Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ιταλίας - FP1: Η βροχή έφερε ανακατατάξεις

του Σωτήριου Χάλλα

Η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών χαρακτηρίστηκε από τις βρόχινες συνθήκες, ειδικά στο ξεκίνημα της διαδικασίας. Όσο περνούσε η ώρα η πίστα στέγνωνε όμως οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν ενδιάμεσα ελαστικά.

Ωστόσο, επειδή στην ιταλική πίστα τα μονοθέσια τρέχουν με τέτοια διαμόρφωση ώστε να έχουν πολύ λίγη κάθετη δύναμη, υπήρχαν πολλές αποσταθεροποιήσεις και τετ α κε. Ο πρώτος που εγκατέλειψε από έξοδο ήταν ο Ραϊκόνεν ο οποίος βγήκε στην Parabolica 25 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας.

Αυτό έφερε διακοπή για 10 λεπτά, μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο, όμως τέσσερα λεπτά μετά την επανεκκίνηση υπήρξε νέα διακοπή, λόγω εξόδου που είχε ο Πέρεθ στην έξοδο της Ascari, στην οποία προκάλεσα και έντονες φθορές στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του.

Χαρακτηριστικό της διστακτικότητας των οδηγών είναι ότι μετά από 35 λεπτά, μόλις οχτώ οδηγοί είχαν κάνει χρονομετρημένο γύρο.

Λιγότερο από δέκα λεπτά μετά την έξοδο του Πέρεθ οι οδηγοί άρχισαν ξανά να βγαίνουν στην πίστα, με τα προβλήματα πρόσφυσης να παραμένουν.

Με τη βροχή να έχει σταματήσει, σταδιακά η αγωνιστική γραμμή άρχισε να στεγνώνει, όμως επειδή υπήρχε συννεφιά, αυτό γινόταν με αργό ρυθμό.

40 λεπτά πριν το τέλος είχαμε ακόμα μία κόκκινη σημαία. Αυτή τη φορά αιτία ήταν ένα τετ α κε του Γκασλί στο πρώτο chicane, το οποίο οδήγησε σε ακινητοποίηση του μονοθεσίου με ανάποδη φορά. Τελικά με τη βοήθεια των ανθρώπων της πίστας ο Γάλλος επανήλθε σε κανονική φορά και συνέχισε.

Βλέποντας την αγωνιστική γραμμή να στεγνώνει περαιτέρω οι ομάδες θέλησαν να κάνουν κάποιους γύρους και με στεγνά ελαστικά. Πρώτη δοκίμασε η Ferrari βάζοντας τη μεσαία γόμα (κίτρινο σιρίτι) και μετά ακολούθησαν και οι υπόλοιποι. Χάρη σε αυτή την κίνηση οι χρόνοι έπεσαν κάτω από το 1:30.596 που είχε κάνει ο Μπότας που βρισκόταν στην πρώτη θέση.

Κάποιοι όπως ο Νόρις και ο Σάινθ προτίμησαν να πάνε κατευθείαν στην κόκκινη γόμα, αρχικά αυτό οδήγησε σε κάποιες μικρές εξόδους όμως σταδιακά το γυρολόγιό τους βελτιωνόταν.

Τα κόκκινα ελαστικά επέλεξαν και οι Mercedes και σταδιακά ακολούθησαν και άλλες ομάδες.

Στο τέλος, τον ταχύτερο χρόνο έκανε ο Λεκλέρκ με 1:27.905 μπροστά από τους δύο οδηγούς της McLaren, Σάινθ και Νόρις οι οποίοι βρέθηκαν στην δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα. Ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε στην τέταρτη θέση με τον Άλμπον στην πέμπτη και τον Κβίατ στην έκτη. Ο Φερστάπεν έκανε τον έβδομο καλύτερο χρόνο, μπροστά από το Φέτελ ενώ Μπότας και Γκασλί έκλεισαν την πρώτη δεκάδα.

Η συνέχεια θα δοθεί στις 16:00, ώρα Ελλάδας, με τη δεύτερη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών.

Σχετικά άρθρα

Για ακόμα μια φορά η Ford αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την ασφάλεια των δικυκλιστών.

Μέχρι “σήμερα” τα κιβώτια ταχυτήτων είχαν φτάσει να έχουν μέχρι και 10 σχέσεις, όμως το “αύριο” φέρνει μαζί του μία εντελώς νέα πραγματικότητα στην οποία ο αριθμός των σχέσεων θα μειωθεί μόνο σε 1. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ και γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή;

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Ο νέος κορωνοϊός με την ονομασία Covid – 19, έχει προκαλέσει την αναβολή ή ακύρωση εκδηλώσεων στις οποίες θα υπήρχε συγκέντρωση μεγάλου πλήθους ανθρώπων, όπως η έκθεση τεχνολογίας Mobile World Congress που θα γινόταν στη Βαρκελώνη και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, όμως δε θα γίνει το ίδιο με

Η Λα Ντεφάνς βρίσκεται ακριβώς σε ευθεία γραμμή από την Αψίδα του Θριάμβου στην ευρύτερη περιοχή της Πόλης του Φωτός, το πάντα ρομαντικό Παρίσι.

Προφανώς για να βιντεοσκοπήσει η Jaguar εν κινήσει την F-Pace SVR δε βάζει κάποιον τεχνικό με την κάμερα στον ώμο να τρέχει. Γίνεται επαγγελματική δουλειά με τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μέσα.

Με το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και την πρεμιέρα του νέου Golf GTI να πλησιάζουν, η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες που δείχνουν πώς θα είναι η νέα γενιά του γερμανικού hot hatch.

Ένα από τα συστατικά επιτυχίας της Toyota είναι ότι έχει συνδέσει το όνομά της με την αξιοπιστία, κάτι που ισχύει και για τη θυγατρική Lexus.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ήταν ο ταχύτερος οδηγός της τέταρτης μέρας των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, αφού στο απογευματινό κομμάτι της διαδικασίας δεν έκανε κάποιος άλλος, ταχύτερο χρόνο.

Οι δεσμοί του Φερνάντο Αλόνσο με τη McLaren είναι τόσο ισχυροί που όπως δείχνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα θα σπάσουν.