Είστε εδώ

F1

Pebble Beach: Πόσο αξίζει ένα μονοθέσιο του Λάουντα;

του Σωτήριου Χάλλα

Το 1975 ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε το πρώτο από τα τρία πρωταθλήματα της καριέρας του, όντας στην πέμπτη του χρονιά στη Formula 1 και δεύτερη στη Ferrari και τώρα ένα από τα μονοθέσια που χρησιμοποίησε, βγαίνει σε δημοπρασία.

Εκείνη τη χρονιά η Scuderia χρησιμοποίησε δύο μονοθέσια. Στους δύο πρώτους αγώνες συμμετείχε με την 312Β3, το αυτοκίνητο που είχε χρησιμοποιήσει και το 1974, ενώ από τον τρίτο αγώνα και μετά χρησιμοποίησε την 312Τ. Ο Λάουντα κατάφερε με την 312Τ να πάρει πέντε νίκες και τρία βάθρα σε σύνολο 14 αγώνων, διαλύοντας τον ανταγωνισμό αφού συγκέντρωσε 64.5 βαθμούς, έναντι 45 του δεύτερου Έμερσον Φιτιπάλντι με McLaren και 25 του team mate του, Κλέι Ραγκατσόνι.

Στη συνέχεια, μία από τις 312Τ που χρησιμοποίησε ο Αυστριακός κατά τη διάρκεια εκείνης της χρονιάς κατέληξε στα χέρια ιδιώτη, ο οποίος τώρα θα προχωρήσει στη δημοπρασία του μονοθεσίου μέσω του οίκου Gooding and Company στο Pebble Beach της Καλιφόρνια τον Αύγουστο.

Η συγκεκριμένη 312Τ είναι το σασί με αριθμό 22 με την οποία ο Λάουντα κατέκτησε πέντε pole positions σε Ισπανία, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία και Γαλλία ενώ στην τελευταία πήρε και τη νίκη.

Ο κινητήρας που βρίσκεται στο πίσω μέρος είναι επίπεδος με 12 κυλίνδρους και κυβισμό 3.0 λίτρων, αποδίδει περίπου 510 ίππους και συνοδεύεται από εγκάρσια τοποθετημένο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο βρίσκεται μπροστά από τον πίσω άξονα για να βελτιωθεί η κατανομή του βάρους και το κράτημα του μονοθεσίου, τομέας στον οποίο έπασχε η 312B3.

Το αυτοκίνητο σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών είναι φιλικό προς τον οδηγό και μπορεί να οδηγηθεί από τον καθένα, ενώ έχει δικαίωμα να συμμετάσχει σε διοργανώσεις όπως το Κλασικό Γκραν Πρι του Μονακό και το FIA Masters Historic Formula One.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η τιμή στην οποία θα πωληθεί το μονοθέσιο θα κυμανθεί από 6 έως 8 εκατομμύρια δολάρια (5.27 έως 7.03 εκατομμύρια ευρώ).

Σχετικά άρθρα

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.