Είστε εδώ

News

FCP4Concumers: Σύγκριση χιλιομετρικού κόστους όλων των καυσίμων

του Γιώργου Ψαρρά

Πέρα από τα τοτέμ που αναγράφουν τις τιμές στα πρατήρια υγρών καυσίμων, σύντομα θα δούμε να τοποθετούνται κάποιες νέες εξτρά οθόνες.

Αυτές θα καταγράφουν το συγκριτικό χιλιομετρικό κόστος κατανάλωσης των διαφόρων τύπων καυσίμων ανά 100 χλμ. διαδρομής. Συγκεκριμένα, θα προβάλλεται το μέσο κόστος ανά 100 χλμ. για οχήματα που χρησιμοποιούν βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο, υδρογόνο, υγραέριο και ηλεκτρικό ρεύμα. Παράλληλα το μέσο κόστος ανά 100 χλμ. διαδρομής για τα συμβατικά και εναλλακτικά καύσιμα θα διατίθεται και μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Πρόκειται για την εφαρμογή της Οδηγίας 2014/994/ΕΕ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές, ενώ η Ελλάδα είναι η συντονίστρια χώρα του προγράμματος. Το έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ φορέας υλοποίησης είναι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Αρχικά το εν λόγω πρόγραμμα είχε ανατεθεί στο αντίστοιχο Γερμανικό Υπουργείο και στην αυτοκινητοβιομηχανία BMW, ωστόσο δεν υπήρξε πρόσφορο έδαφος και έτσι πέρασε στη χώρα μας.

Πέρα από την Ελλάδα στο πρόγραμμα FCP4Concumers συμμετέχει επίσης η Κροατία, η Κύπρος, η Φιλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία και η Ισπανία. Οι πιλοτικές δοκιμές του προγράμματος θα διεξαχθούν από το Δεκέμβριο του 2019 μέχρι τον Ιανουάριο του 2020 σε δώδεκα πρατήρια υγρών καυσίμων στη χώρα μας, τα οποία βρίσκονται στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, στη Λάρισα, στον Αλμυρό, στην Αταλάντη, στην Αμφιλοχία, στο Ευηνοχώρι και στο Ψαθόπυργο.

Παράλληλα πινακίδες με το συγκριτικό χιλιομετρικό κόστος κατανάλωσης των διαφόρων τύπων καυσίμων/ 100 χλμ. διαδρομής θα τοποθετηθούν σε δέκα σταθμούς ανεφοδιασμού του κάθε συνεργαζόμενου κράτους μέλους. Στόχος είναι η συλλογή δεδομένων (δοκιμές πεδίου) από την απόκριση του κοινού (δείγμα 400 ατόμων ανά κράτος μέλος) στον καθορισμό και στην εφαρμογή βελτιωτικών δράσεων.

Κατά την επίσημη παρουσίαση του προγράμματος που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διατυπώθηκαν ενστάσεις και εύλογες απορίες από δημοσιογράφους, εκπροσώπους εταιρειών καύσιμων και ενώσεις πρατηριούχων σχετικά με την ωφελιμότητα του εγχειρήματος.

Η επίσημη θέση πάντως είναι ότι στόχος του προγράμματος είναι η διαφάνεια στις τιμές των καυσίμων και η ενημέρωση των πολιτών για την ομαλή μετάβαση προς τις οδικές μεταφορές χαμηλών και μηδενικών ρύπων.  

Ωστόσο, τι νόημα έχει κάποιος που έχει ήδη αγοράσει για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης να μάθει πόσο θα του κόστιζε μια διαδρομή 100 χλμ. με ηλεκτρικό ρεύμα;  

Γιατί οι πίνακες να βρίσκονται σε πρατήρια υγρών καυσίμων και όχι σε κάποιο κεντρικό δρόμο; Ο υποψήφιος αγοραστής ενημερώνεται, αποφασίζει και συγκρίνει σε διαφορετικά μέρη και με άλλους τρόπους. Δεν υποτιμούμε τη δύναμη της πληροφορίας, αλλά αυτή θα πρέπει να δίνεται πιο στοχευμένα.  

