Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ιταλίας: Δε "λύγισε" ο Λεκλέρκ

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί οι κατατακτήριες δοκιμές να μας απογοήτευσαν το Σάββατο, όμως ο αγώνας μας αποζημίωσε αφού σχεδόν σε όλη τη διάρκεια είχαμε έντονη μάχη με τον Λεκλέρκ να υπερασπίζεται τη θέση του, αρχικά απέναντι στον Χάμιλτον και μετά απέναντι στον Μπότας. Ας δούμε, όμως τι έγινε σε όλο τον αγώνα στο ναό της ταχύτητας.

Στην εκκίνηση όλοι έφυγαν καλά, χωρίς να υπάρξει κάποια επαφή, με τους πρωτοπόρους να κρατάνε τις θέσεις τους, όμως λίγες στροφές αργότερα ο Χούλκενμπεργκ κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Φέτελ.

Οι πρώτοι γύροι κύλησαν ομαλά μέχρι που στον έκτο γύρο ο Φέτελ έκανε τετ α κε στο chicane Ascari, ακινητοποιήθηκε και επανήλθε με επικίνδυνο τρόπο. Εκείνη τη στιγμή από το σημείο περνούσε ο Στρολ ο οποίος χτύπησε την εμπρός αεροτομή του Γερμανού και στην προσπάθειά του να τον αποφύγει, έβγαλε το μονοθέσιό του εκτός πίστας. Όμως το περιστατικό δεν είχε τελειώσει ακόμα αφού την ώρα που ο Καναδός επέστρεφε στην πίστα, έκλεισε το δρόμο του Γκασλί, τον οποίο ανάγκασε να βγει στην αμμοπαγίδα.

Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι έπρεπε να επιβληθεί ποινή, τόσο στον Φέτελ, όσο και στον Στρολ. Ο Γερμανός υποχρεώθηκε να περάσει από το pit lane και να σταματήσει για 10 δευτερόλεπτα, ενώ ο Καναδός υποχρεώθηκε σε απλή διέλευση από το pit lane.

Στην έξοδο του chicane Ascari έκανε τετ α κε και ο Γκροζάν λίγο μετά, όμως επανήλθε στην πίστα χωρίς περαιτέρω δράματα.

Με 19 γύρους να έχουν περάσει, ο Χάμιλτον ακολουθούσε τον Λεκλέρκ που ήταν στην πρώτη θέση, όμως δεν μπορούσε να πλησιάσει αρκετά ώστε να προσπεράσει, έτσι, στο τέλος του 20ου γύρου ο Βρετανός μπήκε για να βάλει τη μεσαία γόμα. Αντιδρώντας σε αυτό, η Ferrari κάλεσε τον Λεκλέρκ όμως επέλεξε να του βάλει τη σκληρή γόμα.

Ο Μονεγάσκος βγήκε μπροστά από τον αντίπαλό του και εκμεταλλευόμενος τις δύο Renault που βρήκαν μπροστά τους, κατάφερνε να μείνει μπροστά. Ωστόσο, στον 23ο γύρο ο Χάμιλτον βρέθηκε δίπλα του στο δεύτερο chicane και υπήρξε μια μικρή επαφή η οποία ανάγκασε τον Βρετανό να βγει εκτός πίστας, όμως συνέχισε κανονικά.

Στον 36ο γύρο είχαμε πάλι δράμα όταν ο Λεκλέρκ έχασε το φρενάρισμα για το πρώτο chicane, οπότε ο Χάμιλτον στη συνέχεια βρέθηκε πολύ κοντά του, ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να παίξει άμυνα και ο Βρετανός να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι για να μην υπάρξει επαφή.

Στον 42ο γύρο ο Χάμιλτον έχασε και αυτός με τη σειρά του το φρενάρισμα για το πρώτο chicane και αναγκάστηκε να περάσει από την έξοδο διαφυγής, με αποτέλεσμα να χάσει τη θέση του από τον Μπότας.

Μπορεί ο Μονεγάσκος να πήρε ανάσα σε σχέση με τον Βρετανό, όμως ο Φινλανδός κινούνταν αρκετή ώρα πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα παρά το λάθος του Χάμιλτον, ο Λεκλέρκ να τελεί και πάλι υπό πίεση.

Όμως, παρά τις προσπάθειες του Μπότας και το γεγονός ότι κάποια στιγμή βρέθηκε εντός DRS, ο νεαρός οδηγός κατάφερε να μείνει μπροστά και να πάρει τη νίκη μέσα στο σπίτι της Ferrari. Η τελευταία φορά που ένα κόκκινο μονοθέσιο πήρε την καρό σημαία στη Μόντσα, ήταν το 2010 και στο κόκπιτ βρισκόταν τότε ο Φερνάντο Αλόνσο.

Τελικά ο Μπότας περιορίστηκε στη δεύτερη θέση και ο Χάμιλτον στην τρίτη, με τον Βρετανό να παίρνει και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου μετά από pit stop στους τελευταίους γύρους στο οποίο έβαλε τη μαλακή γόμα της Pirelli.

