Είστε εδώ

News

Aνάλυση αγοράς : Ο Ιούλιος και η αύξηση των λιανικών πωλήσεων

Τον Ιούλιο  ταξινομήθηκαν 11.833 νέα αυτοκίνητα  καταγράφοντας ισχυρή αύξηση  28,48% αφού ταξινομήθηκαν 2.623  αυτοκίνητα περισσότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 καθιστώντας έτσι τον φετινό Ιούλιο τον υψηλότερο  από πλευράς ταξινομήσεων της τελευταίας δεκαετίας. 

Επιπλέον το αποτέλεσμα αυτό διαμορφώθηκε τόσο από την αύξηση των ταξινομήσεων λιανικής οσο και από την αύξηση των εταιρικών με τη λιανική να συνεχίζει να εχει την δυναμικότερη αύξηση καθώς παρουσίασε αύξηση κατά 34,46% ή 1.567 νέα αυτοκίνητα, ενώ οι εταιρικές αυξήθηκαν κατά 22,65% ή 1.056 αυτοκίνητα. 

Ως εκ τούτου η κατηγορία των λιανικών κατέγραψε 6.114 νέα αυτοκίνητα που αποτέλεσαν το 51,67% των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ αντίστοιχα η κατηγορία των εταιρικών ήταν το 48,33% με 5.719 νέες ταξινομήσεις. Έτσι η κατηγορία των λιανικών πωλήσεων  αυξάνει για έβδομο συνεχόμενο μήνα την βαρύτητα της στην συνολική αγορά. 

Το αποτέλεσμα του Ιουλίου ενισχύει περαιτέρω το   συνολικό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου καθώς οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έφτασαν συνολικά τις 77.925 αυξημένες  κατά 6.089 αυτοκίνητα ή 8,48% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, μια αύξηση που προέρχεται  κατά 69,88% από τις λιανικές πωλήσεις. Ποιο  συγκεκριμένα στη  λιανική έχουν ταξινομηθεί 34.971 αυτοκίνητα 4.255(+13,85%) περισσότερα από τα  30.716 του 2018, που αντιστοιχούν στο 44.88% των συνολικών ταξινομήσεων,  όταν το 2018 ήταν το 42,76%. Οι εταιρικές με 42.954 συνολικές ταξινομήσεις σημειώνουν μικρή αύξηση 1.834(+4,46%) αυτοκινήτων σε σχέση με τις 41.120 του 2018 και αντιστοιχούν στο 55,12% του συνόλου, χαμηλότερα από το 57,24% του 2018.

Ο Ιούλιος  είχε μικροεκπλήξεις ως αφορά τη πρώτη πεντάδα αφού τόσο η Fiat όσο και η Opel  έμειναν εκτός ενώ η Hyundai στρογγυλοκάθισε στη δεύτερη θέση με τη Toyota πρώτη τη Volkswagen τρίτη τη  Peugeot τέταρτη και τη Suzuki στη πέμπτη θέση.

H Toyota λοιπόν επανήλθε στη πρώτη θέση τον Ιούλιο με 1.479 νέες ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 12,50%, έχοντας το 67,21% των ταξινομήσεων αυτών στη λιανική με 994 αυτοκίνητα και μερίδιό 16,26%, ενώ στις εταιρικές με 485 αυτοκίνητα είχε μερίδιο 8,48% στην κατηγορία. Το Yaris ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της αγοράς με 861 ταξινομήσεις, μερίδιο 7,28% του συνόλου, εκ των οποίων μόνο 259 στις εταιρικές 

Η Hyundai σκαρφάλωσε στη δεύτερη  θέση με 1.149 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,7% καταγράφοντας το 56,83% των ταξινομήσεων αυτών στις λιανικές με 653 αυτοκίνητα και μερίδιό 10,68%, ενώ στις εταιρικές με 496(43,17%) αυτοκίνητα και μερίδιο 8,67% στην κατηγορία. Το i10 ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της αγοράς με 462 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 265 στις εταιρικές, και μερίδιο 3,90% ενώ και το  i20 με 379 ταξινομήσεις, εκ των οποίων 125 στις εταιρικές και μερίδιο στο σύνολο της αγοράς 3,20% ήταν στην τέταρτη θέση.

