Είστε εδώ

Motorshow

Opel Corsa - e: Έτσι είναι η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου

του Σωτήριου Χάλλα

Το νέο Corsa που οι φίλοι του αυτοκινήτου μπορούν να δουν στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, στη νέα, έκτη γενιά του θα προσφέρεται και με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση η οποία θα κινείται με μπαταρία, την οποία η Opel εκθέτει στο περίπτερό της.

Η γερμανική μάρκα μας δίνει με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να δούμε από πού προέρχεται η ενέργεια πού καταναλώνουμε όταν οδηγούμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βλέποντας, λοιπόν, την μπαταρία, ας δούμε τι ισχύει σχετικά με τη φόρτιση του Corsa – e.

Το γερμανικό μικρό διατίθεται με δύο επιλογές όσον αφορά τους ενσωματωμένους φορτιστές. Ο πιο μικρός που τοποθετείται στις πιο φτηνές εκδόσεις εξοπλισμού και σε χώρες όπου είναι πιο διαδεδομένο το μονοφασικό ρεύμα έχει ισχύ 7.4 kW. Ανεβαίνοντας έκδοση ή πηγαίνοντας σε αγορές όπου υπάρχει σε μεγάλο ποσοστό τριφασικό ρεύμα, η ισχύς του ενσωματωμένου φορτιστή ανεβαίνει στα 11 kW.

Φυσικά το Corsa – e δεν περιορίζεται στην ισχύ των ενσωματωμένων φορτιστών αφού αν υπάρχει η κατάλληλη εγκατάσταση, μπορεί να φορτίσει μέχρι και με 100 kW.

Επειδή τους περισσότερους από εμάς μας ενδιαφέρει η όσο το δυνατόν ταχύτερη φόρτιση, η Opel δίνει κάποιους ενδεικτικούς χρόνους, ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή. Έτσι, στα 11 kW το Corsa – e χρειάζεται 90 λεπτά για να προστεθεί στην μπαταρία του ενέργεια που θα επαρκεί για 100 χλμ. Ο χρόνος αυτός μειώνεται σε 19 λεπτά όταν η ισχύς του φορτιστή ανέβει στα 50 kW ενώ πέφτει στα 12 λεπτά, με την ισχύ του φορτιστή στα 100 kW.

Να σημειώσουμε ότι η μπαταρία του ηλεκτρικού Corsa έχει χωρητικότητα 50 kWh και η εταιρεία ανακοινώνει ότι επαρκεί για την κάλυψη 340 χλμ.

Η Opel μας πληροφορεί ότι έχει δημιουργήσει αυτό που ονομάζει “ παγκόσμιο καλώδιο φόρτισης”. Επειδή υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι φορτιστών και υποδοχών φόρτισης, οι Γερμανοί δημιούργησαν ένα καλώδιο που είναι συμβατό με τα διαφορετικά πρότυπα και στην άκρη μπορεί να τοποθετηθεί αντάπτορας ώστε να ταιριάξει και η υποδομή φόρτισης.

Ο ιδιοκτήτης μπορεί να βλέπει από το κινητό του το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, να προγραμματίσει πότε θα ξεκινήσει η φόρτιση ώστε να εκμεταλλευτεί το οικονομικότερο τιμολόγιο ρεύματος που ισχύει τη νύχτα και να ορίσει τη θερμοκρασία που θα επικρατεί στην καμπίνα.

Να σημειώσουμε ότι οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν τοποθετήσει την μπαταρία στο πάτωμα ώστε το κέντρο βάρους να βρίσκεται όσο το δυνατόν χαμηλότερα αι να μην επηρεάζονται τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Σχετικά άρθρα

To γράμμα R αποτελεί τη «σφραγίδα» που βάζει η Volkswagen στις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της.

Το 2020 θα είναι η τελευταία χρονιά που θα μπορεί κάποιος να αγοράσει την Giulietta, τουλάχιστον στην τρέχουσα μορφή της, καθώς μέχρι το τέλος του έτους η Alfa Romeo θα έχει σταματήσει την κατασκευή της.

Σύμφωνα με τo Kaspersky Family Report, πάνω από ένας στους τέσσερις (28%) γονείς με παιδί ηλικίας μεταξύ επτά και 12 ετών θεωρούν το επιβλαβές (βίαιο ή σεξουαλικό) περιεχόμενο ως τον σημαντικότερο κίνδυνο που αντιμετωπίζουν τα παιδιά ενώ βρίσκονται online.

Η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης είναι ένα από τα «στοιχήματα» που θέλει να κερδίσει στο εγγύς μέλλον η Volvo.

Σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα το Γκραν Πρι Αγγλίας στην πίστα του Σίλβερστον είναι προγραμματισμένο για τις 19 Ιουλίου. 

Όμως λόγω κορωνοϊού τίποτα δεν είναι σίγουρο για τη διεξαγωγή του κάτι που θα αποφασιστεί στο τέλος Απριλίου. 

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως χρειαστούν ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού.

Η χάραξη πορείας σε περιόδους μεγάλων κρίσεων, όπως αυτή που βιώνουμε με την πανδημία του κορωνοϊού, απαιτεί ψυχραιμία, μεθοδικότητα και γνώσεις.

Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η τελευταία γενιά του Jimny, έχουμε δει πολλές ιδέες για το πώς θα μπορούσε να είναι μια πεντάθυρη έκδοση, όμως καμία μέχρι τώρα δεν ήταν επίσημη.

Με πάνω από 76.500 κρούσματα από την πανδημία του κορωνοϊού στη Γερμανία η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει την αναστολή της παραγωγής στα εργοστάσια που βρίσκονται στην ιδιαίτερη πατρίδα της.

Μπορεί σημαντικό ποσοστό της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο να έχει “παγώσει” λόγω του κορωνοϊού, όμως τα σχέδια των επιχειρήσεων για την επόμενη μέρα συνεχίζονται, όπως συμβαίνει και με τη μετατροπή της Racing Point σε εργοστασιακή ομάδα της Aston Martin από το 2021.