Είστε εδώ

News

Ηλεκτρικά: Εκπτώσεις στα τιμολόγια προτείνει το Πολυτεχνείο

του Γιάννη Κανουπάκη

Μειωμένα τιμολόγια για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παράλληλα με αξιοποίηση των συσσωρευτών των οχημάτων για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας εισηγείται μελέτη του Πολυτεχνείου για την ηλεκτροκίνηση που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στα τέλη του 2018, η ΡΑΕ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση (τα αποτελέσματα αναμένονται εντός των ημερών) το ρυθμιστικό πλαίσιο εγκατάστασης και λειτουργίας υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, που βρίσκεται στη χώρα μας σε στάδιο αρχικής ανάπτυξης. Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Νίκος Μπουλαξής, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και θα πρέπει να υποστηριχθεί με κίνητρα από την Πολιτεία, καθώς αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο και την υποκατάσταση συμβατικών καυσίμων.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Πολυτεχνείου (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών), ένα από τα κίνητρα που θα μπορούσε να δοθεί είναι για συγκεκριμένη χρονική περίοδο (π.χ. 5ετών) οι κάτοχοι των υποδομών φόρτισης να χρεώνονται μόνο για την καταναλισκόμενη ενέργεια και να απαλλάσσονται από τις Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου (πρόκειται για χρεώσεις που καθορίζονται και επιβάλλονται από τις αρχές και αφορούν στην κάλυψη του κόστους συντήρησης του συστήματος μεταφοράς και του δικτύου διανομής, καθώς και κοινωνικών και άλλων πολιτικών). Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα βοηθηθεί η αύξηση των σταθμών φόρτισης στα πρώτα της στάδια. Επίσης, προτείνεται η λήψη μέτρων για τη διευκόλυνση των ενεργειακών κοινοτήτων προκειμένου να εγκαταστήσουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Ως προς τον τρόπο χρέωσης των καταναλωτών, οι εναλλακτικές είναι χρέωση ανά kWh (βάσει της καταναλισκόμενης ενέργειας ανά επαναφόρτιση) ή χρονοχρέωση (βάσει του χρόνου χρήσης του σημείου επαναφόρτισης) ή χρέωση με ενιαίο ποσό ανά επαναφόρτιση ή συνδυασμός των παραπάνω λύσεων με αντίτιμο εισόδου, μηνιαίο πάγιο κλπ. Επίσης, προτείνονται ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές ώστε όλα τα οχήματα να μπορούν να επαναφορτίζονται σε όλους τους σταθμούς και εφαρμογή συστήματος «roaming» (ανάλογο με αυτά που εφαρμόζονται στην κινητή τηλεφωνία) για φόρτιση από διαφορετικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας ή/και σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Ως προς το μοντέλο ανάπτυξης της αγοράς, προτείνεται από το Πολυτεχνείο να υιοθετηθεί το μοντέλο της ελεύθερης/ανταγωνιστικής αγοράς (ανάπτυξη των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον ιδιωτικό τομέα), στην κατεύθυνση που προδιαγράφει και η Κοινοτική νομοθεσία και, αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον από την αγορά, τότε το δίκτυο να αναπτυχθεί από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, θα πρέπει να αντιστοιχεί ένας τουλάχιστον σταθμός φόρτισης ανά δέκα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ η αναλογία αυτή τηρείται σήμερα καθώς στη χώρα κυκλοφορούν 450 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν 50 σημεία επαναφόρτισης. Σε βάθος χρόνου σύμφωνα με τις προβλέψεις ο πληθυσμός των οχημάτων προβλέπεται να αυξηθεί σε 3.500 το 2020 (με 2.000 σημεία φόρτισης), 8.000 το 2025 (με 12.000 σημεία) και 15.000 οχήματα το 2030 (με 25.000 σημεία φόρτισης). Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελεί επίσης ένα από τα βασικά εργαλεία για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που έχει υιοθετήσει η ΕΕ.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Γερμανίας

Οι Σόρδο και Λάπι άκουσαν τις εντολές των αγωνιστικών διευθυντών και προς βαθμολογικο όφελος των Νεβίλ και Οζιέ , «έδωσαν» τις θέσεις τους.

Ράλι Γερμανίας

Μπορεί οι Τάνακ-Γιερβόεγια να κέρδισαν τον 4ο αγώνα (Χιλή, Πορτογαλία, Φινλανδία, Γερμανία) από τους 5 συνολικά που διεξήχθηκαν το τελευταίο διάστημα,πραγματοποιώντας εκπληκτική εμφάνιση στο ασφάλτινοράλι Γερμανίας, αλλά αυτό που ζει ο Άκιο Τογιόντα(πρόεδρος της Toyota) και Τόμι Μάκινεν (αγωνιστι

Ράλι Γερμανίας-3ο σκέλος

Το 3ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Γερμανίας περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 79,50 χλμ.(11.69 χλμ. η power stage που δίνει επιπλέον βαθμούς στους 5 ταχύτερους).

Ράλι Γερμανίας-2ο σκέλος

Οι δυο μεγαλυτερεσΕιδικές Διαδρομές (επι της ουσίας μια επαναλαμβανόμενη) καθόρισαν την εξέλιξη του αγώνα με αποτέλεσμα ο Τάνακ να είναι πιο κοντά στη νίκη. 
Τι ακριβώς συνέβη.

FCA - Renault

Όταν η FCA έκανε πρόταση συγχώνευσης στη Renault, ήρθαν τα πάνω – κάτω στο εσωτερικό της συμμαχίας με τη Nissan, όμως λίγο καιρό αργότερα η πρόταση αποσύρθηκε και φάνηκε τα πάντα να παγώνουν.

Ford

Ένα σύνηθες φαινόμενο που οδηγεί πολλούς οδηγούς σε εκνευρισμό, τόσο σε ταξίδια, όσο και μέσα στην πόλη, είναι το να δίνουν οι πίσω επιβάτες ή ακόμα και συνοδηγός, συνεχώς οδηγίες.

Lamborghini Huracan

Όταν η Lamborghini παρουσίασε τη Huracan το 2014, το μοντέλο που αντικατέστησε τη Gallardo, πολλοί ήταν εκείνοι που απογοητεύτηκαν από την απουσία επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου, όμως όπου υπάρχει θέληση (και χρήμα) υπάρχει και τρόπος.

Ηard Rock International

Την πρόθεσή της να υλοποιήσει επένδυση που θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ στο Ελληνικό η Ηard Rock International εφόσον κερδίσει το διαγωνισμό για την δημιουργία Integrated Resort Casino, επισημοποίησε η Hard Rock International. 

Ράλι Γερμανίας

Το σκέλος του Σαββάτου 24 Αυγούστου είναι το μεγαλύτερο του αγώνα με 8 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 157.92 χλμ.
Μεταξύ αυτών και η μεγαλύτερη του αγώνα μήκους 41,17 χλμ. (επαναλαμβανόμενη) που διεξάγεται στο πεδίο δοκιμών των τανκ Panzer.

Ράλι Γερμανίας-1ο σκέλος

Οι Τάνακ-Γιερβόεγια (Toyota Yaris WRC) Κερδίζοντας τις 4 από τις 6 Ειδικές Διαδρομές φιγουράρουν στην 1η θέση, στο τέλος του 1ου σκέλους στο ράλι Γερμανίας.