Τρίτη μάρκα η Volkswagen με 944 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,98%. Το 50,21% των ταξινομήσεων αυτών είναι στη λιανική με 474 αυτοκίνητα και μερίδιό 7,74%, ενώ στις εταιρικές με 470(49,79%) αυτοκίνητα είχε μερίδιο 8,22% στην κατηγορία. Το Polo ήταν το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο της αγοράς με 452 ταξινομήσεις, μερίδιο 3,82% του συνόλου, εκ των οποίων 258 στις εταιρικές                                                                                                                                                                            Τέταρτη αυτό τον μήνα  η Peugeot με 917 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,75%. Το 26,72% των ταξινομήσεων αυτών στη λιανική με 245 αυτοκίνητα και μερίδιό 4,01%, ενώ στις εταιρικές με 672(73,28%) αυτοκίνητα είχε μερίδιο 11,75% στην κατηγορία.

Την πρώτη πεντάδα κλείνει η Suzuki με 820 αυτοκίνητα και μερίδιο 6,93%.Το 63,54% των ταξινομήσεων αυτών στις λιανικές με 521 αυτοκίνητα και μερίδιό  8,52%, ενώ στις εταιρικές με 299(36,46%) αυτοκίνητα είχε μερίδιο 5,23% στην κατηγορία. Η μάρκα είχε το Vitara στη πέμπτη θέση του top 10 Ιουλίου  με 331(2,80%) ταξινομήσεις, εκ των οποίων 101 στις εταιρικές.

Οι πολυτελείς μάρκες αυξήσαν το μερίδιο τους σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα με την Audi να είναι πρώτη στη κατηγορία(και ένατη στη γενική κατάταξη) με 547 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 4,62%, εξ αυτών 219 αυτοκίνητα(40,04%) με μερίδιο κατηγορίας 3,58% ήταν αυτοκίνητα λιανικής , ενώ 328 αυτοκίνητα(59,96%) με μερίδιο κατηγορίας 5,74% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων αντίστοιχα.

Η Mercedes ήταν στη δεύτερη θέση με 449 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 3,79%. Τα 154(34,30%) ήταν  αυτοκίνητα λιανικής  με μερίδιο κατηγορίας 2,52%, ενώ 295 αυτοκίνητα(65,70%) με μερίδιο κατηγορίας 4,95% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων αντίστοιχα 

Τρίτη η BMW  με 277 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,34%, εκ των οποίων 93 αυτοκίνητα (33,57%) με μερίδιο κατηγορίας 1,52% ήταν αυτοκίνητα λιανικής , ενώ 184 αυτοκίνητα (66,43%) με μερίδιο κατηγορίας 3,22% ήταν αυτοκίνητα εταιρικών πωλήσεων αντίστοιχα.

Mε τις ταξινομήσεις του Ιουλίου το πρώτο επτάμηνο του 2019 κλείνει με μια αλλαγή στις μάρκες της πρώτης πεντάδας, αφού η Hyundai ανέβηκε στη πέμπτη θέση, με την Opel να υποχωρεί στην έκτη θέση. Όμως αναμένεται να ξαναπλασαριστεί στην πεντάδα με ποιο πιθανό θύμα τη Fiat ,καθώς είναι ιδιαίτερα δυνατή στη λιανική,  ενώ η Nissan συνεχίζει να βρίσκεται πολύ μακριά  στην ένατη θέση με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το 2018.

