Είστε εδώ

Motorshow

Pininfarina H2 Speed: Το ταχύτερο υδρογονοκίνητο που έχει φτιαχτεί ποτέ

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί τον Pininfarina να τον ξέρουμε οι περισσότεροι ως οίκο σχεδίασης αλλά μερικές φορές δρα και ως κατασκευαστής και αυτό σκοπεύει να κάνει στην περίπτωση του Pininfarina H2 Speed.

Πρώτη φορά το είχε παρουσιάσει ως πρωτότυπο πριν από δύο χρόνια και πάλι στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και τώρα μας δείχνει την έκδοση παραγωγής.

Το σασί του Pininfarina H2 Speed προέρχεται από αγωνιστικό του Λε Μαν στο οποίο έχει μεγαλώσει το μεταξόνιο και έχει μειωθεί το πλάτος. Επίσης, η θέση οδήγησης έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά για να είναι πιο εύκολη η οδήγησή του. Υπάρχει εισαγωγή αέρα στην οροφή καθώς και στα πλαϊνά του αμαξώματος, shark fin στο πίσω μέρος για να προσφέρει σταθερότητα στις στροφές και μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος για να δημιουργεί της απαραίτητη κάθετη δύναμη μιας και το αυτοκίνητο προορίζεται για χρήση αποκλειστικά σε πίστα.

Παρά τον εντυπωσιακό του σχεδιασμό, ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το κινητήριο σύστημα αφού το Pininfarina H2 Speed χρησιμοποιεί για την κίνησή του, υδρογόνο. Το σύνολο αποτελείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι κινούν μόνο τους πίσω τροχούς και μία ελαφριά κυψέλη υδρογόνου. Η απόδοση φτάνει τους 653 ίππους. Σε συνδυασμό με το βάρος που έχει συγκρατηθεί στα 1.420 κιλά το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 3.4 δευτερολέπτων ενώ η τελική ταχύτητα είναι 300 χλμ./ώρα. Τα νούμερα αυτά, το κάνουν το πιο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Εκτός από το γεγονός ότι οι εκπομπές του είναι αποκλειστικά νερό, ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Pininfarina H2 Speed σε σχέση με τα ηλεκτρικά με μπαταρία είναι ότι ο ανεφοδιασμός του διαρκεί 3 λεπτά, όσο χρειάζεται δηλαδή για να γεμίσει η δεξαμενή υδρογόνου.

Οι Ιταλοί θα κατασκευάσουν μόλις 12 μονάδες του Pininfarina H2 Speed και παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ανακοινώσει τιμή, σίγουρα θα είναι ένα, οικολογικό, παιχνίδι για πολύ λίγους.

Σχετικά άρθρα

Σε μια όμορφη εκδήλωση η Cyprus Airways ανακοίνωσε την έναρξη  του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει την Αθήνα με την Πάφο.

Η Mercedes εμφανίστηκε τη δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών με ένα νέο σύστημα στο μονοθέσιό της, το οποίο δημιούργησε αμφιβολίες γύρω από τη νομιμότητά του, αλλά και ανησυχία στις άλλες ομάδες σχετικά με την αποτελεσματικότητα.

Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μερικές μόνο παραγράφους 60 χρόνια ιστορίας, επομένως θα δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα γύρω από τη Skoda Octavia.  

Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι επιλογές των ελαστικών για στεγνές συνθήκες πρέπει να γνωστοποιούνται 14 εβδομάδες για μακρινούς αγώνες και 8 εβδομάδες για εντός της Ευρώπης.

Ο Σέρχιο Πέρεθ ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο, στο πρωινό σκέλος της δεύτερης μέρας των χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης, επαναλαμβάνοντας την καλή επίδοση που έκανε την πρώτη μέρα, όταν είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μόλις 0.062 δευτερόλεπτα από τον Μπότας.

Η αλήθεια είναι ότι η γκάμα της DS Automobiles χρειάζεται επέκταση, καθώς αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνο δυο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Το θηρίο της Aston Martin, η Valkyrie το hypercar με τον ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα V12 των 6.5 λίτρων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τον κύκλο δοκιμών πριν αρχίσει να παραδίδεται στους 150 μόνο τυχερούς αυτού του πλανήτη.

Μόνο τόσοι θα την αποκτήσουν…

Στο πλαίσιο συγκέντρωσης των μεγαλύτερων μετόχων της Nissan, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις σχετικά με το γεγονός ότι η ανάκαμψη της εταιρείας γίνεται με αργό ρυθμό, οι οποίες επεκτάθηκαν και στον διευθύνοντα σύμβουλο, Μακότο Ουτσίντα.

Στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, στις 3 Μαρτίου, η Skoda θα παρουσιάσει τη νέα γενιά της Octavia RS, η οποία θα προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης, plug-in υβριδικό σύνολο, καθώς και πετρελαιοκινητήρα.

Με το νέο Landtrek η Peugeot εισέρχεται στην κατηγορία των pickup οχημάτων, η οποία αυξάνεται διαρκώς με πάνω από 2,4 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως.