Είστε εδώ

News

Ευρωκοινοβούλιο : Οι ρύποι και πάλι στο προσκήνιο…

του Γιάννη Κανουπάκη

Νέες πιέσεις προς τους κατασκευαστές ασκεί η κεντρική διοίκηση της ΕΕ ως προς το θέμα των εκπομπών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή τη φορά το Ευρωκοινοβούλιο ήταν εκείνο που αυστηροποίησε το στόχο. Οι Ευρωβουλευτές υπερψήφισαν την πρόταση περιορισμού των εκπομπών νέων αυτοκινήτων και βαν κατά 20% έως το 2025 και κατά 40% έως το 2030. Ασφαλώς, η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί και από τα κράτη-μέλη, οπότε υπεισέρχονται πολιτικοί παράγοντες των μεγάλων χωρών όπως πχ, της Γερμανία και της Γαλλίας που «τσακώνονται» επί του προκειμένου.

Σημειώνεται ότι η αρχική πρόταση της Κομισιόν προέβλεπε να δοθεί περισσότερος χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι τελευταίες διαμαρτύρονταν για υπερβολικά επιθετικούς στόχους, την ώρα που περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και Ευρωπαίοι πολιτικοί είχε επικρίνει την προσέγγιση της Κομισιόν ως υπερβολικά χαλαρή... 

Πρόσφατα, η Επιτροπή Περιβαλλοντικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου πέρασε μία πιο φιλόδοξη πρόταση για μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 45% έως το 2030. Στην ψηφοφορία της 3ης Οκτωβρίου, ωστόσο, εγκρίθηκε ο συμβιβασμός ανάμεσα σε Ευρωβουλευτές που στήριζαν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και εκείνους, που υπογράμμιζαν το υψηλό κόστος για τη βιομηχανία αυτοκινήτου και συνολικά την οικονομία. Το όλο θέμα θα αντιμετωπισθεί και πάλι στη συνεδρίαση του Συμβουλίου, στις 8 και 9 Οκτωβρίου, αν και κανείς δεν περιμένει οριστική συμφωνία πριν από τη Σύνοδο Κορυφής της 20ης Δεκεμβρίου. Ήδη, πάντως, η  αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκαναν άλμα 42% στα 195.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους, αν και εξακολουθούν να αντιστοιχούν μόλις στο 2% του συνόλου. Με λίγα λόγια, άλλο τι θέλουμε κι άλλο τι μπορούμε…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ferrari

Στη Scuderia ετοιμάζονται για την επόμενη παράσταση, το νυχτερινό Γκραν Πρι στην πίστα της Σιγκαπούρης, 22 Σεπτεμβρίου, αλλά το άρωμα από τη μεθυστική νίκη στην πίστα της Μόντσα, μπροστά στους χιλιάδες tifosi, επικρατεί ακόμα. 

Ράλι Τουρκίας-3ο σκέλος

Το 3ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Τουρκίας περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές, 38,62 χλμ. 

H τελευταία Ειδική Διαδρομή, η power stage που δίνει έξτρα βαθμούς στους 5 ταχύτερους είναι 7,05 χλμ. 

Lamborghini Sian FKP 37

Τι να σημαίνει άραγε το FKR 37 που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο το οποίο αποκάλυψε σε παγκόσμια πρώτη η Lamborghini στην έκθεση της Φρανκφούρτης. 

Pirelli P Zero

Η μεγαλύτερη αλλαγή στους κανονισμούς στη Formula 1 θα έρθει το 2021. 

Και αυτή η αλλαγή έχει να κάνει με τα ελαστικά που από 13 ιντσών με υψηλό προφίλ, θα περάσουν στα ελαστικά 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ.

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Και όμως τα Citroen boys συνεχίζουν αλώβητα τον αγώνα, τη στιγμή που ο Τάνακ εγκατέλειψε από ηλεκτρονικά και ο Νεβίλ συνεχίζει μεν, αλλά πολύ πίσω δε λόγω εξόδου. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Η ηλεκτρονική μονάδα του Toyota Yaris WRC έθεσε εκτός τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας Τάνακ-Γιερβόγια πριν την ολοκλήρωση του 2ου σκέλους στο ράλι Τουρκίας. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Το δεύτερο σκέλος του ράλι Τουρκίας δεν ξεκίνησε καλά για τους Νεβίλ-Γκιλσούλ.

Στην 1η Ειδική Διαδρομή σε μια κλειστή στροφή ο Νεβίλ λόγω σκόνης δεν είδε την πέτρα που «καραδοκούσε». Με αποτέλεσμα να βγουν από το δρόμο, να χάσουν 4 λεπτά και να πέσουν πολύ πίσω στην γενική κατάταξη. 

Μεταγραφικό παζάρι

Αυτή τη στιγμή, είναι λίγες οι θέσεις στη Formula 1 που δεν έχουν καλυφτεί για την επόμενη χρονιά και μία από τις πιο επιθυμητές, είναι εκείνη που αυτή τη στιγμή καταλαμβάνει ο Ρομέν Γκροζάν, στην ομάδα της Haas.

Tesla

Σχεδόν όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων περνάνε από το Νίρμπουργκρινγκ για να κάνουν χρόνο ή ακόμα και κάποιο ρεκόρ, όμως μέχρι τώρα η Tesla έδειχνε να αδιαφορεί πλήρως για την εμβληματική πίστα.

SEAT

Την εταιρική της κοινωνική ευθύνη απέδειξε για ακόμα μια φορά η SEAT με μια κίνηση που στόχο έχει να ωφελήσει το περιβάλλον.