Η Toyota είναι στην πρώτη θέση το πρώτο επτάμηνο του 2019 με 8.181 νέες ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,50% καταγράφοντας  αύξηση 751 αυτοκίνητα(10,11%) σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Το 62,01% των ταξινομήσεων αυτών είναι στη λιανική. Καταλαμβάνει επίσης τη πρώτη θέση  με 5.073 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας  14,51%, σημειώνοντας αύξηση 1.257 αυτοκινήτων η 32,94%. Εν αντιθέσει οι εταιρικές αποτελούν το 37,09% των ταξινομήσεων της μάρκας όπου κατέχει την πέμπτη θέση με 3.108 αυτοκίνητα και  μερίδιο  7,24% στην κατηγορία με 506 λιγότερές ταξινομήσεις ή -14,00% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Η Peugeot είναι στη δεύτερη  θέση με 7.323 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,28%, σημειώνοντας αύξηση 1.066 αυτοκινήτων η 17,29% σε σχέση με το ιδιο διάστημα του 2018. Στη λιανική κατέχει την έβδομη θέση και με το 30,86% των συνολικών της ταξινομήσεων με 2.232 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας 6,38%, σημειώνοντας αύξηση 311 αυτοκινήτων ή 16,19%. Στις εταιρικές η μάρκα φιγουράρει στη πρώτη  θέση,  με 5.001 αυτοκίνητα και ποσοστό 69,14% των ταξινομήσεων της που αντιστοιχεί σε μερίδιο  11,64% στην κατηγορία. Οι αριθμοί δείχνουν αύξηση κατά 755 ταξινομήσεις ή 17,78% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. 

Στη τρίτη θέση ανέβηκε η Volkswagen  με 6.265 αυτοκίνητα και μερίδιο  8,04% με μικρή μείωση 88 αυτοκίνητων ή -1,39%% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Η μείωση αυτή έχει προέλθει εξ ολοκλήρου  από τις ταξινομήσεις της μάρκας στις λιανικές με 2.944 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας 8,42%, που αναλογεί στο 46,99% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας σημειώνοντας μείωση 104 αυτοκινήτων ή 3,41% και κατέχει την τρίτη θέση στην κατηγορία. Οι εταιρικές με 3.321 αυτοκίνητα και  μερίδιο 7,73% στην κατηγορία είναι αυξημένες  κατά 16 αυτοκίνητα ή 0,48% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αποτελούν δε το 53,01%% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας που βρίσκεται επίσης στη τρίτη θέση της κατηγορία.

Τέταρτη στην κατάταξη η Fiat με 6.004 αυτοκίνητα, μερίδιο 7,70% και αύξηση 509 αυτοκίνητα ή 9,26% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Η αύξηση αυτή έχει προέλθει μόνο  από την αύξηση των ταξινομήσεων της μάρκας στις εταιρικές. Η λιανική είναι μόνο το 21,15% των συνολικών ταξινομήσεων της και είναι στη δέκατη θέση  με 1.270 αυτοκίνητα, μερίδιό κατηγορίας 3,63% και μείωση 101 αυτοκινήτων ή -7,37%. Στις εταιρικές η μάρκα βρίσκεται στη δεύτερη θέση,  με  78,85% των ταξινομήσεων να αντιστοιχεί σε 4.734 αυτοκίνητα, μερίδιο 11,02% στην κατηγορία και είναι  αυξημένες κατά 610 αυτοκίνητα η 14,79% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Την πρώτη πεντάδα της κατάταξης για το πρώτο επτάμηνο του 2019 συμπληρώνει η Hyundai με 5.730 αυτοκίνητα και μερίδιο 7,35%. Παρουσιάζει αύξηση 1.608 αυτοκίνητων ή 39,01% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018.  Η αύξηση αυτή έχει προέλθει κυρίως από τις ταξινομήσεις της μάρκας στη λιανική με 3.371 αυτοκίνητα και μερίδιό κατηγορίας 9,64% να αναλογούν στο 58,83% των συνολικών ταξινομήσεων της. Έχει σημειώσει αύξηση 1.228 αυτοκινήτων ή 61,83% και κατέχει την δεύτερη θέση στην κατηγορία. Οι εταιρικές  με 2.359 αυτοκίνητα και  μερίδιο 5,49% στην κατηγορία είναι αυξημένες κατά 320 αυτοκίνητα ή 15,69% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αποτελούν το 41,67%% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας που βρίσκεται στην όγδοη θέση της κατηγορία.

