Είστε εδώ

New Models

Νέο Citroen Ami: To φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο

του Γιώργου Ψαρρά

Στόχος του νέου Citroen Ami είναι να γίνει ο καλύτερος φίλος μας στις βόλτες εντός της πόλης, ενώ έχει όλα τα απαραίτητα προσόντα για να τα καταφέρει.

Είναι έξυπνο, μοντέρνο, κατάλληλο σχεδόν για όλους, απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον, οικονομικό στη χρήση και χωράει παντού. Το βασικότερο ωστόσο ατού του, σύμφωνα με τη Citroen, είναι ότι μιλάμε για το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της αγοράς.

Θα ξεκινήσουμε λοιπόν την περιγραφή του λιλιπούτειου Ami από το δάπεδο του, καθώς εκεί βρίσκεται ενσωματωμένη μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,5 kWh, η οποία πλήρως φορτισμένη προσφέρει αυτονομία 70 χλμ, ενώ δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 6 kW.

Πριν βιαστείτε ένα πείτε ότι η αυτονομία του είναι αρκετά χαμηλή, να ξεκαθαρίσουμε ότι το νέο Ami είναι μια εναλλακτική λύση, με ανάλογο χαμηλό κόστος χρήσης όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ τα αστικά τείχη αποτελούν τα σύνορα του.

Η φόρτιση της μπαταρίας από πρίζα 220V διαρκεί 3 ώρες, ενώ το νέο Ami μπορεί να συνδεθεί επίσης με wall box και δημόσια σημεία φόρτισης. Σημειώνεται ακόμα ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το νέο Ami δε ξεπερνά τα 45 χλμ./ώρα.

Μέσα στα στενά της πόλης κινείται αθόρυβα και εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία το νέο Ami βασίζεται στο Ami One Concept, το οποίο έκανε πρεμιέρα πριν ακριβώς από ένα χρόνο στο Σαλόνι της Γενεύης.

Οι σχεδιαστικές ομοιότητες είναι εμφανέστατες με τις αρκετά συμπαγείς του αναλογίες να αποτελούν το σημείο αναφοράς. Το μήκος, το πλάτος και το ύψος του νέου Ami είναι 2.41 μ., 1.39 μ. και 1.52 μ. αντίστοιχα, ενώ το βάρος του μαζί με τη μπαταρία δεν υπερβαίνει τα 485 κιλά. Οι μανούβρες σίγουρα θα λιγοστέψουν χάρη στον κύκλο στροφής (από τοίχο σε τοίχο) των 7.20 μέτρων.

Παρατηρήστε επίσης ότι οι τροχοί των 14 ιντσών είναι ακροβολισμένοι στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, τους θύλακες αέρα (Airbumps) χαμηλά στις πόρτες, τα διακοσμητικά πολύχρωμα αυτοκόλλητα, τους στρογγυλούς χειροκίνητα ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, τον εμπρός προφυλακτήρα που είναι ολόιδιος με τον πίσω, τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, την πανοραμική οροφή, την αντίθετη φορά που έχουν στο άνοιγμα τους οι δυο πόρτες και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κάνουν αρκετά φωτεινό το αυστηρά διθέσιο εσωτερικό του, αυξάνοντας ταυτόχρονα το επίπεδο της ορατότητας.

Ρετρό στοιχείο, εμπνευσμένο από το ιστορικό 2CV, αποτελεί το χειροκίνητο άνοιγμα των παραθύρων προς τα επάνω. Η Citroen περιγράφει αρκετά ευρύχωρη την καμπίνα του νέου Ami για τα πόδια, τα κεφάλια και τους ώμους των δυο επιβατών του.

Το κάθισμα του οδηγού είναι συρόμενο και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ενώ στα πόδια του συνοδηγού υπάρχει μια εσοχή, στην οποία χωράει όρθια μια μικρή βαλίτσα, ωστόσο αποθηκευτικός χώρος προσφέρεται και πίσω από τα καθίσματα. Μινιμαλιστικό το σκηνικό στα ενδότερα με ιμάντες στις πόρτες αντί για χειρολαβές και μια βάση για στήριξη του smartphone δεξιά του τιμονιού.

