Είστε εδώ

New Models

Νέο Dacia Duster: Περισσότερο SUV

του Σωτήριου Χάλλα

Όταν παρουσιάζεται ένα μοντέλο χρησιμοποιούμε σχετικά αβίαστα τον όρο “νέο”, εδώ όμως ο χαρακτηρισμός αυτός αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα, αφού η δεύτερη γενιά του Duster είναι τόσο πολύ καλύτερη από την παλιά που θα μπορούσε να έχει λανσαριστεί ακόμα και ως ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Παρατηρώντας τη σιλουέτα του γίνεται αντιληπτό ότι έχει εκσυγχρονιστεί η εικόνα του καθώς υπάρχουν αισθητικές παρεμβάσεις σε κάθε σημείο που πέφτει το μάτι.

Επιπλέον  δεν υπάρχει περίπτωση να μην καταλάβεις αμέσως ότι πρόκειται για Duster και αυτό ακριβώς ήθελαν να πετύχουν οι άνθρωποι της Dacia. Να κάνουν τη σχεδίασή του πιο σύγχρονη αλλά χωρίς να χάσει την αναγνωρισιμότητά του.

Από τις βασικές αλλαγές είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν νέο σχήμα και έχουν μετακινηθεί στα άκρα του αμαξώματος ώστε το αυτοκίνητο να δείχνει πιο μεγάλο και πιο στιβαρό. Σε διαφορετική θέση βρίσκονται οι προβολείς ομίχλης, νέα σχεδίαση φέρει η μάσκα καθώς και η ποδιά προστασίας, ενώ οι ακμές στο καπό του κινητήρα προσθέτουν στην όλη εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Στα πλαϊνά του αμαξώματος συναντάμε μεγαλύτερους και πιο σύγχρονους καθρέφτες, τα πίσω παράθυρα έχουν μικρύνει ενώ μικρή αύξηση βλέπουμε στα μπροστινά παράθυρα. Ταυτόχρονα μια σχεδιαστική λεπτομέρεια διακρίνεται στα μπροστινά φτερά.  

Νέα σχεδίαση φέρουν οι μπάρες οροφής όπου αναγράφεται το όνομα του μοντέλου, όπως και στην πρώτη γενιά του Duster, αλλά με διαφορετική γραμματοσειρά.

Νέα σχεδίαση φέρουν και οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Στο πίσω μέρος υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα και ποδιά, ενώ έχει αφαιρεθεί και η ξεχωριστή κλειδαριά.

Πιο σημαντικές αλλαγές έχουμε στο εσωτερικό, όπου συναντάμε νέο ταμπλό με 74 χλστ. πιο ψηλά τοποθετημένο και με την έγχρωμη οθόνη να βρίσκεται πολύ κοντά στο βλέμμα του οδηγού.  

Νέα είναι επίσης τα υλικά με σκληρό πλαστικό στο ταμπλό αλλά αφρώδες στις πόρτες.

Νέα σχεδίαση φέρει και το τιμόνι, όπως και οι περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού, καθώς και μια επιπλέον σειρά διακοπτών που βρίσκονται κάτω από την οθόνη και λόγω σχήματος η Dacia τους ονομάζει  «πλήκτρα πιάνου».

Στο θέμα του πορτ-μπαγκαζ το νέο SUV προσφέρει 478 λίτρα στη 2κίνητη έκδοση και 467 στην 4κίνητη με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη, ενώ αναδιπλωμένα ο εκμεταλλεύσιμος χώρος αγγίζει τα 1.478 λίτρα.   

Σε ο,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις το μήκος είναι 4,34 μ., το πλάτος 1,80 μ. και το ύψος 1,682 μ. χωρίς τις ράγες οροφής.

Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ.

Ας περάσουμε όμως στους κινητήρες.

Οι κινητήρες , που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ο βενζινοκινητήρας των 1.200 κ.εκ turbo με 125 ίππους σε 4Χ2 και 4Χ4 με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο καθώς και ο πετρελαιοκινητήρας των 1.500 κ.εκ. με 90 ίππους και 110 , επίσης σε 2κίνητες ή 4κίνητες εκδόσεις με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο.

Αργότερα αναμένεται και ο ατμοσφαιρικός βενζίνης των 1.600 κ.εκ., που όμως «περνάει» στο περιθώριο όταν έχεις να επιλέξεις το βενζινοκίνητο 1.2 TCe ή το diesel 1.5 dCi.

Στο θέμα της κατανάλωσης η μικτή για την έκδοση 1.2 κυμαίνεται μεταξύ 6.2 -6.4 λίτρα/100 χλμ. με τα C02 μεταξύ 138 και 145 γρμ./χλμ.

Για την πετρελαιοκίνητη μεταξύ 4.4 -4.8 λίτρα/100 χλμ. με C02 μεταξύ 115-123 γρμ./χλμ.  

Oδηγώντας και τις δύο εκδόσεις διαπιστώσαμε το πιο σαφές τιμόνι σε σχέση με το Duster πρώτης γενιάς.

