Είστε εδώ

News

Ηλεκτρικά: Εκπτώσεις στα τιμολόγια προτείνει το Πολυτεχνείο

του Γιάννη Κανουπάκη

Μειωμένα τιμολόγια για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παράλληλα με αξιοποίηση των συσσωρευτών των οχημάτων για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας εισηγείται μελέτη του Πολυτεχνείου για την ηλεκτροκίνηση που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στα τέλη του 2018, η ΡΑΕ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση (τα αποτελέσματα αναμένονται εντός των ημερών) το ρυθμιστικό πλαίσιο εγκατάστασης και λειτουργίας υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, που βρίσκεται στη χώρα μας σε στάδιο αρχικής ανάπτυξης. Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Νίκος Μπουλαξής, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και θα πρέπει να υποστηριχθεί με κίνητρα από την Πολιτεία, καθώς αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο και την υποκατάσταση συμβατικών καυσίμων.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Πολυτεχνείου (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών), ένα από τα κίνητρα που θα μπορούσε να δοθεί είναι για συγκεκριμένη χρονική περίοδο (π.χ. 5ετών) οι κάτοχοι των υποδομών φόρτισης να χρεώνονται μόνο για την καταναλισκόμενη ενέργεια και να απαλλάσσονται από τις Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου (πρόκειται για χρεώσεις που καθορίζονται και επιβάλλονται από τις αρχές και αφορούν στην κάλυψη του κόστους συντήρησης του συστήματος μεταφοράς και του δικτύου διανομής, καθώς και κοινωνικών και άλλων πολιτικών). Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα βοηθηθεί η αύξηση των σταθμών φόρτισης στα πρώτα της στάδια. Επίσης, προτείνεται η λήψη μέτρων για τη διευκόλυνση των ενεργειακών κοινοτήτων προκειμένου να εγκαταστήσουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Ως προς τον τρόπο χρέωσης των καταναλωτών, οι εναλλακτικές είναι χρέωση ανά kWh (βάσει της καταναλισκόμενης ενέργειας ανά επαναφόρτιση) ή χρονοχρέωση (βάσει του χρόνου χρήσης του σημείου επαναφόρτισης) ή χρέωση με ενιαίο ποσό ανά επαναφόρτιση ή συνδυασμός των παραπάνω λύσεων με αντίτιμο εισόδου, μηνιαίο πάγιο κλπ. Επίσης, προτείνονται ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές ώστε όλα τα οχήματα να μπορούν να επαναφορτίζονται σε όλους τους σταθμούς και εφαρμογή συστήματος «roaming» (ανάλογο με αυτά που εφαρμόζονται στην κινητή τηλεφωνία) για φόρτιση από διαφορετικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας ή/και σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Ως προς το μοντέλο ανάπτυξης της αγοράς, προτείνεται από το Πολυτεχνείο να υιοθετηθεί το μοντέλο της ελεύθερης/ανταγωνιστικής αγοράς (ανάπτυξη των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον ιδιωτικό τομέα), στην κατεύθυνση που προδιαγράφει και η Κοινοτική νομοθεσία και, αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον από την αγορά, τότε το δίκτυο να αναπτυχθεί από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, θα πρέπει να αντιστοιχεί ένας τουλάχιστον σταθμός φόρτισης ανά δέκα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ η αναλογία αυτή τηρείται σήμερα καθώς στη χώρα κυκλοφορούν 450 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν 50 σημεία επαναφόρτισης. Σε βάθος χρόνου σύμφωνα με τις προβλέψεις ο πληθυσμός των οχημάτων προβλέπεται να αυξηθεί σε 3.500 το 2020 (με 2.000 σημεία φόρτισης), 8.000 το 2025 (με 12.000 σημεία) και 15.000 οχήματα το 2030 (με 25.000 σημεία φόρτισης). Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελεί επίσης ένα από τα βασικά εργαλεία για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που έχει υιοθετήσει η ΕΕ.

Σχετικά άρθρα

Porsche 99X Electric

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα της Porsche θα δώσει το «παρών» στο επερχόμενο Σαλόνι του Λος Άντζελες.

Volkswagen

Η Volkswagen σκοπεύει την επόμενη πενταετία να αυξήσει τις επενδύσεις της στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και σε εκείνον των ψηφιακών λύσεων μετακίνησης, φτάνοντας το ποσό των 60 δις ευρώ.

Hλεκτροκίνηση

Στις εγκαταστάσεις της Helexpo στο Μαρούσι πραγματοποιήθηκε συνέδριο με θέμα την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Νέο Ford Mustang Mach-E

Οι παραδόσεις πρέπει να τηρούνται σύμφωνα με το θυμόσοφο λαό μας, ωστόσο η Ford έχει μάλλον αντίθετη άποψη και για το λόγο αυτό αποφάσισε μετά από 55 ολόκληρα χρόνια να «πειράξει» την πιο διαχρονική της σιλουέτα.

Δύναμη vs χαμηλό βάρος

Την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio μπορεί κάποιος να την εντάξει στα supercar των SUV, αφού ο V6 κινητήρας των 2.9 λίτρων, αφ’ ενός διαθέτει την απαραίτητη ισχύ που φτάνει τους 510 ίππους, αφ’ ετέρου έχει αναπτυχθεί από τη Ferrari.

Formula 1-Γκραν Πρι Βραζιλίας

Άργησαν οι αγωνοδίκες στο Γκραν Πρι Βραζιλίας να ανακοινώσουν το αποτέλεσμα για το συμβάν μεταξύ Χάμιλτον και Άλμπον.

Κάρλος Σάινθ

Οι ανατροπές του Γκραν Πρι Βραζιλίας δεν τελείωσαν με το πέσιμο της καρό σημαίας αλλά συνεχίστηκαν και μετά, αφού ο Χάμιλτον τελικά δέχτηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για την επαφή που είχε με τον Άλμπον στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.

Formula 1: Γκραν Πρι Βραζιλίας

Με αυξημένες θερμοκρασίες και καλό καιρό υποδέχτηκε η πίστα του Interlagos τους οδηγούς για τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος του δεν είχε πολλή δράση, όμως προς το τέλος το ένα γεγονός διαδεχόταν το άλλο και οι μάχες ήταν από τις πιο κλειστές που έχουμε δει ποτέ.

Formula E-Mercedes EQ

Ο 28χρονος Μεξικάνος ΕστέμπανΓκουτιέρεθ, με την εμπειρία των 59 Γκραν Πρι με Sauber και Haas, θα είναι ο δοκιμαστής και εξελικτής της ηλεκτροκίνητης Mercedes για το αντίστοιχο πρωτάθλημα από το 2020. 

Αυτοκίνηση –Anytime 2019

Η Κυριακή 17 Νοεμβρίου είναι η τελευταία μέρα της έκθεσης αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2019».

Διεξάγεται στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού στην αίθουσα ξιφασκίας.