήτων) με το ποσοστό να φτάνει και σε αυτή την περίπτωση το 90%. Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί δε βλέπουν θετικά αυτές τις λύσεις και είναι υπέρ της αγοράς αυτοκινήτου, αφού το θεωρούν ακόμα σύμβολο καταξίωσης, ενώ το βρίσκουν πιο βολική και αξιόπιστη λύση, σε σχέση με τα κοινόχρηστα αυτοκίνητα.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, με το ένα τρίτο των Ευρωπαίων και των Αμερικανών να δηλώνουν ότι δεν εμπιστεύονται αυτού του είδους τα συστήματα, σε αντίθεση με τους Κινέζους στους οποίους το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 4%.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Αρκτικής

Την πρώτη τους νίκης οδηγώντας Toyota Υaris WRC σημείωσαν οι Ροβάνπερα-Χαλτούνεν, κερδίζοντας το ράλι Αρκτικής, ένας αγώνας για το πρωτάθλημα Φινλανδίας με έδρα το Ροβανιέμι, το χωριό του Άγιου Βασίλη. 

Aγορά-2019

Στα 115.090 καινούργια αυτοκίνητα «έκλεισε» το 2019. 11.246 περισσότερες καινούργιες ταξινομήσεις από το 2018 που ήταν 103.844.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Με το Νο74 στις πόρτες και τη γαλανόλευκη στα παράθυρα, στο Peugeot 208, είναι η συμμετοχή του Νίκου Παυλίδη με συνοδηγό τον Άλαν Χάριμαν στην πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, Μόντε Κάρλο, που διεξάγεται 23-26 Ιουνίου 

OMAE

Πολλά ακούστηκαν στη πρόσφατη συνεδρίαση της διοικούσας επιτροπής της ΟΜΑΕ σύμφωνα με πληροφορίες. 

Οι τόνοι σηκώθηκαν στο θέμα για το αν θα πρέπει να γίνουν ή όχι εκλογές (καθώς εάν δεν γίνουν δεν υπάρχουν και αγώνες…) για νέο Δ.Σ.

WTCC

Πριν ένα χρόνο η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Lynk, που ανήκει στον όμιλο Geely, έγραφε τα πρώτα χλμ. στην πίστα και μετά από 12 μήνες σήκωσε το βαρύτιμο κύπελλο του παγκόσμιου πρωταθλητής WTCC (world touing carcup).

Toyota GR Supra vs Ford Mustang Bullitt

Δύο από τα πιο ποθητά μοντέλα στην κατηγορία των sports cars σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η Toyota GR Supra, η ταχύτερη έκδοση του ιαπωνικού μοντέλου και το Ford Mustang Bullitt, η έκδοση που δημιουργήθηκε ώστε η αμερικανική μάρκα να τιμήσει τα 50 χρόνια από την κυκλοφορία της ομώνυμης ταινίας με π

WRC, Hyundai Motorsport

Η Hyundai Motorsport θα υποστηρίξει δύο πληρώματα που θα οδηγήσουν σε 8 αγώνες του WRC των τελευταίων προδιαγραφών 2020, τo i20 R5, στην κατηγορία WRC2.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Αυτό είναι το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC, των Γκρίνσμιθ-Έντμονσον, που διακρίνεται στις εγκαταστάσεις της M-Sport.

Φέρει διαφορετικούς χρωματισμούς από τα άλλα δύο εργοστασιακά Fiesta WRC, λόγω χορηγών.

Το βρετανικό πλήρωμα θα δώσει το παρών σε 9 αγώνες του WRC τo 2020.

Formula 1, Mercedes W11

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια των τελευταίων 6 ετών στη Formula 1, η Mercedes, θα αποκαλύψει το μονοθέσιό της  προδιαγραφών 2020, στις 14 Φεβρουαρίου.

Τόπος, η πίστα του Σίλβερστον με το καινούργιο Mercedes W11 να καλύπτει  μια απόσταση 100 χλμ. για τις ανάγκες διαφημιστικού υλικού.

Συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης

Με την εισαγωγή ολοένα και περισσότερων συστημάτων στα σύγχρονα αυτοκίνητα, είναι δύσκολο για το κοινό να έχει ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα σχετικά με τη λειτουργία του κάθε ενός, ενώ οι κατασκευαστές κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την κατάσταση με τις ονομασίες που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν για να