Είστε εδώ

New Models

Skoda Kamiq: Η adventure έκδοση του Scala

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πρώτα από όλα να δούμε από πού προέρχεται η ονομασία Kamiq.

Προέρχεται λοιπόν από τη γλώσσα των Inuit, μια φυλή που ζει στο Βόρειο Καναδά και τη Γροιλανδία και σημαίνει κάτι που ταιριάζει τέλεια σε κάθε κατάσταση - σαν ένα δεύτερο δέρμα.

Επίσης η Skoda ακολουθεί τη στρατηγική στην ονομασία των SUV μοντέλων της, καθώς αρχίζουν με το “K” και τελειώνουν με “q”. (Kodiaq, Karoq).

To αυτοκίνητο βασίζεται στην νέα πλατφόρμα του ομίλου VW, την MQB-AO και έρχεται με εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος, 4,241 χλστ./ 1,793 χλστ./ 1,545 χλστ.  ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 39 χλστ., τονίζοντας έτσι την “off –road” καταγωγή του.

Για το χώρο των αποσκευών το Kamiq προσφέρει 400 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη.

Σχεδιαστικά το Kamiq φέρει διαφορετική σχεδίαση από το «αδερφό» Scala. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχούν  τα δύο επίπεδα φώτων (LED στάνταρ) και τον αεραγωγό που διατρέχει όλον τον προφυλακτήρα.

Στο πλαϊνό μέρος ξεχωρίζουν, οι ράγες οροφής η ακμή και οι ζάντες αλουμινίου 16/17/18 ιντσών που προσθέτουν στην εμφάνιση.

Στο πίσω μέρος διαφορετικός είναι ο προφυλακτήρας και η δεύτερη σειρά των φώτων.

Το εσωτερικό που ξεδιπλώνει την καινούργια σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού, φέρει την υπογραφή του Έλληνα σχεδιαστή Δημήτρη Δαρκούδη.

Το βλέμμα πάντως μαγνητίζεται από την οθόνη αφής που βρίσκεται εργονομικά τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και αναλόγως του μοντέλου είναι 6,5-9,2 ίντσες.

Πάμε τώρα στους κινητήρες.

Το Kamiq θα διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης TSI.

Ο ένας, ενός λίτρου απόδοσης 95 και 116 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα και ο δεύτερος 1.500 κ.εκ.  απόδοσης 150 ίππων. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι ο γνωστός TDI 1,6 λίτρων, 116 ίππων. Τόσο ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας όσο και ο πετρελαιοκινητήρας θα διατίθενται στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Αργότερα, αναμένεται ο 1.0 G-TEC των 90 ίππων με φυσικό αέριο (CNG), που πρώτη φορά τοποθετείται σε SUV της Skoda, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. 

Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και με το Sport Chassis Control – μία κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της οδήγησης μεταξύ normal και sport με τη χρήση του Driving Mode Select, ενώ μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 10 χλστ.

Για όσους διαθέτουν κάποιο φουσκωτό, ή τροχόσπιτο το Kamiq εξοπλίζεται με ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο. 

Σε ό,τι αφορά την οδική του συμπεριφορά, προσεχώς, καθώς θα το οδηγήσουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Τουρκίας-3ο σκέλος

Το 3ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Τουρκίας περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές, 38,62 χλμ. 

H τελευταία Ειδική Διαδρομή, η power stage που δίνει έξτρα βαθμούς στους 5 ταχύτερους είναι 7,05 χλμ. 

Lamborghini Sian FKP 37

Τι να σημαίνει άραγε το FKR 37 που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο το οποίο αποκάλυψε σε παγκόσμια πρώτη η Lamborghini στην έκθεση της Φρανκφούρτης. 

Pirelli P Zero

Η μεγαλύτερη αλλαγή στους κανονισμούς στη Formula 1 θα έρθει το 2021. 

Και αυτή η αλλαγή έχει να κάνει με τα ελαστικά που από 13 ιντσών με υψηλό προφίλ, θα περάσουν στα ελαστικά 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ.

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Και όμως τα Citroen boys συνεχίζουν αλώβητα τον αγώνα, τη στιγμή που ο Τάνακ εγκατέλειψε από ηλεκτρονικά και ο Νεβίλ συνεχίζει μεν, αλλά πολύ πίσω δε λόγω εξόδου. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Η ηλεκτρονική μονάδα του Toyota Yaris WRC έθεσε εκτός τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας Τάνακ-Γιερβόγια πριν την ολοκλήρωση του 2ου σκέλους στο ράλι Τουρκίας. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Το δεύτερο σκέλος του ράλι Τουρκίας δεν ξεκίνησε καλά για τους Νεβίλ-Γκιλσούλ.

Στην 1η Ειδική Διαδρομή σε μια κλειστή στροφή ο Νεβίλ λόγω σκόνης δεν είδε την πέτρα που «καραδοκούσε». Με αποτέλεσμα να βγουν από το δρόμο, να χάσουν 4 λεπτά και να πέσουν πολύ πίσω στην γενική κατάταξη. 

Μεταγραφικό παζάρι

Αυτή τη στιγμή, είναι λίγες οι θέσεις στη Formula 1 που δεν έχουν καλυφτεί για την επόμενη χρονιά και μία από τις πιο επιθυμητές, είναι εκείνη που αυτή τη στιγμή καταλαμβάνει ο Ρομέν Γκροζάν, στην ομάδα της Haas.

Tesla

Σχεδόν όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων περνάνε από το Νίρμπουργκρινγκ για να κάνουν χρόνο ή ακόμα και κάποιο ρεκόρ, όμως μέχρι τώρα η Tesla έδειχνε να αδιαφορεί πλήρως για την εμβληματική πίστα.

SEAT

Την εταιρική της κοινωνική ευθύνη απέδειξε για ακόμα μια φορά η SEAT με μια κίνηση που στόχο έχει να ωφελήσει το περιβάλλον.

Ράλι ΔΕΘ

Όταν τις συμμετοχές κοσμούν αυτοκίνητα που βλέπουμε σε αγώνες του WRC, άρωμα Ευρώπης φέρνουν και στα λιμνάζοντα νερά των Ελληνικών αγώνων.