Είστε εδώ

F1

Βάλτερι Μπότας: Μας "ξεναγεί" στο τιμόνι του

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί όταν μιλάμε για μονοθέσια της Formula 1 να ασχολούμαστε με τον κινητήρα ή το αεροδυναμικό πακέτο όμως το τιμόνι ίσως να είναι το σημαντικότερο στοιχείο του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι είναι ο μοναδικός τρόπος που έχει κάθε οδηγός για να “πει” στο μονοθέσιο πού να πάει όμως στη Formula 1 ο ρόλος του έχει επεκταθεί σε πολλούς άλλους τομείς. Ο Βάλτερι Μπότας και ο Έβαν Σορτ, επικεφαλής της ομάδας που ασχολείται με τα ηλεκτρονικά που σχετίζονται με την πίστα, εξηγούν τα διάφορα χειριστήρια του τιμονιού που χρησιμοποιεί η Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα.

Αρχικά μαθαίνουμε ότι οι οδηγοί εμπλέκονται στο σχεδιασμό του τιμονιού ενεργά, κάθε χρονιά, αφού πρέπει να είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να τους βολεύει, ενώ και οι λαβές από καουτσούκ είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζουν ακριβώς στο χέρι τους.

Οι ομάδες φροντίζουν το τιμόνι να είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι δονήσεις που περνάνε στο μονοθέσιο να μην επηρεάζουν την ακρίβεια των κινήσεων του οδηγού.

Από τους πιο σημαντικούς διακόπτες είναι εκείνος για την επιλογή του προφίλ λειτουργίας του κινητήρα (strat) καθώς και οι περιστροφικοί επιλογείς για το διαφορικό. Εντύπωση προκαλεί ότι οι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν ξεχωριστά τη λειτουργία του διαφορικού για τα διαφορετικά στάδια μιας στροφής, είσοδος, κορυφή, έξοδος.

Αν και χρησιμοποιείται λιγότερο συχνά, σημαντικό ρόλο παίζει και το κουμπί που ενεργοποιεί τον περιοριστή ταχύτητας όταν το μονοθέσιο είναι στο pit lane αφού αυτό εξασφαλίζει ότι δε θα ξεπεραστεί το όριο που υπαγορεύουν οι κανονισμοί.

Ένα πλήκτρο που χρησιμοποιούν πολύ συχνά οι οδηγοί είναι το “Talk”, δηλαδή εκείνο που τους επιτρέπει να ενεργοποιούν τον ασύρματο για να μιλήσουν με την ομάδα. Μέσω αυτής της επικοινωνίας ανταλλάσσονται πληροφορίες όπως κάποιο πρόβλημα του μονοθεσίου, ο καθορισμός της στρατηγικής, οδηγίες σχετικά με προπορευόμενα ή μονοθέσια που ακολουθούν, κ.α.

Πάνω στο τιμόνι συναντάμε και το πλήκτρο N μέσω του οποίου οι οδηγοί επιλέγουν τη νεκρά στο κιβώτιο ενώ αν το πατήσουν παρατεταμένα “κουμπώνει” η όπισθεν.

Σχετικά άρθρα

SEAT

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

IAME Series Greece

Ο 2ος γύρος του IAME Series Greece διεξήχθη στην πίστα «Kartmania», στα Βραχναίικα της Πάτρας με οργανωτή τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ).

Audi E-Tron

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κατασκευάζουν λίγα τμήματα του αυτοκινήτου μόνες τους αφού για τα περισσότερα κάνουν μόνο τη σχεδίαση και τα αναθέτουν σε τρίτους προμηθευτές, τάση που θα ενισχυθεί με τα ηλεκτρικά που έρχονται.

Smart

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Jeep Gladiator

Απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο θα κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι το περίφημο Gladiator, το pickup που επιστρέφει την Jeep στην κατηγορία αυτή.

Koenigsegg Jesko

Η Koenigsegg στοχεύει να σπάσει το όριο των 300 μιλίων/ώρα (482,8 χλμ./ώρα) με μια ειδικά προετοιμασμένη εκδοχή του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του Jesko, που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο.

Citroen

Τον προηγούμενο μήνα στο Σαλόνι της Γενεύης η Citroen μας παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο της το Ami One Concept.

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.