Είστε εδώ

F1

Λιούις Χάμιλτον: Οι επιτυχίες του είναι θέμα Mercedes; Τι λέει ο ίδιος;

του Σωτήριου Χάλλα

Από το 2014 που η Formula 1 μπήκε στην υβριδική εποχή ο Λιούις Χάμιλτον έχει χάσει μόνο ένα πρωτάθλημα, εκείνο του 2016 το οποίο πήγε στον team mate του στη Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ.

Επιπλέον, έχει κερδίσει τους 57 από τους 109 αγώνες, νούμερο που μεταφράζεται σε ποσοστό 52.29%.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ο μέχρι πριν το 2014 μία φορά παγκόσμιος πρωταθλητής (2008 με McLaren – Mercedes), να έχει προσθέσει στην τροπαιοθήκη του άλλες τέσσερις κούπες, ισοφαρίζοντας τα πέντε πρωταθλήματα του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και να ετοιμάζεται για ακόμα μία, αφού και φέτος η υπεροχή τόσο του ίδιου όσο και της Mercedes, είναι καθολική.

Σίγουρα οι αριθμοί είναι εντυπωσιακότατοι και κανείς δεν μπορεί να τους αμφισβητήσει, όμως ο Χάμιλτον είτε από τύχη, είτε από ικανότητα, είχε το πλεονέκτημα να βρίσκεται αυτά τα χρόνια στην ομάδα που έχει κατακτήσει πέντε συνεχόμενα double και που πηγαίνει ολοταχώς προς το έκτο. Έτσι μερίδα των φίλων της Formula 1 θεωρούν ότι ο Βρετανός ήταν απλά τυχερός και “χρωστάει” τα ρεκόρ και τις νίκες του στο αυτοκίνητο και την ομάδα της Mercedes.

Τι έχει να πει ο ίδιος σχετικά με αυτό;

Σε σχετική ερώτηση ο Βρετανός απάντησε ότι δεν τον στεναχωρεί αυτή η άποψη. “Στην πραγματικότητα, δε με νοιάζει. Και δεν το λέω αυτό με την αρνητική έννοια, απλά δεν το αφήνω να με επηρεάσει. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει την άποψή του. Ωστόσο, δε θα είναι αυτό το κριτήριο του αν κάνω ή όχι καλή δουλειά.”

“Ξέρω πώς αποδίδω και αν τα έχω καταφέρει καλά ή όχι καθώς και αν είχα κάτι παραπάνω να δώσω, μετά από κάθε αγώνα. Ξέρω τη φοβερή δουλειά που κάνουμε με την ομάδα μου και ξέρω πότε δεν έχω πάει καλά κάποιο αγωνιστικό τριήμερο. Σε κάθε περίπτωση, απολαμβάνω την οδήγηση.”

“Στη Formula 1 είναι δύσκολο για κάποιον να ξέρει τη σωστή απάντηση στο αν η επιτυχία έρχεται από το αυτοκίνητο ή τον οδηγό, επειδή είμαστε μόνο 20 άνθρωποι στον κόσμο που οδηγούμε σε αυτό το πρωτάθλημα. Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα για κάποιον να μπει και να οδηγήσει κάποιο από τα μονοθέσια τη στιγμή της έντασης, όπως το κάνουμε εμείς.”

“Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να παίξει μπάσκετ ή τένις ή κάποιο άλλο άθλημα και να δει πώς είναι αλλά δεν έχει την ευκαιρία να βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου. Ακόμα κι εγώ κάποιες φορές πηγαίνω για μπάσκετ και νομίζω ότι “είμαι” ο ΛεΜπρον Τζέιμς ή παίζω τένις και όταν πετύχω κάποιο δύσκολο σερβίς νιώθω κάπως πιο κοντά στον Φέντερερ για ένα δευτερόλεπτο.”

“Όμως δεν μπορείτε να μπείτε σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, να κάνετε έναν γύρο και να σκεφτείτε ότι κάπως έτσι θα το έκανε και ο Χάμιλτον. Κατά συνέπεια είναι πιο δύσκολο για τον κόσμο να ταυτιστεί και να διακρίνει τις διαφορές μεταξύ μας, ειδικά όταν κινούμαστε στο όριο. Από την άλλη υπάρχουν άνθρωποι που θαυμάζουν αυτό που βλέπουν γιατί αποτελεί ένα πολύ ωραία θέαμα, αλλά και επειδή από πίσω κρύβεται πάρα πολλή τεχνολογία την οποία είναι σε θέση να κατανοήσουν.”

Σχετικά άρθρα

Toyota-ΒΥD

Έχει γίνει ξεκάθαρο πλέον ότι η μετάβαση στην επερχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης επιβάλει τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών για τη σχετική έρευνα και ανάπτυξη, καθώς το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

Ράλι Ρώμης-2ος σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Ρώμης, 5ος γύρος του ERC αποτελείτο από 10 ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές  συνολικού μήκους 81,68 χλμ. 

Και τις 10 Ειδικές Διαδρομές του β’ σκέλους τις κέρδισε ένα πλήρωμα. Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο με Skoda Fabia R5, όμως δεν κέρδισαν…

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.