Είστε εδώ

News

Αερόσακος γονάτων: Προσφέρει προστασία ή έτσι νομίζουμε;

του Σωτήριου Χάλλα

Η γενική αντίληψη που έχουμε σχεδόν όλοι είναι ότι οι αερόσακοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιβίωσης των επιβατών ενός αυτοκινήτου σε περίπτωση σύγκρουσης και ότι τους προφυλάσσουν από σοβαρούς τραυματισμούς.

Ωστόσο, το παραπάνω ίσως να μην ισχύει απόλυτα για τους αερόσακους γονάτων. Ξεκινώντας από εκείνον του οδηγού, οι αερόσακοι επεκτάθηκαν στον συνοδηγό, μετά τοποθετήθηκαν στα πλαϊνά των εμπρός καθισμάτων και συμπληρώθηκαν από τους τύπου κουρτίνας. Μία από τις τελευταίες προσθήκες ήρθε περίπου πριν από 20 χρόνια και πρόκειται για τον αερόσακο στα γόνατα του οδηγού.

Ο βασικός σκοπός της τοποθέτησής του είναι να μειωθούν οι τραυματισμοί των οδηγών στα πόδια, όμως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ίσως να μην είναι όσο αποτελεσματικός φαίνεται εκ πρώτης όψεως.

Ο οργανισμός Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) των Η.Π.Α. μελέτησε 400 ελεγχόμενες συγκρούσεις που έγιναν στο πλαίσιο δοκιμών διαφόρων αυτοκινήτων και στοιχεία πραγματικών συγκρούσεων από 14 πολιτείες. Το αποτέλεσμα στο οποίο κατέληξε είναι ότι τα κέρδη από τη χρήση του αερόσακου γονάτων είναι πολύ μικρά και ότι σε κάποιες, ελάχιστες, περιπτώσεις αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού.

Το τελευταίο συμβαίνει όταν η σύγκρουση γίνεται πλαγιομετωπικά από τη μεριά του οδηγού και επηρεάζει το χαμηλότερο μέρος των ποδιών καθώς και τον δεξιό μηρό. Ωστόσο, επειδή με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η κίνηση που θα κάνει το σώμα κατά την πρόσκρουση, μειώνεται και ο κίνδυνος τραυματισμός του κεφαλιού, ελαφρώς.

Σε πραγματικές συγκρούσεις, ο IIHS αναφέρει ότι η ποσοστιαία μείωση του κινδύνου για τραυματισμό που προσφέρει ο αερόσακος γονάτων φτάνει μόλις το 0.5%.

Σύμφωνα με τον IIHS οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν τη χρήση των αερόσακων οδηγού ώστε να περνάνε πιο εύκολα τις δοκιμές πρόσκρουσης όπου οι “κούκλες”  που χρησιμοποιούνται δεν φοράνε τη ζώνη ασφαλείας, καθώς θα μπορούσε να βοηθήσει σε μια τέτοια περίπτωση, όμως δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα για να καταλήξει σε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα.

Σχετικά άρθρα

Ferrari

Στη Scuderia ετοιμάζονται για την επόμενη παράσταση, το νυχτερινό Γκραν Πρι στην πίστα της Σιγκαπούρης, 22 Σεπτεμβρίου, αλλά το άρωμα από τη μεθυστική νίκη στην πίστα της Μόντσα, μπροστά στους χιλιάδες tifosi, επικρατεί ακόμα. 

Ράλι Τουρκίας-3ο σκέλος

Το 3ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Τουρκίας περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές, 38,62 χλμ. 

H τελευταία Ειδική Διαδρομή, η power stage που δίνει έξτρα βαθμούς στους 5 ταχύτερους είναι 7,05 χλμ. 

Lamborghini Sian FKP 37

Τι να σημαίνει άραγε το FKR 37 που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο το οποίο αποκάλυψε σε παγκόσμια πρώτη η Lamborghini στην έκθεση της Φρανκφούρτης. 

Pirelli P Zero

Η μεγαλύτερη αλλαγή στους κανονισμούς στη Formula 1 θα έρθει το 2021. 

Και αυτή η αλλαγή έχει να κάνει με τα ελαστικά που από 13 ιντσών με υψηλό προφίλ, θα περάσουν στα ελαστικά 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ.

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Και όμως τα Citroen boys συνεχίζουν αλώβητα τον αγώνα, τη στιγμή που ο Τάνακ εγκατέλειψε από ηλεκτρονικά και ο Νεβίλ συνεχίζει μεν, αλλά πολύ πίσω δε λόγω εξόδου. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Η ηλεκτρονική μονάδα του Toyota Yaris WRC έθεσε εκτός τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας Τάνακ-Γιερβόγια πριν την ολοκλήρωση του 2ου σκέλους στο ράλι Τουρκίας. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Το δεύτερο σκέλος του ράλι Τουρκίας δεν ξεκίνησε καλά για τους Νεβίλ-Γκιλσούλ.

Στην 1η Ειδική Διαδρομή σε μια κλειστή στροφή ο Νεβίλ λόγω σκόνης δεν είδε την πέτρα που «καραδοκούσε». Με αποτέλεσμα να βγουν από το δρόμο, να χάσουν 4 λεπτά και να πέσουν πολύ πίσω στην γενική κατάταξη. 

Μεταγραφικό παζάρι

Αυτή τη στιγμή, είναι λίγες οι θέσεις στη Formula 1 που δεν έχουν καλυφτεί για την επόμενη χρονιά και μία από τις πιο επιθυμητές, είναι εκείνη που αυτή τη στιγμή καταλαμβάνει ο Ρομέν Γκροζάν, στην ομάδα της Haas.

Tesla

Σχεδόν όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων περνάνε από το Νίρμπουργκρινγκ για να κάνουν χρόνο ή ακόμα και κάποιο ρεκόρ, όμως μέχρι τώρα η Tesla έδειχνε να αδιαφορεί πλήρως για την εμβληματική πίστα.

SEAT

Την εταιρική της κοινωνική ευθύνη απέδειξε για ακόμα μια φορά η SEAT με μια κίνηση που στόχο έχει να ωφελήσει το περιβάλλον.