Η Renault είχε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα με την τέταρτη και την πέμπτη θέση που κατέκτησαν οι Ρικιάντο και Χούλκενμπεργκ. Ο Άλμπον έφερε τη Red Bull στην έκτη θέση, μπροστά από τον Πέρεθ και τον Φερστάπεν, με τους Τζιοβινάτσι και Νόρις να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Η Ferrari φέτος γιορτάζει τα 90 χρόνια της και στη Μόντσα υπήρχε πλήθος εκδηλώσεων, όμως η νίκη του Λεκλέρκ ήταν ο καλύτερος τρόπος για να κορυφωθεί το εορταστικό κλίμα. Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κάποιος το κλίμα που δημιούργησαν οι tifosi, οι οπαδοί της μάρκας που ίδρυσε ο μεγάλος Έντσο Φεράρι, κάτω από το βάθρο που έγινε η απονομή των επάθλων στους τρεις πρώτους, αφού περίμεναν εννιά χρόνια για να δουν κάποιον οδηγό τους στο πρώτο σκαλί.

Εκτός από τη Ferrari, μεγάλος κερδισμένος είναι ο Λεκλέρκ, όχι μόνο επειδή είδε πρώτος την καρό σημαία, αλλά επειδή απέδειξε ότι μπορεί να κρατήσει πίσω του (όταν τον βοηθάει και το μονοθέσιο) οδηγούς όπως τον Χάμιλτον, ακόμα και σε οριακές καταστάσεις.

Από την άλλη, μεγάλος χαμένος είναι ο Φέτελ ο οποίος αρχικά υπέπεσε σε ένα λάθος το οποίο μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε (να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου), όμως υπάρχουν δύο στοιχεία που επιβαρύνουν πολύ τη θέση του Γερμανού.

Το πρώτο είναι ότι δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τον οδηγό της Ferrari να περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του. Το δεύτερο, που είναι και το πιο σημαντικό, είναι ότι επέστρεψε στην πίστα με τόσο επικίνδυνο τρόπο που δε θα το έκαναν ούτε οδηγοί της Formula 2. Όταν ο τοίχος που βρίσκεται πίσω από τους οδηγούς στην απονομή των επάθλων, φέρει τέσσερις φορές το όνομά σου, δεν έχεις καμία δικαιολογία. Το να πέσει η απόδοση κάποιου οδηγού είναι φυσιολογικό και συμβαίνει όσο περνάνε τα χρόνια, όμως τόσο παιδαριώδη λάθη, ανήκουν στην κατηγορία των καρτ.

Μετά τη Μόντσα η Formula 1 εγκαταλείπει την Ευρώπη. Ο επόμενος αγώνας, ο οποίος θα γίνει υπό το φως των προβολέων, είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 20-22 Σεπτεμβρίου στη Σιγκαπούρη.

Σχετικά άρθρα

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Το 4ο και τελευταίο σκέλος θα κρίνει τον νικητή του φετινού ράλι Μόντε Κάρλο καθώς τρία πληρώματα παίζουν για την πρώτη θέση μετά και το τέλος του 3ουσκέλους που ολοκληρώθηκε στο μικρό πριγκιπάτο της μεσογείου.  

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Έφτασαν στο Μόντε Κάρλο οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 και θα εκκινήσουν από την 41η θέση της γενικής κατάταξης για τις τέσσερις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα που είναι προγραμματισμένες για την Κυριακή 26 Ιανουαρίου.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στο δρόμο προς το Μόντε Κάρλο είναι το 3ο σκέλος του αγώνα , που ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου από τη πόλη Γκαπόπου βρίσκεται ο χώρος του service park. 

Το πρόγραμμα του Σαββάτου 25 Ιανουαρίου περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές,2 επαναλαμβανόμενες,συνολικού μήκους 75.2 χλμ. 

Porsche

Αν μπορούσατε να πάρετε κάποιο από τα ιστορικά και σύγχρονα μοντέλα που βρίσκονται στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη, ποιο θα επιλέγατε;

Formula 1 - Γκραν Πρι Κίνας

Ο κοροναϊός που εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς στην Κίνα αλλά και σε άλλες χώρες σταδιακά, απειλεί τη διοργάνωση του Γκραν Πρι της Σανγκάης, αν μέχρι το τριήμερο 17 – 19 Απριλίου δεν έχει υπάρξει επαρκής αντιμετώπιση.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στην 42η θέση σε σύνολο 82 συμμετεχόντων συνεχίζουν οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 στο ράλι Μόντε Κάρλο, μετά το τέλος του 2ου σκέλους. 

Βρίσκονται μάλιστα στην 6η θέση της κλάσης RC4 στην οποία συνεχίζουν 20 πληρώματα. 

Volvo

Μετά το facelift που δέχτηκε το 2019, το επόμενο βήμα στην πορεία του XC90 είναι να υπάρξει μία νέα γενιά, κάτι το οποίο αναμένεται να συμβεί το 2022.

Tesla

Η Tesla είναι βάσει χρηματιστηριακής αξίας η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις είναι πολύ χαμηλότερες από τους περισσότερους ανταγωνιστές της.

Νέα Skoda Octavia RS

Οι πληροφορίες που ήθελαν την ισχυρότερη έκδοση RS της νέας Octavia να συνδυάζεται με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, τελικά επιβεβαιώθηκαν από την ίδια τη Skoda.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Το μεγαλύτερο σκέλος του ράλι Μόντε Κάρλο με 122 χλμ. Ειδικών Διαδρομών ολοκληρώθηκε με τους Οζιέ-Ινγκρασιά να έχουν φέρει το Toyota Υaris WRC στην πρώτη θέση.