Είστε εδώ

F1

Pebble Beach: Πόσο αξίζει ένα μονοθέσιο του Λάουντα;

του Σωτήριου Χάλλα

Το 1975 ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε το πρώτο από τα τρία πρωταθλήματα της καριέρας του, όντας στην πέμπτη του χρονιά στη Formula 1 και δεύτερη στη Ferrari και τώρα ένα από τα μονοθέσια που χρησιμοποίησε, βγαίνει σε δημοπρασία.

Εκείνη τη χρονιά η Scuderia χρησιμοποίησε δύο μονοθέσια. Στους δύο πρώτους αγώνες συμμετείχε με την 312Β3, το αυτοκίνητο που είχε χρησιμοποιήσει και το 1974, ενώ από τον τρίτο αγώνα και μετά χρησιμοποίησε την 312Τ. Ο Λάουντα κατάφερε με την 312Τ να πάρει πέντε νίκες και τρία βάθρα σε σύνολο 14 αγώνων, διαλύοντας τον ανταγωνισμό αφού συγκέντρωσε 64.5 βαθμούς, έναντι 45 του δεύτερου Έμερσον Φιτιπάλντι με McLaren και 25 του team mate του, Κλέι Ραγκατσόνι.

Στη συνέχεια, μία από τις 312Τ που χρησιμοποίησε ο Αυστριακός κατά τη διάρκεια εκείνης της χρονιάς κατέληξε στα χέρια ιδιώτη, ο οποίος τώρα θα προχωρήσει στη δημοπρασία του μονοθεσίου μέσω του οίκου Gooding and Company στο Pebble Beach της Καλιφόρνια τον Αύγουστο.

Η συγκεκριμένη 312Τ είναι το σασί με αριθμό 22 με την οποία ο Λάουντα κατέκτησε πέντε pole positions σε Ισπανία, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία και Γαλλία ενώ στην τελευταία πήρε και τη νίκη.

Ο κινητήρας που βρίσκεται στο πίσω μέρος είναι επίπεδος με 12 κυλίνδρους και κυβισμό 3.0 λίτρων, αποδίδει περίπου 510 ίππους και συνοδεύεται από εγκάρσια τοποθετημένο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο βρίσκεται μπροστά από τον πίσω άξονα για να βελτιωθεί η κατανομή του βάρους και το κράτημα του μονοθεσίου, τομέας στον οποίο έπασχε η 312B3.

Το αυτοκίνητο σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών είναι φιλικό προς τον οδηγό και μπορεί να οδηγηθεί από τον καθένα, ενώ έχει δικαίωμα να συμμετάσχει σε διοργανώσεις όπως το Κλασικό Γκραν Πρι του Μονακό και το FIA Masters Historic Formula One.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η τιμή στην οποία θα πωληθεί το μονοθέσιο θα κυμανθεί από 6 έως 8 εκατομμύρια δολάρια (5.27 έως 7.03 εκατομμύρια ευρώ).

Σχετικά άρθρα

Renault - Nissan

Ίσως κάτι να αλλάζει σιγά σιγά στη συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi ή τουλάχιστον αυτό φαίνεται, καθώς ο επικεφαλής των μηχανικών της γαλλικής μάρκας θα ταξιδέψει στην Ιαπωνία ώστε να συναντηθεί με τον ομόλογό του της Nissan.

Formula 1, Λιούις Χάμιλτον

Το 2020 είναι η χρόνια που ο Χάμιλτον θα προσπαθήσει να εκθρονίσει τον Μίκαελ Σουμάχερ από τη μακριά λίστα των ρεκόρ που κατέχει ο Γερμανός οδηγός.

Συγκεκριμένα ο Χάμιλτον για το 2020 έχει σαν στόχο να κατακτήσει τον 7ο παγκόσμιο τίτλο του ισοφαρίζοντας τους τίτλους του Σουμάχερ.

Volkswagen T-Roc R

Εκτός από τους ταράνδους πάνω στο χιόνι μπορούν να τρέξουν και ίπποι, συγκεκριμένης ράτσας όμως, όπως αυτής που εκτρέφει ο δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος κινητήρας του Volkswagen T-Roc R.

FCA Uconnect 5

Η FCA (Fiat Chrysler Automobiles), παρουσίασε τη νέα γενιά του infotainment με το οποίο θα εξοπλίζονται από εδώ και στο εξής τα μοντέλα του ομίλου, με την ονομασία του να είναι Uconnect 5.

Νέο SEAT Leon

Στις κεντρικές εγκαταστάσεις της SEAT, στο Μαρτορέλ της Ισπανίας κοντά στη Βαρκελώνη, ταξίδεψε το motori για να παρακολουθήσει από κοντά την παρουσίαση του νέου Leon.

Bugatti

Η Bugatti φαίνεται ότι θέλει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί για αρκετό καιρό ακόμα τον W16 των 8.0 λίτρων με τα τέσσερα turbo, έναν κινητήρα ο οποίος είναι εντυπωσιακός ακόμα και με τα δεδομένα των hypercars.

Hyundai Ελλάς

Η παραπάνω αναμνηστική φωτογραφία τραβήχτηκε πριν από μερικές μέρες έξω από το εργοστάσιο της Hyundai στη Τσεχία.

Λούκα Ντε Μέο

Την ώρα που η Seat στη Βαρκελώνη παρουσίαζε το καινούργιο Leon, αρκετά χλμ. πιο βόρεια η Renault ανακοίνωνε τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον Λούκα Ντε Μέο. Το Ιταλό κορυφαίο μάνατζερ που ανέβασε τη Seat στα ύψη.
Ο Ντε Μέο εδωσε την πινελιά του στο νέο Leon και έφυγε για Παρίσι.

Formula 1 - Williams

Η Williams στο πλαίσιο της ενίσχυσής της σε επίπεδο μηχανικών, ανακοίνωσε την τοποθέτηση των Ντέιβιντ Γουόρνερ και Τζόναθαν Κάρτερ, μεταγραφών από τους “ταύρους” και τη Renault στο τεχνολογικό τμήμα.

2025

Μέχρι το 2025 τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Ντρ. Γιούργκεν Γκάλντνερ, αντιπρόεδρο της BMW και υπεύθυνο για τα υδρογονοκίνητα.