Στην πατρίδα του τη Γαλλία το νέο Ami θα μπορούν να το οδηγούν νόμιμα ακόμα και ανήλικοι άνω των 14 ετών (στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες άνω των 16 ετών), καθώς η χρήση του δεν απαιτεί δίπλωμα οδήγησης.

Το βιβλίο των παραγγελιών για το νέο Ami θα ανοίξει στις 30 Μαρτίου αρχικά στη Γαλλία και θα ακολουθήσει λίγους μήνες αργότερα η Ισπανία, η Ιταλία, το Βέλγιο, η Πορτογαλία και η Γερμανία. Οι πρώτες παραδόσεις σε γαλλικό έδαφος εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Ιούνιο.

Στην αγορά της Γαλλίας το νέο Ami θα κοστίζει μόλις 6.000 ευρώ (στην έκδοση Ami Ami με οικολογικό μπόνους 900 ευρώ), ενώ θα μπορεί κανείς να το νοικιάσει ή να το βρει σε στόλους κοινής χρήσης οχημάτων.

Δείτε το παρακάτω video που κατέγραψε το motori κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Ami στο Παρίσι.

Σχετικά άρθρα

Η βόλτα στα άδυτα στο αγωνιστικό τμήμα της Hyundai συνεχίζεται, καθώς η ομάδα αυτή κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές τη χρονιά που μας πέρασε. 

Το WRC ξεκινάει έναν διαγωνισμό όπου οι αναγνώστες θα ψηφίσουν για να αναδείξουν τον καλύτερο οδηγό του παγκοσμίου πρωταθλήματος από τότε που πρωτοξεκίνησε ο θεσμός, το 1979. 

Οι Χάμιλτον και Φέτελ δέχθηκαν τα χρήματα που θα πάρουν για το 2020 να μειωθούν, κ δεδομένου ότι το πρωτάθλημα δε θα αρχίσει πριν τις 14 Ιουνίου (σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο) και ότι το οικονομικό αντίκτυπο για τις ομάδες θα είναι πολύ μεγάλο.

Το να οδηγήσουν οι συνοδηγοί σε μια μόνο Ειδική Διαδρομή, σε όλους τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, ήταν μια ωραία Πρωταπριλιάτικη φάρσα. 

Στο πλαίσιο της συνεχούς έρευνας για πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης, η Mercedes εξετάζει τις δυνατότητες των οργανικών μπαταριών, οι οποίες υπόσχονται να είναι ιδιαίτερα βιώσιμες.

Ένας νέος αόρατος εχθρός για την ανθρωπότητα, ο κορωνοϊός, έχει αφαιρέσει χιλιάδες ζωές και έχει αλλάξει ακόμα περισσότερες, επομένως πρέπει να αμυνθούμε και η Volvo προτείνει την καλύτερη μέθοδο.

H Porsche υποστηρίζει ένθερμα το σύνθημα «μένουμε σπίτι» για να περιορίσουμε την εξάπλωση του κορωνοϊού, ωστόσο γνωρίζει ότι ο εγκλεισμός σε τέσσερις τοίχους ρίχνει τη ψυχολογία.

Με την Αμερική να βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας με τα θύματα του κορωνοϊού, εν τούτοις ανακοινώθηκε το ανανεωμένο πρόγραμμα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Με την ελπίδα ότι ο θανατηφόρος ιός θα αποτελέσει παρελθόν.

Αυτήν την περίοδο λόγω κορωνοϊού το μουσείο της Toyota στην Κολωνία είναι κλειστό. 

Μέχρι στιγμής η McLaren έχει κυκλοφορήσει δύο υβριδικά μοντέλα, την P1 και τη Speedtail, ομως τώρα ετοιμάζεται σταδιακά να κάνει το επόμενο βήμα και να μπει στο χώρο των plug-in υβριδικών.