Είστε εδώ

F1

Νίκι Λάουντα : Πάτησε γκάζι για τους ουρανούς…

του Γιάννη Κανουπάκη

Ο θρύλος της Formula 1, o Αντρέας Νίκολαους «Νίκι» Λάουντα,  τρεις φορές πρωταθλητής (1975, 1977 και 1984), δεν είναι πια εδώ… Άφησε το μάταιο αυτό κόσμο, τη νύχτα σε ηλικία 70 ετών.

Γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 1949 στη Βιέννη της Αυστρίας. Η οικογένειά του ήταν εύπορη. Ο παππούς του από τη μεριά του πατέρα του ήταν ο Βιεννέζος επιχειρηματίας Χανς Λάουντα.

Ο Λάουντα τελικά έγινε οδηγός αγώνων παρά την αντίθετη γνώμη της οικογένειάς του. Και τραυματίστηκε πολύ σοβαρά σε ατύχημα στη διάρκεια του γερμανικού Γκραν-Πρι στο Νίρμπουργκρινγκ το 1976, όταν η Ferrari που οδηγούσε χτύπησε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα και τυλίχτηκε στις φλόγες. Ο ίδιος κινδύνεψε να χάσει τη ζωή του εξαιτίας της εισπνοής τοξικών αερίων και των σοβαρών εγκαυμάτων που υπέστη. Κι όμως, παρά την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, κατάφερε να αναρρώσει, ενώ, σε έξι μόλις εβδομάδες επέστρεψε στους αγώνες, λαμβάνοντας μέρος στο ιταλικό Γκραν-Πρι και κατακτώντας την τέταρτη θέση.

Τα σημάδια του τραυματισμού του και των υποχρεωτικών πλαστικών επεμβάσεων στις οποίες υπεβλήθη μετά το ατύχημα ήταν εμφανή στο κεφάλι του. Ο ίδιος έχει δηλώσει στο παρελθόν πως, ενώ θα μπορούσε να διορθώσει περισσότερο την αισθητική του προσώπου του, δεν το έκανε ποτέ, έτσι ώστε να αποτελεί ζωντανό παράδειγμα των κινδύνων που διατρέχουν οι οδηγοί F1.

Εξάλλου, υπήρξε από τους πιο ενεργούς και δραστήριους οδηγούς με πολλές πρωτοβουλίες στον αγώνα για την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών.

 Όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση ίδρυσε και διηύθυνε δυο αεροπορικές εταιρείες (Lauda Air και Niki), ενώ υπήρξε διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Jaguar στη Formula 1 για δυο χρόνια.

Τον Σεπτέμβριο του 2012 ανέλαβε τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes AMG Petronas F1 και συνέβαλε πολύ στη μεταγραφή του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή Λούις Χάμιλτον στην ομάδα.

O Λάουντα ξεκίνησε την αγωνιστική καριέρα στη Formula 1 στο Γκραν Πρι της πατρίδας του το 1971. Το 1974 κέρδισε το πρώτο Γκραν Πρι στην καριέρα του στην Ισπανία. Το 1985 σημείωσε την τελευταία του νίκη στο Ολλανδικό Γκραν Πρι και στον αγώνα της Αυστραλίας το 1985 κρέμασε οριστικά κράνος και γάντια.

Εκκίνησε σε 171 Γκραν Πρι, κέρδισε τα 25,ανέβηκε στο βάθρο 54 φορές και εκκίνησε από την pole position 24 φορές.

Ο Νίκι οδήγησε για τις ομάδες March, BRM, Ferrari, Brabham και McLaren.  

Σχετικά άρθρα

Τα μέτρα πρόληψης του κορωνοϊού στα ΜΜΜ και η αναπροσαρμογή των δρομολογίων, ώστε να πραγματοποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες, βρέθηκαν στο επίκεντρο τηλεδιάσκεψης που είχε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με τις διοικήσεις εποπτευόμενων φορέων.

Η Skoda Βρετανίας αναγκάστηκε να αποσύρει το Citigoᵉ iV από τους καταλόγους πωλήσεων, επειδή το διαθέσιμο απόθεμα που έφτανε τα 400 μοντέλα, εξαντλήθηκε μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες.

Συνεχίζεται η ψηφοφορία για τον καλύτερο οδηγό του WRC από τότε που καθιερώθηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. 

Στη δεύτερη ψηφοφορία έχουμε να ψηφίσουμε μεταξύ του ρέκορντμαν του θεσμού Σεμπαστιάν Λεμπ και του αδικοχαμένου Ρίτσαρντ Μπερνς. 

Δύσκολη εποχή για το αυτοκίνητο. Μόνο για το αυτοκίνητο θα συμπληρώσουμε; Η όλη ιστορία είναι πώς θα είναι τα πράγματα μετά από αυτό που βιώνουμε. 

Μπορούσε άραγε κανείς να προβλέψει το μακρινό 1964 ότι το Ford Mustang που έκανε τότε πρεμιέρα, θα «μεταλλάσσονταν» το 2020 σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV;

Ο Φραντς Τοστ, επικεφαλής της ομάδας AlphaTauri (η πρώην Toro Rosso), μας ενημερώνει σχετικά με τις χρηματικές απώλειες που προκαλεί στην ομάδα του η καθυστέρηση στην έναρξη του πρωταθλήματος και η αναβολή ή ακύρωση αγώνων.

Ενδιαφέροντα στοιχεία αποκαλύπτει η Skoda για τις εξοπλιστικές προτιμήσεις όσων αγοράζουν τα μοντέλα της Kamiq και Scala.

Στη Γερμανία εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών εξέλιξης σε δημόσιους δρόμους, το μοντέλο που θα αποτελέσει την επόμενη μέρα για το C4, το οποίο αναμένεται να ονομάζεται C4 Aircross.

Η πανδημία του Covid-19 έχει επιφέρει σε παγκόσμιο επίπεδο βαρύτατο πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Στη λίστα των αγώνων που έχουν ανακληθεί ή ακυρωθεί λόγω του Covid-19 μπήκε και ο Καναδάς, με το Γκραν Πρι που ήταν προγραμματισμένο να γίνει το τριήμερο 12 - 14 Ιουνίου να αναβάλλεται για κάποια άλλη στιγμή μέσα στη χρονιά.