Είστε εδώ

New Models

Νέο Skoda Scala : Στοχεύει στο ψηλότερο σκαλοπάτι της κατηγορίας

του Γιώργου Ψαρρά

Εδώ και καιρό δεσμίδες φωτός έπεφταν πάνω στο νέο hatchback μοντέλο της τσέχικης εταιρείας δίνοντας μας μικρές γεύσεις γύρω από αυτό.

Ήρθε όμως η ώρα της αποκάλυψης και η Skoda άναψε όλους τους προβολείς πάνω από το νέο Scala, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Τελ Αβίβ. H ονομασία του προέρχεται από τη λατινική λέξη “scala” που σίγουρα καταλαβαίνετε ότι σημαίνει σκάλα. Aποτελεί ανεπίσημα το διάδοχο του Rapid Spaceback, ενώ αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Vision RS που γνωρίσαμε πρόσφατα στο Σαλόνι του Παρισιού.

Πρόκειται για ένα μοντέλο με κόμπακτ διαστάσεις καθώς έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.471 χλστ. Σημειώστε ότι είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου Volkswagen. Παράλληλα η Skoda τονίζει πως το νέο Scala εκφράζει μια νέα σχεδιαστική της γλώσσα, η οποία μάλιστα θα εφαρμοστεί και σε μελλοντικά της μοντέλα. Το βλέμμα μαγνητίζουν οι εμπρός στάνταρ Led προβολείς με τις έντονες ακμές και τα νέας σχεδίασης επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα.

Στα ενδότερα τώρα του νέου Scala ξεχωρίζει η μεγάλη κεντρική και ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) που θα υποστηρίζει το νέο σύστημα πολυμέσων της Skoda, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) που θα είναι ο μεγαλύτερος (10,25 ιντσών) στην κατηγορία. Λίγο πιο κάτω από την οθόνη αφής έχουν τοποθετηθεί τα περιστροφικά στρογγυλά χειριστήρια, τα κουμπιά και η οθόνη του κλιματισμού.

Μια ακόμα σχεδιαστική λεπτομέρεια είναι οι πλευρικοί αεραγωγοί που επεκτείνονται ελαφρώς προς τα πάνελ των θυρών ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους. Διαθέτει και ατμοσφαιρικό κρυφό Led φωτισμό δυο αποχρώσεων. Όπως σε κάθε Skoda έτσι και στο νέο Scala η εσωτερική ευρυχωρία θα είναι ένα από τα προσόντα του, κάτι που οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.649 χλστ.

Συγκεκριμένα, οι πίσω επιβάτες θα έχουν 73 χλστ. χώρο για τα γόνατα τους, όπως συμβαίνει στη μεγαλύτερη Octavia και 982 χλστ. «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι το νέο Scala θα έχει πλεονέκτημα και στο χώρο αποσκευών, καθώς αυτός θα προσφέρει 467 λίτρα, τα οποία επεκτείνονται στα 1.410 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Σύμφωνα με τη τσέχικη εταιρεία το νέο Scala θα προσφέρεται με μια γκάμα πέντε κινητήρων, η ισχύς των οποίων θα κυμαίνεται από 90 έως 150 ίππους, ενώ όλοι θα πληρούν τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Ο υπερτροφοδοτούμενος TSI του ενός λίτρου κάτω από το καπό του νέου Scala θα αποδίδει 95 και 115 ίππους, σε συνεργασία με μηχανικό κιβώτιο 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα. Στην ισχυρότερη έκδοση θα διατίθεται και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Τις υπηρεσίες του στο νέο Scala θα προσφέρει και ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI των 150 ίππων συνδυασμένος με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Σημειώστε ότι όλοι οι βενζινοκινητήρες του νέου Scala φέρουν φίλτρο σωματιδίων. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων θα υπάρχει μόνο ο 1.6 TDI των 115 ίππων με ροπή 250 Nm συνοδευόμενος από μηχανικό 6αρι κιβώτιο ή αυτόματο 7 σχέσεων DSG. Ενδιαφέρον θα έχει και η έκδοση φυσικού αερίου G-TEC με «χιλιάρη» τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 90 ίππων παρέα με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο.

Αρκετά σκαλιά ψηλά από πλευράς εξοπλισμού θα βρίσκεται το νέο Scala διαθέτοντας ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, ειδική θήκη για ομπρέλα στο τοίχωμα της πόρτας του οδηγού και εννέα αερόσακους. Επίσης το νέο Scala θα προσφέρεται με υπηρεσία κλήσης έκτακτης ανάγκης και με το προαιρετικό “Sport Chassis Preset” με τα προγράμματα Sport και Normal που προσαρμόζει ανάλογα τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

Το λανσάρισμα του νέου Scala στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.