Εκεί όμως που πραγματικά το χαρήκαμε ήταν στην off-road διαδρομή.  Ακόμα και οι 2κίνητες εκδόσεις λόγω απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος μπορούν να πάνε τους επιβάτες πολύ πιο πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος μέχρι να «παραπονεθεί» ο μπροστινός άξονας.  Πραγματική εντύπωση όμως μας έκανε η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου που το οδηγήσαμε στην ειδικά διαμορφωμένη off – road διαδρομή  που δημιούργησαν οι άνθρωποι της Dacia στα λατομεία Πεντέλης.

Ενδεικτικό των δυνατοτήτων του μοντέλου είναι ότι διαθέτει τρία προφίλ λειτουργίας που ελέγχουν το πώς θα μεταδίδεται η κίνηση στους τροχούς. Στο πρώτο η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, στο δεύτερο το σύστημα επιλέγει αυτόματα πότε θα στείλει δύναμη και πίσω ενώ υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος 50/50 μεταξύ των δύο αξόνων. Η επιλογή γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη δίπλα στο κάθισμα του οδηγού.

Εκεί μπορέσαμε να δούμε τη χρήση στοιχείων όπως το Σύστημα Ελέγχου Κατάβασης και των τεσσάρων καμερών με τις οποίες εξοπλίζεται. Οι τέσσερις αυτές κάμερες αποτελούν μια πρωτοπορία καθώς εκτός από την κλασική στην πίσω μεριά του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο στην κάτω μεριά των καθρεφτών και μία στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Η μπροστά κάμερα είναι πολύ βοηθητική σε εκτός δρόμου διαδρομές κυρίως όταν το αυτοκίνητο αντιμετωπίζει μια απότομη κατηφόρα καθώς δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να δει τι υπάρχει μπροστά του.

Επίσημα τιμές δεν ανακοινώθηκαν, αλλά  θα είναι λίγο αυξημένες σε σχέση με τις σημερινές αλλά από την άλλη η βελτίωση του αυτοκινήτου είναι τόσο μεγάλη που δικαιολογεί αυτή την αύξηση.

Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το πόσο σημαντικό είναι το γεγονός ότι η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου γίνεται στην Ελλάδα. Τις ημέρες που θα διαρκέσει η παρουσίαση την χώρα μας θα επισκεφτούν πάνω από 540 δημοσιογράφοι  με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο προβολής για τη χώρα.

Σχετικά άρθρα

Renault Megane R.S. Trophy

Ανεβάζει τον πήχη η Renault παρουσιάζοντας το Megane στην έκδοση R.S. Trophy με κινητήρα 1.800 κ.εκ. απόδοσης 300 ίππων με 420 Nm ροπής, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen

Nissan Leaf

Από τα άδυτα του αγωνιστικού τμήματος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας πέρασε το ηλεκτροκίνητο Leaf, και «βγήκε» πιο άγριο και πιο επιθετικό. 

McLaren

Η παράδοση της πρώτης από τις μόλις 500 McLaren Senna σίγουρα αποτελεί είδηση, ειδικά όταν διαθέτει ένα πλούσιο πακέτο εξατομίκευσης.

Toyota Hilux

Στην ετήσια αεροπορική επίδειξη “Flying Legends” που πραγματοποιήθηκε στο βρετανικό αεροδρόμιο του Ντάξφορντ, συμμετείχε το Toyota Hilux.

Volkswagen Polo R5

Με τον Ερίκ Καμιλί πίσω από το τιμόνι συνεχίστηκαν οι δοκιμές του Volkswagen Polo R5 επι Ισπανικού εδάφους στην περιοχή της Καταλονίας. Μάλιστα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν τα ασφάλτινα ελαστικά P Zero της Pirelli και όπως έδειξαν οι τηλεμετρίες το κράτημα ικανοποίησε την ομάδα. Το αυτοκίνητο

P.I.C.K. Πάτρας

Στην γιορτή του καρτ, στο Διεθνές Σιρκουί Καρτ της Πάτρας, πιο γνωστό ως P.I.C.K., οι οδηγοί που συμμετέχουν στο θεσμό ΙΑΜΕ θα δώσουν το παρών. 

Kirkos lubricants & batteries house

Οι Δημήτρης και Μίλτος Κύρκος στην οδό Λένορμαν 184, στον Κολωνό, δημιούργησαν το Kirkos lubricants & batteries house.

EuroNCAP

H τεχνολογική υπεροχή του νέου Ford Focus αναδεικνύεται και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP το βαθμολόγησε με πέντε αστέρια.

ERC-Ράλι Ρώμης

Μερικές 10ετίες πριν τα Fiat 124 Abarth ήταν αυτά που έδιναν το τόνο σε κάθε μορφής αγώνων.

Ferrari Dino

Μπορεί να μην ήταν η πιο ισχυρή Ferrari που κατασκευάστηκε επί εποχής Έντσο Φεραρι, αλλά ήταν ίσως το πιο αγαπημένο μοντέλο του ιδρυτή της θρυλικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.