Είστε εδώ

News

Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Έρχονται κίνητρα για την απόκτηση τους

Η κυβέρνηση μελετά με γοργό ρυθμό την παροχή κινήτρων για απόκτηση και χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πριν από λίγο δόθηκε και η ομιλία της Αλεξάνδρας Σδούκου Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών στο συνέδριο Electromobility 2020.

Από το αρμόδιο υπουργείο δόθηκε και η παρακάτω ανακοίνωση :

Δέσμη κινήτρων για την απόκτηση και χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και πιθανότατα τρόπους επιδότησης των υποδομών φόρτισης θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση που θα παρουσιάσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός του πρώτου εξαμήνου. Το ΥΠΕΝ, εξάλλου, εκπονεί εγχειρίδιο ανάπτυξης έξυπνων και πράσινων πόλεων με παραλήπτες τους δήμους που θα εξειδικεύει όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο, ώστε να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και ευρύτερα στην προώθηση μοντέλων βιώσιμης κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις.

Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μέσω της ομιλίας της στο συνέδριο Electromobility 2020 που έλαβε χώρα χθες στο πλαίσιο της εκδήλωσης Ecofest 2020. Όπως υπογράμμισε, είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθεί γρήγορα η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, καθώς παρατηρείται υστέρηση στον κλάδο αυτό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.  «Στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρυσι κατέλαβαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%».  Η ίδια επικαλέστηκε επίσης στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δείχνουν ότι η Αθήνα  -μαζί με το Μιλάνο- έχουν την πρωτιά όσον αφορά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο ΕΕ.

«Η κατάσταση αυτή πρέπει να αλλάξει δραστικά και γι’ αυτό έχουμε θέσει έναν υψηλό στόχο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα – 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 να είναι ηλεκτρικό».  Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, η Διυπουργική Επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση καταρτίζει ένα ολιστικό σχέδιο στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται τα αναγκαία κίνητρα. «Ο λόγος που παρατηρούνται μεγάλοι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συγκεκριμένες χώρες της ΕΕ, είναι η ύπαρξη γενναίων κινήτρων που αφορούν στην απόκτηση ή χρήση των οχημάτων αυτών αλλά και ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει την καινούρια αγορά που δημιουργείται γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ειδικότερα, μελετάμε πιθανούς τρόπους επιδότησης της τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος που μπορεί να πάρει τη μορφή κάποιας μείωσης φόρου ή τέλους ή και επιδότησης της τιμής αγοράς.  Eξετάζουμε παράλληλα πιθανά μέτρα που να σχετίζονται με την παροχή κινήτρων χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους), με σκοπό να καταστήσουμε τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ελληνικές πόλεις πιο ελκυστική. Πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης. Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να  χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο  - μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 – με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων»

Η κ. Σδούκου έκανε ειδική αναφορά στον κρίσιμο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην προσπάθεια προώθησης όχι μόνο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και όλων των μορφών βιώσιμης κινητικότητας, καλώντας τους δήμους να προχωρήσουν στην εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων φόρτισης. Υπογράμμισε δε ότι υπάρχουν ήδη παραδείγματα  ελληνικών πόλεων που το προσπαθούν αυτό, σε επίπεδο πιλοτικών προγραμμάτων.

Η ίδια αναγνώρισε ότι όλες αυτές οι δράσεις απαιτούν σημαντικά ποσά για να υλοποιηθούν, επεσήμανε όμως ότι υπάρχουν  πολλά διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα για την υλοποίηση έργων σχετικών με την «έξυπνη πόλη», αλλά και πιο συγκεκριμένα έργων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, το ΥΠΕΝ ανέθεσε την εκπόνηση ενός Εγχειριδίου για την Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων, με αντικείμενο την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από τους Δήμους της χώρας, καθώς και την αναλυτική καταγραφή των τρόπων χρηματοδότησης των ενεργειών που απαιτούνται στο πλαίσιο των Εθνικών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Δράσεων.

Καταλήγοντας, αναφέρθηκε στο ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, προτρέποντας όλους να «τολμήσουν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, στις βιώσιμες μετακινήσεις και γενικότερα στην πράσινη ενέργεια».

Σχετικά άρθρα

Αθλητής της χρονιάς 2019 ο Λιούις Χάμιλτον σύμφωνα με τα βραβεία Laureus World Sports Awards.  Έξι παγκόσμιοι τίτλοι στη σειρά για τον Βρετανό οδηγό, που φιγουράρει στη δεύτερη θέση πίσω από τον Σουμάχερ με τους επτά τίτλους.

Η φετινή σεζόν ξεκινάει από την πίστα της Βαρκελώνης 19 Φεβρουαρίου, με την πρώτη μέρα των επίσημων δοκιμών.

Για ποιο λόγο η Opel θα μεταφέρει το τιμόνι των παραπάνω μοντέλων της από την αριστερή στη δεξιά πλευρά;

Αν δεις στο χάρτη την Αθήνα και τη Σπάρτη νομίζεις ότι η απόστασή τους είναι μεγάλη, όμως στην πραγματικότητα ο επισκέπτης της λακωνικής πρωτεύουσας θα «γράψει» στο κοντέρ μόλις 2 χλμ. περισσότερα σε σχέση με την Πάτρα, 213 έναντι 211.

Βλέποντας ένα αστέρι να πέφτει συνήθως ευχόμαστε να πραγματοποιηθεί μια επιθυμία μας, όπως για παράδειγμα να γνωρίσουμε από κοντά το νέο Ford Puma.

Η Hyundai έδωσε στη δημοσιότητα επίσημες πληροφορίες σχετικά με το νέο i20, το οποίο είναι προγραμματισμένο να κάνει πρεμιέρα στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης.

Δυναμικό «παρών» θα δώσει η Toyota στο επερχόμενο Σαλόνι της Γενεύης (5-15 Μαρτίου), καθώς στην ελβετική πόλη θα πραγματοποιήσει σημαντικές πρεμιέρες μοντέλων της.

Η Racing Point από το 2021 θα αλλάξει όνομα αφού θα γίνει η εργοστασιακή συμμετοχή της Aston Martin στη Formula 1, έτσι, η RP20 θα είναι το τελευταίο μονοθέσιο που ακολουθεί αυτό το μοτίβο στην ονομασία της.

Η Williams παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιστεί στη Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2020, ελπίζοντας ότι η τελευταία χρονιά πριν από τις μεγάλες αλλαγές του 2021 θα είναι καλύτερη σε σχέση με το 2019 το οποίο αποδείχτηκε καταστροφικό.

Η Kia ετοιμάζει ένα νέο μοντέλο, με σχεδιαστική έμπνευση από το πρωτότυπο Imagine και αποκλειστικά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη σερβική εταιρεία Rimac.