Είστε εδώ

F1

Σαουδική Αραβία: Μπαίνει στην F1 κάνοντας εντύπωση

του Σωτήριου Χάλλα

Η Σαουδική Αραβία θέλει να αποτελέσει έναν από τους σταθμούς του πρωταθλήματος της Formula 1 και μάλιστα σχεδιάζει με έναν άκρως εντυπωσιακό τρόπο.

Οι Σαουδάραβες σχεδιάζουν να δημιουργήσουν σε απόσταση μίας ώρας από την πρωτεύουσα Ριάντ και σε περιοχή με βουνά, μία πόλη η οποία στο σύνολό της θα είναι ένα μεγάλο πάρκο διασκέδασης, με την ονομασία Qiddiya.

Ένα από τα πλάνα τους για αυτή τη νέα πόλη περιλαμβάνει τη δημιουργία μίας πίστας η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει όλους τους αγώνες που γίνονται υπό τη σκέπη της FIA, συμπεριλαμβανομένης και της Formula 1. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι θέλουν η πίστα που θα δημιουργήσουν να είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, ξεπερνώντας ακόμα και εκείνη του Βελγίου στο Spa, της οποίας το μήκος είναι 7.004 χλμ.

Επιπλέον, αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια του γύρου θα υπάρχουν και πολλές υψομετρικές διαφορές, στοιχείο που συναρπάζει τόσο τους οδηγούς όσο και τους θεατές.

Εκτός από το τεχνικό κομμάτι, η Σαουδική Αραβία εντυπωσιάζει και με τα χρήματα που προτίθεται να δώσει ώστε να αποκτήσει το δικαίωμα να διοργανώνει αγώνα, καθώς η προσφορά που έγινε κάνει λόγο για 50 εκατομμύρια ανά έτος. Αν προχωρήσει η συμφωνία με τη Liberty Media πρόκειται για χρήματα που έρχονται ως θείο δώρο για την εταιρεία που διαχειρίζεται τη Formula 1, αφού το τελευταίο διάστημα σχεδόν όλες οι πίστες ζητάνε να επαναδιαπραγματευτούν τους όρους τα συμβόλαιά τους, καταλήγοντας να μειώσουν το παράβολο συμμετοχής.

Η Σαουδική Αραβία τα τελευταία χρόνια έχει δείξει ενδιαφέρον γενικότερα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αφού διοργανώνει το εναρκτήριο Γκραν Πρι της Formula E στην πόλη Ντιρίγια ενώ από το 2020 στο έδαφός της θα διοργανώνεται εξ’ ολοκλήρου και το ράλι Ντακάρ.

Το μοναδικό πιθανό εμπόδιο ανάμεσα στη Σαουδική Αραβία και τη διοργάνωση ενός αγώνα της Formula 1 θα μπορούσε να είναι το Μπαχρέιν, καθώς το μικρό κρατίδιο έχει δικαίωμα άσκησης βέτο όσον αφορά τη διεξαγωγή αγώνων της F1 στην ευρύτερη περιοχή, προνόμιο που κρατάει από την εποχή του Μπέρνι Έκλεστον, όμως οι δύο χώρες έχουν καλές σχέσεις μεταξύ τους, οπότε κατά πάσα πιθανότητα δε θα δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα.

Οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ίσως ο πρώτος αγώνας να γίνει το 2021 όμως το 2022 μοιάζει πιο ρεαλιστικός στόχος, δεδομένου του πόσο μεγάλο είναι το project που σχεδιάζει η Σαουδική Αραβία.

Σχετικά άρθρα

Ferrari

Στη Scuderia ετοιμάζονται για την επόμενη παράσταση, το νυχτερινό Γκραν Πρι στην πίστα της Σιγκαπούρης, 22 Σεπτεμβρίου, αλλά το άρωμα από τη μεθυστική νίκη στην πίστα της Μόντσα, μπροστά στους χιλιάδες tifosi, επικρατεί ακόμα. 

Ράλι Τουρκίας-3ο σκέλος

Το 3ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Τουρκίας περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές, 38,62 χλμ. 

H τελευταία Ειδική Διαδρομή, η power stage που δίνει έξτρα βαθμούς στους 5 ταχύτερους είναι 7,05 χλμ. 

Lamborghini Sian FKP 37

Τι να σημαίνει άραγε το FKR 37 που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο το οποίο αποκάλυψε σε παγκόσμια πρώτη η Lamborghini στην έκθεση της Φρανκφούρτης. 

Pirelli P Zero

Η μεγαλύτερη αλλαγή στους κανονισμούς στη Formula 1 θα έρθει το 2021. 

Και αυτή η αλλαγή έχει να κάνει με τα ελαστικά που από 13 ιντσών με υψηλό προφίλ, θα περάσουν στα ελαστικά 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ.

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Και όμως τα Citroen boys συνεχίζουν αλώβητα τον αγώνα, τη στιγμή που ο Τάνακ εγκατέλειψε από ηλεκτρονικά και ο Νεβίλ συνεχίζει μεν, αλλά πολύ πίσω δε λόγω εξόδου. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Η ηλεκτρονική μονάδα του Toyota Yaris WRC έθεσε εκτός τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας Τάνακ-Γιερβόγια πριν την ολοκλήρωση του 2ου σκέλους στο ράλι Τουρκίας. 

Ράλι Τουρκίας-2ο σκέλος

Το δεύτερο σκέλος του ράλι Τουρκίας δεν ξεκίνησε καλά για τους Νεβίλ-Γκιλσούλ.

Στην 1η Ειδική Διαδρομή σε μια κλειστή στροφή ο Νεβίλ λόγω σκόνης δεν είδε την πέτρα που «καραδοκούσε». Με αποτέλεσμα να βγουν από το δρόμο, να χάσουν 4 λεπτά και να πέσουν πολύ πίσω στην γενική κατάταξη. 

Μεταγραφικό παζάρι

Αυτή τη στιγμή, είναι λίγες οι θέσεις στη Formula 1 που δεν έχουν καλυφτεί για την επόμενη χρονιά και μία από τις πιο επιθυμητές, είναι εκείνη που αυτή τη στιγμή καταλαμβάνει ο Ρομέν Γκροζάν, στην ομάδα της Haas.

Tesla

Σχεδόν όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων περνάνε από το Νίρμπουργκρινγκ για να κάνουν χρόνο ή ακόμα και κάποιο ρεκόρ, όμως μέχρι τώρα η Tesla έδειχνε να αδιαφορεί πλήρως για την εμβληματική πίστα.

SEAT

Την εταιρική της κοινωνική ευθύνη απέδειξε για ακόμα μια φορά η SEAT με μια κίνηση που στόχο έχει να ωφελήσει το περιβάλλον.