Είστε εδώ

News

Αερόσακος γονάτων: Προσφέρει προστασία ή έτσι νομίζουμε;

του Σωτήριου Χάλλα

Η γενική αντίληψη που έχουμε σχεδόν όλοι είναι ότι οι αερόσακοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιβίωσης των επιβατών ενός αυτοκινήτου σε περίπτωση σύγκρουσης και ότι τους προφυλάσσουν από σοβαρούς τραυματισμούς.

Ωστόσο, το παραπάνω ίσως να μην ισχύει απόλυτα για τους αερόσακους γονάτων. Ξεκινώντας από εκείνον του οδηγού, οι αερόσακοι επεκτάθηκαν στον συνοδηγό, μετά τοποθετήθηκαν στα πλαϊνά των εμπρός καθισμάτων και συμπληρώθηκαν από τους τύπου κουρτίνας. Μία από τις τελευταίες προσθήκες ήρθε περίπου πριν από 20 χρόνια και πρόκειται για τον αερόσακο στα γόνατα του οδηγού.

Ο βασικός σκοπός της τοποθέτησής του είναι να μειωθούν οι τραυματισμοί των οδηγών στα πόδια, όμως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ίσως να μην είναι όσο αποτελεσματικός φαίνεται εκ πρώτης όψεως.

Ο οργανισμός Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) των Η.Π.Α. μελέτησε 400 ελεγχόμενες συγκρούσεις που έγιναν στο πλαίσιο δοκιμών διαφόρων αυτοκινήτων και στοιχεία πραγματικών συγκρούσεων από 14 πολιτείες. Το αποτέλεσμα στο οποίο κατέληξε είναι ότι τα κέρδη από τη χρήση του αερόσακου γονάτων είναι πολύ μικρά και ότι σε κάποιες, ελάχιστες, περιπτώσεις αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού.

Το τελευταίο συμβαίνει όταν η σύγκρουση γίνεται πλαγιομετωπικά από τη μεριά του οδηγού και επηρεάζει το χαμηλότερο μέρος των ποδιών καθώς και τον δεξιό μηρό. Ωστόσο, επειδή με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η κίνηση που θα κάνει το σώμα κατά την πρόσκρουση, μειώνεται και ο κίνδυνος τραυματισμός του κεφαλιού, ελαφρώς.

Σε πραγματικές συγκρούσεις, ο IIHS αναφέρει ότι η ποσοστιαία μείωση του κινδύνου για τραυματισμό που προσφέρει ο αερόσακος γονάτων φτάνει μόλις το 0.5%.

Σύμφωνα με τον IIHS οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν τη χρήση των αερόσακων οδηγού ώστε να περνάνε πιο εύκολα τις δοκιμές πρόσκρουσης όπου οι “κούκλες”  που χρησιμοποιούνται δεν φοράνε τη ζώνη ασφαλείας, καθώς θα μπορούσε να βοηθήσει σε μια τέτοια περίπτωση, όμως δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα για να καταλήξει σε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα.

Σχετικά άρθρα

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Το 4ο και τελευταίο σκέλος θα κρίνει τον νικητή του φετινού ράλι Μόντε Κάρλο καθώς τρία πληρώματα παίζουν για την πρώτη θέση μετά και το τέλος του 3ουσκέλους που ολοκληρώθηκε στο μικρό πριγκιπάτο της μεσογείου.  

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Έφτασαν στο Μόντε Κάρλο οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 και θα εκκινήσουν από την 41η θέση της γενικής κατάταξης για τις τέσσερις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα που είναι προγραμματισμένες για την Κυριακή 26 Ιανουαρίου.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στο δρόμο προς το Μόντε Κάρλο είναι το 3ο σκέλος του αγώνα , που ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου από τη πόλη Γκαπόπου βρίσκεται ο χώρος του service park. 

Το πρόγραμμα του Σαββάτου 25 Ιανουαρίου περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές,2 επαναλαμβανόμενες,συνολικού μήκους 75.2 χλμ. 

Porsche

Αν μπορούσατε να πάρετε κάποιο από τα ιστορικά και σύγχρονα μοντέλα που βρίσκονται στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη, ποιο θα επιλέγατε;

Formula 1 - Γκραν Πρι Κίνας

Ο κοροναϊός που εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς στην Κίνα αλλά και σε άλλες χώρες σταδιακά, απειλεί τη διοργάνωση του Γκραν Πρι της Σανγκάης, αν μέχρι το τριήμερο 17 – 19 Απριλίου δεν έχει υπάρξει επαρκής αντιμετώπιση.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στην 42η θέση σε σύνολο 82 συμμετεχόντων συνεχίζουν οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 στο ράλι Μόντε Κάρλο, μετά το τέλος του 2ου σκέλους. 

Βρίσκονται μάλιστα στην 6η θέση της κλάσης RC4 στην οποία συνεχίζουν 20 πληρώματα. 

Volvo

Μετά το facelift που δέχτηκε το 2019, το επόμενο βήμα στην πορεία του XC90 είναι να υπάρξει μία νέα γενιά, κάτι το οποίο αναμένεται να συμβεί το 2022.

Tesla

Η Tesla είναι βάσει χρηματιστηριακής αξίας η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις είναι πολύ χαμηλότερες από τους περισσότερους ανταγωνιστές της.

Νέα Skoda Octavia RS

Οι πληροφορίες που ήθελαν την ισχυρότερη έκδοση RS της νέας Octavia να συνδυάζεται με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, τελικά επιβεβαιώθηκαν από την ίδια τη Skoda.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Το μεγαλύτερο σκέλος του ράλι Μόντε Κάρλο με 122 χλμ. Ειδικών Διαδρομών ολοκληρώθηκε με τους Οζιέ-Ινγκρασιά να έχουν φέρει το Toyota Υaris WRC στην πρώτη θέση.