Είστε εδώ

F1

Pirelli: Οι Ιταλοί σκέφτονται να φέρουν "έξυπνα" ελαστικά

του Σωτήριου Χάλλα

Η Pirelli θέλει να κάνει επανάσταση και να ενσωματώσει στα ελαστικά της Formula 1 συστήματα τα οποία θα τους επιτρέπουν να “μιλάνε” με το αυτοκίνητο, δηλαδή να μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο ζωτικής σημασίας πληροφορίες.

Ανάμεσα στις πληροφορίες που τα “έξυπνα” ελαστικά θα μπορούσαν να μεταδίδουν προς τα pitwalls των ομάδων είναι η θερμοκρασία, η πίεση, ο βαθμός φθοράς και το πόση πρόσφυση έχουν με το οδόστρωμα.

Πρόκειται για μία τεχνολογία την οποία η ιταλική εταιρεία διαθέτει ήδη σε κάποια ελαστικά δρόμου που προορίζει για καθημερινά αυτοκίνητα με την ονομασία Connesso οπότε δε θα της είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τη μεταφέρει και στη Formula 1.

Κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά και χρήσιμο για τις ομάδες αφού το επίπεδο ανταγωνισμού είναι τόσο υψηλό που κάθε επιπλέον πληροφορία μπορεί να αποδειχτεί χρυσάφι.

Βέβαια, ο Μάριο Ιζόλα, επί κεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Pirelli λέει ότι η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας στα ελαστικά της F1 είναι πολύ πιο δύσκολη αφ’ ενός λόγω των τεχνικών δυσκολιών αφού οι συνθήκες λειτουργίας είναι πολύ πιο ακραίες και αφ’ ετέρου επειδή θα έπρεπε να εξασφαλιστεί ότι δε θα υπάρξει διαρροή απόρρητων πληροφοριών από τη μία ομάδα στην άλλη μέσω της Pirelli.

Σε κάθε περίπτωση κάτι τέτοιο θα είχε πολύ ενδιαφέρον γιατί θα βοηθούσε να αυξηθεί και το θέαμα αφού κάποιες από αυτές τις πληροφορίες θα ήταν διαθέσιμες και στο κοινό οπότε ελπίζουμε να δούμε κάτι τέτοιο στο μέλλον.

Σχετικά άρθρα

Υπόθεση Γκον

Η Nissan σκληραίνει τη στάση της απέναντι στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Καρλος Γκον, βάζοντας στο στόχαστρο και την αδερφή του, Κλοντίν Μπισάρα ντε Ολιβέιρα, καταθέτοντας μήνυση εναντίον της.

Toyota Supra

Μάχη αναμένεται να γίνει για την πρώτη Toyota Supra που θα πουληθεί στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, καθώς θα βγει στο «σφυρί».

Κινητήρες εσωτερικής καύσης

Είναι πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για αφανισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης μακροπρόθεσμα όμως φαίνεται ότι τα κλασικά μοτέρ βενζίνης και diesel δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη όσον αφορά την εξέλιξή τους.

Volkswagen Sharan

Πιο «απλόχερο» είναι πλέον το Volkswagen Sharan σε ότι αφορά τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζεται.

Ford

Η Ford έχει παράδοση στα pick-up (ειδικά στα μεγάλα) αφού, κυρίως στην Αμερική, διαθέτει μια αρκετά πλούσια γκάμα την οποία όπως φαίνεται θέλει να εμπλουτίσει προς το κάτω άκρο της.

Renault

Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου γύρω από τις απολαβές του Κάρλος Γκον και τη σύλληψή του από τις ιαπωνικές αρχές οι Nissan και Mitsubishi έσπευσαν να τον απομακρύνουν από τη θέση του CEO.

Nissan Patrol

Σήμερα η Nissan διαθέτει μια αναγνωρισμένη γκάμα από SUV, ωστόσο οι ρίζες της στην εν λόγω κατηγορία εντοπίζονται στο Patrol.

Ήπια υβριδικά

Σύμφωνα με τη Valeo μέχρι το 2026 το 25% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλον τον κόσμο θα χρησιμοποιούν κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα για την κίνησή τους.

SEAT

Το Arona FR που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία δεν είναι τυχαίο, καθώς ήταν αυτό που οδήγησε τη SEAT σε ένα νέο ρεκόρ παραγωγής.

Volkswagen

Μετά τα ID, ID CROZZ, ID BUZZ και ID VIZZION η Volkswagen ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πέμπτο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην έκθεση της Σανγκάης που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο.