Είστε εδώ

F1

Η Formula 1 θρηνεί: Αντίο Τσάρλι

του Σωτήριου Χάλλα

Για τους περισσότερους από εμάς η Παρασκευή είναι η μέρα που περιμένουμε με μεγαλύτερη ανυπομονησία αφού μετά ακολουθεί το Σαββατοκύριακο, ωστόσο οι φίλοι της Formula 1, όταν έπεται αγωνιστικό τριήμερο, τρέφουν αυτά τα αισθήματα για την Πέμπτη, καθώς είναι η τελευταία μέρα πριν ξεκινήσει η δράση..

Τα παραπάνω είναι πιο έντονα όταν πρόκειται για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς αφού η πολύμηνη διακοπή του πρωταθλήματος κάνει το κοινό να περιμένει τους πρώτους γύρους των μονοθεσίων όπως το χώμα περιμένει το νερό.

Ωστόσο, φέτος τα αισθήματα θα είναι μετριασμένα αφού θα καλύπτονται από τη θλίψη για το χαμό μίας από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του αθλήματος, του Τσάρλι Γουίτινγκ.

Ο Βρετανός έχει συνδέσει το όνομά του με την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αφού από το 1988 είχε αναλάβει το ρόλο του τεχνικού αντιπροσώπου της FIA ενώ από το 1997 είναι ο αγωνιστικός διευθυντής της Formula 1. Επιπλέον, κατείχε τις θέσεις του αντιπροσώπου ασφαλείας και του αλυτάρχη.

Πιο αναλυτικά, είχε την ευθύνη για τα logistics του αθλήματος, δηλαδή τη μετακίνηση των διαφόρων εξαρτημάτων ανάμεσα στις πίστες, ήλεγχε τα μονοθέσια όταν βρίσκονταν σε καθεστώς parc fermé, ήταν ο αρμόδιος για να εντοπίσει παρανομίες και να επιβάλει τους κανονισμούς της FIA, ενώ είχε και τον έλεγχο όλου του αγώνα. Το τελευταίο σημαίνει ότι με το δικό του πάτημα δινόταν η εκκίνηση, έκρινε αν όλα έγιναν σωστά, σε περίπτωση ατυχήματος, βροχής ή οποιασδήποτε άλλης έκτακτης ανάγκης αποφάσιζε σχετικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας, το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, τις κίτρινες σημαίες ή ακόμα και τη διακοπή του αγώνα. Επιπλέον, πολλές φορές γινόταν ο δέκτης μηνυμάτων από τους οδηγούς σχετικά με την αντιαθλητική (κατά τη γνώμη τους) οδήγηση κάποιου άλλου πιλότου ή την κατάσταση της πίστας σχετικά με την ύπαρξη νερού ή θραυσμάτων, κ.α.

Με λίγα λόγια ο Γουίτινγκ είχε, ίσως, τον πιο κομβικό ρόλο στη Formula 1 αφού εμπλέκονταν σχεδόν σε κάθε τομέα του αθλήματος και αποτελούσε τον ενδιάμεσο κρίκο ανάμεσα στην FIA από τη μία και τους οδηγούς και τις ομάδες από την άλλη.

Ένα στοιχείο που χαρακτήριζε τον Γουίτινγκ ήταν η απόλυτη αφοσίωσή του στην ασφάλεια των αγώνων παρά το γεγονός ότι κάποιες φορές δεχόταν επικρίσεις σε αυτόν τον τομέα. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η υιοθέτηση του συστήματος halo, το οποίο η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού της Formula 1, αλλά και σημαντικό ποσοστό όσων εμπλέκονται άμεσα με το άθλημα είχε απορρίψει στην αρχή όμως η αξία του απεδείχθη στην εκκίνηση του αγώνα στο Σπα το 2018 καθώς και σε διάφορα συμβάντα σε μικρότερες κατηγορίες.

Ο Γουίτινγκ είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως μηχανικός προετοιμάζοντας αυτοκίνητα αγώνων rally. Το 1976 μαζί με τον αδερφό του μπήκε στην ομάδα της Surtees στην κατηγορία F5000. Το 1977 ανέβηκε στη Formula 1 και στην ομάδα της Hesketh ενώ μετά την κατάρρευση της ομάδας το 1978 πήγε σε εκείνη του Μπέρνι Έκλεστον, την Brabham στην οποία έμεινε μια δεκαετία και έφτασε μέχρι τη θέση του επικεφαλής μηχανικού, χρόνια στα οποία η ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών με το Νέλσον Πικέ το 1981 και το 1983.

