Είστε εδώ

F1

Ρος Μπρον: Τολμηρή πρόταση για να βελτιωθεί το θέαμα

του Σωτήριου Χάλλα

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ψηφοφοριών από διάφορα μέσα σε όλον τον κόσμο το Γκραν Πρι της Αμερικής στο οποίο κέρδισε ο Κίμι Ραϊκόνεν ήταν το καλύτερο της χρονιάς που μας πέρασε.

Αυτό οφείλεται όχι μόνο στο ότι κέρδισε ο συμπαθής σε αρκετούς Φινλανδός αλλά και στο ότι οι τελευταίοι γύροι σημαδεύτηκαν από την τριπλή μάχη μεταξύ των Ραϊκόνεν, Φερστάπεν και Χάμιλτον. Μάλιστα, οι τρεις οδηγοί είχαν βρεθεί σε απόσταση κάτω του 1 δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο παρά το γεγονός ότι εκκινούσαν από διαφορετικά σημεία του grid και ότι είχαν ακολουθήσει ο καθένας τη δική του στρατηγική.

Ο αγώνας αυτός άνοιξε μεγάλη κουβέντα σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν σε μία τόσο συναρπαστική εξέλιξη και ο Ρος Μπρον, πρώην επικεφαλής της Ferrari και υπεύθυνος αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Liberty Media κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η βασική αιτία ήταν η βροχή της Παρασκευής που δεν επέτρεψε στις ομάδες να δοκιμάσουν εκτενώς τις τρεις γόμες.

Έχοντας μόνο τις δοκιμές του Σαββάτου για να χρησιμοποιήσουν τα στεγνά ελαστικά οι ομάδες δεν πρόλαβαν να μαζέψουν επαρκή δεδομένα έτσι οι στρατηγικές τους ήταν επιρρεπείς σε λάθη καθώς ωθήθηκαν να δοκιμάσουν διάφορες λύσεις.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο Βρετανός μηχανικός ψάχνει έναν τρόπο να μειώσει την προβλεψιμότητα των αγώνων δημιουργώντας αντίστοιχες συνθήκες σε όλους τους αγώνες της χρονιάς.

Στο πλαίσιο συνέντευξής του ο Πάντι Λόου, τεχνικός διευθυντής της Williams είπε ότι μία από τις ιδέες του Ρος Μπρον είναι στις δοκιμές της Παρασκευής οι ομάδες να επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν μόνο μία από τις τρεις γόμες ώστε να μην βελτιστοποιούν το μονοθέσιο και για τις τρεις και να υπάρχει κενό στα δεδομένα τους ως προς το πώς θα αποδώσουν οι άλλες δύο γόμες στον αγώνα.

Σύμφωνα με τον Λόου το “πρόβλημα” είναι ότι πλέον τα μονοθέσια είναι πάρα πολύ αξιόπιστα, οι οδηγοί είναι άριστα γυμνασμένοι και υπερβολικά καλά προετοιμασμένοι για τον κάθε αγώνα και οι ομάδες χρησιμοποιούν μια στρατιά από ανθρώπους οι οποίοι αναλύουν δεδομένα και κάνουν προσομοιώσεις.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα ο παράγοντας τύχη να μειώνεται τόσο πολύ που είναι πολύ σπάνιο να έχουμε κάποια ανατροπή που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού.

Σίγουρα η Formula 1 πρέπει να βρει έναν τρόπο να κάνει τους αγώνες πιο ενδιαφέροντες όμως θα συμφωνήσουν οι ομάδες (ειδικά οι μεγαλύτερες) σε μία τόσο ριζοσπαστική λύση ή θα την πολεμήσουν;

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Golf GTi TCR

Από τις πίστες και τα δύο πρωταθλήματα στο θεσμό TCR στο δρόμο, καθώς η Volkswagen για να γιορτάσει την επιτυχία αυτή, παρουσιάζει μια ειδική έκδοση του Golf GTI με τα χαρακτηριστικά TCR. 

Με το νέο Kia ProCeed στη Βαρκελώνη

Το είχαμε διαπιστώσει από τις φωτογραφίες και τώρα που είδαμε από κοντά στη Βαρκελώνη το νέο Kia ProCeed, επιβεβαιώνεται η αρχική μας σκέψη.

Indy 500 miles

Αυτό είναι το βαρύτιμο κύπελλο που απονέμεται στον νικητή του πιο δημοφιλούς αγώνα αυτοκινήτου των ΗΠΑ, στο “Indy 500”.

Aλλιώς, στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης.

Hyundai

Η Hyundai ανάμεσα στα πολλά μοντέλα που είχε το περίπτερό της στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ παρουσιάζει και το αγωνιστικό Veloster N TCR.

Ράλι Σουηδίας

Μπορεί η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος για το 2019 να ανοίγει στις 24 Ιανουαρίου από το Μόντε Κάρλο, η οργάνωση του Σουηδικού ράλι ανακοίνωσε τις συμμετοχές για τον 2ο αγώνα του θεσμού.

North American International Auto Show

Η Αμερική έχει και τα δικά της βραβεία με κάπως διαφορετικά κριτήρια από τα δικά «μας» τα ευρωπαϊκά.

Άλλος λαός, άλλες συνήθειες, άλλα αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο λοιπόν της έκθεσης του Ντιτρόιτ απονεμήθηκαν τα εξής βραβεία.

Skoda

Το τρίτο μέλος της οικογένειας των SUV αναμένεται να παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη στην έκθεση της Γενεύης τον προσεχή Μάρτιο (5-17 Μαρτίου) η Skoda.

Volkswagen

Η Volkswagen παρουσίασε στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το νέο Passat στο οποίο προτίμησε να προβεί σε έντονες αλλαγές στον αισθητικό τομέα παρά στην πλήρη αντικατάσταση με κάποιο που θα έχει νέα πλατφόρμα.

Ντακάρ 2019, 8η Ειδική Διαδρομή

Την 4η από τις 8 Ειδικές Διαδρομές της φετινής περιπέτειας του Ντακάρ στο Περού κέρδισαν οι Λεμπ-Ελενά με το Peugeot 3008 DKR maxi μήκους 361 χλμ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου του 2018 προκύπτει σημαντική άνοδος στην αεροπορική κίνηση της χώρας.