Είστε εδώ

F1

Pebble Beach: Πόσο αξίζει ένα μονοθέσιο του Λάουντα;

του Σωτήριου Χάλλα

Το 1975 ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε το πρώτο από τα τρία πρωταθλήματα της καριέρας του, όντας στην πέμπτη του χρονιά στη Formula 1 και δεύτερη στη Ferrari και τώρα ένα από τα μονοθέσια που χρησιμοποίησε, βγαίνει σε δημοπρασία.

Εκείνη τη χρονιά η Scuderia χρησιμοποίησε δύο μονοθέσια. Στους δύο πρώτους αγώνες συμμετείχε με την 312Β3, το αυτοκίνητο που είχε χρησιμοποιήσει και το 1974, ενώ από τον τρίτο αγώνα και μετά χρησιμοποίησε την 312Τ. Ο Λάουντα κατάφερε με την 312Τ να πάρει πέντε νίκες και τρία βάθρα σε σύνολο 14 αγώνων, διαλύοντας τον ανταγωνισμό αφού συγκέντρωσε 64.5 βαθμούς, έναντι 45 του δεύτερου Έμερσον Φιτιπάλντι με McLaren και 25 του team mate του, Κλέι Ραγκατσόνι.

Στη συνέχεια, μία από τις 312Τ που χρησιμοποίησε ο Αυστριακός κατά τη διάρκεια εκείνης της χρονιάς κατέληξε στα χέρια ιδιώτη, ο οποίος τώρα θα προχωρήσει στη δημοπρασία του μονοθεσίου μέσω του οίκου Gooding and Company στο Pebble Beach της Καλιφόρνια τον Αύγουστο.

Η συγκεκριμένη 312Τ είναι το σασί με αριθμό 22 με την οποία ο Λάουντα κατέκτησε πέντε pole positions σε Ισπανία, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία και Γαλλία ενώ στην τελευταία πήρε και τη νίκη.

Ο κινητήρας που βρίσκεται στο πίσω μέρος είναι επίπεδος με 12 κυλίνδρους και κυβισμό 3.0 λίτρων, αποδίδει περίπου 510 ίππους και συνοδεύεται από εγκάρσια τοποθετημένο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο βρίσκεται μπροστά από τον πίσω άξονα για να βελτιωθεί η κατανομή του βάρους και το κράτημα του μονοθεσίου, τομέας στον οποίο έπασχε η 312B3.

Το αυτοκίνητο σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών είναι φιλικό προς τον οδηγό και μπορεί να οδηγηθεί από τον καθένα, ενώ έχει δικαίωμα να συμμετάσχει σε διοργανώσεις όπως το Κλασικό Γκραν Πρι του Μονακό και το FIA Masters Historic Formula One.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η τιμή στην οποία θα πωληθεί το μονοθέσιο θα κυμανθεί από 6 έως 8 εκατομμύρια δολάρια (5.27 έως 7.03 εκατομμύρια ευρώ).

Σχετικά άρθρα

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.

Suzuki Ignis 1.2 FWD

Βρεθήκαμε για ακόμα μία φορά πίσω από το τιμόνι του Suzuki Ignis, ενός από τα πιο μικρά crossover της αγοράς, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Bugatti

Η Bugatti βρίσκεται σε μία περίοδο όπου κάθε μερικούς μήνες, παρουσιάζει κάτι νέο, με το οποίο συναρπάζει τους φίλους της αυτοκίνησης, άλλοτε με την πολυτέλεια και τη μοναδικότητα των δημιουργιών της και άλλοτε με την ταχύτητά τους.

Mercedes

Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνουν ελεύθερους τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν κάποιο πρωτότυπο, τότε εκείνοι δείχνουν το πόσο καινοτόμες, ιδιαίτερες αλλά και όμορφες ιδέες έχουν.

Volkswagen Beetle

Μπορεί η Volkswagen να τερμάτισε την παραγωγή του εμβληματικού Beetle, ωστόσο το αειθαλές σχήμα του παραμένει αντικείμενο λατρείας ακόμα και στο χώρο της υψηλής ραπτικής.

Land Rover

H πλήρης ανακατασκευή του συγκεκριμένου Land Rover είχε ιστορική αλλά και συναισθηματική αξία για τη βρετανική εταιρεία, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε.

Ferrari

Η Ferrari αναφέρει ότι δεν ενδιαφέρεται να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της και κατά συνέπεια να βελτιώσει τους πίνακες των πωλήσεων που καταγράφει, προκειμένου να συνεχίσουν τα μοντέλα της να είναι το ίδιο επιθυμητά και στο μέλλον.

Ράλι ΔΕΘ

Οι Κρητικοί Αναπολιωτάκης-Τσιούκας με το Ford Fiesta R5 είναι οι νικητές του ράλι ΔΕΘ, αγώνας που προσμετρούσε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι ασφάλτου, καθώς και στο αντίστοιχο κύπελλο ασφάλτου ράλι Βορείου Ελλάδας.