Είστε εδώ

News

Επτά δράσεις προωθεί το υπουργείο Ενέργειας: Ο οδικός χάρτης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Τον οδικό χάρτη της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης –που στηρίζεται σε επτά συγκεκριμένες δράσεις- ανέλυσε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την ομιλία της στο Συνέδριο Connected Cars 2019 στις 18 Σεπτεμβρίου.

Η κ. Σδούκου επεσήμανε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στην στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Όπως είπε, «Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), η παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει ανοδική τάση την τελευταία πενταετία. Αντιθέτως, στην ελληνική αγορά η διείσδυση των εν λόγω οχημάτων δεν έχει ξεπεράσει το 0,23%. Παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων ΙΧ στη χώρα το 2018, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν είχαν αντίστοιχη άνοδο».

Αναφέρθηκε επίσης σε παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων-προτύπων στις καθαρές μεταφορές και στην ηλεκτροκίνηση όπως η Μαδρίτη (που έχει απαγορεύσει όλα τα συμβατικά ΙΧ στο κέντρο της πόλης) και η Λισαβόνα (που διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και το 39% του δημοτικού στόλου είναι ηλεκτρικά), καθώς και στους φιλόδοξους εθνικούς στόχους που έχουν θέσει  για την ηλεκτροκίνηση χώρες όπως η Νορβηγία και η Ολλανδία.

«Η χώρα μας βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο», σημείωσε η κ. Σδούκου, αναδεικνύοντας ως βασικά προβλήματα την ανεπαρκή ενημέρωση των καταναλωτών, την μεγάλη έλλειψη υποδομών φόρτισης, τις υψηλές τιμές απόκτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και την ανυπαρξία καθαρού εθνικού σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση. 

Όπως είπε  χαρακτηριστικά,  «Από τη μια, το Εθνικό Σχέδιο Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων που εκπονήθηκε το 2017 προβλέπει  15.000 επιβατικά ηλεκτροκίνητα οχήματα  το 2030. Από την άλλη,  το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 10% των επιβατικών ΙΧ που θα κυκλοφορούν το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα. Εάν υποθέσουμε δηλαδή  ότι το 2030 θα κυκλοφορούν  6 εκατ. επιβατικά ΙΧ (με δεδομένο ότι σήμερα κυκλοφορούν περί τα 5,6 εκατ.) αυτό σημαίνει 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Άρα  θα πρέπει να πωλούνται  50.000 αυτοκίνητα τον χρόνο για τα επόμενα 11 χρόνια, ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 ηλεκτροκίνητα ΙΧ !

Στόχος της κυβέρνησης είναι η προώθηση των καθαρών μεταφορών και ο περιορισμός των εκπομπών καυσαερίων, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στους τομείς της οικονομίας που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ και των συστημάτων αποθήκευσης που σχετίζονται με υποδομές ηλεκτροκίνησης. Απαιτείται λοιπόν από εμάς να ενεργήσουμε άμεσα και να επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένες δράσεις:

1.Αναθεώρηση του στόχου του ΕΣΕΚ για το 2030 ώστε αυτός να είναι ρεαλιστικός, βασιζόμενος στα εθνικά και τα διεθνή χαρακτηριστικά της αγοράς  ηλεκτροκίνητων οχημάτων

2. Εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου για την Ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα για το 2030 που θα μπορεί να αναθεωρείται δυναμικά ανάλογα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων.

3. Έκδοση άμεσα Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης των Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων που θα ρυθμίσει την αγορά ηλεκτροκίνησης,  προκρίνοντας το «ανταγωνιστικό» μοντέλο ανάπτυξης δημόσιων  υποδομών επαναφόρτισης, με σαφή καθορισμό ρόλων: Του ιδιοκτήτη της υποδομής επαναφόρτισης, του φορέα εκμετάλλευσης των υποδομών, του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, του φορέα διεκπεραίωσης συναλλαγών και του φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης φορτίου ηλεκτροκίνητων οχημάτων 

4.Ταχεία ενσωμάτωση της κοινοτικής Οδηγίας 2018/44/ΕΕ για τα κτίρια, όπου γίνεται υποχρεωτική η υποδομή για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στα κτίρια και της Οδηγίας 2019/944/ΕΕ για την εσωτερική αγορά ηλεκτρισμού, στο σκέλος που αφορά την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

5.Θέσπιση των κατάλληλων κινήτρων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι. Τα κίνητρα θα αφορούν στους ιδιώτες, τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και θα αφορούν στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών. Ιδιαίτερη στόχευση θα υπάρξει σε επαγγελματικές ομάδες όπως  τα ταξί και τα  εταιρικά αυτοκίνητα

6.Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ, Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων)

7. Υποστήριξη του έργου άλλων Υπουργείων για την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων και Τεχνικών Οδηγιών που αφορούν εξειδικευμένα θέματα εγκατάστασης και εκπαίδευσης εξοπλισμού ηλεκτροκίνησης.

«Όπως δήλωσε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση θα έχει ειδική πρόνοια για τη  χωροθέτηση των σταθμών για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Η αρχή θα γίνει από τον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης: Μεγάλο μέρος των νέων λεωφορείων τους θα είναι ηλεκτροκίνητα. Ανέδειξε έτσι την ηλεκτροκίνηση  ως μια από τις πρώτες προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης», κατέληξε η κ. Σδούκου.

πηγή: www.businessenergy.gr

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Μπορεί το φετινό Σαλόνι της Γενεύης να ακυρώθηκε τελικά λόγω του κορωνoϊού, ωστόσο η πρεμιέρα της Porsche 911 Turbo θα πραγματοποιηθεί.

Παρά το γεγονός ότι το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης ακυρώθηκε, είναι πολλές οι εταιρείες που θα προχωρήσουν κανονικά με τις αποκαλύψεις των μοντέλων που ήταν προγραμματισμένες για τις 2 και 3 Μαρτίου, μεταξύ των οποίων και η Alfa Romeo.

Κάνοντας τον ταχύτερο γύρο της ημέρας έκλεισε η Mercedes τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που έγιναν στην πίστα της Βαρκελώνης, με τον Μπότας να είναι εκείνος που κινήθηκε πιο γρήγορα από όλους την έκτη μέρα κάνοντας 1:16.196.

Οι Αλ Ατίγια-Μπομέλ οδηγώντας το Toyota Hilux και γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο στις 4 από τις 5 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 1.445 χλμ.

Η ομάδα του motori.gr και motori mag δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα της οδικής ασφάλειας.

Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα μόνιμη στήλη, η οποία θα έχει τον τίτλο «οδηγώντας με ασφάλεια» και θα προβάλλεται κάθε Παρασκευή.

Έχουμε πλέον εμπεδώσει ότι το Seat Ibiza είναι μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία του.

Ο Ρικιάρντο έφερε τη Renault στην πρώτη θέση της κατάταξης, στο πρωινό σκέλος της έκτης μέρας των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, με τον χρόνο του να είναι ο δεύτερος ταχύτερος όλων των ημερών, μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Τελικά οι προβολείς δε θα ανάψουν στο προγραμματισμένο (5-15 Μαρτίου) φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Γιατί όχι καθώς πρόκειται για μία πόλη η οποία παρά το γεγονός ότι ο πληθυσμός της φτάνει περίπου τις 35.000, είναι άγνωστη σε αρκετούς, σε αντίθεση με άλλες πόλεις της χώρας μας που μπορεί να είναι πιο μικρές.

Στις αρχές του 2021 αναμένουμε το νέο Cupra Formentor, το οποίο προπονείται εντατικά για την πρεμιέρα του μέσα στην πίστα.