Είστε εδώ

News

FCP4Concumers: Σύγκριση χιλιομετρικού κόστους όλων των καυσίμων

του Γιώργου Ψαρρά

Πέρα από τα τοτέμ που αναγράφουν τις τιμές στα πρατήρια υγρών καυσίμων, σύντομα θα δούμε να τοποθετούνται κάποιες νέες εξτρά οθόνες.

Αυτές θα καταγράφουν το συγκριτικό χιλιομετρικό κόστος κατανάλωσης των διαφόρων τύπων καυσίμων ανά 100 χλμ. διαδρομής. Συγκεκριμένα, θα προβάλλεται το μέσο κόστος ανά 100 χλμ. για οχήματα που χρησιμοποιούν βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο, υδρογόνο, υγραέριο και ηλεκτρικό ρεύμα. Παράλληλα το μέσο κόστος ανά 100 χλμ. διαδρομής για τα συμβατικά και εναλλακτικά καύσιμα θα διατίθεται και μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Πρόκειται για την εφαρμογή της Οδηγίας 2014/994/ΕΕ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές, ενώ η Ελλάδα είναι η συντονίστρια χώρα του προγράμματος. Το έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ φορέας υλοποίησης είναι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Αρχικά το εν λόγω πρόγραμμα είχε ανατεθεί στο αντίστοιχο Γερμανικό Υπουργείο και στην αυτοκινητοβιομηχανία BMW, ωστόσο δεν υπήρξε πρόσφορο έδαφος και έτσι πέρασε στη χώρα μας.

Πέρα από την Ελλάδα στο πρόγραμμα FCP4Concumers συμμετέχει επίσης η Κροατία, η Κύπρος, η Φιλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία και η Ισπανία. Οι πιλοτικές δοκιμές του προγράμματος θα διεξαχθούν από το Δεκέμβριο του 2019 μέχρι τον Ιανουάριο του 2020 σε δώδεκα πρατήρια υγρών καυσίμων στη χώρα μας, τα οποία βρίσκονται στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, στη Λάρισα, στον Αλμυρό, στην Αταλάντη, στην Αμφιλοχία, στο Ευηνοχώρι και στο Ψαθόπυργο.

Παράλληλα πινακίδες με το συγκριτικό χιλιομετρικό κόστος κατανάλωσης των διαφόρων τύπων καυσίμων/ 100 χλμ. διαδρομής θα τοποθετηθούν σε δέκα σταθμούς ανεφοδιασμού του κάθε συνεργαζόμενου κράτους μέλους. Στόχος είναι η συλλογή δεδομένων (δοκιμές πεδίου) από την απόκριση του κοινού (δείγμα 400 ατόμων ανά κράτος μέλος) στον καθορισμό και στην εφαρμογή βελτιωτικών δράσεων.

Κατά την επίσημη παρουσίαση του προγράμματος που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διατυπώθηκαν ενστάσεις και εύλογες απορίες από δημοσιογράφους, εκπροσώπους εταιρειών καύσιμων και ενώσεις πρατηριούχων σχετικά με την ωφελιμότητα του εγχειρήματος.

Η επίσημη θέση πάντως είναι ότι στόχος του προγράμματος είναι η διαφάνεια στις τιμές των καυσίμων και η ενημέρωση των πολιτών για την ομαλή μετάβαση προς τις οδικές μεταφορές χαμηλών και μηδενικών ρύπων.  

Ωστόσο, τι νόημα έχει κάποιος που έχει ήδη αγοράσει για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης να μάθει πόσο θα του κόστιζε μια διαδρομή 100 χλμ. με ηλεκτρικό ρεύμα;  

Γιατί οι πίνακες να βρίσκονται σε πρατήρια υγρών καυσίμων και όχι σε κάποιο κεντρικό δρόμο; Ο υποψήφιος αγοραστής ενημερώνεται, αποφασίζει και συγκρίνει σε διαφορετικά μέρη και με άλλους τρόπους. Δεν υποτιμούμε τη δύναμη της πληροφορίας, αλλά αυτή θα πρέπει να δίνεται πιο στοχευμένα.  

Όταν πλέον υπάρχουν στην αγορά τόσα πολλά μοντέλα αυτοκινήτων με διαφορετική κατανάλωση βενζίνης, πετρελαίου και ηλεκτρικού ρεύματος πως θα προκύπτει ο μέσος όρος;

Ποικιλία υπάρχει επίσης στην ποιότητα και στην τιμή των υγρών καυσίμων, αλλά στο κόστος φόρτισης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος (οικιακό ρεύμα, δημόσιοι ταχυφορτιστές, wall box).

Ειδικά στην Ελλάδα όπου η υδρογονοκίνηση είναι άγνωστη λέξη, δεν πωλούνται μοντέλα αυτής της τεχνολογίας  και δεν υπάρχει κανένα σχετικό δίκτυο ανεφοδιασμού ποιον θα ωφελήσει να γνωρίζει πόσο θα του κόστιζε μια διαδρομή 100 χλμ. με ένα όχημα που χρησιμοποιεί αυτήν την ενναλακτική μορφή ενέργειας;

Μήπως οι αρμόδιοι φορείς πρέπει άμεσα να επανεξετάσουν όλες τις πτυχές του προγράμματος;

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.