Είστε εδώ

News

Διεθνής Αμνηστία: Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι "πράσινα";

του Σωτήριου Χάλλα

Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Όσλο η διάσκεψη Nordic Electric Vehicle (EV) Summit της οποίας βασικό θέμα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πόσο πράσινα είναι στην πραγματικότητα και τι μπορεί να γίνει ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.

Παρούσα στη διάσκεψη είναι και η Μη Κυβερνητική Οργάνωση, Διεθνής Αμνηστία, η οποία αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο φιλικά προς το περιβάλλον όσο πιστεύει μεγάλη μερίδα του κοινού.

Η παραγωγή της συντριπτικής πλειοψηφίας των μπαταριών γίνεται στην Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα όπου μεγάλο ποσοστό του ηλεκτρισμού παράγεται με τη χρήση συμβατικών καυσίμων. Για την κατασκευή κάθε μπαταρίας απαιτείται σημαντική ποσότητα ενέργειας  με συνέπεια να εκλύονται και πολλοί ρύποι.

Επιπλέον, για την κατασκευή των μπαταριών χρειάζονται ορυκτά όπως κοβάλτιο, μαγγάνιο και λίθιο, σημαντικό μέρος της εξόρυξης των οποίων γίνεται υποθαλάσσια, διαδικασία που έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον των θαλασσών και στη βιοποικιλότητα.

Ακόμα ένα πρόβλημα με τις μπαταρίες είναι το πού πηγαίνουν όταν τελειώσει ο κύκλος ζωής τους. Η Διεθνής Αμνηστία καλεί τις εταιρείες να πάρουν μέτρα ώστε να βεβαιωθούν ότι η απόρριψη των μπαταριών γίνεται με περιβαλλοντικά ορθούς τρόπους καθώς η μη ελεγχόμενη απόρριψή τους μολύνει το χώμα, το νερό και τον αέρα με επικίνδυνα για τον άνθρωπο στοιχεία.

Ωστόσο, εκτός από το περιβαλλοντικό πρόβλημα των μπαταριών η Διεθνής Αμνηστία αναφέρει και το “ηθικό πρόβλημα”. Αυτό έχει να κάνει και πάλι με την εξόρυξη των απαιτούμενων για την κατασκευή τους υλικών.

Συγκεκριμένα, έχουν παρατηρηθεί πάρα πολλές περιπτώσεις παιδικής εργασίας σε ορυχεία κοβαλτίου στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (εκεί βρίσκονται σχεδόν τα μισά αποθέματα του πλανήτη σε κοβάλτιο) αλλά και σε άλλες χώρες. Σε έναν έλεγχο που είχε γίνει το 2016 είχαν εντοπιστεί παιδιά αλλά και ενήλικες να σκάβουν με τα χέρια για να εξορύξουν κοβάλτιο.

Σε ανάλογο μήκος κύματος κινείται και η εξόρυξη λιθίου η οποία σε μεγάλο ποσοστό γίνεται στην Αργεντινή. Το πρόβλημα είναι ότι τα έργα εξόρυξης αναπτύσσονται κοντά σε περιοχές των αυτοχθόνων πληθυσμών χωρίς τη συγκατάθεσή τους και χωρίς να ενημερώνονται κατάλληλα για την πιθανή μόλυνση του νερού που καταναλώνουν.

Η Διεθνής Αμνηστία ζήτησε από τις εταιρείες κατασκευής μπαταριών στο πλαίσιο της διάσκεψης, να δεσμευτούν ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα κατασκευάζουν μπαταρίες απαλλαγμένες από αυτό το ηθικό πρόβλημα.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας

Το έχουμε επισημάνει εκατοντάδες φορές, θα το επισημάνουμε άλλη μία. Στους αγώνες τίποτα δεν είναι δεδομένο καθώς όλα τελειώνουν με φόντο την καρό σημαία. 

Ράλι Σπριντ Μπράλου

Σε μια από τις ωραίες οδηγικά Ειδικές Διαδρομές πραγματοποιήθηκε το ράλι Σπριντ Μπράλου με διοργανωτή το σωματείο AΛΑΛ, που είχε νικητές τους Καμπύλη-Σταμέλο με Skoda Fabia S1600,. Ο αγώνας ήταν ο 2ος γύρος του Κυπέλλου Ασφάλτινων ράλι Νοτίου Ελλάδος.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S.