Είστε εδώ

Motorshow

Pininfarina H2 Speed: Το ταχύτερο υδρογονοκίνητο που έχει φτιαχτεί ποτέ

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί τον Pininfarina να τον ξέρουμε οι περισσότεροι ως οίκο σχεδίασης αλλά μερικές φορές δρα και ως κατασκευαστής και αυτό σκοπεύει να κάνει στην περίπτωση του Pininfarina H2 Speed.

Πρώτη φορά το είχε παρουσιάσει ως πρωτότυπο πριν από δύο χρόνια και πάλι στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και τώρα μας δείχνει την έκδοση παραγωγής.

Το σασί του Pininfarina H2 Speed προέρχεται από αγωνιστικό του Λε Μαν στο οποίο έχει μεγαλώσει το μεταξόνιο και έχει μειωθεί το πλάτος. Επίσης, η θέση οδήγησης έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά για να είναι πιο εύκολη η οδήγησή του. Υπάρχει εισαγωγή αέρα στην οροφή καθώς και στα πλαϊνά του αμαξώματος, shark fin στο πίσω μέρος για να προσφέρει σταθερότητα στις στροφές και μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος για να δημιουργεί της απαραίτητη κάθετη δύναμη μιας και το αυτοκίνητο προορίζεται για χρήση αποκλειστικά σε πίστα.

Παρά τον εντυπωσιακό του σχεδιασμό, ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το κινητήριο σύστημα αφού το Pininfarina H2 Speed χρησιμοποιεί για την κίνησή του, υδρογόνο. Το σύνολο αποτελείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι κινούν μόνο τους πίσω τροχούς και μία ελαφριά κυψέλη υδρογόνου. Η απόδοση φτάνει τους 653 ίππους. Σε συνδυασμό με το βάρος που έχει συγκρατηθεί στα 1.420 κιλά το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 3.4 δευτερολέπτων ενώ η τελική ταχύτητα είναι 300 χλμ./ώρα. Τα νούμερα αυτά, το κάνουν το πιο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Εκτός από το γεγονός ότι οι εκπομπές του είναι αποκλειστικά νερό, ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Pininfarina H2 Speed σε σχέση με τα ηλεκτρικά με μπαταρία είναι ότι ο ανεφοδιασμός του διαρκεί 3 λεπτά, όσο χρειάζεται δηλαδή για να γεμίσει η δεξαμενή υδρογόνου.

Οι Ιταλοί θα κατασκευάσουν μόλις 12 μονάδες του Pininfarina H2 Speed και παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ανακοινώσει τιμή, σίγουρα θα είναι ένα, οικολογικό, παιχνίδι για πολύ λίγους.

Σχετικά άρθρα

BMW iNEXT

Καθώς διεισδύουμε σταδιακά στα ενδότερα της επερχόμενη BMW iNEXT, βλέπουμε ότι ο εσωτερικός της σχεδιασμός μας επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.