Η αιτία θανάτου του Γουίτινγκ, ο οποίος ήταν σε ηλικία 66 ετών, είναι πνευμονική εμβολή και έρχεται μόλις λίγες ώρες πριν την έναρξη του πρώτου αγωνιστικού τριημέρου της χρονιάς. Φυσικά, όλοι οι εμπλεκόμενοι με το άθλημα δηλώνουν ξαφνιασμένοι και θλιμμένοι με την απώλειά του καθώς απολάμβανε το σεβασμό και την αποδοχή σχεδόν από το σύνολο των ανθρώπων της Formula 1.

Προς το παρόν δε γνωρίζουμε αν ο θάνατός του θα επηρεάσει με κάποιο τρόπο το πρόγραμμα του τριημέρου αν και το πιθανότερο σενάριο είναι ότι αυτό θα εκτελεστεί κανονικά. Άγνωστο παραμένει και το ποιος θα αναλάβει τα καθήκοντά του Γουίτινγκ για τον αγώνα της Αυστραλίας.

Σχετικά άρθρα

Ματία Μπινότο

Μετά την κακή εμφάνιση στην Αυστραλία η Ferrari διατείνεται μέσω του επικεφαλής της, Ματία Μπινότο, ότι εντόπισε τα λάθη που την κράτησαν πίσω στον πρώτο αγώνα της χρονιάς και ότι τα διόρθωσε.

Cupra e-Racer

Με ασταμάτητους ρυθμούς η Cupra συνεχίζει την εξαντλητική εξέλιξη του νέου e-Racer, το οποίο είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό στον κόσμο και στόχο έχει να λάβει μέρος στο νέο πρωτάθλημα ETCR.

Ώστιν, Τέξας

Σε ό,τι έχει να κάνει με την οδήγηση ενός αυτοκινήτου υπάρχουν κάποιοι απαράβατοι όροι όπως το να έχεις δίπλωμα, να είναι ασφαλισμένο το όχημα, να σέβεσαι τον Κ.Ο.Κ. και αν έχεις ατύχημα να μην προσπαθήσεις να ξεφύγεις αλλά να δώσεις τα ανάλογα χαρτιά ώστε να αναλάβουν οι ασφαλιστικές.

Lamborghini

Το 1986 η Lamborghini ξεκίνησε την παραγωγή ενός μοντέλου πολύ διαφορετικού από οτιδήποτε άλλο είχε φτιάξει μέχρι τότε ή έφτιαξε μετά από αυτό, ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο εκτός δρόμου χαρακτήρα, την LM002.

Ford Ranger

Η μόδα της εξατομίκευσης δεν περιορίζεται στα επιβατικά μοντέλα, αλλά επεκτείνεται και στα pickup, όπως το Ford Ranger, το οποίο διευρύνει τις σχετικές του επιλογές.

Όσλο

Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις σκανδιναβικές χώρες βρίσκεται σε πολύ μεγαλύτερο επίπεδο σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου και ένα ακόμα σημάδι αυτού είναι μία νέα πρωτοβουλία του Όσλο.

Rimac C_Two

Η Rimac είναι μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών hypercars από την Κροατία η οποία εντυπωσίασε τους πάντες με το πρώτο μοντέλο που είχε παρουσιάσει το 2011 με την ονομασία Concept One.

Bentley Continental GT

Toν τίτλο του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής σκοπεύει να διεκδικήσει με την Continental GT η Bentley στην περίφημη διεθνής ορεινή ανάβαση «Πάικς Πίκ» του Κολοράντο, που θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 30 Ιουνίου. 

Skoda

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι το Kodiaq είναι το μεγαλύτερο SUV της Skoda, ωστόσο αναμένεται να το δούμε να μετατρέπεται σε pickup.

Νέα Ferrari P80/C

Κάθε μοντέλο που δημιουργείται στο Μαρανέλο, όπου βρίσκεται η έδρα της Ferrari, είναι ξεχωριστό, όμως η νέα P80/C είναι κυριολεκτικά μοναδική.