Όταν πλέον υπάρχουν στην αγορά τόσα πολλά μοντέλα αυτοκινήτων με διαφορετική κατανάλωση βενζίνης, πετρελαίου και ηλεκτρικού ρεύματος πως θα προκύπτει ο μέσος όρος;

Ποικιλία υπάρχει επίσης στην ποιότητα και στην τιμή των υγρών καυσίμων, αλλά στο κόστος φόρτισης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος (οικιακό ρεύμα, δημόσιοι ταχυφορτιστές, wall box).

Ειδικά στην Ελλάδα όπου η υδρογονοκίνηση είναι άγνωστη λέξη, δεν πωλούνται μοντέλα αυτής της τεχνολογίας  και δεν υπάρχει κανένα σχετικό δίκτυο ανεφοδιασμού ποιον θα ωφελήσει να γνωρίζει πόσο θα του κόστιζε μια διαδρομή 100 χλμ. με ένα όχημα που χρησιμοποιεί αυτήν την ενναλακτική μορφή ενέργειας;

Μήπως οι αρμόδιοι φορείς πρέπει άμεσα να επανεξετάσουν όλες τις πτυχές του προγράμματος;

Σχετικά άρθρα

Εκτός από επικεφαλής της ομάδας της Mercedes στη Formula 1, ο Τότο Βολφ αρέσκεται να ασχολείται και με το επιχειρηματικό κομμάτι του αθλήματος, καθώς του ανήκει το 30% των μετοχών της ομάδας.

Χρώμα πράσινο οραματίζεται η Seat για το μέλλον της και για το λόγο αυτό έχει εμπλουτίσει σημαντικά την περιβαλλοντική της «παλέτα».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2020, να έχουν ρίξει τον μέσο όρο εκπομπών των αυτοκινήτων που πουλάνε σε τιμή μικρότερη ή ίση των 95 γρ./χλμ.

Άραγε πόσο κοντά ή μακριά βρίσκονται οι εταιρείες από αυτόν το στόχο;

Η ηλεκτροκίνηση «επί τάπητος»

Με 100 εκατ ευρώ και για 18 μήνες επιδοτεί  η κυβέρνηση την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου.  Όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το όφελος ανά μονάδα, εάν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ.

Παρατηρώντας μετά από 32 ολόκληρα χρόνια τη σχεδίαση του Citroen Activa σου είναι δύσκολο να πιστέψεις την ηλικία του.

Παρασκευή 5 Ιουνίου, Τεχνόπολη-Γκάζι. Ειναι η ημέρα που ο Πρωθυπουργός της Χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τα νέα μέτρα γύρω από την ηλεκτροκίνηση.

Το νέο εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο της Hyundai, ονόματι Prophecy, σας το έχουμε συστήσει, ωστόσο τώρα έχουμε στη διάθεση μας περισσότερες πληροφορίες για αυτό.

Επόμενο ήταν να ακυρωθεί και αυτός ο αγώνας τη στιγμή που ακυρώθηκαν όλες οι αγωνιστικές εκδηλώσεις για το 2020 στη Νέα Ζηλανδία .

Ο αγώνας στη Νέα Ζηλανδία φιγουράρισε στο φετινό καλεντάρι μετά από πολλά χρόνια απουσίας.

Καλοκαίρι στην Ελλάδα σημαίνει γαλανός ουρανός και λαμπερός ήλιος, ένα συνδυασμό τον οποίο απολαμβάνεις απόλυτα οδηγώντας το Mazda MX-5 με ανοιχτή την οροφή.

Θέλοντας να κάνει το ευρύ κοινό να στραφεί ακόμα περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε κάποιες ενέργειες οι οποίες αποτελούν κίνητρο για την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου.