Είστε εδώ

F1

Βάλτερι Μπότας: Μας "ξεναγεί" στο τιμόνι του

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί όταν μιλάμε για μονοθέσια της Formula 1 να ασχολούμαστε με τον κινητήρα ή το αεροδυναμικό πακέτο όμως το τιμόνι ίσως να είναι το σημαντικότερο στοιχείο του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι είναι ο μοναδικός τρόπος που έχει κάθε οδηγός για να “πει” στο μονοθέσιο πού να πάει όμως στη Formula 1 ο ρόλος του έχει επεκταθεί σε πολλούς άλλους τομείς. Ο Βάλτερι Μπότας και ο Έβαν Σορτ, επικεφαλής της ομάδας που ασχολείται με τα ηλεκτρονικά που σχετίζονται με την πίστα, εξηγούν τα διάφορα χειριστήρια του τιμονιού που χρησιμοποιεί η Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα.

Αρχικά μαθαίνουμε ότι οι οδηγοί εμπλέκονται στο σχεδιασμό του τιμονιού ενεργά, κάθε χρονιά, αφού πρέπει να είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να τους βολεύει, ενώ και οι λαβές από καουτσούκ είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζουν ακριβώς στο χέρι τους.

Οι ομάδες φροντίζουν το τιμόνι να είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι δονήσεις που περνάνε στο μονοθέσιο να μην επηρεάζουν την ακρίβεια των κινήσεων του οδηγού.

Από τους πιο σημαντικούς διακόπτες είναι εκείνος για την επιλογή του προφίλ λειτουργίας του κινητήρα (strat) καθώς και οι περιστροφικοί επιλογείς για το διαφορικό. Εντύπωση προκαλεί ότι οι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν ξεχωριστά τη λειτουργία του διαφορικού για τα διαφορετικά στάδια μιας στροφής, είσοδος, κορυφή, έξοδος.

Αν και χρησιμοποιείται λιγότερο συχνά, σημαντικό ρόλο παίζει και το κουμπί που ενεργοποιεί τον περιοριστή ταχύτητας όταν το μονοθέσιο είναι στο pit lane αφού αυτό εξασφαλίζει ότι δε θα ξεπεραστεί το όριο που υπαγορεύουν οι κανονισμοί.

Ένα πλήκτρο που χρησιμοποιούν πολύ συχνά οι οδηγοί είναι το “Talk”, δηλαδή εκείνο που τους επιτρέπει να ενεργοποιούν τον ασύρματο για να μιλήσουν με την ομάδα. Μέσω αυτής της επικοινωνίας ανταλλάσσονται πληροφορίες όπως κάποιο πρόβλημα του μονοθεσίου, ο καθορισμός της στρατηγικής, οδηγίες σχετικά με προπορευόμενα ή μονοθέσια που ακολουθούν, κ.α.

Πάνω στο τιμόνι συναντάμε και το πλήκτρο N μέσω του οποίου οι οδηγοί επιλέγουν τη νεκρά στο κιβώτιο ενώ αν το πατήσουν παρατεταμένα “κουμπώνει” η όπισθεν.

Σχετικά άρθρα

Νέο Ford Puma

Με όνομα από το παρελθόν και με στόχο τη σύγχρονη δημοφιλή κατηγορία των συμπαγών crossover το νέο Ford Puma αποτελεί πλέον γεγονός.

Ράλι Εσθονίας

Τι γίνεται με το ράλι Εσθονίας; Μέχρι και οι Τάνακ-Γιερβόεγια δήλωσαν συμμετοχή με το Toyota Yaris WRC.

Xωρίς να προσμετρά στο WRC, και οι τέσσερις εργοστασιακές ομάδες θα δώσουν το «παρών» στον αγώνα που είναι προγραμματισμένος μεταξύ 12-14 Ιουλίου.

Skoda Scala

Η αισθητική παίζει τον πρώτο λόγο στο να ενδιαφερθεί το αγοραστικό κοινό περισσότερο για κάποιο μοντέλο.

Η Skoda με το Scala το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, όπου εκτός από την αισθητική συνδυάζει gadget (πόλος έλξης πλέον σε πολλούς αγοραστές) και τεχνολογία.

FCA Greece

Τον τιμοκατάλογο για την πλήρη γκάμα των μοντέλων Jeep στην εγχώρια αγορά ανακοίνωσε η FCA Greece.

Νέο Opel Corsa

Πριν από μερικές μέρες η Opel μας αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά για την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου Corsa.

Τώρα ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα υπάρχουν στη γκάμα του δημοφιλούς μικρού γερμανικού μοντέλου.

Γκραν Πρι Αυστρίας

Από τη Γαλλία και την πίστα του Πολ Ρικάρ στην Αυστρία και στην πίστα Red Bull Ring για τον 10ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που διεξάγεται 30 Ιουνίου.

SEAT

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα χιλιόμετρα που διανύουμε αυξάνονται, καθώς κάνουμε αρκετά δρομολόγια προς τις παραλίες, ενώ οι περισσότεροι ταξιδεύουν οδικώς στην άδεια τους.

Νέο Ford Ranger Raptor

Το νέο Ford Ranger Raptor μπορεί να ξυπνήσει μνήμες σε όσους έκαναν τη στρατιωτική τους θητεία στα τεθωρακισμένα, καθώς χωρίς υπερβολή, οι εκτός δρόμου ικανότητες του θυμίζουν τα τανκ Leopard.

Club Passione Rossa

Άρωμα Ferrari είχε η Πάτρα, καθώς στην Αχαϊκή πρωτεύουσα γιορτάστηκαν τα 20 χρόνια του Ιταλικού club Ferrari Passione Rossa.

Skoda Scala G-TEC

Η γκάμα του νέου Scala επεκτείνεται, καθώς σύντομα η Skoda θα λανσάρει τη νέα του έκδοση G-TEC, η οποία καταναλώνει και φυσικό αέριο.