Είστε εδώ

F1

Η Formula 1 θρηνεί: Αντίο Τσάρλι

του Σωτήριου Χάλλα

Για τους περισσότερους από εμάς η Παρασκευή είναι η μέρα που περιμένουμε με μεγαλύτερη ανυπομονησία αφού μετά ακολουθεί το Σαββατοκύριακο, ωστόσο οι φίλοι της Formula 1, όταν έπεται αγωνιστικό τριήμερο, τρέφουν αυτά τα αισθήματα για την Πέμπτη, καθώς είναι η τελευταία μέρα πριν ξεκινήσει η δράση..

Τα παραπάνω είναι πιο έντονα όταν πρόκειται για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς αφού η πολύμηνη διακοπή του πρωταθλήματος κάνει το κοινό να περιμένει τους πρώτους γύρους των μονοθεσίων όπως το χώμα περιμένει το νερό.

Ωστόσο, φέτος τα αισθήματα θα είναι μετριασμένα αφού θα καλύπτονται από τη θλίψη για το χαμό μίας από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του αθλήματος, του Τσάρλι Γουίτινγκ.

Ο Βρετανός έχει συνδέσει το όνομά του με την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αφού από το 1988 είχε αναλάβει το ρόλο του τεχνικού αντιπροσώπου της FIA ενώ από το 1997 είναι ο αγωνιστικός διευθυντής της Formula 1. Επιπλέον, κατείχε τις θέσεις του αντιπροσώπου ασφαλείας και του αλυτάρχη.

Πιο αναλυτικά, είχε την ευθύνη για τα logistics του αθλήματος, δηλαδή τη μετακίνηση των διαφόρων εξαρτημάτων ανάμεσα στις πίστες, ήλεγχε τα μονοθέσια όταν βρίσκονταν σε καθεστώς parc fermé, ήταν ο αρμόδιος για να εντοπίσει παρανομίες και να επιβάλει τους κανονισμούς της FIA, ενώ είχε και τον έλεγχο όλου του αγώνα. Το τελευταίο σημαίνει ότι με το δικό του πάτημα δινόταν η εκκίνηση, έκρινε αν όλα έγιναν σωστά, σε περίπτωση ατυχήματος, βροχής ή οποιασδήποτε άλλης έκτακτης ανάγκης αποφάσιζε σχετικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας, το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, τις κίτρινες σημαίες ή ακόμα και τη διακοπή του αγώνα. Επιπλέον, πολλές φορές γινόταν ο δέκτης μηνυμάτων από τους οδηγούς σχετικά με την αντιαθλητική (κατά τη γνώμη τους) οδήγηση κάποιου άλλου πιλότου ή την κατάσταση της πίστας σχετικά με την ύπαρξη νερού ή θραυσμάτων, κ.α.

Με λίγα λόγια ο Γουίτινγκ είχε, ίσως, τον πιο κομβικό ρόλο στη Formula 1 αφού εμπλέκονταν σχεδόν σε κάθε τομέα του αθλήματος και αποτελούσε τον ενδιάμεσο κρίκο ανάμεσα στην FIA από τη μία και τους οδηγούς και τις ομάδες από την άλλη.

Ένα στοιχείο που χαρακτήριζε τον Γουίτινγκ ήταν η απόλυτη αφοσίωσή του στην ασφάλεια των αγώνων παρά το γεγονός ότι κάποιες φορές δεχόταν επικρίσεις σε αυτόν τον τομέα. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η υιοθέτηση του συστήματος halo, το οποίο η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού της Formula 1, αλλά και σημαντικό ποσοστό όσων εμπλέκονται άμεσα με το άθλημα είχε απορρίψει στην αρχή όμως η αξία του απεδείχθη στην εκκίνηση του αγώνα στο Σπα το 2018 καθώς και σε διάφορα συμβάντα σε μικρότερες κατηγορίες.

Ο Γουίτινγκ είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως μηχανικός προετοιμάζοντας αυτοκίνητα αγώνων rally. Το 1976 μαζί με τον αδερφό του μπήκε στην ομάδα της Surtees στην κατηγορία F5000. Το 1977 ανέβηκε στη Formula 1 και στην ομάδα της Hesketh ενώ μετά την κατάρρευση της ομάδας το 1978 πήγε σε εκείνη του Μπέρνι Έκλεστον, την Brabham στην οποία έμεινε μια δεκαετία και έφτασε μέχρι τη θέση του επικεφαλής μηχανικού, χρόνια στα οποία η ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών με το Νέλσον Πικέ το 1981 και το 1983.

Η αιτία θανάτου του Γουίτινγκ, ο οποίος ήταν σε ηλικία 66 ετών, είναι πνευμονική εμβολή και έρχεται μόλις λίγες ώρες πριν την έναρξη του πρώτου αγωνιστικού τριημέρου της χρονιάς. Φυσικά, όλοι οι εμπλεκόμενοι με το άθλημα δηλώνουν ξαφνιασμένοι και θλιμμένοι με την απώλειά του καθώς απολάμβανε το σεβασμό και την αποδοχή σχεδόν από το σύνολο των ανθρώπων της Formula 1.

Προς το παρόν δε γνωρίζουμε αν ο θάνατός του θα επηρεάσει με κάποιο τρόπο το πρόγραμμα του τριημέρου αν και το πιθανότερο σενάριο είναι ότι αυτό θα εκτελεστεί κανονικά. Άγνωστο παραμένει και το ποιος θα αναλάβει τα καθήκοντά του Γουίτινγκ για τον αγώνα της Αυστραλίας.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.