Είστε εδώ

New Models

Νέο Skoda Scala : Στοχεύει στο ψηλότερο σκαλοπάτι της κατηγορίας

του Γιώργου Ψαρρά

Εδώ και καιρό δεσμίδες φωτός έπεφταν πάνω στο νέο hatchback μοντέλο της τσέχικης εταιρείας δίνοντας μας μικρές γεύσεις γύρω από αυτό.

Ήρθε όμως η ώρα της αποκάλυψης και η Skoda άναψε όλους τους προβολείς πάνω από το νέο Scala, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Τελ Αβίβ. H ονομασία του προέρχεται από τη λατινική λέξη “scala” που σίγουρα καταλαβαίνετε ότι σημαίνει σκάλα. Aποτελεί ανεπίσημα το διάδοχο του Rapid Spaceback, ενώ αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Vision RS που γνωρίσαμε πρόσφατα στο Σαλόνι του Παρισιού.

Πρόκειται για ένα μοντέλο με κόμπακτ διαστάσεις καθώς έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.471 χλστ. Σημειώστε ότι είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου Volkswagen. Παράλληλα η Skoda τονίζει πως το νέο Scala εκφράζει μια νέα σχεδιαστική της γλώσσα, η οποία μάλιστα θα εφαρμοστεί και σε μελλοντικά της μοντέλα. Το βλέμμα μαγνητίζουν οι εμπρός στάνταρ Led προβολείς με τις έντονες ακμές και τα νέας σχεδίασης επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα.

Στα ενδότερα τώρα του νέου Scala ξεχωρίζει η μεγάλη κεντρική και ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής (από 6,5 έως 9,2 ίντσες) που θα υποστηρίζει το νέο σύστημα πολυμέσων της Skoda, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) που θα είναι ο μεγαλύτερος (10,25 ιντσών) στην κατηγορία. Λίγο πιο κάτω από την οθόνη αφής έχουν τοποθετηθεί τα περιστροφικά στρογγυλά χειριστήρια, τα κουμπιά και η οθόνη του κλιματισμού.

Μια ακόμα σχεδιαστική λεπτομέρεια είναι οι πλευρικοί αεραγωγοί που επεκτείνονται ελαφρώς προς τα πάνελ των θυρών ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους. Διαθέτει και ατμοσφαιρικό κρυφό Led φωτισμό δυο αποχρώσεων. Όπως σε κάθε Skoda έτσι και στο νέο Scala η εσωτερική ευρυχωρία θα είναι ένα από τα προσόντα του, κάτι που οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.649 χλστ.

Συγκεκριμένα, οι πίσω επιβάτες θα έχουν 73 χλστ. χώρο για τα γόνατα τους, όπως συμβαίνει στη μεγαλύτερη Octavia και 982 χλστ. «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι το νέο Scala θα έχει πλεονέκτημα και στο χώρο αποσκευών, καθώς αυτός θα προσφέρει 467 λίτρα, τα οποία επεκτείνονται στα 1.410 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Σύμφωνα με τη τσέχικη εταιρεία το νέο Scala θα προσφέρεται με μια γκάμα πέντε κινητήρων, η ισχύς των οποίων θα κυμαίνεται από 90 έως 150 ίππους, ενώ όλοι θα πληρούν τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Ο υπερτροφοδοτούμενος TSI του ενός λίτρου κάτω από το καπό του νέου Scala θα αποδίδει 95 και 115 ίππους, σε συνεργασία με μηχανικό κιβώτιο 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα. Στην ισχυρότερη έκδοση θα διατίθεται και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Τις υπηρεσίες του στο νέο Scala θα προσφέρει και ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI των 150 ίππων συνδυασμένος με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Σημειώστε ότι όλοι οι βενζινοκινητήρες του νέου Scala φέρουν φίλτρο σωματιδίων. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων θα υπάρχει μόνο ο 1.6 TDI των 115 ίππων με ροπή 250 Nm συνοδευόμενος από μηχανικό 6αρι κιβώτιο ή αυτόματο 7 σχέσεων DSG. Ενδιαφέρον θα έχει και η έκδοση φυσικού αερίου G-TEC με «χιλιάρη» τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 90 ίππων παρέα με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο.

Αρκετά σκαλιά ψηλά από πλευράς εξοπλισμού θα βρίσκεται το νέο Scala διαθέτοντας ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, ειδική θήκη για ομπρέλα στο τοίχωμα της πόρτας του οδηγού και εννέα αερόσακους. Επίσης το νέο Scala θα προσφέρεται με υπηρεσία κλήσης έκτακτης ανάγκης και με το προαιρετικό “Sport Chassis Preset” με τα προγράμματα Sport και Normal που προσαρμόζει ανάλογα τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

Το λανσάρισμα του νέου Scala στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Τουρκίας

Το αποτέλεσμα στο ράλι Τουρκίας, ανακάτεψε την τράπουλα σε ό,τι έχει να κάνει με την διεκδίκηση του τίτλου, με τους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Citroen C3 WRC να κερδίζουν τον πιο δύσκολο και σκληρό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι Τάνακ-Γιερβόεγια να εγκαταλείπουν από τα ηλεκτρονικά του Toyota Ya

Ferrari

Κατά κοινή παραδοχή φέτος ο κινητήρας της Ferrari είναι σαφώς ισχυρότερος από εκείνους των Mercedes, Renault και Honda, κάτι το οποίο κάνει τα στελέχη των κατασκευαστών να απορούν τι είναι αυτό που έχουν σκεφτεί στην ιταλική ομάδα.

Nissan Titan

Όταν ο Τζέιμ Σκου διαγνώστηκε με μια σπάνια και επιθετική μορφή καρκίνου αποφάσισε να ιδρύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό “The Send It”.

ERC

Μεταξύ 27-29 Σεπτεμβρίου με βάση τη Λευκωσία, εκκίνηση και τερματισμό στο παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων, διεξάγεται το ράλι Κύπρου.

7ος γύρος  του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC), 4ος γύρος του πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής αλλά και 5ος γύρος του Παγκυπρίου πρωταθλήματος Ράλι.

Citroen

Φανατικοί οπαδοί της Citroen δεν υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Η συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής της γαλλικής εταιρείας τους έδωσε ακόμα μια σημαντική αφορμή να γιορτάσουν το πάθος τους για τα ιστορικά μοντέλα της Citroen.

11ο P.I.C.K.

Για ακόμα μία χρονιά το P.I.C.K. συγκέντρωσε πλήθος κόσμου που απόλαυσε τους αγώνες των καρτ, αλλά και οδηγών που μπόρεσαν να αγωνιστούν μεταξύ τους με ασφαλή τρόπο στο κέντρο μιας πόλης, ευκαιρία που δεν έχουν ξανά μέσα στη χρονιά.

Volkswagen Type 2

Ο χρόνος δε φέρθηκε ευγενικά στο συγκεκριμένο Volkswagen Type 2 του 1966, το οποίο βρέθηκε αρκετά ταλαιπωρημένο και γερασμένο.

Lichtenburg 400

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο είχε την πρώτη επίσημη γεύση από αγώνες τύπου Ντακάρ, οδηγώντας το Toyota Hilux στον αγώνα Lichtenburg 400,  5ος γύρος για το πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής.

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.