Στις πολυτελείς μάρκες πρώτη η Audi καθώς έχει ταξινομήσει συνολικά 2.647 αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 3,40% και παρουσιάζει αύξηση 828 αυτοκινήτων ή 45,52% από το  ίδιο διάστημα του 2018. Η μάρκα έχει ταξινομήσει στη λιανική 805 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 2,30%, 135(20,15%) περισσότερα από  αυτά του  2018, ενώ στις εταιρικές έχει αύξηση 692(60,17%) αυτοκίνητα. Συνολικά έφτασε τα 1.842 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 4,29%.

Δεύτερη  η Mercedes  με 2.609 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 3,35% εμφανίζει αύξηση των ταξινομήσεων της κατά 138 αυτοκίνητα ή 5,58%.Η μάρκα έχει την καλύτερη αναλογία ταξινομήσεων λιανικής-εταιρικών από ολες της πολυτελούς κατηγορίας έχοντας ταξινομήσει στη λιανική το 34,61% του συνόλου των αυτοκινήτων της και με 903 αυτοκίνητα έχει μερίδιο κατηγορίας 2,58%, αύξηση 82(9,99%) αυτοκινήτων, ενώ οι εταιρικές που αναλογούν στο 65,39% έχουν αύξηση 56(3,39%) και συνολικά έφτασαν τα 1.706 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 3,97%..

Τρίτη η BMW με συνολικά 1.943 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 2,49%, δηλαδή 227 περισσότερα ή +13,23% από το  ίδιο διάστημα του 2018. Η μάρκα έχει ταξινομήσει στη λιανική το 27,17% του συνόλου των αυτοκινήτων της και με 528 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 1,51%, αύξηση 152(40,43%), αυτοκινήτων ενώ οι εταιρικές που αναλογούν στο 72,83% είναι αυξημένες  κατά 75(5,60%) σε σχέση με το 2018 και συνολικά έφτασαν τα 1.415 αυτοκίνητα με μερίδιο κατηγορίας 3,28%.

Τέταρτη η Volvo με 1.064 αυτοκίνητα και μερίδιο 1,37% (+91 η 9,35%)   

Μάρκες με την μεγαλύτερη ποσοστιαία αλλα και αριθμητική αύξηση της πρώτης εικοσάδας η Hyundai με 1.608 αυτοκίνητα και 39,01%, η  Citroen με 1.157 αυτοκίνητα και 32,11% και η Audi με 828 αυτοκίνητα και 45,52%. 

Μάρκα με την μεγαλύτερη μείωση παραμένει η  Nissan καθώς οι ταξινομήσεις της παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.458 αυτοκίνητα ή 24,92% ακολουθείται από τη Jeep με -466 αυτοκίνητα και -58,18%,Ford με -232 αυτοκίνητα και 8,87%, Alfa Romeo με -152 αυτοκίνητα και -44,83% και την KIA με -118 αυτοκίνητα  και -5,41%.

Συνοψίζοντας λοιπόν τον Ιούλιο όχι μόνο συνεχίστηκε η ανοδική πορεία της αγοράς αλλά ήταν και ιδιαίτερα δυναμική με τη κατηγορία των λιανικών να παίρνει κεφάλι έναντι των εταιρικών.

Η δυναμική αύξηση της λιανικής και η αναμενόμενη  περαιτέρω ενίσχυση της τους επομένους μήνες 

καθώς οι εταιρικές υποχωρούν από τον Ιούλιο, αφού μειώνονται δραστικά οι πωλήσεις σε εταιρείες ημερήσιας ενοικιάσεων αυτοκίνητων, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη τελική κατάταξη των μαρκών, ιδιαίτερα αυτών της πρώτης πεντάδας.  

Σχετικά άρθρα

Volvo S60

Πιο οικολογικό προφίλ απέκτησε το Volvo S60 καθώς η σουηδική εταιρεία προσέθεσε στην γκάμα του ένα νέο plug-in υβριδικό σύνολο με την ονομασία T8 το οποίο έρχεται να συμπληρώσει το έτερο υβριδικό σύνολο, Τ6, των 340 ίππων.

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.